ဤေနရာသည္ ဗုဒၶဘုရား၏ ေမတၱာရိပ္ေအာက္တြင္ တည္ရွိပါေသာေၾကာင့္ ေမတၱာရိပ္သို႔ လာေရာက္ခုိလူံရင္း အလည္အပတ္ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ေအးခ်မ္းသာယာၾကပါေစရွင္။
http://api.ning.com/files/bHmmkW-XxGLQN9yR1WXwM7O1jOooBj0ATQasYiGZcJYzT0d2lrE1J9qEhMfqfRVkukdniN63bkOYVZYa9iYcLY2YRiQVhTka/MTY2.gif

Monday, 18 February 2013

ေမ့ျခင္းႏွစ္မ်ိဳး၊ မသိမူႏွစ္ေထြ

ေမ့ျခင္းသည္ -

(က) အိပ္ေမာက်သြားရာမွလည္း သတိလြတ္သျဖင့္ ေမ့သြားတတ္၏။

(ခ) အနာေရာဂါ ဖိစီးခံရရာမွလည္း ေ၀ဒနာ မေက်ာ္ႏုိင္သျဖင့္ ေမ့သြားတတ္၏။

ထုိ ေမ့ျခင္းႏွစ္မ်ိဳးစလံုးတြင္ မသိျခင္းသို႔သာ ဥေကၡာင္းစိုက္ၾကရေလ၏။


ထုိတြင္ -

အိပ္ေမာက်ရာမွ ေမ့သြားျခင္းကား ထင္ရွားပါ၏။

ျပင္းထန္ေသာ အနာ၊ ဒဏ္ရာမ်ား၏ ထုိးႏွက္ခ်က္ကို အသက္ေစာင့္စည္းထားေပးရာ ဓာတ္အားမ်ားက မခုခံႏုိင္ေတာ့သျဖင့္ ေမ့ေမ်ာသြားျခင္းကိုသာ ဤ၌ အေလးေပးေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။

ထုိေမ့ေမ်ာေနေသာ လူမမာ၌ ကိုယ္ပိုင္သိဟူ၍ ဘာမွ် မရွိေတာ့ပါျပီ။ ထုိစဥ္ အသက္မထြက္ေသးသမွ် (မသေသးသမွ်) စိတ္သည္ မိမိတုိ႔ အာရုံခံစားတတ္ခါစမွ ယေန႔တုိင္ေအာင္ အတြင္းရွိ စြဲမိစြဲရာ အမည္ခင္ အာရုံေဟာင္းမ်ားဆီသို႔သာ လိပ္ျပာတစ္ေကာင္ပန္းရုံေတာ လူးလာေခါက္ျပန္ပမာ ခံစားေနရေလ့ရွိပါသည္။

ထုိခံစားမူသည္ မသိသည္ကား မဟုတ္၊ သို႔ေသာ္ ဘာမွ် မသိေခ်။ အစြဲကသာ သိ၍ ပင္ကိုသိ အလ်င္းမပါ၀င္ေသာေၾကာင့္ပင္ ထုိစကား ငါတုိ႔ ဆုိရပါ၏။

သည့္အတူပင္လွ်င္ -

ယေန႔ အေမ့သားတုိ႔ ခံစားေလ့ရွိသမွ် အသိတုိ႔သည္ မသိသည္ကားမဟုတ္ သို႔ေသာ္ ဘာမွ် မသိ၌ပင္ ထည့္သြင္းကာ စာရင္း ေကာက္ယူေစပါမည္။

အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ -

ယေန႔ ခံစားေနရေသာ အေမ့သားမ်ား၏ ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္ေၾကာင့္တည္း။

(က) မျမင္လုိက္ႏွင့္ ၾကိဳက္သြားျပီ။ အက်ိဳးအျပစ္ ဘာမွ်မသိေတာ့ ခံလုိက္ဦးေပါ့ တစ္ခ်က္။

(ခ) မျမင္လုိက္ႏွင့္ မုန္းသြားျပီ။ အက်ိဳးအေၾကာင္း ဘာမွ်မသိ ခံလုိက္ဦးေပါ့ တစ္ခ်က္။

ထုိတစ္ခ်က္တစ္ခ်က္တုိ႔သည္ တစ္ေနကုန္ တစ္သက္လံုးလံုး ျမင္တုိင္း၊ ၾကားတုိင္း၊ နမ္းမိတုိင္း၊ စားမိတုိင္း၊ ထိေတြ႕မိတုိင္း၊ ေတြးမိတုိင္းလွ်င္ အတုိင္းထက္အလြန္ ဒဏ္ခ်က္မ်ား မ်ားျပားလွျပီး ျပင္းလြန္းလြန္းလွေခ်၏။ ရုပ္၌ျဖစ္ေသာ ဒဏ္ရာဆုိက အပ္ခ်စရာေနရာပင္ ရွိမည္မဟုတ္ေတာ့ပါျပီ။

ထုိမွ်ရက္ဆက္ တစ္သက္လံုးလံုး ကုန္းၾကံဳးခံစားေနရရွာေလသူ လူသားတစ္ဦး၌ ေတြ႕လ်က္က ေမ့၊ ေမ့လ်က္က မေမ်ာအဘယ္မွာ ခံႏိုင္ပါအံ့နည္း။

ထုိမွ် အသည္းအသန္ နာလန္မထူႏုိင္ရွာေတာ့သည့္ အဆင့္ထိ အေျခအေန ဆုိး၀ါးေနေသာ လူသားတစ္ဦး၌ ကိုယ့္အေၾကာင္းလည္း ကိုယ္မသိ၊ သူ႔အေၾကာင္းလည္း ကိုယ္မသိဟူေသာ မသိျခင္းႏွစ္မ်ိဳး အမည္းရိပ္ မိုးလာေတာ့မည္မွာ ေသခ်ာေနျပီ။ သည့္အတူ ဘယ္ေရာက္ေနသည္ ေနာင္ဘယ္သြားရမည္ကိုလည္းေကာင္း၊ ယခုပင္လွ်င္ ငါ ဘယ္မွာေရာက္ေနသည္ ဘာျဖစ္ေနသည္ကိုလည္းေကာင္း၊ ထုိမသိႏွစ္မ်ိဳးတုိ႔သည္ ေမ့ေမ်ာသူ၌ ၾကီးစိုးေနေခ်ေတာ့ျပီ။

(က) ယေန႔ သင္ဘာျဖစ္ေနသနည္း၊ သူ ဘာျဖစ္ေနသနည္း။

(ခ) ယေန႔ သင့္၌ အက်ိဳးအျပစ္ ဘယ္ႏွစ္ၾကိမ္စီနည္း။

(ဂ) ယေန႔ သူ႔၌လည္း အက်ိဳးႏွင့္အျပစ္ ဘယ္ႏွစ္ခ်ီစီနည္း။

ေမးစမ္းတီးေခါက္ စမ္းၾကည့္ရန္ပင္ မသိတတ္ႏုိင္ေတာ့ျပီ၊ ျပင္ပမ်က္ျမင္၀ယ္ စိတ္ထင္ရာ ကိုယ္လုပ္မိသည္ကိုမွ် ကိုယ့္အေၾကာင္းကို မသိေသးလွ်င္ ကိုယ့္၏အတြင္းရွိ ရုပ္သဘာ၀၊ နာမ္သဘာ၀တုိ႔၏ အေျခအေနမွန္ကိုကား ဘယ္သို႔ သိေတာ့မည္နည္း။

ဤကား မသိျခင္း၏ သရုပ္တည္း။

ေရႊေက်ာင္းကုန္းဆရာေတာ္ ၀န၀ါသီ ေဉယ်ဓမၼသာမိေထရ္ ေရးသားစီရင္ေတာ္မူသည့္ သတိမူသူတို႔၏ နားရာစခန္း၊ သတိမဲ့သူတို႔၏သြားရာလမ္း စာအုပ္မွ ျပန္လည္ထုတ္ႏူတ္ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။

No comments:

Post a Comment