ေနာက္၌ ႏုိ႔တုိက္သတၱ၀ါ၊ အစာခြံ႕သတၱ၀ါအဆင့္ထိ တက္လာေသာ တိရစၧာန္မ်ား၊ လူတုိ႔ႏွင့္ ယဥ္ပါးက လူ႔ဘ၀ေရာက္ႏုိင္ေၾကာင္း ျပျပီး ျဖစ္ခဲ့၏။
တိရစၧာန္ဘ၀မ်ားစြာ အဆင့္ဆင့္ က်င္လည္ခဲ့ရျပီး ပထမဆံုး လူ႔ဘ၀ ေရာက္လာရေသာ ထုိလူသားသည္ မသိေသာ ေမာဟကသာ ဦးစီး၏။ သိေသာ ဉာဥ္၊ စရုိက္၊ ၀ါသနာတို႔သည္ ထုိ ေမာဟ လက္ေအာက္မွသာ အစြမ္းျပသာၾက၏။ သို႔ေၾကာင့္ ဘယ္သူ ဘာေျပာေျပာ သေဘာမေပါက္တတ္၊ ဘယ္သူ ဘယ္လုိတားတား စိတ္မ၀င္စားတတ္၊ သူ စိတ္၀င္စားသည္မွာ သူထင္-ထင္သလုိ သူမထင္-မထင္သလုိ ဇြတ္ျပဳက်င့္ျခင္းပင္တည္း။
ထုိသူအတြက္ လူ႔ဘ၀မွ ပတ္၀န္းက်င္ အတြဲအဘက္မ်ား ေပၚလာခဲ့ေသာ္
(၁) ရမၼက္ၾကီးဉာဥ္စရုိက္ ပါသူကား၊ ဖဲသမားမ်ားႏွင့္ေတြ႕က မခြာေတာ့ျပီ။ သို႔မဟုတ္ ဖဲသမားႏွင့္သာ ေပါင္းသင္းေတာ့ျခင္း။
(၂) အမ်က္ၾကီးဉာဥ္စရိုက္ ပါသူကား အရက္သမားမ်ားႏွင့္ေတြ႕က ပူေပါင္းသြားျပီ။ သို႔မဟုတ္ အရက္သမားမ်ားႏွင့္သာ ေပါင္းသင္းေတာ့ျခင္း။
(၃) မက္မက္ၾကီးဉာဥ္စရုိက္ ပါသူကား ဘိန္းသမားမ်ားႏွင့္ေတြ႕က သေဘာတူသြားျပီ။ သို႔မဟုတ္ ဘိန္းသမားမ်ားႏွင့္သာ ေပါင္းသင္းေတာ့ျခင္း။
အယူ၀ါဒေရးရာ ဘာသာအားျဖင့္လည္း မည္သည့္ဘာသာ၀င္ မိဘႏွစ္ပါးက ေမြးဖြားပါေစ၊ လူ႔ဘ၀မွ အထက္ဆင့္သို႔ တစ္ဆင့္တုိးေစမည္ ထုိအမူအက်င့္မ်ိဳး အတုလည္း မခိုး၊ အားလည္းမက်၊ ေဖ်ာင္းဖ်၍လည္း မရတတ္ေခ်။
ႏွစ္ေပါင္းတစ္ရာမွ် ေရထဲ၊ မိုးထဲ ပစ္ထားေသာ ေၾကးအိုးၾကီး တစ္လံုကို အသံုးခ်လိုသူက ေတြ႕သျဖင့္ ေကက္ယူကာ ေခ်းေညွာ္မ်ားကို ပြတ္တုိက္ရာ၌ အစတြင္ပင္ လက္ေလွ်ာ့ရမတတ္ ေခ်းေညွာင့္မ်ား ထုတက္ေနသည့္ပမာ။
ဘ၀မ်ားစြာ ေမာဟဘံုသားအျဖစ္ ခံယူျပီး ဉာဥ္စရုိက္၊ ၀ါသနာအတုိင္း ေတာတြင္း၀ယ္ ကိုယ္ထင္ရာ ကုိယ္ျပဳၾကစတမ္း စည္းကမ္းလြတ္ ဥပေဒတုိ႔ျဖင့္ စိတ္လြတ္ကိုယ္လြတ္ ေနခဲ့ရေလသူ တိရစၧာန္တစ္ျဖစ္လဲ ထိုလူသားသစ္သည္ အေကာင္းေျပာ၍ အေကာင္းေျပာမွန္း မသိျခင္းကား အဆန္းမဟုတ္ျပီ။ ကိုယ္ထင္ရာ လုပ္ရမွ အားရတတ္ျခင္းသည္လည္း အဆန္းမဟုတ္ျပီ။ သူတစ္ပါးစကား မနာခံလုိျခင္းသည္လည္း အဆန္းမဟုတ္ျပီ။
တစ္ဖန္ မိမိ အေကာင္းထင္ျဖင့္ အျမင္လည္း သန္ေန၏၊ ဘ၀မ်ားစြာ လုိက္စားခဲ့သျဖင့္ မ်က္မွန္လည္း တန္းမိေန၏။ အေၾကာင္းခံ ႏွစ္ခ်က္ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ အိပ္ျခင္း၊ စားျခင္း၊ ကာမဂုဏ္ခံစားျခင္း၊ အတတ္သံုးမ်ိဳးတုိ႔၌ကား မေကာင္းျဖစ္လ်က္က အေကာင္းထင္ေနျခင္း၊ မည္သည့္ ဆရာသမားမ်ိဳးတုိ႔ႏွင့္မွ အပ္ခ်၊ စမတ္က် သင္မျပရပါဘဲလ်က္က မိမိဘာသာ ထုိးေဖာက္ ျမင္သိေနျခင္းမ်ားသည္လည္း အဆန္းမဟုတ္ျပီ။ ဘယ္တုန္းကမွ် မေတြ႕မသိခဲ့ရဖူးေသာ ဘ၀ ၾကီးပြားတုိးတက္ေရး၊ ဘ၀အဆင့္ ျမင့္မားေရးစသည့္ ေကာင္းေသာအက်င့္မ်ိဳး၊ ဘာသာတရား အမ်ိဳးမ်ိဳးတုိ႔ကား အေကာင္းျဖစ္လ်က္က မေကာင္းထင္ေနျခင္း၊ အျမင္ေျပာင္းျပန္ႏွစ္ပါး ျဖစ္ပြားေနျခင္းမ်ားသည္လည္း အဆန္းမဟုတ္ျပီ။
ေရႊေက်ာင္းကုန္းဆရာေတာ္ ၀န၀ါသီ ေဉယ်ဓမၼသာမိေထရ္ ေရးသားစီရင္ေတာ္မူသည့္ သတိမူသူတို႔၏ နားရာစခန္း၊ သတိမဲ့သူတို႔၏ သြားရာလမ္း စာအုပ္မွ ျပန္လည္ထုတ္ႏူတ္ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။
ေက်းဇူးပါ
ReplyDelete