ဤသို႔လွ်င္ အဒိႏၷဒါန အကုသုိလ္၏ အျပစ္ကို ျပေတာ္မူျပီး၍ ကာေမသုမိစၦာစာရ အကုသုိလ္၏ အျပစ္မ်ားကို ျပေတာ္မူလုိေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္။
ဟူ၍ ေဟာေတာ္မူ၏။
ဘိကၡေ၀၊ သံသရာ၀န္ တဏွာညြန္ကို အလြန္ စက္ဆုပ္ၾကကုန္ေသာ သူေတာ္ေကာင္း အေပါင္းတုိ႔။ ကာေမသုမိစၦာစာေရာ၊ ကာမဂုဏ္တုိ႔၌ မွားေသာအက်င့္ဟု ဆုိအပ္ေသာ ကာေမသုမိစၦာရ အကုသိုလ္သည္။ အာေသ၀ိေတာ၊ အဖန္ဖန္ အထပ္ထပ္ အားထုတ္အပ္သည္ရွိေသာ္။ ဘာတိေတာ၊ ေလ့လာ အားထုတ္အပ္သည္ရွိေသာ္၊ ဗဟုလိကေတာ၊ အၾကိမ္မ်ားစြာ ျပဳအပ္သည္ရွိေသာ္။ နိရသသံ၀တၱနိေကာ၊ ငရဲဘံု၌လည္း ျဖစ္ေစတတ္၏။ တိရစၦာန ေယာနိသံ၀တၱ နိေကာ၊ တိရစၦာန္မ်ိဳး၌လည္း ျဖစ္ေစတတ္၏။ ေပတၱိ၀ိသယ သံ၀တၱ နိေကာ၊ ျပိတၱာဘံု၌လည္း ျဖစ္ေစတတ္၏။ ကာေမသုမိစၦာစာရႆ၊ ကာမဂုဏ္တုိ႔၌ မွားေသာအက်င့္ဟု ဆုိအပ္ေသာ ကာေမသုမိစၦာစာရ အကုသုိလ္ကံ၏။ ေယာ၀ိပါေကာ၊ အၾကင္အက်ိဳးသည္။ သဗၺလဟု၊ ငရဲ, တိရစၦာန္, ျပိတၱာ, အသူရကာယ ဟူကုန္ေသာ အလံုးစံုေသာ အက်ိဳးတုိ႔ေအာက္ အယုတ္ညံ့ဆံုး၊ အေပါ့ဆံုး ျဖစ္၏။ ေသာ၀ိပါေကာ၊ ထုိအက်ိဳးသည္။ မႏုႆဘူတႆ၊ လူျဖစ္ေသာသူအား။ သပတၱေ၀ရ သံ၀တၱနိေကာ၊ မ်ားေသာရန္သူရွိျခင္း။ ျမင္တုိင္း ျမင္တုိင္းေသာ သူတုိ႔၌ ခုိက္ရန္၏ ပြားစီးျခင္းကိုလည္း ျဖစ္ေစတတ္၏။
အဓိပၸာယ္ကား - အၾကင္ ပရိသတ္အေပါင္း သူေတာ္ေကာင္းတုိ႔ မသြား မလာထုိက္ေသာ ဌာန၌ လြန္က်ဴးျခင္းသည္ ကာေမသုမိစၦာစာရ မည္၏၊
အေစာင့္အေရွာက္ မကင္းေသာ မိန္းမတစ္က်ိပ္
မသြားမလာထုိက္ေသာ ဌာန ဟူသည္ကား -
၁။ အမိေစာင့္ေသာ မိန္းမ။
၂။ အဖေစာင့္ေသာ မိန္းမ။
၃။ မိဘႏွစ္ပါးစံုေစာင့္ေသာ မိန္းမ။
၄။ ေမာင္ေစာင့္ေသာ မိန္းမ။
၅။ အစ္မ, ညီမ ေစာင့္ေသာ မိန္းမ။
၆။ ေဆြမ်ိဳးေစာင့္ေသာ မိန္းမ။
၇။ အႏြယ္တူေသာလူ ေစာင့္ေသာ မိန္းမ။
၈။ သီတင္းသံုးေဖာ္ ေစာင့္ေသာ မိန္းမ။
၉။ တစ္စံုတစ္ေယာက္ေသာသူ အေစာင့္အေရွာက္ ရွိေသာမိန္းမ။
၁၀။ အစိုးရမင္းတုိ႔က ဒဏ္ျဖင့္ ပညတ္၍ ေစာင့္ေရွာက္အပ္ေသာ မိန္းမ။
ဟူ၍ တစ္က်ိပ္ေသာ မိန္းမတုိ႔သည္ လည္းေကာင္း။
မယားတစ္က်ိပ္
၁။ ဥစၥာျဖင့္ ၀ယ္၍ ယူအပ္ေသာ မယား။
၂။ အလုိတူ၍ လင္မယား ျဖစ္ေသာ မယား။
၃။ ဥစၥာ တစိုးတစိေပး၍ ေပါင္းသင္းအပ္ေသာ မယား။
၄။ ထမီ တဘက္ေပး၍ ေပါင္းသင္းအပ္သော မယား။
၅။ ေရခြက္ကို လက္ျဖင့္ႏူိက္၍ “စီရံ ဇီ၀တု” ဟသည္ျဖင့္ ဆို၍ ေပါင္းသင္းအပ္ေသာ မယား။
၆။ အထီးက်န္ ဆင္းရဲလွေသာေၾကာင့္ မယား၏ အျဖစ္သို႔ ေရာက္ေစသျဖင့္ ဆင္းရဲျခင္း ဒုကၡမွ ထုတ္ႏုတ္၍ ယူအပ္ေသာ မယား။
၇။ ကြ်န္မလည္းျဖစ္ မယားလည္းျဖစ္ေသာ မယား။
၈။ စစ္ေျမအရပ္မွ ေဆာင္ယူအပ္ေသာ မယား။
၉။ တစ္ခဏမွ် ေပါင္းသင္းရေသာ ခဏမယား။
၁၀။ အမူလုပ္မယား (မယားအျပဳခံရေသာ အလုပ္သမ)
ဟူ၍ တစ္က်ိပ္ေသာမယားတုိ႔သည္ လည္းေကာင္း၊ ဤႏွစ္က်ိပ္ေသာ မိန္းမတုိ႔သည္ ေယာက္်ားတစ္ပါးတုိ႔သည္ မသြားမလာထုိက္ေသာ ဌာနမည္ကုန္၏။
မိန္းမတို႔မွာကား အစိုးပိုင္လင္ရွိေသာ မိန္းမျဖစ္အံ့၊ မိမိလင္မွတစ္ပါးေသာ ေယာက္်ားတုိ႔သည္ မသြားမလာထုိက္ေသာ ဌာနတုိ႔ မည္ကုန္။
ဤသို႔ ျပဆုိအပ္ခဲ့ျပီးေသာ မသြားမလာထုိက္ေသာ ဌာနတုိ႔၌ လြန္က်ဴးသြားလာကုန္ေသာ ေယာက္်ား မိန္းမတုိ႔သည္ ကာေမသုမိစၦာစာရကံ ထုိက္ကုန္၏။
ထိုကာေမသုမိစၦာစာရကံသည္ အဖန္ဖန္ မွီ၀ဲအပ္ ထံုးအပ္ အားထုတ္၍ ျပဳအပ္သည္ရွိေသာ္ ငရဲ၌ျဖစ္၍ ဆင္းရဲကိုခံရျခင္း၊ တိရစၦာန္မ်ိဳး၌ျဖစ္၍ ဆင္းရဲကို ခံရျခင္း၊ ျပိတၱာဘံု၌ ျဖစ္၍ ဆင္းရဲကိုခံရျခင္းကိုလည္း ျဖစ္ေစတတ္၏၊ အၾကင္ ကာေမသုမိစၦာစာရကံ၏ အက်ိဳးသည္ အလံုးစံုေသာ ငရဲ၊ တိရစၦာန္၊ ျပိတၱာဟူေသာ အက်ိဳးတုိ႔ေအာက္ အယုတ္ဆံုး အေပါ့ဆံုး ျဖစ္၏၊ ထုိအက်ိဳးသည္ အပါယ္ဘံု၌ ျဖစ္ေစတတ္ေသာ ဇနကကံကုန္၍ လူ႔ဘံု၌ပင္ ျဖစ္လာျငားေသာ္လည္းမ်ားေသာ ရန္သူရွိေသာသူ၏ အျဖစ္၊ ျမင္တုိင္း ျမင္တုိင္းေသာ သူတုိ႔၌ ခုိက္ရန္မ်ားေသာ သူ၏အျဖစ္၊ ျမင္ျမင္ရာရာ လူတကာတုိ႔သည္ လြန္စြာ မုန္းအပ္ေသာသူ၏ အျဖစ္ကိုလည္း ျဖစ္ေစတတ္၏ ဟုဆိုသည္။
ဤသို႔ ေဟာ္ေတာ္မူအပ္ေသာ ပါဠိေတာ္ႏွင့္ အညီ ကာေမသုမိစၦာစာရကံကို လြန္က်ဴးေသာ သူတုိ႔ အျပစ္ခံရေၾကာင္း ၀တၳဳကို အနည္းငယ္မွ် ျပဦးအံ့။
ဘိကၡေ၀၊ သံသရာ၀န္ တဏွာညြန္ကို အလြန္ စက္ဆုပ္ၾကကုန္ေသာ သူေတာ္ေကာင္း အေပါင္းတုိ႔။ ကာေမသုမိစၦာစာေရာ၊ ကာမဂုဏ္တုိ႔၌ မွားေသာအက်င့္ဟု ဆုိအပ္ေသာ ကာေမသုမိစၦာရ အကုသိုလ္သည္။ အာေသ၀ိေတာ၊ အဖန္ဖန္ အထပ္ထပ္ အားထုတ္အပ္သည္ရွိေသာ္။ ဘာတိေတာ၊ ေလ့လာ အားထုတ္အပ္သည္ရွိေသာ္၊ ဗဟုလိကေတာ၊ အၾကိမ္မ်ားစြာ ျပဳအပ္သည္ရွိေသာ္။ နိရသသံ၀တၱနိေကာ၊ ငရဲဘံု၌လည္း ျဖစ္ေစတတ္၏။ တိရစၦာန ေယာနိသံ၀တၱ နိေကာ၊ တိရစၦာန္မ်ိဳး၌လည္း ျဖစ္ေစတတ္၏။ ေပတၱိ၀ိသယ သံ၀တၱ နိေကာ၊ ျပိတၱာဘံု၌လည္း ျဖစ္ေစတတ္၏။ ကာေမသုမိစၦာစာရႆ၊ ကာမဂုဏ္တုိ႔၌ မွားေသာအက်င့္ဟု ဆုိအပ္ေသာ ကာေမသုမိစၦာစာရ အကုသုိလ္ကံ၏။ ေယာ၀ိပါေကာ၊ အၾကင္အက်ိဳးသည္။ သဗၺလဟု၊ ငရဲ, တိရစၦာန္, ျပိတၱာ, အသူရကာယ ဟူကုန္ေသာ အလံုးစံုေသာ အက်ိဳးတုိ႔ေအာက္ အယုတ္ညံ့ဆံုး၊ အေပါ့ဆံုး ျဖစ္၏။ ေသာ၀ိပါေကာ၊ ထုိအက်ိဳးသည္။ မႏုႆဘူတႆ၊ လူျဖစ္ေသာသူအား။ သပတၱေ၀ရ သံ၀တၱနိေကာ၊ မ်ားေသာရန္သူရွိျခင္း။ ျမင္တုိင္း ျမင္တုိင္းေသာ သူတုိ႔၌ ခုိက္ရန္၏ ပြားစီးျခင္းကိုလည္း ျဖစ္ေစတတ္၏။
အဓိပၸာယ္ကား - အၾကင္ ပရိသတ္အေပါင္း သူေတာ္ေကာင္းတုိ႔ မသြား မလာထုိက္ေသာ ဌာန၌ လြန္က်ဴးျခင္းသည္ ကာေမသုမိစၦာစာရ မည္၏၊
အေစာင့္အေရွာက္ မကင္းေသာ မိန္းမတစ္က်ိပ္
မသြားမလာထုိက္ေသာ ဌာန ဟူသည္ကား -
၁။ အမိေစာင့္ေသာ မိန္းမ။
၂။ အဖေစာင့္ေသာ မိန္းမ။
၃။ မိဘႏွစ္ပါးစံုေစာင့္ေသာ မိန္းမ။
၄။ ေမာင္ေစာင့္ေသာ မိန္းမ။
၅။ အစ္မ, ညီမ ေစာင့္ေသာ မိန္းမ။
၆။ ေဆြမ်ိဳးေစာင့္ေသာ မိန္းမ။
၇။ အႏြယ္တူေသာလူ ေစာင့္ေသာ မိန္းမ။
၈။ သီတင္းသံုးေဖာ္ ေစာင့္ေသာ မိန္းမ။
၉။ တစ္စံုတစ္ေယာက္ေသာသူ အေစာင့္အေရွာက္ ရွိေသာမိန္းမ။
၁၀။ အစိုးရမင္းတုိ႔က ဒဏ္ျဖင့္ ပညတ္၍ ေစာင့္ေရွာက္အပ္ေသာ မိန္းမ။
ဟူ၍ တစ္က်ိပ္ေသာ မိန္းမတုိ႔သည္ လည္းေကာင္း။
မယားတစ္က်ိပ္
၁။ ဥစၥာျဖင့္ ၀ယ္၍ ယူအပ္ေသာ မယား။
၂။ အလုိတူ၍ လင္မယား ျဖစ္ေသာ မယား။
၃။ ဥစၥာ တစိုးတစိေပး၍ ေပါင္းသင္းအပ္ေသာ မယား။
၄။ ထမီ တဘက္ေပး၍ ေပါင္းသင္းအပ္သော မယား။
၅။ ေရခြက္ကို လက္ျဖင့္ႏူိက္၍ “စီရံ ဇီ၀တု” ဟသည္ျဖင့္ ဆို၍ ေပါင္းသင္းအပ္ေသာ မယား။
၆။ အထီးက်န္ ဆင္းရဲလွေသာေၾကာင့္ မယား၏ အျဖစ္သို႔ ေရာက္ေစသျဖင့္ ဆင္းရဲျခင္း ဒုကၡမွ ထုတ္ႏုတ္၍ ယူအပ္ေသာ မယား။
၇။ ကြ်န္မလည္းျဖစ္ မယားလည္းျဖစ္ေသာ မယား။
၈။ စစ္ေျမအရပ္မွ ေဆာင္ယူအပ္ေသာ မယား။
၉။ တစ္ခဏမွ် ေပါင္းသင္းရေသာ ခဏမယား။
၁၀။ အမူလုပ္မယား (မယားအျပဳခံရေသာ အလုပ္သမ)
ဟူ၍ တစ္က်ိပ္ေသာမယားတုိ႔သည္ လည္းေကာင္း၊ ဤႏွစ္က်ိပ္ေသာ မိန္းမတုိ႔သည္ ေယာက္်ားတစ္ပါးတုိ႔သည္ မသြားမလာထုိက္ေသာ ဌာနမည္ကုန္၏။
မိန္းမတို႔မွာကား အစိုးပိုင္လင္ရွိေသာ မိန္းမျဖစ္အံ့၊ မိမိလင္မွတစ္ပါးေသာ ေယာက္်ားတုိ႔သည္ မသြားမလာထုိက္ေသာ ဌာနတုိ႔ မည္ကုန္။
ဤသို႔ ျပဆုိအပ္ခဲ့ျပီးေသာ မသြားမလာထုိက္ေသာ ဌာနတုိ႔၌ လြန္က်ဴးသြားလာကုန္ေသာ ေယာက္်ား မိန္းမတုိ႔သည္ ကာေမသုမိစၦာစာရကံ ထုိက္ကုန္၏။
ထိုကာေမသုမိစၦာစာရကံသည္ အဖန္ဖန္ မွီ၀ဲအပ္ ထံုးအပ္ အားထုတ္၍ ျပဳအပ္သည္ရွိေသာ္ ငရဲ၌ျဖစ္၍ ဆင္းရဲကိုခံရျခင္း၊ တိရစၦာန္မ်ိဳး၌ျဖစ္၍ ဆင္းရဲကို ခံရျခင္း၊ ျပိတၱာဘံု၌ ျဖစ္၍ ဆင္းရဲကိုခံရျခင္းကိုလည္း ျဖစ္ေစတတ္၏၊ အၾကင္ ကာေမသုမိစၦာစာရကံ၏ အက်ိဳးသည္ အလံုးစံုေသာ ငရဲ၊ တိရစၦာန္၊ ျပိတၱာဟူေသာ အက်ိဳးတုိ႔ေအာက္ အယုတ္ဆံုး အေပါ့ဆံုး ျဖစ္၏၊ ထုိအက်ိဳးသည္ အပါယ္ဘံု၌ ျဖစ္ေစတတ္ေသာ ဇနကကံကုန္၍ လူ႔ဘံု၌ပင္ ျဖစ္လာျငားေသာ္လည္းမ်ားေသာ ရန္သူရွိေသာသူ၏ အျဖစ္၊ ျမင္တုိင္း ျမင္တုိင္းေသာ သူတုိ႔၌ ခုိက္ရန္မ်ားေသာ သူ၏အျဖစ္၊ ျမင္ျမင္ရာရာ လူတကာတုိ႔သည္ လြန္စြာ မုန္းအပ္ေသာသူ၏ အျဖစ္ကိုလည္း ျဖစ္ေစတတ္၏ ဟုဆိုသည္။
ဤသို႔ ေဟာ္ေတာ္မူအပ္ေသာ ပါဠိေတာ္ႏွင့္ အညီ ကာေမသုမိစၦာစာရကံကို လြန္က်ဴးေသာ သူတုိ႔ အျပစ္ခံရေၾကာင္း ၀တၳဳကို အနည္းငယ္မွ် ျပဦးအံ့။
အနႏၱေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ေညာင္လြန္ေတာရ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ေရးသားျပဳစုေတာ္မူေသာ ဒုႆီလ၀ဇၨပကာသနီ စာအုပ္မွ ထုတ္ႏုတ္ေဖာ္ျပသည္။
No comments:
Post a Comment