ျဗဟၼ၀ိဟာရ တရားသည္ - ေမတၱာ၊ ကရုဏာ၊ မုဒိတာ ဥေပကၡာအားျဖင့္ ေလးပါးအျပားရွိသည္။
ယင္းေမတၱာစေသာ ျဗဟၼစုိရ္တရားေလးပါးႏွင့္ ျပည့္စံုစြာ ေနထုိင္လွ်င္ ျမင့္ျမတ္ေသာ ေနထုိင္ျခင္းမ်ိဳး ျဖစ္ေသာ
ေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ျမင့္ျမတ္ကုန္ေသာ ျဗဟၼာတုိ႔၏ ေနထုိင္မူႏွင့္ တူေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း ထုိတရားေလးပါးတုိ႔ကို ျဗဟၼ၀ိဟာရဟု ေခၚသည္။
ဤျဗဟၼ၀ိဟာရ တရားေလးပါး၌ ပို႔သ ပြားမ်ားသူမ်ားကလည္း ပုဂၢိဳလ္၊ သတၱ၀ါ ပညတ္မ်ားျဖစ္သည္၊ အပို႔ခံရသူမ်ားလည္း ပုဂၢိဳလ္၊ သတၱ၀ါ ပညတ္မ်ားပင္ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ပုဂၢိဳလ္၊ သတၱ၀ါ ပညတ္ရွိပါမွ ျဗဟၼ ၀ိဟာရတရားျဖစ္ေပၚနုိင္မည္၊ ဤတရားျဖစ္ေပၚမွ ေလာကၾကီး ျငိမ္းခ်မ္းသာယာမည္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ပရမတၳသစၥာျဖင့္သာ ေဟာၾကားမည္ဆုိလွ်င္ “ခႏၶာ အာယတနတုိ႔သည္ ေမတၱာပြားၾကကုန္၏” စသည္ျဖင့္ ေဟာၾကားရေပလိမ့္မည္။
ယင္းသို႔ ေဟာၾကားခဲ့ေသာ္ မည္သည့္ ေ၀ေနယ် သတၱ၀ါမွ် တရားေတာ္ကို သိရွိနားလည္ႏုိင္မည္ မဟုတ္ေခ်။
လူ၊ နတ္၊ ျဗဟၼာသတၱ၀ါတုိ႔သည္ ေမတၱာပြားၾကကုန္၏ စသည္ျဖင့္ သမၼဳတိသစၥာျဖင့္ ေဟာၾကားမွသာ ျဗဟၼ၀ိဟာရတရားမ်ား တုိးပြားကာ ၾကီးပြားခ်မ္းသာေသာ ျငိမ္းခ်မ္းသာယာေသာ ေလာကၾကီးကို တည္ေဆာက္ႏုိင္ေပမည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ေမတၱာ စသည့္ ျဗဟၼ၀ိဟာရတရားမ်ား အေရးပါ၍ ပဓာနျဖစ္ေၾကာင္းကို သိေစလုိေသာေဗၾကာင့္ သမၼဳတိသစၥာျဖင့္ ေဟာၾကားရပါသည္။
ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္အစိုးရ သာသနာေရး၀န္ၾကီးဌာန ဗုဒၶဘာသာတရားေတာ္ (အဆင့္ျမင့္) စာအုပ္မွ ထုတ္ႏူတ္ေဖာ္ျပသည္။
No comments:
Post a Comment