အနာဂါမ္ျဖစ္ျပီးသူသည္ မိမိရရွိထားေသာ မဂ္ ဖုိလ္ နိဗၺာန္တုိ႔ကို ဆင္ျခင္ပြားမ်ားျပီးေနာက္ ရူပရာဂ(ရူပဘ၀ကို တပ္မက္တြယ္တာမူ) အရူပရာဂ(အရူပဘ၀ကို တပ္မက္တြယ္တာမူ၊ မာန(ေထာင္လႊားမူ)၊ ဥဒၶစၥ(ပ်ံ႕လြင့္မူ)၊ အ၀ိဇၨာတုိ႔ကို အၾကြင္းမဲ့ ပယ္သတ္ႏုိင္သည့္ အရဟတၱမဂ္ကို ရရွိရန္အတြက္ ဆက္လက္၍ ၀ိပႆနာ တရားကိုပင္ အားထုတ္သည္၊ ရုပ္နာမ္သခၤါရတုိ႔ကို မျမဲ၊ ဆင္းရဲ၏၊ အတၱမဟုတ္ဟု ဉာဏ္ျဖင့္ အဖန္ဖန္နင္းနယ္ၾကိတ္ေျခ၏။ ၀ိပႆနာဉာဏ္အဆင့္ဆင့္ကို ျဖစ္ေစလ်က္ ၀ိပႆနာလမ္းမွန္သို႔ သက္၀င္ႏုိင္၏။ ထုိသို႔ အားထုတ္ေသာအခါ ေရွးနည္းတူ သခၤါရုေပကၡာဉာဏ္၏အဆံုး၌ အႏုေလာမဉာဏ္၊ ေဂါၾတဘူဉာဏ္တုိ႔ျဖစ္၍ ေဂါၾတဘူဉာဏ္ခ်ဳပ္သည္ႏွင့္ မေရွးမေႏွာင္းတြင္ အရဟတၱမဂ္စိတ္ ဖုိလ္စိတ္မ်ား ျဖစ္ေပၚလာေလသည္။ ဤအရဟတၱဖုိလ္စိတ္ ျဖစ္သည္မွစ၍ ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္ဟု ေခၚဆုိသည္။ ကိေလသာအာသေ၀ါတရားမ်ား ကုန္ခန္းျပီးသူ၊ သံသရာဘ၀ဇာတ္အဆံုးသို႔ ေရာက္သူ၊ ေလာကတြင္ ပူေဇာ္အထူးကို ခံယူထုိက္သူဟု ဆုိလုိသည္။
ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္သည္ ေအာက္မဂ္သံုးပါးျဖင့္ မပယ္သတ္ရေသးသည့္ အကုသုိလ္အၾကြင္းအက်န္ မွန္သမွ်ကို အရဟတၱမဂ္ ဉာဏ္အခုိက္၌ပင္ ပယ္သတ္သည္။ သံသရာဘ၀ဇာတ္သိမး္၍ ခႏၶာ၀န္ျငိမ္းကာ (၃၁)ဘံုမွ လြတ္ေျမာက္သူျဖစ္သည္၊ မည္သည့္ အာရုံႏွင့္ ေတြ႕ၾကံဳရေစကာမူ တုန္လူပ္ေခ်ာက္ခ်ားျခင္းမရွိ၊ ၀မ္းသာ၀မ္းနည္းျခင္းမရွိ၊ ပကတိျငိမ္သက္သည့္ ဥေပကၡာသေဘာသာ ျဖစ္ေတာ့သည္။ ပစၥည္းလာဘ္လာဘ၊ အေျခြအရံ အသင္းအပင္းေက်ာ္ေစာသတင္း၊ ခ်ီးက်ဴးျခင္း စသည္တုိ႔ကို သာယာမူမျဖစ္ေတာ့ေပ။ မည္သည့္ ေလာကဓံႏွင့္ ေတြ႕ၾကံဳရသည္ျဖစ္ေစ၊ ၀မ္းနည္း၀မ္းသာျခင္းမရွိ၊ တုန္လူပ္ျခင္းမရွိ၊ ပကတိ ျငိမ္သက္လ်က္ ရွိေပသည္။ ထူးျခားခ်က္မွာ မိမိရရွိသည့္ တရားထူးကို အျခားသတၱ၀ါတုိ႔အားလည္း ရရွိေစခ်င္သည့္ စိတ္ထားရွိျခင္း၊ မိမိရဟႏၱာျဖစ္ေၾကာင္း အျခားသူတို႔အား မေျပာၾကားလုိျခင္းတုိ႔ ျဖစ္သည္။
ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္အစိုးရ သာသနာေရး၀န္ၾကီးဌာန ဗုဒၶဘာသာတရားေတာ္ (အဆင့္ျမင့္) စာအုပ္မွ ထုတ္ႏူတ္ေဖာ္ျပသည္။

Monday, 7 November 2011
ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္
အမ်ဳိးအစား/က႑
သမထ ၀ိပႆနာရူပြားနည္းမ်ား
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment