ဤေနရာသည္ ဗုဒၶဘုရား၏ ေမတၱာရိပ္ေအာက္တြင္ တည္ရွိပါေသာေၾကာင့္ ေမတၱာရိပ္သို႔ လာေရာက္ခုိလူံရင္း အလည္အပတ္ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ေအးခ်မ္းသာယာၾကပါေစရွင္။
http://api.ning.com/files/bHmmkW-XxGLQN9yR1WXwM7O1jOooBj0ATQasYiGZcJYzT0d2lrE1J9qEhMfqfRVkukdniN63bkOYVZYa9iYcLY2YRiQVhTka/MTY2.gif

Wednesday, 13 February 2013

လူကမ်င္းမွ အပါယ္တြင္းပိုက်သည္

လူသည္ ေကာင္းမူသက္သက္ေၾကာင့္ ရရေသာ ဘ၀ေကာင္းက်ိဳး ျဖစ္ရာ တိရစၦာန္မ်ားထက္ ဆင္ျခင္ဉာဏ္အား ပိုေကာင္း၏။ ရသာေျခာက္စံု အကုန္မွီ၀ဲခြင့္ရသျဖင့္ အၾကံစံု၊ ဉာဏ္စံု၊ အကုန္ထြက္၏။ အဖန္ဓာတ္၊ အခါးဓာတ္မ်ား မျပတ္ခံစားရသျဖင့္လည္း သည္းေျခအား ေကာင္းလာကာ မွတ္ဉာဏ္ အလြန္ထက္လွ၏။

ထုိအခါမ်ိဳးမ်ား၌ -


(က) ပတ္၀န္းက်င္သည္ သူေတာ္ေကာင္းမ်ားရာ ျဖစ္ပါက လူ႔ဘ၀၊ နတ္ဘ၀ဘက္ အထက္တန္းက်ရာသို႔ တက္ေစေသာ အက်င့္ေကာင္းဘက္ လမ္းေၾကာင္းေျပာင္းထြက္မည္။

(ခ) ပတ္၀န္းက်င္သည္ သူယုတ္မာမ်ားရာ ျဖစ္ေနပါက ငရဲ၊ ျပိတၱာ၊ အသူရကာယ္တုိ႔ဘ၀ ေအာက္တန္းစားက်ရာသို႔ သက္ေစေသာ အက်င့္ယုတ္လမ္းေၾကာင္း ေစာင္း၀င္သြားမည္။

(ဂ) ပတ္၀န္းက်င္သည္ နေမာ္မဲ႔-နမာမဲ့၊ ဘာသိဘာသာ ေနတတ္ေသာ ပတ္၀န္းက်င္မ်ိဳး ျဖစ္ပါေသာ္ကား ေမ့ေမ့ေန ေမ့ေမ့စား ေမ့ေမ့သြားမ်ားျဖင့္သာ အခ်ိန္ကုန္ဆံုးဦးမည္ျဖစ္ရာ လာရာလမ္းအတုိင္း တိရစၦာန္ဘံုဘ၀သို႔သာ ခါးဆုန္ခ်လ်က္က ျပန္ၾကရေပလိမ့္မည္။

သိေသာ မသိစိတ္သည္ မသိေသာ မသိစိတ္ထက္ အစြမ္းပိုထက္၏။

ထုိတြင္ သညာသိ၊ ပညတ္သိမွ်သာ သိေသးေသာ လူ႔အသိသည္ ဘာမွ်မသိေသာ တိရစၦာန္သိထက္ ေစတနာအားျဖင့္လည္း ပိုၾကီး၏။ ကံအားျဖင့္လည္း ပိုထက္၏။ ထုိေစတနာ၊ ကံတုိ႔အေလ်ာက္ ကိုယ္ႏူတ္စိတ္တုိ႔ျဖင့္ ျပဳလုပ္ျခင္း၊ ေျပာဆုိျခင္း၊ ၾကံစည္ျခင္းမွန္သမွ် ေရေပၚ ပစ္ခ်ေသာ ေက်ာက္တံုးပမာလည္း ရွိ၏။ ေလးသေလာက္ နစ္၍ တြန္းအားေကာင္းသေလာက္ တုိးတက္ေစ၏။

အထက္၌ဆုိခဲ့ျပီ ပတ္၀န္းက်င္ သံုးမ်ိဳးတုိ႔တြင္ -

ဒုတိယေျမာက္ လူ႔ဘ၀ေရာက္ ထုိလူသားသည္ ၎၌ စုေဆာင္းျပီး ေရွးဘုန္းေရွးကံအား နည္းပါးလွသျဖင့္ အထက္တန္းစား သူေတာ္ေကာင္းၾကီးမ်ားအနား မက်ေရာက္တတ္ျပီ။

၎က်ေရာက္တတ္သည္မွာ သူယုတ္မာတုိ႔ က်က္စားရာ ေဒသသာ ျဖစ္ရာ၏။ လူဆုိရရုံမွ်သာ ျဖစ္ေသာ ဘာသိဘာသာသမားတုိ႔၏ အလယ္၌သာ က်ေရာက္ရာ၏။ ထုိအခါ -

(၁) အာရုံကိုျမင္ တန္းတန္းစြဲ ခင္မင္တတ္ေသာ အလုိဆိုးတုိ႔ေနာက္ကို လုိက္၍

(၂) ခင္အာရုံ မၾကင္ရမခ်င္း၊ ခံျပင္းပူဆာ မေနသာေသာ အမ်က္ထားမူေနာက္ကို လုိက္၍

(၃) ခင္အာရုံခံစားခြင့္ရ ငါေကာင္းစား ျပီးေရာသေဘာမွ်ျဖင့္ မုိက္မွားမူေနာက္ကို လုိက္၍ စိတ္ရွိလက္ရွိ ျပဳက်င့္ေခ်ေတာ့မည္။ တစ္ဖက္သား ခံႏုိင္သည္၊ မခံႏုိင္သည္ သူမသိ၊ သိေသာ္မွ သူမျဖဳန္မိ။ သူသိသည္မွာ သူလိုခ်င္သည္ကို သူ႔စိတ္တုိင္းက် ခံစားခြင့္ ရေရးပင္တည္း။

ထုိအက်င့္သည္ တိရစၦာန္အသိႏွင့္ လူအသိ တစ္၀က္စီ ေပါင္းစပ္ထားေသာ ကျပားသိမွ ျဖစ္ေသာ အက်င့္ဆုိးမ်ိဳး ျဖစ္၏။ လူ႔ဘ၀ လက္ထက္ပြား သညာသိမ်ားႏွင့္ တိရစၦာန္ဘ၀တုိ႔က အေမြပါလာေသာ ေမာဟသိမ်ား ေပါင္းမိျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ သညာသိက ဘာၾကီးကြ၊ ညာၾကီးကြျဖင့္ ပညတ္တင္ အမည္ေဖာ္လ်က္က ေျမွာက္ပင့္ေပးျပီး ေမာဟသိက ဆံုးျဖတ္မွား အၾကိဳက္ၾကီး တုိက္ခိုက္လိုမူ ဖိစီးေသာ အေတြးကို ေတြးေပးေတာ့၏။ ထုိစိတ္ထားႏွင့္ လုိက္ဖက္ေသာ ကိုယ္အမူအရာ၊ ႏူတ္အမူအရာကိုလည္း ထုတ္သံုးေပးေတာ့၏။ ထုိအခါ လူက ေမြးေသာ္လည္း လူေသြး မစစ္ေသာ ေသြးညစ္တုိ႔ ေပၚလာေပေရာ့မည္။

ေသြးညစ္လွ်င္ စိတ္လည္း ညစ္တတ္၏။ စိတ္ညစ္လွ်င္လည္း အလုပ္လည္း ညစ္လာတတ္၏။ လူအခ်င္းခ်င္းေတြ႕လည္း ညစ္လာတတ္၏။ မိမိေလာက္ အသိဉာဏ္ မရွိရွာေသးေသာ တိရစၦာန္ေလးမ်ားအေပၚ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳး ညစ္လာတတ္၏။ ညစ္လွ်င္ကား ပတ္ေတာ့မည္။

ထုိအခါ ၀ဋ္ဆိုေသာ သေဘာတရား လူ၌ ထြန္းကားလာ၏။

(၁) ကိေလသာ၀ဋ္-မိမိအလိုဆုိး က်ရာ ခံစားလိုေသာ အာသာရမၼက္အား ၾကီးထြားလာျခင္း။

(၂) ကမၼ၀ဋ္-အလုိဆုိး ပူဆာေလတုိင္း၊ စိတ္တုိင္းက်ထ၍ ျပဳက်င့္လြန္က်ဴးျခင္း။

(၃) ၀ိပါက၀ဋ္-ျပဳက်င့္သျဖင့္ လက္မိလက္ရ ျဖစ္ေလတုိင္း စိတ္တုိင္းက် ခံစားေနေတာ့ျခင္း။

အထက္ပါသံုးမ်ိဳးတုိ႔သည္ အခ်င္းခ်င္းဆက္၍ဆက္၍ အကြက္လွည့္ ေပးတတ္ေသာေၾကာင့္ ၀ဋ္ဆုိရ၏။ မိမိက ျပဳသူဘက္မွေန၍ မိမိတစ္ဦးတည္း ထိုသံုးကြက္တုိ႔လွည့္ရာ လိုက္ပါလည္ပတ္ေသာ ၀ဋ္လည္မူ တစ္မ်ိဳးပင္ ျဖစ္၏။

ဆုိၾကပါစို႔၊ အမဲသား စားလိုမူအား ၾကီးေလသူ၊ ၀က္သားမစားရ မေနႏုိင္ေလာက္ေအာင္ အလိုဆုိး ထုိးက်င့္ေနေလသူ၊ ဦးစြာ ထုိအသား စားလုိစိတ္ ကိေလသာ၀ဋ္ ေရွ႕မွ ေပၚလာ၏။

ထုိစိတ္ မမ်ိဳသိပ္ႏုိင္ေတာ့ေသာအခါ ထတဲ့၍ ကိုယ္ထိလက္ေျမာက္ အကုသိုလ္အေၾကာင္းကံ သတ္မူကို လြန္က်ဴးေပးရ၏။ ျပီးေသာ္ အက်ိဳးေပး ၀ိပါက္အားျဖင့္ ထုိအသား စားသံုး၏။ စားသံုးျပီးက ေနာက္တစ္ဖန္ ထပ္မံ၍ စားလိုစိတ္ ကိေလသာ ေပၚေပါက္လာျပန္ရာ တစ္ဖက္ျဖင့္လည္း မျပီး၊ တစ္နပ္ျဖင့္လည္း မျပီး တစ္သက္ပတ္လံုးၾကီး မျပီးေတာ့ျပီ။ ဤသို႔လွ်င္ ၀ဋ္သံုးပါးသည္ ပစၥကၡ၌ မိမိပမာ မိမိအစြဲအတုိင္း လည္ပတ္ေနရပါ၏။

ထုိထုိ ၀ဋ္လည္ပတ္ရာထဲ၌ -

(က) ရံတစ္ခါ အျပစ္မဲ့ သူေတာ္ေကာင္းမ်ား၌ သြား၍ အႏုိင္က်င့္သည္လည္း ရွိ၏။

(ခ) ရံတစ္ခါ သာမန္လူသား အခ်င္းခ်င္းတုိ႔အေပၚ၌ သြား၍ အႏုိင္က်င့္သည္လည္း ရွိ၏။

(ဂ) ရံတစ္ခါ မိမိေအာက္ အဆင့္နိမ့္ရာ တိရစၦာန္မ်ားသို႔ သြား၍ အႏုိင္က်င့္သည္လည္း ရွိ၏။

ထုိအႏုိင္က်င့္မူ သံုးမ်ိဳးတုိ႔တြင္ -

(က) အျပစ္မဲ့ သူေတာ္ေကာင္းမ်ားအေပၚ သြားေရာက္အႏုိင္က်င့္ရာမွ ျဖစ္ရမည့္ သံသရာ၀ဋ္သည္ ငရဲေကာင္ဘ၀ျဖင့္ ခံစားရေပလိမ့္မည္။

(ခ) သာမန္လူသားတုိ႔အေပၚ သြားေရာက္အႏုိင္က်င့္ရာမွ ျဖစ္ရမည့္ သံသရာ၀ဋ္သည္ ျပိတၱာ၊ အသူရကာယ္ဘ၀ျဖင့္ ဆင္းရဲမူ ခံစားရေပလိမ့္မည္။

(ဂ) အကယ္တိတိ တိရစၦာန္မ်ားအေပၚ သြားေရာက္အႏုိင္က်င့္ရာမွ ရလာမည့္ သံသရာ၀ဋ္ ျဖစ္ေနလွ်င္ကား ေသစားေသေစအမိန္႔ ခ်ခံရေလသည့္ပမာ မိမိသည္ပင္ တိရစၦာန္ဘ၀သို႔ ျပန္လည္ေရာက္သြားရျပီး မိမိသည္ပင္ သူတစ္ပါး ၀ါးမ်ိဳျခင္း၊ စားေသာက္ျခင္း ခံရမည့္ သူတစ္ပါးအၾကံခံ အသတ္ခံဘ၀၀ဋ္သို႔ လည္ရေပလိမ့္ဦးမည္။ ထုိ၀ဋ္သည္ တစ္ဖက္သားမ်ားႏွင့္ တြဲဖက္လည္ရေသာ ကလဲ့စားအေခ်ခံ ၀ဋ္တစ္မ်ဳိးတည္း။

လူသည္ ဉာဏ္ၾကီး၏။ ဉာဏ္ၾကီးသေလာက္ မေကာင္းမူျပဳရာ၌လည္း အျပစ္ၾကီး၏။ သို႔ေၾကာင့္ လူ႔ဘ၀မွေန၍ ျပဳက်င့္ေသာ မေကာင္းမူသည္ အပါယ္ေလးဘံုသို႔ ခရီးဆက္ၾကရျပီး ေကာင္းမူျဖစ္လွ်င္ကား လူမွ လူ၊ လူမွ နတ္သို႔သာတည္း။

ေရႊေက်ာင္းကုန္းဆရာေတာ္ ၀န၀ါသီ ေဉယ်ဓမၼသာမိေထရ္ ေရးသားစီရင္ေတာ္မူသည့္ သတိမူသူတို႔၏ နားရာစခန္း၊ သတိမဲ့သူတို႔၏သြားရာလမ္း စာအုပ္မွ ျပန္လည္ထုတ္ႏူတ္ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။

No comments:

Post a Comment