ဘုရားအေလာင္းသိဒၶတၱမင္းသားသည္ မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၃-ခုႏွစ္၊ ကဆုန္လျပည့္ေန႔ မုိးေသာက္ယံ အခ်ိန္တြင္ သံုးေလာကထြတ္ထား သဗၺညဳဘုရားအျဖစ္သို႕ ေရာက္ေတာ္မႈခဲ့ေလသည္။ ထုိသို႔ ဘုရားရွင္ အျဖစ္သို႕ ေရာက္ေတာ္ မႈျပီးေနာက္ ဘုရားရွင္၏ သႏာၱန္္ေတာ္၌ “သံသရာ၀ဋ္ဒုကၡလြတ္ေျမာက္ရျခင္း သမၼာသဗၺဳဒၶ ဘုရားအျဖစ္ကို ရရွိလာျခင္း” တုိ႔ကို ျပန္လည္ စဥ္းစားဆင္ျခင္ေတာ္မႈရာ လြန္စြာ ႏွစ္သက္အားရ ၀မ္းေျမာက္လွေသာ ပီတိတရား ျဖစ္ေပၚလာျပီးေနာက္ “အေနကဇာတိသံသာရံ” အစခ်ီ ေသာ ဥဒါန္ႏွစ္ဂါထာကို စိတ္ေတာ္ျဖင့္သာ က်ဴးရင့္ေတာ္မႈသည္။ ဤသို႔ က်ဴးရင့္ျခင္းသည္ ဘုရားရွင္တုိင္း၊ ဘုရားျဖစ္ေတာ္ မႈၾကသည္ႏွင့္ တျပိဳင္နက္ က်ဴးရင့္ေတာ္ မႈၾကျမဲပင္ ျဖစ္သည္။
ထုိဥဒါန္းဂါထာေတာ္တုိ႔သည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ ပထမဆံုးေသာ စကားေတာ္(ပထမဗုဒၶ၀စန) ပင္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ပထမဆံုးေသာ စကားေတာ္ကို ရြတ္ဆုိပူေဇာ္၍ ဥဒၵိႆကေစတီမွ်သာျဖစ္ေသာ ရုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္အား ဗုဒၶါဘိေသကမဂၤလာ ဆင္ယင္က်င္းပျခင္းကို တီထြင္စီစဥ္ ေပးခဲ့ၾကေလသည္။
ထုိသို႔ အေနကဇာတင္ပြဲ ျပဳလုပ္ျခင္းျဖင့္ သာမန္ျဖစ္သည့္ ရုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္ကို အေနကဇာတင္ျပီး သည့္အခါ သက္ေတာ္ထင္ရွား သဗၺညဴဘုရားကဲ့သို႔ အလြန္တန္ခိုးအာႏုေတာ္ၾကီးမားလာသည္ဟု စိတ္တြင္ထင္မွတ္ ယံုၾကည္လာၾကသည္။ ဤသို႕ ရုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္အေပၚ၌ သက္ေတာ္ထင္ရွား ဘုရားႏွင့္ မျခား စိတ္ေစတနာ ထားရွိႏုိင္ျခင္းျဖင့္ ဘုရားရွင္အစစ္ကို ကိုးကြယ္ ပူေဇာ္သျဖင့္ ရရွိေသာ ေလာကီေလာကုတၱရာအက်ိဳးထူးမ်ားႏွင့္ တူမွ်ေသာ အက်ိဳးကို ရရွိေစႏုိင္၍ ဤအေနကဇာတင္ပြဲ ျပဳလုပ္၍ ကိုးကြယ္ျခင္းသည္ ေကာင္းျမတ္လွေပသည္။
No comments:
Post a Comment