ဤ၀တၱဳ၌ ဆိတ္ကို လည္ျဖတ္၍ သတ္ျခင္းေၾကာင့္ ငရဲ၌ ခံျပီးလွ်င္ ဆိတ္ျဖစ္၍ လည္ျပတ္၍ ေသရေၾကာင္းသာ တုိက္ရုိက္အားျဖင့္ လာသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ေရွးဆရာတုိ႔သည္ စီကံုးအပ္ေသာ ဂါထာတုိ႔၌ -
မဟိ ံသာ ေသာဏာ သိဂၤါလာ၊ ပါဏ ဃာတႆ ေဒါ သကာ။
ပဥၥာဇာတိသတံ၊ ဘ၀ငါးရာ။ ေပတံ၊ ျပိတၱာဘံု၌ မိမိသတ္ေသာကံႏွင့္ တူစြာ အသတ္ကို ခံရျခင္းသည္ လည္းေကာင္း။ ပဥၥဇာတိသတံ၊ ဘ၀ငါးရာ။ မစၦာစ၊ ငါးျဖစ္၍ သူတစ္ပါးတုိ႔၏အသတ္ကို ခံရျခင္းသည္ လည္းေကာင္း။ ပဥၥဇာတိသတံ၊ ဘ၀ငါးရာ။ နာဂါစ၊ ေျမြနဂါးျဖစ္၍ သူတစ္ပါးတို႔၏ အသတ္ကိုခံရျခင္းသည္ လည္းေကာင္း။ ပဥၥဇာတိသတံ၊ ဘ၀ငါးရာ။ မိဂါစ၊ သားသမင္ျဖစ္၍ သူတစ္ပါးတုိ႔၏ အသတ္ကို ခံရျခင္းသည္လည္းေကာင္း။ ရုစ၊ စိုင္ျဖစ္၍ သူတပါးတုိ႔၏ အသတ္ကိုခံရျခင္းသည္ လည္းေကင္း။ မဟိ ံသာစ၊ ကြ်ဲျဖစ္၍ အသတ္ခံရျခင္းသည္ လည္းေကာင္း။ ေသာဏာစ ၊ အိမ္ေခြးျဖစ္၍ အသတ္ခံရျခင္းသည္ လည္းေကာင္း။ သိဂၤါလာစ၊ ေျမေခြးျဖစ္၍ အသတ္ခံရျခင္းသည္ လည္းေကာင္း။ ဣတိ၊ ဤသို႔။ ပဥၥသုဇာတိသေတသု၊ ဘ၀ငါးရာ ဘ၀ငါးရာတုိ႔၌။ မေရဟိ၊ သူတစ္ပါးတို႔သည္။ ဃာေတန၊ သတ္ျခင္းေၾကာင့္။ မရႏၱိ၊ ေသၾကရကုန္၏။
ဣတိဣေမ၊ ဤသည္တုိ႔ကား။ ပါဏဃာတႆ၊ သတၱ၀ါတစ္ပါးကို သတ္ေသာ အကုသုိလ္ကံ၏။ ေဒါသကာ၊ အျပစ္တို႔ေပတည္း။
သည္မွ်မကေသး အရွင္မဟာေမာဂၢလႅာန္မေထရ္မွာ မိဘႏွစ္ပါးကို ခုိးသားေယာင္ေဆာင္၍ သတ္ခဲ့ဖူးေသာ အကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ အဆံုးဘ၀၌ ခိုးသားရုိက္၍ ပရိနိဗၺာန္ စံေတာ္မူရေသာ ၀တၳဳကဲ့သို႔ ထုိ႔အတူ အကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ လူပင္ျဖစ္ရျငားေသာ္လည္း သူတစ္ပါးတုိ႔၏ အသက္ကို သတ္ေသာ သူသည္ သူတစ္ပါးတုိ႔၏ အသက္ကို သတ္ေသာသူသည္ သူတစ္ပါးတုိ႔၏ အသတ္ကိုခံရ၍ ေသတတ္၏ဟု မွတ္ရာ၏။
ဆိတ္သတ္သမား ဓမၼဒိႏၷ၀တၳဳကား ဤသို႔တည္း၊ လြန္ေလ ျပီးေသာအခါ၌ ဗာရာဏသီမင္း၏ သားသည္ တစ္ခုေသာ ပေညာင္ပင္သို႔ကပ္၍ အရွင္နတ္မင္း အကြ်ႏု္ပ္၏အဖ ေသလြန္ေသာအခါ မင္းအျဖစ္ကို ေပးေတာ္မူပါ၊ မင္းအျဖစ္ကို ရသည္ရွိေသာ္ အရွင္နတ္မင္းအား ဤဇမၺဴဒိပ္ကြ်န္း၌ မိဖုရားတို႔ႏွင့္တကြ တစ္ရာ့တစ္ေယာက္ေသာမင္းတုိ႔၏ လည္ေခ်ာင္းေသြးျဖင့္ ပူေဇာ္ပါမည္ အရွင္နတ္မငး္ဟု ေတာင္းပန္၏။
ထုိမင္းသားသည္ သူ၏ခမည္းေတာ္ နတ္ရြာစံေတာ္မူျပီးေနာက္ မင္းအျဖစ္သို႔ ေရာက္သည္ရွိေသာ္ ငါသည္ ပေညာင္ပင္ေစာင့္ နတ္မင္း၏ အာႏုေဘာ္ေၾကာင့္ မင္းအျဖစ္ကို ရေပျပီ၊ နတ္မင္းအား ပူေဇာ္ျခင္းကိုျပဳအံ့ဟုၾကံ၍ မ်ားစြာေသာ စစ္သည္အေပါင္းႏွင့္အတူ ျမိဳ႕မွထြက္၍ တစ္ေယာက္ေသာမင္းကို ဖမ္းယူ၏၊ တစ္ဖန္ ထုိမင္း၏ စစ္သည္တုိ႔ကိုလည္းေခၚ၍ မ်ားစြာေသာ စစ္သည္တုိ႔ႏွင့္ တကြ ထြက္သြား၍ တစ္ပါးေသာမင္းတုိ႔ကိုလည္း ဖမ္းယူျပန္၏။
ဤသို႔ေသာနည္းျဖင့္ တစ္ရာ့တစ္ေယာက္ေသာ မင္းတုိ႔ကို မိဖုရားတုိ႔ႏွင့္တကြ ဖမ္းယူ၍လာရာ အလံုးစံုေသာ မင္းတုိ႔တြင္ အငယ္ဆံုးျဖစ္ေသာ ဥဂၢေသနမင္း၏ ဓမၼာဒိႏၷာ အမည္ရွိေသာ မိဖုရားကို ကိုယ္၀န္ရင့္သည့္အတြက္ ခ်န္ထားခဲ့၍ ဤမွ်ေလာက္ေသာ မင္းအေပါင္းကို အဆိပ္ႏွင့္ေရာေသာ ေသာက္ဖြယ္ အရက္ကို တုိက္၍ သတ္ေတာ့အံ့ဟု ၾကံ၍ ပေညာင္ပင္အရင္းကို သုတ္သင္ေစ၏ ထုိသို႔ သုတ္သင္ေသာ အခါ ပေညာင္ပင္ေစာင့္နတ္သည္ ဤသို႔ၾကံ၏။
ဤမင္းသည္ ငါ့ကို လည္ေခ်ာင္းေသြးျဖင့္ ပူေဇာ္လုိသည္ျဖစ္၍ တစ္ရာ့တစ္ေယာက္ေသာ မင္းတုိ႔ကို မိဖုရားတို႔ႏွင့္တကြ သတ္အံ့ဟု အားထုတ္၍ ေန၏။ အကယ္၍ ထုိမင္းတုိ႔ကို သတ္အံ့၊ ဇမၺဴဒိပ္ကြ်န္းအလံုး၌ မင္းဆက္လည္း ျပတ္လတၱံ႕၊ ငါသည္ တားျမစ္ျခင္းငွာ စြမ္းႏုိင္မည္ေလာဟု စံုစမ္း ဆင္ျခင္သည္ ရွိေသာ္ မတားျမစ္ႏုိင္သည္ကို သိ၍ တစ္ဦးေသာ နတ္အား ထုိအေၾကာင္းကိ ုေျပာၾကား၍ အသင္ တားျမစ္ျခင္းငွာ စြမ္းႏုိင္လတၱံ႕ေလာဟု ေမး၏။ ထုိနတ္ကလည္း တားျမစ္ျခင္းငွါ မစြမ္းႏုိင္ဟု ဆုိ၏၊ တစ္ဦးေသာနတ္အား ေျပာၾကားေသာ္လည္း မစြမ္းႏုိင္ဟုပင္ ဆုိ၏၊ ဤအတူ အလံုးစံုေသာ နတ္တုိ႔ကို ေျပာၾကားျပီး သိၾကားမင္းသို႔ ကပ္၍ အရွင္ သိၾကားမင္း ဤအမူကို တားျမစ္ေတာ္မူပါ၊ မတားျမစ္လွ်င္ မင္းတုိ႔၏ အဆက္သည္ ျပတ္လတၱံ႕ဟု ေျပာၾကား၏ သိၾကားမင္းလည္း တားျမစ္ျခင္းခြာ မစြမ္းႏုိင္ဟု ဆုိ၍ တားျမစ္ျခင္း၏ အေၾကာင္းကို ေျပာၾကား၏။
သင္ သြားေခ်၊ ယင္း၏မင္း ျမင္ေလာက္ေအာင္ နီေသာ အ၀တ္ကို ၀တ္၍ သင္၏ ေညာင္ပင္မွထြက္၍ သြားအံ့ေသာ အမူအရာကို ျပေလာ့၊ ထုိသို႔ျပေသာအခါ အရွင္နတ္မင္း သြားေတာ္မမူလင့္၊ ျပန္၍ ေနေတာ္မူပါဟု သင့္ကို ေတာင္းပန္လိမ့္မည္၊ ေတာင္းပန္ေသာအခါ သင္သည္ တစ္ရာ့တစ္ေယာက္ေသာမင္းတုိ႔ကို မိဖုရားႏွင့္တကြ သတ္ျပီး၍ ထုိမင္းတုိ႔၏ လည္ေခ်ာင္းေသြးျဖင့္ ပူေဇာ္ပါမည္ဟု ဆုိျပီးလွ်င္ ဥဂၢေသနမင္း၏ မိဖုရားကို ခ်န္ထားခဲ့သည္၊ သင္ကဲ့သို႔ မဟုတ္မမွန္ေသာ စကားကို ဆုိေသာ သူ၏ ပူေဇာ္ျခင္းကို ငါမခံလုိဟုဆုိေလ၊ ထုိသို႔ဆုိေသာအခါ ဓမၼဒိႏၷာ အမည္ရွိေသာ ထုိမိဖုရားကို ေဆာင္ေစလိမ့္မည္၊ ထုိမိဖုရား ေရာက္လာေသာအခါ ထုိမင္းကို တရားေဟာ၍ ထုိမင္းတုိ႔အား အသက္ကို ေပးလတၱံ႕ဟု ေျပာၾကားေလ၏။
ေညာင္ပင္ေစာင့္နတ္သည္ သိၾကားဆုိတုိင္း ျပဳ၏၊ ဗာရာဏသီမင္းသည္လည္း ဓမၼဒိႏၷာမိဖုရားကိုေခၚေစ၍ ဓမၼဒိႏၷာမိဖုရားသည္ ထုိအရပ္သို႔လာ၍ မိမိ အရွင္ျဖစ္ေသာ ဥဂၢေသနမင္းကို ရွိခိုး၍ ေန၏၊ ဗာရာဏသီမင္းသည္ ဤမိဖုရားကား သူခပ္သိမ္းတုိ႔၏ အၾကီးအမွဴးျဖစ္ေသာ ငါ့ကို ရွိမခိုးဘဲ သူ၏ အရွင္ကိုသာ ရွိခိုးဘိ၏ဟု အမ်က္ထြက္၏။
အရွင္မင္းၾကီး၊ အကြ်ႏု္ပ္သည္ အရွင္မင္းၾကီးႏွင့္ မစပ္၊ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာကို ေပးတတ္ေသာ အကြ်ႏု္ပ္၏ အရွင္ကိုသာ ရွိခိုးရာ။ အဘယ္ေၾကာင့္ အမ်က္ထြက္သနည္းဟု မိဖုရားက ဆုိသည္ရွိေသာ္ အသင္မိဖုရား ဟုတ္ေပ၏၊ မွန္ေပ၏ဟု ေညာင္ပင္ေစာင့္နတ္က ဆုိ၍ လူအေပါင္းတုိ႔၏ ေရွ႕တြင္ နတ္၌ျဖစ္ေသာ ပန္းတုိ႔ျဖင့္ ဓမၼဒိႏၷာမိဖုရားအား ပူေဇာ္ေလ၏၊ ထုိအခါ အသင္မိဖုရား၊ ငါ့ကို ရွိမခိုးလွ်င္ ရွိေစ၊ ငါ့အား မင္းအျဖစ္ကိုေပးေသာ နတ္မင္းကို အဘယ္ေၾကာင့္ ရွိမခိုးသနည္းဟု မင္းက ေမးျပန္၏။
အရွင္မင္းၾကီး၊ မင္းအျဖစ္သို႔ နတ္ကေပးသည္ မဟုတ္၊ အရွင္မင္းၾကီး၏ ေကာင္းမူေၾကာင့္ မင္းအျဖစ္ကို ရသည္ဟု မိဖုရားက ဆုိလွ်င္၊ ေညာင္ပင္ေစာင့္နတ္သည္ ေရွ႕နည္းအတူ မိဖုရားအား ပူေဇာ္ျပန္၏၊ မိဖိုရားသည္ မင္းၾကီးကို ဤသို႔ဆုိျပန္၏၊ အရွင္မင္းၾကီး၊ နတ္ကေပး၍ မင္းအျဖစ္ကို ရသည္ဟု အရွင္မင္းၾကီးဆုိ၏၊ အရွင္မင္းၾကီး၏ နတ္သည္ တန္ခိုးၾကီးေသာ္လည္း ယခု ဤသစ္ပင္၏ လက္၀ဲဘက္၌ ေလာင္ေသာမီးကို ျငိမ္းေစျခင္းငွာ မတတ္ႏုိင္ဟု ဆုိေသာ အခါ၌လည္း ေရွးနည္းအတူ ပူေဇာ္ျပန္၏။
ထုိမိဖုရားသည္ စကားေျပာဆုိစဥ္ ငိုလည္း ငို၏၊ ရယ္လည္း ရယ္၏၊ ထုိအခါ မင္းက အသင္မိဖုရား ရူးသေလာဟု ေမး၏၊ အရွင္မင္းၾကီး အကြ်ႏု္ပ္ရူးသည္မဟုတ္၊ ငိုျခင္း၏ အေၾကာင္းကို ဤသို႔ သိေတာ္မူ။
အကြ်ႏု္ပ္သည္ ေရွးလြန္ေလျပီးေသာ အခါ၌ အမ်ိဳးသမီးျဖစ္၍ လင္၏အိမ္၌ ေနေသာအခါ လင္၏ အေဆြခင္ပြန္း ဧည့္သည္အက်ိဳးငွာ ကြ်န္မကို ဟင္းလွ်ာအသား အ၀ယ္ခုိင္းရာ အသားမရသည့္အတြက္ အိမ္ေနာက္ေဖး၌ရွိေသာ ဆိတ္ငယ္၏ လည္ပင္ကို ျဖတ္၍ သတ္ျပီးလွ်င္ ထိုဆိတ္သားျဖင့္ ဧည့္သည္ကို ေကြ်းခဲ့ဖူး၏၊ ဆိတ္တစ္ေကာင္၏ လည္ပင္ကိုျဖတ္မိေသာ ပါဏာတိပါတကံေၾကာင့္ ငရဲ၌ခံျပီးမွ ဆိတ္ေမြးအေရအတြက္ျဖင့္ ဦးေခါင္းျပတ္ျခင္းသို႔ ေရာက္ရျပီ၊ အရွင္မင္းၾကီးမူကား ဤမွ်ေလာက္ေသာ မင္းတုိ႔ကို သတ္၍ အဘယ္အခါ ဆင္းရဲမွ လြတ္လတၱံ႕နည္းဟု အရွင္မင္းၾကီး၏ ဆင္းရဲကို ေအာင့္ေမ့၍ ငိုသည္ဟု ဆုိ၏။
ေလာမဂဏနာယ’ မစၥိႆံ။
ဗဟူနံ ကဏၭံ ဆိႏၵိတြာန၊
ကထံ’ ကာဟသိ ခတၱိယ။
ဟူေသာ ဤဂါထာကို ဆုိ၏။
ခတၱိယ၊ မင္းျမတ္။ အဟံ၊ အကြ်နု္ပ္သည္။ ဧဠိကာယ၊ တစ္ေကာင္ေသာ ဆိတ္မငယ္၏၊ ကဏၭံ၊ လည္ပင္ကို။ ဆိႏၵိတြာန၊ ျဖတ္မိေသာေၾကာင့္။ နိရေယ၊ ငရဲ၌။ ပစၦိတြာ၊ က်က္ျပီး၍။ ေလာမဂဏနာယ၊ အေမြး အေရအတြက္အားျဖင့္။ ကဏၭေစၦဒံ၊ လည္ပင္းျပတ္ျခင္းကို။ ပစၥိႆံ၊ ခံရေလျပီ။ ဗဟူနံ၊ မ်ားစြာေသာသူတုိ႔၏။ ကဏၭံ၊ လည္ပင္းကို။ ဆိႏၵိတြာန၊ ျဖတ္သည္ရွိေသာ္။ ကထံကာဟသိ၊ အဘယ္သို႔ျပဳလတၱံ႕နည္း။ ၀ါ၊ အဘယ္မွာလွ်င္ ဆုိဖြယ္ရွိအံ့နည္း။
သင္မင္းၾကီးသည္ ဘ၀အသေခၤ်၊ မေရမတြက္ႏုိင္ေအာင္ လည္ပင္းျပတ္၍ ေသရလိမ့္မည္ မခြ်တ္သာတည္း။
ဤကားအနက္ -
ရယ္ျခင္း၏ အေၾကာင္းကား ထုိဆင္းရဲမွ လြတ္ေပျပီဟု ၀မ္းေျမာက္၍ ရယ္ေပသည္ဟု ေျပာၾကား၏။
ဤသို႔လွ်င္ ဓမၼပဒ အ႒ကထာ၌လာေသာ ဓမၼဒိႏၷ၀တၳကို ေထာက္ရူစဥ္းစား ႏွလံုးထား၍ သူ၏အသက္ကို သတ္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ၾကကုန္ရာသည္။
ဤကား ဆိတ္တစ္ေကာင္၏ လည္ပင္ကို ျဖတ္မိေသာ ပါဏာတိပါတကံေၾကာင့္ ငရဲ၌ခံျပီးမွ အေမြး အေရအတြက္ အားျဖင့္ လည္ပင္းျဖတ္ခံရေသာ ၀တၳဳသက္ေသတည္း။
ဤသို႔ ျပဆုိအပ္ခဲ့ျပီးေသာ တစ္ခုတည္ေသာ ပါဏာတိပါတ အကုသိုလ္ကံ၏ ခံ၍မဆံုးႏုိင္ေသာ အျပစ္ေတြကို စဥ္းစဥ္းစားစား၊ လက္၀ါးေပၚတြင္ တင္၍ထားေသာ ပတၱျမားကို ရူဘိသကဲ့သို႔ ထင္ရွားေအာင္ ရူျပီးလွ်င္ ငါတုိ႔သည္လည္း ထုိပါဏာတိပါတကံကို တစ္ရံတစ္ခါ ျပဳမိေခ်အံ့၊ ထုိပါဏာတိပါတ ကံ၏ အျပစ္ကို မုခ်ဧကန္ ခံရေတာ့မည္ မခြ်တ္သာဟု ထိတ္လန္႔ျခင္း သံေ၀ဂတရားကို ေရွ႕သြားျပဳလုပ္ၾကကုန္သည္ျဖစ္၍ မိမိကိုယ္ကို မိမိ ခ်စ္ၾကကုန္ေသာ ပညာရွိ လူသူေတာ္ေကာင္းတုိ႔သည္လည္း ခိုးသား ဓားျပရွိေသာ ခရီးလမ္းကို ေ၀းလွေအာင္ ေရွာင္ကြင္း၍သြားေသာ ကုန္သည္ေယာက္်ားကဲ့သို႔ ပါဏာတိပါတ ကံတရားမွ ေ၀းလွေအာင္ ေရွာင္ရွားၾကပါေလကုန္။
အနႏၱေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ေညာင္လြန္ေတာရ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ေရးသားျပဳစုေတာ္မူေသာ ဒုႆီလ၀ဇၨပကာသနီ စာအုပ္မွ ထုတ္ႏုတ္ေဖာ္ျပသည္။
No comments:
Post a Comment