ဤေနရာသည္ ဗုဒၶဘုရား၏ ေမတၱာရိပ္ေအာက္တြင္ တည္ရွိပါေသာေၾကာင့္ ေမတၱာရိပ္သို႔ လာေရာက္ခုိလူံရင္း အလည္အပတ္ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ေအးခ်မ္းသာယာၾကပါေစရွင္။
http://api.ning.com/files/bHmmkW-XxGLQN9yR1WXwM7O1jOooBj0ATQasYiGZcJYzT0d2lrE1J9qEhMfqfRVkukdniN63bkOYVZYa9iYcLY2YRiQVhTka/MTY2.gif

Friday, 22 February 2013

လူျဖစ္က်ိဳး ရူံးနိမ့္ေနေသာ ကာလမ်ား

အထက္၌ ေမ့ျခင္း၏အခုက်ိဳးႏွင့္ ေနာင္က်ိဳးမ်ားကို ျပသခဲ့၏။ ဤ၌ကား လူျဖစ္စဥ္၀ယ္ ေနလ်က္က ေသေနျခင္းႏွင့္ ေသသျဖင့္ ေသရျခင္းမ်ားကို ခြဲေ၀ျပသမည္ျဖစ္၏။

(က) တိရစၦာန္သည္ကား မသိျခင္းကို အေျခခံ၏။

(ခ) လူသည္ကား သိျခင္းကိုသာလွွ်င္ အေျခခံ၏။


(က) ထုိတြင္ ေတြေ၀ေသာအျမင္မွားမူ၊ မိန္းေမာက်သြားမူ၊ မသိေသာ အျမင္မွားမူတို႔ျဖင့္ သိခြင့္ရေသာ အထင္ျဖင့္ျမင္ျခင္း၊ အထင္ျဖင့္ၾကိဳက္ျခင္း၊ အထင္ျဖင့္မုန္းျခင္း သံုးမ်ိဳးတုိ႔သည္ ကိုယ္ပိုင္သိမ်ား မဟုတ္ၾကပါ။

ေမာဟႏွင့္ ေလာဘ၊ ေဒါသတုိ႔က ေျပာေပးေသာ မသိမ်ားပင္ ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ မသိရာမွလာေသာ တိရစၦာန္မ်ား၏ အသိမွ်ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္၊ လူသံုးပစၥည္းလည္း မဟုတ္ၾကပါ၊ လူ႔လက္ထက္ပြားမ်ားလည္း မဟုတ္ၾကပါ၊ လူႏွင့္လည္း လံုး၀ မဆုိင္ၾကပါ။

(ခ) လူဟူသည္ - ၾကံစည္ေတာ့မည္ဆုိလွ်င္ -

၁။ ဤအၾကံကား ငါပ်က္စီး၍ သူ႔ကိုဖ်က္ဆီးေပးရမည့္ အၾကံဆုိးတည္း။ သို႔ေၾကာင့္ အျပစ္မကင္း။ ျပီးသည္ႏွင့္ ျပီးသျဖင့္ အက်ိဳးလည္းမရွိ။

၂။ ဤအေျပာမ်ိဳးကား ငါဆင္းရဲျပီး သူဒုကၡေရာက္ေတာ့မည့္ အေျပာတည္း။ သို႔ေၾကာင့္ အျပစ္မကင္း။ ျပီးသည္ႏွင့္ ျပီးသျဖင့္ အက်ိဳးလည္းမရွိ။

၃။ ဤအက်င့္မ်ိဳးကား ငါပင္ပန္းျပီး သူႏြမ္းေက်ေတာ့မည့္ အက်င့္တည္း။ သို႔ေၾကာင့္ အပစ္မကင္း၊ ျပီးသည္ႏွင့္ ျပီသြားသျဖင့္ အက်ိဳးလည္းမရွိ။

ဤသို႔သိမွ လူအမည္ရ၏။

ထုိသို႔သာ သိပိုင္ေနလွ်င္ -

အခု သို႔မဟုတ္ ေနာက္လကုန္ပိုင္း၀ယ္ (အေၾကြးယူစားထားသူ၏) လခထုတ္လွ်င္ အမွန္ေခ်ရေတာ့မည္ကို အတတ္သိေနသည့္ပမာ အျပစ္မကင္းေသာ လွ်ပ္တစ္ျပက္ ေကာင္းပ်က္ကေလးမ်ားဟူ၍ အသိမွတ္ျပဳကာ -

ထိုအၾကံမ်ိဳး မၾကံမိေအာင္ ေစာင့္စည္းပါေတာ့မည္။

အၾကံမိသြားလွ်င္လည္း ႏူတ္သို႔မဆက္မိေအာင္ ေခ်ဖ်က္ပစ္ပါေတာ့မည္။ ေျပာမိသြားလွ်င္လည္း ကိုယ္က်င့္သို႔ တုိးမသြားမိေအာင္ ၾကိဳးစားပါေတာ့မည္။

ထုိလူသား ေၾကြးကင္းလူသားတည္း။

တစ္ဖန္ ထုိသို႔ ၾကံစည္ေတာ့မည္ဆုိကတည္းက -

ဤအၾကံသည္ ငါ့ကိုလည္း ကိေလသာတုိ႔က မဖ်က္ဆီး၊ သူ႔ကိုလည္း ငါထင္တုိင္း သြားေရာက္ေစာ္ကားရမည့္ အၾကံမ်ိဳးလည္းမဟုတ္။

သို႔ေၾကာင့္ ငါကား စိတ္ခ်မ္းသာသြား၏။

သူကား သူက်ိိဳးထိခိုက္မသြားျပီ။

ဤအၾကံသည္ ငါစြဲတဏွာမ်ားကိုလည္း သတ္ျပဓီးျဖစ္ေန၏။ သူ႔အက်ိဳးတုိးပြားေစမည့္ အၾကံအစည္လည္းျဖစ္၏။

သို႔ေၾကာင့္ ငါေရာသူပါ စိတ္ခ်မ္းသာ ကိုယ္ခ်မ္းသာေစမည့္ အၾကံတည္း။

၂။ ဤ အေျပာမ်ိဳးလည္း ကိေလသာတုိ႔က မခုိင္းႏုိင္၊ သူ႔ကိုလည္း အက်ိဳးတုိးပြားရန္ အၾကံေပးစကားလည္း ျဖစ္ေန၏။

သို႔ေၾကာင့္ ငါေရာသူပါ အက်ိဳးမ်ားတုိးပြားေစမည့္ အေျပာေကာင္းတည္း။ ဤအေျပာမ်ိဳးသည္ ငါ့ထံရွိ ကိေလသာကိုလည္း ပယ္ျပီးသားျဖစ္၊ သူ႔ကိုလည္း ကူညီေထာက္ပံ့ေပးေတာ့မည့္ ကတိေပးဖိတ္ေခၚျခင္းစကားလည္း ျဖစ္ဘိ၏။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ထုိစကား ငါအက်ိဳးမ်ား-သူတိုးပြားေစမည့္ တကယ့္အမွန္တည္း။

ဤအက်င့္မ်ိဳးလည္း ငါ့မွာလည္းပဲ ကိုယ္မပင္ပန္္း၊ စိတ္မညစ္ႏြမ္း၊ သူ႔မွာလည္းပဲ ကိုယ္မပ်က္စီး၊ စိတ္အခ်ည္းႏွီး မျဖစ္၊ သို႔ေၾကာင့္ ဤအက်င့္သည္ အက်င့္ေကာင္းတည္း။

ထိုလူသား ရသမွ်အက်ိဳးမ်ား အတိုးအညႊန္႔စားတည္း။

ထုိလူသား ေၾကြးကင္းသမား ကိုယ့္လုပ္စာ ကိုယ္စားရသူတည္း။

ထုိသူသည္သာ လူ႔ထက္လူျမင့္ တစ္ဆင့္ျပီးဆစ္ဆင့္တက္သာျပီျဖစ္၍ လူဆိုရ၏။ ထုိသူသည္သာ ရင္းစားမဆံုး၊ အတုိးႏူန္းခံစားရသူ ျဖစ္သျဖင့္ လူဆုိရ၏။ ထုိသူသည္ မေကာင္းရာဆုိ ေဘးဖယ္၊ ေကာင္းရာကိုသာ ေရြးခ်ယ္ေတာ့မည္။ ထိုသူသည္ အက်ိဳးမမ်ားက မၾကိဳးစား၊ အက်ိဳးမ်ားမွွသာ ၾကိဳးစားေတာ့မည္။

ဤသည္ကား လူ႔သရုပ္ လူ႔အဓိပၸာယ္တည္း။

ထုိသို႔ အပိုင္သိ သိေနရန္မွာ သတိမျပတ္မွသာ ျဖစ္ႏုိင္၏။ အမွတ္မဲ့လူသား၌ ထုိအသိမ်ိဳး ပြင့္ရိုးထံုးစံ မရွိေသာေၾကာင့္တည္း။

သို႔ဆုိေသာ္ -

(က) လူသားတုိ႔၏ တစ္ရက္တာအခ်ိန္တြင္ ညတစ္၀က္သည္ အမွတ္မဲ့လူသားမွ် ျဖစ္ရာ ထုိအိပ္ေမာက်ေနေသာ တစ္ခ်ိန္လံုးလံုး လူစိတ္မရွိေတာ့ေသာ အခ်ိန္မ်ားဆုိရ၏။

သို႔ေၾကာင့္ ထုိညတစ္၀က္ကို လူစာရင္းအျဖစ္မွ ပယ္ဖ်က္လုိက္ပါေလ။

(ခ) တစ္ဖန္ တစ္ရက္တာကာလရွိ ေန႔တစ္၀က္တြင္လည္း ႏုိးပေဟ့ ဆုိကတည္းက ပင္ကိုႏုိးလည္း နည္းပါး၏။ လူလူပ္ႏူိးလည္း နည္းပါး၏။ ယမန္ေန႔ညက အိပ္ရာမ၀င္မီ ၾကိဳတင္စီစဥ္ထားေသာ ယေန႔နံနက္၊ ယေန႔တစ္ရက္၏ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားအေပၚ ေမးတင္ထားသည့္ ေသာကလူပ္ႏူိးျခင္းေၾကာင့္ ႏုိးထရသည္က မ်ား၏။

ထုိေသာကသည္ ရေပါက္ရလမ္း လုပ္ငန္းကို ေမးေငါ့ျပ၍ ေလာဘကို ႏူိးေဆာ္၏။

ထုိေလာဘသည္လည္း ေသာကအေဖာ္ ေခၚ၍ ကသုတ္ကရက္ျဖင့္ အလုပ္ဘက္ ထြက္၏။ ထုိ လုိခ်င္မူေလာဘ၊ လုိခ်င္ရာ မရမခ်င္း စိတ္မခ်မူ ေသာကတို႔သည္ လူသား၏ ပခံုးေပၚ၀ယ္ ဘယ္တစ္ဘက္ ညာတစ္ဘက္ ခြစီးခိုင္းေစေနၾကေလရာ။

ရံခါ အျပိဳင္ေပၚက မာန၊ လုိသလို ျဖစ္မလာက ေဒါသ၊ လုပ္သေလာက္ တြက္ေခ်မကိုက္ေသာအခါ ကုကၠဳစၥ၊ စိတ္အနားမရသျဖင့္ ခုခံအား က်ဆင္းသြားေသာအခါ ေမာဟ၊ ကိုယ္ၾကိဳက္ရသျဖင့္ ခံစားရေသာအခါ ရာဂ သိမ္းပိုက္ရုံမွ်ဆုိက ဒိ႒ိ။

အင္း-ထုိတစ္ေန႔ ဤတစ္ေန႔ ေစ့ေစ့စံုစံု စာရင္းကုန္ေကာက္လုိက္လွ်င္ကား လူဆုိေသာ္မွလည္း လူလုိ ရွာေဖြေသာ ၀မ္းစာမ်ိဳး မေတြ႕ရစဖူးျပီ။ လူလုိ ခံစားေသာ ကာမခ်မ္းသာမ်ိဳးလည္း မေတြ႕ရစဖူးျပီ။ လူလုိခံစားေသာ ကာမခ်မ္းသာမ်ိဳးလည္း မေတြ႕ရစဖူးျပီ။ လူလုိလုပ္ေသာ အလုပ္မ်ိဳးလည္း မေတြ႕စဖူးျပီ။

မင္းသြားပံုၾကီးကလည္းကြာ ႏြားသိုးအရုိင္း မလုိက္တာက်ေနတာပဲ။

မင္းစားပံုၾကီးကလည္းကြာ က်ီးလန္႔စာ စားက်ေနတာပဲ။

မင္းလုပ္ပံုၾကီးကလည္းကြာ ႏြားမူး စူးထုိးခံေနရသလုိခ်ည္းပဲ။

ထုိစကားတုိ႔သည္ လူကိုႏူိင္းေသာ တိရစၦာန္အမူအက်င့္ခ်ည္းသာ ျဖစ္ၾကပါ၏။ သို႔ဆုိေသာ္ သင့္အမူအက်င့္ မည္သို႔လွ်င္ လူ႔အက်င့္ ျဖစ္ႏုိင္ပါေတာ့အံ့နည္း။

သို႔ေၾကာင့္ ထုိတစ္ေန႔တာကာလကို လူစာရင္းမွ ပယ္ဖ်က္လုိက္ပါေလ။

ေရႊေက်ာင္းကုန္းဆရာေတာ္ ၀န၀ါသီ ေဉယ်ဓမၼသာမိေထရ္ ေရးသားစီရင္ေတာ္မူသည့္ သတိမူသူတို႔၏ နားရာစခန္း၊ သတိမဲ့သူတို႔၏သြားရာလမ္း စာအုပ္မွ ျပန္လည္ထုတ္ႏူတ္ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။

No comments:

Post a Comment