ဤေနရာသည္ ဗုဒၶဘုရား၏ ေမတၱာရိပ္ေအာက္တြင္ တည္ရွိပါေသာေၾကာင့္ ေမတၱာရိပ္သို႔ လာေရာက္ခုိလူံရင္း အလည္အပတ္ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ေအးခ်မ္းသာယာၾကပါေစရွင္။
http://api.ning.com/files/bHmmkW-XxGLQN9yR1WXwM7O1jOooBj0ATQasYiGZcJYzT0d2lrE1J9qEhMfqfRVkukdniN63bkOYVZYa9iYcLY2YRiQVhTka/MTY2.gif

Friday, 7 October 2011

၄ - မဟာ၀ဂ္ (၁ - အမၺသကၠရေပတ၀တၳဳ)

၅၁၇။ ၀ဇၨီတုိင္းသားတုိ႔၏ ေ၀သာလီျမိဳ႕၌ အမၺသကၠရမည္ေသာ လိစၦ၀ီမင္းသည္ ျမိဳ႕ျပင္ပ၌ေနေသာ ျပိတၱာကို ျမင္ေသာေၾကာင့္ ထိုျမင့္ရာအရပ္၌ပင္ (အခ်င္း အသက္ရွင္ပါေလာ့၊ အသက္ရွင္ျခင္းသည္သာ ျမတ္၏ဟု) ေျပာဆုိေသာ စကား၏ အဓိပၸါယ္ကို သိလုိသည္ျဖစ္၍ ထုိျပိတၱာအား (ဤသို႔) ေမးျမန္းေလျပီ။

၅၁၈။ ဤတံက်င္လွ်ိဳထားေသာ ပုဂၢိဳလ္အား အိပ္ရျခင္း ထုိင္ရျခင္းသည္လည္း မရွိခဲ့၊ ေရွ႕သို႔တက္ျခင္း ေနာက္သို႔ဆုတ္ျခင္းသည္လည္း မရွိခဲ့၊ ဤ ပုဂၢိဳလ္အား စားဖြယ္ ေသာက္ဖြယ္ ခဲဖြယ္ အ၀တ္အရုံတုိ႔ကို သံုးေဆာင္ျခင္းဟု ဆုိအပ္ေသာ ခံစားျခင္းသည္လည္း မရွိခဲ့။

၅၁၉။ ေရွးကရွိၾကသည့္ သနားေစာင့္ေရွာက္တတ္ေသာ အေဆြအမ်ိဳးတုိ႔သည္၎ ျမင္ဘူးၾကားဘူးေသာ အေဆြခင္ပြန္းတုိ႔သည္၎ ခ်စ္ကြ်မ္း၀င္ေသာ အေဆြခင္ပြန္းတုိ႔သည္၎ ထုိတံက်င္လွ်ိဳေသာပုဂၢိဳလ္ကို ယခုအခါ ေတြ႕ျမင္ျခင္းငွါလည္း မရၾကကုန္၊ ဤတံက်င္လွ်ိဳထားေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ ထုိေဆြမ်ိဳးစေသာ လူအေပါင္းက စြန္႕ပစ္ထားေသာ သေဘာရွိေတာ့သည္သာတည္း။

၅၂၀။ အသက္၀ိညာဏ္ကင္းျပီးေသာသူအား အေဆြခင္ပြန္းတုိ႔ မရွိကုန္၊ (ေသသူကို ထားလုိက္ပါဦး) အေဆြခင္ပြန္းတုိ႔သည္ ပစၥည္းဥစၥာ ခ်ိဳ႕တဲ့သူကို (ဤသူထံမွ ဘာတခုမွ် ရေတာ့မည္ မဟုတ္ဟု) သိရသည္ရွိေသာ္ (အသက္ရွင္ေသာ္လည္း) စြန္႕ပစ္တတ္ၾကကုန္ေသး၏၊ မိမိအက်ိဳးစီးပြါးကို ျမင္ရေသာ္သာ ျခံရံၾကကုန္၏၊ စည္းစိမ္ဥစၥာႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ သူအားသာလွ်င္ အေဆြခင္ပြန္း မ်ားကုန္၏။

၅၂၁။ (ဤတံက်င္လွ်ိဳထားေသာ ေယာက္်ားသည္) စည္းစိမ္ခ်မ္းသာ အားလံုးတုိ႔မွ ယုတ္ေသာ သေဘာရွိသည္ျဖစ္၍ ေသြးတို႔ျဖင့္ လိမ္းက်ံေသာကိုယ္ တံက်င္ထုိးလွ်ိဳသျဖင့္ ေပါက္ကြဲေသာကိုယ္ ရွိလ်က္ ဆင္းရဲျငိဳျငင္ ပင္ပန္းလွ၏၊ ဤေယာက္်ားအား ျမက္ဖ်ား၌ လိမ္းက်ံေသာ ဆီးႏွင္းေပါက္အတူ ယေန႕ေသာ္၎ အသက္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ျခင္း ျဖစ္ေတာ့လတၱံ႔။

၅၂၂။ နတ္သား ထုိသို႔ျဖစ္လ်က္ တမာသားတံက်င္၌ ထုိးတင္အပ္သည္ျဖစ္၍ အလြန္ပင္ပန္းျခင္းသို႔ေရာက္ေသာ သူကို “အခ်င္း အသက္ရွင္ပါေလာ့၊ အသက္ရွင္ျခင္းသည္သာလွ်င္ ျမတ္၏”ဟု အဘယ္ေၾကာင့္ သင္ ဆုိဘိသနည္း (ဟု လိစၦ၀ီမင္းက ေမး၏)။

၅၂၃။ လီစၦ၀ီမင္း ဤသူသည္ ေရွးဘ၀က အကြ်ႏု္ပ္၏ ေသြးသားေတာ္စပ္ေသာ သူျဖစ္၏ဟု အကြ်နု္ပ္ အမွတ္ရပါသည္၊ ဤသူကို ျမင္ရ၍ အကြ်ႏု္ပ္ သနားျခင္း ျဖစ္မိပါ၏၊ ယုတ္မာေသာ သေဘာရွိေသာ ဤသူသည္ ငရဲသို႔ မက်ပါေစလင့္။

၅၂၄။ လိစၦ၀ီမင္း ဤေယာက္်ားသည္ မေကာင္းမူကို ျပဳေလ့ရွိသည္ျဖစ္၍ ဤဘ၀မွ စုေတေသာ္ မေကာင္းမူျပဳသူ သတၱ၀ါတုိ႔ျဖင့္ ေရာျပြမ္း၍ ၾကမ္းတမ္းေသာ သေဘာရွိေသာ အလြန္႕အလြန္ ပူေလာင္ခါးစပ္ေသာ ေၾကာက္ဖြယ္ကို ျဖစ္ေစတတ္ေသာ ငရဲသို႔ ကပ္ေရာက္ရလတၱံ ့။

၅၂၅။ ဤသူသည္ စင္စစ္ ဆင္းရဲေသာ ခါးစပ္၍ ေၾကာက္ဖြယ္ကို ျဖစ္ေစတတ္ေသာ စင္စစ္ ထက္ျမက္ေသာ အၾကင္ငရဲသို႔ က်ရာ၏၊ ထုိထုိက်ရမည့္ ငရဲထက္ ဤတံက်င္သည္သာလွ်င္ မ်ားစြာေသာ ဂုဏ္အဘုိ႔အစုအားျဖင့္ ျမတ္ေသး၏။

၅၂၆။ ဤသတၱ၀ါသည္ အကြ်ႏု္ပ္၏ ဤစကားကိုၾကားရေသာ္ ဆင္းရဲသို႔ ကပ္ေရာက္ရသကဲ့သို႔ ျဖစ္၍ မိမိအသက္ကို စြန္႕ရာ၏၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ အကြ်ႏု္ပ္သည္ တျပိဳင္နက္ အသက္ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ျခင္း မျဖစ္ပါေစလင့္ဟု ႏွလံုးပိုက္၍ ဤသတၱ၀ါ၏ အနီး၌ ဤစကားကို ဆုိသည္ မဟုတ္ပါ (ဟု ျပိတၱာက ေျပာဆုိ၏)။

၅၂၇။ တံက်င္လွ်ိဳထားေသာ ေယာက္်ား၏ ဤအေၾကာင္းအရာကို ငါတုိ႔ သိရပါျပီ၊ တပါးေသာ အေၾကာင္းအရာကိုလည္း သင့္အား ေမးလုိကုန္၏၊ ငါတုိ႔အား အကယ္၍ အခြင့္ျပဳပါမူ သင့္ကို ေမးပါကုန္အံ့၊ ငါတုိ႔အားမူ အမ်က္မထြက္သင့္ပါ (ဟု လိစၦ၀ီမင္းက ဆုိ၏)။

၅၂၈။ လိစၦ၀ီမင္း (ေရွးဦးစြာ ျမင္ေသာ) ထုိအခါကပင္ အကြ်ႏု္ပ္အား စင္စစ္ ေမးေလာ့ဟု ၀န္ခံျခင္း ျဖစ္ပါ၏၊ မၾကည္ညိဳသူအား မေျဖၾကားလုိျခင္း ျဖစ္ပါ၏၊ ယခုအခါ အလုိမရွိေစကာမူ သင္သည္ ယံုၾကည္ထုိက္ေသာ စကားရွိသူ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ငါ့အား အလုိရွိရာ ေမးေလာ့၊ စြမ္းအားရွိသေလာက္ ေျဖပါအံ့ (ဟု ျပိတၱာက ေျဖ၏)။

၅၂၉။ နတ္မင္း ငါသည္ မ်က္စိျဖင့္ ျမင္ရသည့္ အရာဟူသမွ် အားလံုးကိုလည္း ထုိျမင္သည့္အတုိင္းပင္လွ်င္ ယံုၾကည္ရာပါ၏၊ ထုိအလံုးစံုကို ျမင္ရ၍လည္း အကယ္၍ မယံုၾကည္ခဲ့ပါမူ သင္သည္ ငါ့အား ႏွိမ္နင္းမူကို ျပဳမည္ေလာ (ဟု လိစၦ၀ီမင္းက ေျပာ၏)။

၅၃၀။ လိစၦ၀ီမင္း သင္၏ ဤ၀န္ခံျခင္းသည္ အကြ်ႏု္ပ္အား မွန္ကန္ေသာ ၀န္ခံျခင္း ျဖစ္ပါေစ၊ အကြ်ႏု္ပ္သည္ သင္ၾကားဘူးသည္လည္းျဖစ္ေသာ မၾကားဘူးသည္လည္းျဖစ္ေသာ တရားအားလံုးကို သင့္အား သိသမွ် ေဟာၾကားပါအံ့၊ သင္သည္ သိျခင္းငွါ အလုိရွိသည္ျဖစ္၍၎ ျပစ္မွားလုိေသာစိတ္ မရွိသည္ျဖစ္၍၎ အကြ်ႏု္ပ္ ေဟာမည့္တရားကို ၾကားနာရ၍ ေကာင္းေသာၾကည္ညိဳမူကို ရပါေစသတည္း (ဟု ျပိတၱာက ေျပာ၏)။

၅၃၁။ သင္သည္ တန္ဆာဆင္အပ္ေသာ ျမင္းျဖဴျဖင့္ တံက်င္လွ်ိဳထားသူ၏ အထံသုိ႔ သြားဘိ၏၊ ဤျမင္းယာဥ္သည္ မျဖစ္စဘူး ျဖစ္၍ ရူခ်င္ဖြယ္ ရွိလွပါေပ၏၊ ဤျမင္းယာဥ္ကို ရျခင္းသည္ အဘယ္ကံ၏ အက်ိဳးနည္း (ဟု လိစၦ၀ီမင္းက ေမး၏)။

၅၃၂။ လိစၦ၀ီမင္း ေ၀သာလီျမိဳ႕၏ အလယ္ ရႊံ႕ညြန္ရွိေသာ ခရီးလမ္း၌ (ရႊံ႕ညြန္)တြင္း ရွိခဲ့ပါ၏၊ အကြ်ႏု္ပ္သည္ ၾကည္လင္ေသာ စိတ္ရွိသည္ျဖစ္၍ ျဖဴေသာ ႏြားဦးေခါင္းရုိးတခုကို ယူ၍ ရႊံ႕ညႊန္တြင္း၌ ခ်ထားခဲ့၏။

၅၃၃။ အကြ်ႏု္ပ္သည္၎ တပါးေသာသူတုိ႔သည္၎ ဤႏြားဦးေခါင္းရုိးတံတား၌ ေျခတုိ႔ကို ခ်နင္း၍ ရႊံ႕ညြန္ကို လြန္ေျမာက္ၾကရပါကုန္၏၊ ထုိကံေၾကာင့္ မျဖစ္ဘူးျမဲျဖစ္၍ ရူခ်င္ဖြယ္ရွိေသာ ဤျမင္းယာဥ္ကို ရအပ္ပါ၏၊ ဤျမင္းယာဥ္ကို ရျခင္းသည္ ထုိကံ၏ အက်ိဳးပါတည္း (ဟု ျပိတၱာက ေျဖ၏)။

၅၃၄။ သင္၏ အဆင္းသည္လည္း အလံုးစံု အရပ္မ်က္ႏွာ အားလံုးတုိ႔၌ ထြန္းလင္းေတာက္ပ၏၊ သင္၏ ကိုယ္ရနံ႕သည္လည္း အလံုးစံုေသာ အရပ္မ်က္ႏွာတုိ႔၌ ၾကိဳင္လွဳိင္ဘိ၏၊ သင္သည္ ၾကီးေသာ အာႏုေဘာ္ရွိ၍ နတ္တန္ခိုးသို႔ ေရာက္သူျဖစ္ခဲ့၏၊ သို႔ေသာ္လည္း အ၀တ္မဆည္း အခ်ည္းႏွီး ေနရသူ ျဖစ္ခဲ့၏၊ ဤအက်ိဳးသည္ အဘယ္ကံ၏ အက်ိဳးနည္း (ဟု လိစၦ၀ီမင္းက ေမး၏)။

၅၃၅။ လိစၦ၀ီမင္း အကြ်ႏု္ပ္သည္ အမ်က္မထြက္မူ၍ အျမဲၾကည္လင္ေသာ စိတ္ရွိပါ၏၊ သိမ္ေမြ႕ေသာ စကားတုိ႔ျဖင့္ လူအေပါင္းသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ခဲ့ပါ၏၊ အကြ်ႏု္ပ္၏ အျမဲေတာက္ပေသာ နတ္၌ျဖစ္ေသာ ဤအဆင္းသည္ ထုိကံ၏ အက်ိဳးပါတည္း။

၅၃၆။ လိစၦ၀ိမင္း အကြ်ႏု္ပ္သည္ တရား၌ တည္သူတုိ႔၏ ေက်ာ္ေစာျခင္းကို၎ ခ်ီးမြမ္းသံကို၎ သိျမင္၍ ၾကည္ညိဳေသာ စိတ္ရွိသည္ျဖစ္လ်က္ ေျပာၾကားတတ္ပါ၏၊ အကြ်ႏု္ပ္၏ အျမဲလွိဳင္ေသာ နတ္၌ျဖစ္ေသာ ဤရနံ႔သည္ ထုိကံ၏ အက်ိဳးပါတည္း။

၅၃၇။ သူငယ္ခ်င္းတုိ႔ ေရခ်ိဳးဆိပ္၌ ေရခ်ိဳးေနၾကကုန္စဥ္ ကုန္း၌ ထားေသာ သူငယ္ခ်င္းတေယာက္၏ ပုဆုိးကို ရယ္ျမဴးလုိသည္ျဖစ္၍ ျပစ္မွားလုိစိတ္မရွိပဲ ေဆာင္ယူ၀ွက္ထားမိခဲ့ပါ၏၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ အ၀တ္မ၀တ္ရသူလည္း ျဖစ္ရပါ၏၊ ပင္ပန္းေသာ အသက္ေမြးျခင္းရွိသူလည္း ျဖစ္ရပါ၏ (ဟု ျပိတၱာက ေျဖ၏)။

၅၃၈။ အၾကင္သူသည္ ကစားရယ္ျမဴးလုိ၍ မေကာင္းမူ ျပဳ၏၊ ထုိသူ၏ အကုသိုလ္ကံအက်ိဳးသည္ပင္ ဤသို႔ သေဘာရွိေသး၏၊ အၾကင္သူသည္ကား ကစားရယ္ျမဴးလုိစိတ္ မရွိပဲ မေကာင္းမူကို ျပဳ၏၊ ထုိသူ၏ အကုသိုလ္ကံအက်ိဳးကို (ပညာရွိတုိ႔) အဘယ္သို႔ ဆုိကုန္သနည္း (ဟု လိစၦ၀ီမင္းက ေမး၏)။

၅၃၉။ အၾကင္သူတုိ႔သည္ ကာမဂုဏ္ကို ၾကံျခင္းအစရွိသည္တုိ႔၏ အစြမ္းျဖင့္ ဖ်က္ဆီးအပ္ေသာ စိတ္ရွိကုန္၏၊ ကိုယ္ျဖင့္၎ ႏူတ္ျဖင့္၎ ညစ္ညူးၾကကုန္၏၊ ထုိသူတုိ႔သည္ ကိုယ္ခႏၶာပ်က္စီးသည့္ ေနာက္ တမလြန္ဘ၀၌ ယံုမွားမရွိ ငရဲသို႔ ကပ္ေရာက္ရကုန္၏။

၅၄၀။ တပါးေသာ လူတို႔သည္ကား သုဂတိဘံုသို႔ ေတာင့္တကုန္လ်က္ အလွဴေပးျခင္း၌ ေမြ႕ေလ်ာ္ကုန္၏၊ ခ်ီးေျမွာက္လုိေသာ သေဘာရွိကုန္၏၊ ထုိသူတုိ႔သည္ ကိုယ္ခႏၶာပ်က္စီးသည့္ေနာက္ တမလြန္ဘ၀၌ ယံုမွား မရွိ ေကာင္းေသာ လားရာ “သုဂတိ”သို႔ ကပ္ေရာက္ရကုန္၏ (ဟု ျပိတၱာက ေျဖ၏)။

၅၄၁။ သင္သည္ ေကာင္းမူ မေကာင္းမူ၏ ဤေကာင္းက်ိဳး မေကာင္းက်ိဳးကို ခြဲေ၀၍ ဆုိအပ္ျပီး၊ ထုိေကာင္းက်ိဳး မေကာင္းက်ိဳးကို အဘယ္သို႔ သက္၀င္၍ ငါသိရပါအံ့နည္း၊ အဘယ္သုိ႔ေသာ အေထာက္အထားကိုမူလည္း ေတြ႕ျမင္၍ ငါယံုၾကည္ရပါအံ့နည္း၊ အဘယ္ပညာရွိသည္မူလည္း ထုိေကာင္းက်ိဳး မေကာင္းက်ိဳးကို ယံုၾကည္ေစႏုိင္ပါအံ့နည္း (ဟု လိစၦ၀ီမင္းက ေမး၏)။

၅၄၂။ လိစၦ၀ီမင္း ေကာင္းမူ မေကာင္းမူ၏ ဤ ေကာင္းက်ိဳး မေကာင္းက်ိဳးကို (ခြဲေ၀၍ ငါဆုိအပ္ခဲ့ျပီ) ထုိေကာင္းက်ိဳး မေကာင္းက်ိဳးကို ျမင္၍၎ ၾကား၍၎ ယံုၾကည္ပါေလေလာ့၊ ေကာင္းမူ မေကာင္းမူ ႏွစ္ပါးစံု မရွိမူ သတၱ၀ါတုိ႔သည္ ေကာင္းေသာ လားရာ “သုဂတိ” ဘ၀သုိ႔ လားေရာက္ရကုန္၏၊ မေကာင္းေသာ လားရာ “ဒုဂၢတိ”သုိ႔ လားေရာက္ရကုန္၏ဟု အဘယ္သို႔လွ်င္ ျဖစ္ႏုိင္ပါအံ့နည္း။

၅၄၃။ လိစၦ၀ီမင္း ဤလူ႔ျပည္ေလာက၌ သတၱ၀ါတုိ႔သည္ ေကာင္းမူ မေကာင္းမူတုိ႔ကို အကယ္၍ မျပဳၾကကုန္မူ လူ႔ျပည္၌ ေကာင္းေသာလားရာ “သုဂတိ” မေကာင္းေသာ လားရာ “ဒုဂၢတိ”သို႔ ေရာက္ကုန္ေသာ သတၱ၀ါတုိ႔သည္၎ အယုတ္ အျမတ္ ျဖစ္ေသာ သတၱ၀ါတုိ႔သည္၎ ရွိသည္ မျဖစ္ကုန္ရာ။

၅၄၄။ သတၱ၀ါတုိ႔သည္ လူ႔ျပည္ေလာက၌ ေကာင္းမူ မေကာင္းမူတုိ႔ကို အၾကင္ေၾကာင့္ ျပဳကုန္၏၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ လူ႔ျပည္ေလာက၌ ေကာင္းေသာ လားရာ “သုဂတိ” မေကာင္းေသာ လားရာ “ဒုဂၢတိ”သုိ႔ ေရာက္ကုန္ေသာ သတၱ၀ါတုိ႔သည္၎ အယုတ္အျမတ္ ျဖစ္ေသာ သတၱ၀ါတုိ႔သည္၎ ရွိကုန္၏။

၅၄၅။ ယခုအခါ ေကာင္းမူ မေကာင္းမူတုိ႔၏ ခ်မ္းသာကို၎ ဆင္းရဲကို၎ ခံစားျခင္းငွါ ေလ်ာက္ပတ္ေသာ ႏွစ္ပါးေသာ ေကာင္းက်ိဳး မေကာင္းက်ိဳးကို (ပညာရွိတုိ႔) ဆုိကုန္၏၊ အၾကင္သူတို႔သည္ အလြန္အကဲအားျဖင့္ ခ်မ္းသာသုခကို ခံစားျခင္းငွါ ေလ်ာက္ပတ္ေသာ အက်ိဳးကို ရကုန္၏၊ ထုိသူတုိ႔သည္ နတ္ျပည္၌ နတ္ျဖစ္ၾက၍ ခ်မ္းသာသုခကို ခံစားၾကရကုန္၏၊ လူမုိက္တုိ႔သည္ ကံ ကံ၏ အက်ိဳးႏွစ္ပါးကို မျမင္ကုန္သည္ျဖစ္၍ ငရဲစသည္တုိ႔၌ က်က္ၾကရကုန္၏။

၅၄၆။ လိစၦ၀ီမင္း အၾကင္ ကံတုိ႔ေၾကာင့္ ယခုအခါ အ၀တ္ပုဆုိးကို၎ အိပ္ရာေနရာကို၎ ထမင္းအေဖ်ာ္ကို၎ ရရာ၏၊ ေရွးက ကိုယ္တုိင္ျပဳခဲ့ေသာ ထုိကံတုိ႔သည္ အကြ်ႏု္ပ္အား မရွိပါကုန္၊ (သမဏ ျဗဟၼဏတုိ႔အား အလွဴကို) ေပးလွဴ၍ အကြ်ႏု္ပ္အား ရည္ညႊန္း အမွ်ေ၀ေသာ သူလည္း မရွိပါ၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ယခု အ၀တ္ မ၀တ္ရသူ ပင္ပန္းေသာ အသက္ေမြးျခင္းရွိသူ ျဖစ္ေနရပါ၏ (ဟု ျပိတၱာက ေျဖ၏)။

၅၄၇။ နတ္သား အၾကင္အေၾကာင္းေၾကာင့္ သင္သည္ အ၀တ္ပုဆုိးကို ရရာ၏၊ တစံုတခုေသာ ထုိအေၾကာင္းသည္ ရွိရာအံ့ေလာ၊ အကယ္၍ အေၾကာင္းရွိမွ ထုိအေၾကာင္းကို ေျပာၾကားပါေလာ့၊ ယံုၾကည္ထုိက္၍ အေၾကာင္းႏွင့္တကြေသာ စကားကို နားေထာင္ပါကုန္အ့့ (ဟု လိစၦ၀ီမင္းက ေမး၏)။

၅၄၈။ ဤေ၀သာလီျပည္အနီး၌ ကပၸိတကမည္ေသာ ရဟန္းသည္ ရွိ၏၊ ထုိရဟန္းသည္ အရဟတၱဖုိလ္စ်ာန္ ရွိ၏၊ ေကာင္းေသာသီလ ရွိ၏၊ ပူေဇာ္အထူးကို ခံထုိက္၏၊ ကိေလသာမွ လြတ္ေျမာက္၏၊ လံုျခံဳေသာ ဣေျႏၵ ရွိ၏၊ ေစာင့္စည္းျပီးေသာ ပါတိေမာကၡသီလ ရွိ၏၊ ျငိမ္းေအးသည္ အျဖစ္သို႔ ေရာက္၏၊ ျမတ္ေသာ အရတၱဖုိလ္ သမၼာဒိ႒ိသို႔ ေရာက္၏။

၅၄၉။ ႏူးညံ့၏၊ တရားအားလံုးကို သိ၏၊ ေကာင္းေသာ စကား ရွိ၏၊ ေကာင္းေသာ မ်က္ႏွာရွိ၏၊ ေကာင္းစြာ ႏူတ္တက္ အာဂံုေဆာင္ထားေသာ ပါဠိ ပိဋက ရွိ၏၊ လြတ္လြတ္ဆုိတတ္ေသာ စကားရွိ၏၊ ေကာင္းမူ၏၊ စိုက္ပ်ိဳးရာ လယ္ယာေျမေကာင္းသဖြယ္ ျဖစ္ေတာ္မူ၏၊ ေမတၱာျဖင့္ ေနေတာ္မူေလ့ရွိ၏၊ နတ္လူတုိ႔၏ ျမတ္ေသာ အလွဴကိုလည္း ခံယူေတာ္မူထုိက္၏။

၅၅၀။ ကိေလသာ ျငိမ္းျပီး ျဖစ္၏၊ မိစၦာ၀ိတက္တည္းဟူေသာ အခိုး ကင္းေတာ္မူ၏၊ ဆင္းရဲျခင္း မရွိ၊ တဏွာ မရွိ၊ ဘ၀ခပ္သိမ္းတုိ႔မွ လြတ္၏၊ ရာဂစေသာ ေျငာင့္တံသင္းတုိ႔မွ ကင္း၏၊ ငါဟူေသာ မာန္မာန မရွိ၊ (ကုိယ္ႏူတ္ ႏွလံုးတုိ႔ျဖင့္) ေကာက္က်စ္ျခင္းမွ ကင္း၏၊ ကိေလသာ သခၤါရစေသာ ဥပဓိတုိ႔ကို ပယ္ျပီး ျဖစ္၏၊ ပပဥၥ တရားအားလံုး ကုန္ျပီးျဖစ္၏၊ ၀ိဇၨာသံုးပါးသို႔ ေရာက္ျပီ၊ ေလာကုတၱရာ ဉာဏ္ေရာင္ျဖင့္ ထြန္းပေသာ အေရာင္ရွိ၏။

၅၅၁။ (အလြန္ အလုိနည္းသည္၏ အျဖစ္ေၾကာင့္ မိမိ၏ သီလစေသာ ဂုဏ္ကို မထင္ရွားေစ၊ ျမင္၍လည္း ဤသို႔ သီလ သမာဓိပညာ ရွိ၏ဟု သိျခင္းငွါ မလြယ္ကူပါ၊ ၀ဇၨီတုိင္းတုိ႔၌ လူတုိ႔သည္ ထုိအသွ်င္ကို ရဟန္းဟူ၍ ေခၚေ၀ၚၾကကုန္၏၊ သတၱေလာက၌ က်င္လည္ေသာ ေကာင္းျမတ္ေသာ သီလစေသာ ေက်းဇူးရွိေသာ ထိုကပၸိတက ရန္းကို တဏွာျမဴကင္းေသာ ရဟန္းဟူ၍ နတ္တုိ႔ သိၾကပါကုန္၏။

၅၅၂။ သင္သည္ ထုိကပၸိတက မေထရ္အား ပုဆုိးတစံုျဖစ္ေစ ႏွစ္စံုျဖစ္ေစ အကြ်ႏု္ပ္ကို ရည္ညႊန္း၍ လွဴခဲ့ပါမူ ထုိပုဆုိးအစံုတို႔ကို မေထရ္ကလည္း ခံယူအပ္ကုန္မူ ပုဆုိး အ၀တ္၀တ္ရေသာ အကြ်ႏု္ပ္ကို သင္ေတြ႕ျမင္ႏုိင္ရာပါ၏ (ဟု ျပိတၱာက ေျဖ၏)။

၅၅၃။ အၾကင္ ကပၸိတက ရဟန္းျမတ္သည္ ငါတုိ႔၏ သို႔ေလာ သို႔ေလာ ေတြးေတာမူ ၀ိစိကိစၦာကို၎ မွားေသာ မိစၦာအျမင္တည္းဟူေသာ ေျငာင့္တံသင္းတုိ႔ကို၎ ပယ္ေဖ်ာက္ႏုိင္ရာ၏၊ ယခု အဘယ္အရပ္၌ သီတင္းသံုးေနေသာ ထုိကပၸိတက ရဟန္းျမတ္ကို ငါတုိ႔ သြား၍ ဖူးျမင္ရကုန္အံ့နည္း (ဟု လိစၦ၀ီမင္းက ေမး၏)။

၅၅၄။ ကပိနစၥနေခၚေသာ အရပ္၌ မ်ားစြာေသာ နတ္တုိ႔ျခံရံလ်က္ သီတင္းသံုးေနေတာ္မူေသာ ဂုဏ္ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ အမည္တုိ႔ျဖင့္ မွန္ေသာ အမည္ရွိေတာ္မူေသာ ထုိကပၸိတက ရဟန္းျမတ္သည္ မိမိဆရာ ျမတ္စြာဘုရား၏ ဥစၥာျဖစ္ေသာ တရား၌ မေမ့ မေလ်ာ့သည္ျဖစ္၍ တရားစကားကို ေျပာေဟာ၏ (ဟု ျပိတၱာက ေျဖ၏)။

၅၅၅။ ယခုအခါ သင္ေျပာဆုိသည့္အတုိင္း သြား၍ ငါျပဳလုပ္ပါအံ့၊ ကပၸိတကရဟန္းကို အ၀တ္အစံုျဖင့္ လွဴဒါန္းပါအံ့၊ ထုိအ၀တ္အစံုတုိ႔ကိုလည္း ထုိရဟန္းျမတ္က ခံယူအပ္သည္ ျဖစ္ကုန္ရာ၏၊ ပုဆုိးအ၀တ္ ၀တ္ရေသာ သင့္ကိုလည္း ငါတုိ႔ ေတြ႕ျမင္လုိပါကုန္၏ (ဟု လိစၦ၀ီမင္းက ဆုိ၏)။

၅၅၆။ လိစၦ၀ီမင္း ေတာင္းပန္ပါ၏၊ အခါမဟုတ္သည္၌ ကပၸိတက ရဟန္းျမတ္သို႔ မခ်ဥ္းကပ္ပါေလႏွင့္၊ ဤအခါ မဟုတ္သည္၌ ခ်ဥ္းကပ္ျခင္းသည္ သင္ကဲ့သို႔ေသာ မင္းတုိ႔၏ သေဘာ မဟုတ္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ နံနက္အခါ၌သာ ခ်ဥ္းကပ္၍ ထိုကပိနစၥနေခၚေသာ အရပ္၌သာလွ်င္ ဆိတ္ျငိမ္းရာအရပ္၀ယ္ ထုိင္ေနေသာ ရဟန္းျမတ္ကို ဖူးျမင္ပါေလာ့ (ဟု ျပိတၱာက ဆုိ၏)

၅၅၇။ လိစၦ၀ီမင္းသည္ ေကာင္းျပီဟု ဆုိ၍ ကြ်န္အေပါင္း ျခံရံလ်က္ ထုိ မိမိအရပ္သို႔ သြားေလ၏၊ ထုိလိစၦ၀ီမင္းသည္ ထုိေ၀သာလီျမိဳ႕သို႔ ခ်ဥ္းကပ္ျပီးလွ်င္ မိမိ နန္းေတာ္၌ ေနေလ၏။

၅၅၈။ ထုိလိစၦ၀ီမင္းသည္ ထုိေန႕ကုန္ဆံုးျပီးသည့္ေနာက္ နံနက္မုိးေသာက္ ေရာက္ေသာခါ လူမူကိစၥတုိ႔ကို ျပဳလုပ္ျပီးေသာ္ ေရခ်ိဳး ေရေသာက္ျပီးလွ်င္ သြားခြင့္ခဏကို ရသျဖင့္ ကြ်န္အေပါင္းတုိ႔ကို ေသတၱာမွ ပုဆုိးရွစ္စံု ေ၇ြးခ်ယ္ယူေစျပီ။

၅၅၉။ ထုိလိစၦ၀ီမင္းသည္ ထုိရဟန္းျမတ္ ရွိရာအရပ္သို႔ ခ်ဥ္းကပ္သည္ရွိေသာ္ ဆြမ္းခံရြာမွ ဖဲၾကြျပန္နစ္ေသာ ကိေလသာျငိမ္းခ်မ္းျခင္းသို႔ ေရာက္ျပီျဖစ္၍ သစ္ပင္ရင္း၌ ထိုင္ေနေသာ ျငိမ္သက္ေသာ စိတ္ရွိေတာ္မူေသာ ထုိရဟန္းျမတ္ကို ျမင္ေလ၏။

၅၆၀။ (ထုိ႔ေနာက္) ထုိရဟန္းျမတ္ကို ခ်ဥ္းကပ္၍ ေလွ်ာက္ထား၏၊ အနာကင္းသည္အျဖစ္ကို၎ ခ်မ္းသာစြာေနရသည္အျဖစ္ကို၎ ေမး၏၊ အရွင္ဘုရား အကြ်ႏု္ပ္သည္ ေ၀သာလီျပည္က လိစၦ၀ီမင္းပါတည္း၊ အကြ်ႏု္ပ္ကို အမၺသကၠရလိစၦ၀ိမင္းဟု လူအေပါင္းတုိ႔ သိၾကပါကုန္၏။

၅၆၁။ အရွင္ဘုရား အရွင္ဘုရားသည္ အကြ်ႏု္ပ္၏ ဤပုဆုိးရွစ္စံုတို႔ကို အလွဴခံေတာ္မူပါ၊ အရွင္ဘုရားအား လွဴဒါန္းပါ၏၊ ထုိသို႔ ေပးလွဴလုိေသာေၾကာင့္ ဤအရပ္သို႔ အကြ်ႏု္ပ္လာေရာက္ပါ၏၊ အရွင္ဘုရားသည္ အကြ်ႏု္ပ္ ႏွစ္သက္၀မ္းေျမာက္ျခင္း ျဖစ္ေလာက္ေအာင္ ျပဳေတာ္မူပါ (ဟု ေလွ်ာက္၏)။

၅၆၂။ သမဏတုိ႔သည္၎ ျဗဟၼဏတုိ႔သည္၎ သင္၏ နန္းေတာ္ကို အေ၀းမွပင္ ၾကဥ္ေရွာင္ၾကကုန္၏၊ သင္၏ အိမ္၌ သပိတ္တုိ႔သည္လည္း ကြဲကုန္၏၊ ဒုကုဋ္သကၤန္းတုိ႔သည္ ကြဲျပတ္ စုတ္ျပဲၾကကုန္၏။

၅၆၃။ ထုိမွတပါး သင္၏ ေျခဟူေသာ ရဲတင္းပုဆိန္တုိ႔ေၾကာင့္ တပါးကုန္ေသာ ရဟန္းတုိ႔သည္ ဦးေခါင္းငိုက္ဆုိက္ လဲက်ၾကကုန္၏၊ ပဗၺဇိအမည္ရေသာ သမဏတုိ႔သည္ သင္ျပဳအပ္ေသာ ဤသို႔သေဘာရွိေသာ အညွဥ္းဆဲခံရျခငး္သို႔ ေရာက္ၾကရကုန္၏။

၅၆၄။ သင္သည္ ျမက္ဖ်ားျဖင့္ ဆီကိုေသာ္လည္း မေပးလွဴစဘူး၊ ခရီးမွားသူအား လမ္းခရီးကိုမွ်လည္း မညႊန္ျပ မေျပာဆိုစဘူး၊ သူကန္း၏ (လက္မွ) ေတာင္ေ၀ွးကို ကိုယ္တုိင္ပင္ လုယူ၏၊ သင္ကား ဤသို႔သေဘာရွိေသာ စဥ္းလဲသူ မေစာင့္စည္းသူ ျဖစ္ခဲ့၏၊ သို႔ပါလ်က္ သင္သည္ အဘယ္အေၾကာင္းေၾကာင့္ အဘယ္အက်ိဳးကို ျမင္၍သာလွ်င္ ငါတုိ႔ႏွင့္တကြ ခြဲျခမ္းေ၀ဘန္မူကို ျပဳဘိသနည္း (ဟု ရဟန္းျမတ္က ေမး၏)။

၅၆၅။ အရွင္ဘုရား အရွင္ဘုရားဆုိေသာ စကားကို အကြ်ႏု္ပ္ ၀န္ခံပါ၏၊ အကြ်ႏု္ပ္သည္ သမဏတုိ႔ကို၎ ျဗဟၼဏတုိ႔ကို၎ ရယ္ျမဴးလိုသည္ျဖစ္၍သာ ညဥ္းဆဲမိခဲ့ပါ၏၊ ျပစ္မွားလုိေသာ စိတ္ရွိ၍ကား မဟုတ္ပါ၊ အရွင္ဘုရား ထုိရယ္ျမဴးလုိသည့္ အျဖစ္သည္လည္း အကြ်ႏု္ပ္၏ မေကာင္းမူပင္ ျဖစ္ပါ၏။

၅၆၆။ အရွင္ဘုရား နတ္သားသည္ ရယ္ျမဴးလုိသည္ျဖစ္၍ မေကာင္းမူ ဆည္းပူးမိေသာေၾကာင့္ မျပည့္စံုေသာ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာရွိသည္ျဖစ္၍ ဆင္းရဲ႕ကို ခံစားရပါ၏၊ ပ်ိဳမ်စ္ႏုနယ္ အရြယ္အဆင္းႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ နတ္သားသည္ အ၀တ္မရွိျခင္း အဘို႔ရွိ၏၊ ထုိနတ္သားအား ထုိအ၀တ္မရွိျခင္းထက္ ပိုလြန္၍ ဆင္းရဲဲျခင္းသည္ အဘယ္မွာ ရွိပါေတာ့အံ့နည္း။

၅၆၇။ အရွင္ဘုရား အကြ်ႏု္ပ္သည္ ထုိနတ္သား (ျပိတၱာ)ကိုျမင္ရ၍ ထိန္လန္႕ျခင္း၊ သံေ၀ဂရခဲ့ပါ၏၊ ထုိသို႔ သံေ၀ဂရေသာေၾကာင့္လည္း အလွဴဒါနကို ေပးလွဴပါ၏၊ အရွင္ဘုရား အ၀တ္ပုဆုိးရွစ္စံုတုိ႔ကို အလွဴခံေတာ္မူပါ၊ ဤအ၀တ္အလွဴတုိပသည္ နတ္ျပိတၱာအား ေရာက္ပါေစကုန္သတည္း (ဟု လိစၦ၀ီမင္းက ေလွ်ာက္၏)။

၅၆၈။ လိစၦ၀ီမင္း မခြ်တ္ဧကန္သာလွ်င္ ဒါနကို ဘုရားအစရွိသည္တုိ႔သည္ မ်ားစြာေသာ အျပားတုိ႔ျဖင့္ ခ်ီးမြမ္းအပ္၏၊ ေပးလွဴေသာ သင့္အားလည္း မကုန္ခန္းႏုိင္ေသာ သေဘာရွိသည္ျဖစ္ပါေစ၊ သင္၏ အ၀တ္ပုဆုိးရွစ္စံုတုိ႔ကို အလွဴခံပါ၏၊ ဤအ၀တ္အလွဴတုိ႔သည္ နတ္(ျပိတၱာ)သို႔ ေရာက္ပါေစကုန္သတည္း (ဟု ရဟန္းျမတ္က မိန္႕၏)။

၅၆၉။ ထုိ႔ေနာက္ ထုိလိစၦ၀ီမင္းသည္ လက္ ေျခ ခံတြင္းကို ေဆးေၾကာျပီး၍ မေထရ္အား အ၀တ္ရွစ္စံုတုိ႔ကို ေပးလွဴေသာေၾကာင့္ ထိုအ၀တ္ရွစ္စံုတို႔ကိုလည္း မေထရ္ျမတတ္သည္ ခံယူအပ္ကုန္၏၊ အ၀တ္ပုဆုိး ၀တ္ရုံလ်က္ေနေသာ နတ္သား (ျပိတၱာ) ကိုလည္း ေတြ႕ျမင့္ရ၏။

၅၇၀။ စႏၵကူးႏွစ္ျဖင့္ လိမ္းက်ံလ်က္ အာဇာနည္ျမင္းကို တက္စီးကာ ႏွစ္သက္ဖြယ္ေသာ အဆင္းရွိသည္ျဖစ္၍ တန္ဆာဆင္ျပီးလွ်င္ ေကာင္းေသာ အ၀တ္ပုဆုိးကို ၀တ္ရုံလ်က္ ေလ်ာက္ပတ္ေသာအျခံအရံျဖင့္ ျခံရံအပ္ေသာ ၾကီးေသာ နတ္တန္ခိုးသို႔ေရာက္၍ တည္ေသာ ထုိနတ္ (ျပိတၱာ)ကို ျမင္ရျပီ။

၅၇၁။ ထုိလိစၦ၀ီမင္းသည္ ထုိနတ္(ျပိတၱာ)ကို ျမင္၍ ႏွစ္သက္ေသာစိတ္ တက္ၾကြေသာစိတ္ ရြင္လန္းေသာစိတ္ရွိသည့္အျပင္ တင့္တယ္ေသာ ရုပ္အသြင္လည္း ရွိ၏၊ ကံကိုလည္း ဉာဏ္မ်က္စိျဖင့္ ျမင္၍ မ်က္ေမွာက္ျဖစ္ေသာ ၾကီးျမတ္ေသာ အက်ိဳးကိုလည္း မ်က္စိျဖင့္ မ်က္ေမွာက္ျပဳ၍ -

၅၇၂။ ထုိနတ္(ျပိတၱာ)ထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ေျပာဆုိ၏၊ နတ္သား ငါသည္ သမဏျဗာဟၼဏုိ႔အား အလွဴကို ေပးလွဴပါေတာ့အံ့၊ ငါ့အား မေပးလွဴအပ္ေသာ တစံုတခုေသာ အရာမည္သည္လည္း မရွိေတာ့ပါ၊ နတ္သား သင္သည္ ငါ့အား မ်ားေသာ ေက်းဇူးရွိလွပါေပ၏ (လိစၦ၀ီမင္းက ေျပာဆုိ၏)။

၅၇၃။ လိစၦ၀ီမင္း သင္သည္လည္း အကြ်ႏု္ပ္အား ရည္စူး၍ အ၀တ္အလွဴတုိ႔ကို တစိတ္တေဒသေပးလွဴခဲ့၏။ ဤအ၀တ္အလွဴသည္ အခ်ဥ္းႏွီးမဟုတ္၊ နတ္ျဖစ္ေသာ ထုိအကြ်ႏု္ပ္သည္ လူျဖစ္ေသာ သင္ႏွင့္အတူတကြ သက္ေသအျဖစ္ကို ျပဳပါအံ့ (ဟု နတ္ျပိတၱာက ေျပာ၏)။

၅၇၄။ (နတ္သား သင္သည္) ငါ၏ လားရာသည္၎ ေဆြမ်ိဳးသည္၎ လည္းေလ်ာင္းရာသည္၎ အေဆြခင္ပြန္းသည္၎ ထုိ႔ျပင္ ငါ၏ ကိုးကြယ္ရာနတ္သည္၎ ျဖစ္ေပ၏၊ သင့္ကို လက္အုပ္ခ်ီသည္ျဖစ္၍ ေတာင္းပန္ပါ၏၊ နတ္သား သင့္ကို နာက္ထပ္တဖန္ ေတြ႕ျမင္ႏုိင္ရန္ အလုိရွိပါ၏ (ဟု လိစၦ၀ီမင္းက ေျပာ၏)။

၅၇၅။ လိစၦ၀ီမင္း သင္သည္ ယံုၾကည္မူ “သဒၶါ”မရွိသူ ၀န္တုိမူ “မစၦရိယ” သေဘာရွိသူ မွားေသာအားျဖင္ ့က်င့္လုိေသာ သေဘာရွိသူ အကယ္၍ ျဖစ္ျပန္အံ့၊ အကြ်ႏု္ပ္ကို သင္ေတြ႕ျမင္ႏုိင္ရန္ ရရွိလိမ့္မည္ မဟုတ္၊ ေတြ႕ျမင္ရေသာ္လည္း သင့္ကို ငါစကား ေျပာေတာ့မည္မဟုတ္။


၅၇၆။ သင္သည္ တရား၌ ရုိေသျခင္းရွိသူ အလွဴေပးျခင္း၌ ေမြ႕ေလ်ာ္ေသာ စိတ္ႏွလံုးရွိသူ ခ်ီးေျမွာက္ျခင္းသေဘာရွိသူ သမဏျဗာဟၼဏတုိ႔၏ ေရတြင္းေရကန္သဖြယ္ျဖစ္သူ အကယ္၍ျဖစ္ခဲ့မူ ငါ့ကို ေတြ႕ျမင္ရလိမ့္မည္။

၅၇၇။ အရွင္လိစၦ၀ီမင္း ေတြ႕ျမင္ရေသာ္ သင့္ကို စကားေျပာပါအံ့၊ တံက်င္လွ်ိဳအပ္ေသာ ေယာက္်ားဟူေသာ အၾကင္သူ၏ ထံသို႔ လာျခင္းဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အကြ်ႏု္ပ္တုိ႔သည္ သက္ေသအျဖစ္ကို ျပဳၾကရကုန္၏၊ ဤ တံက်င္လွ်ိဳထားသူကိုလည္း တံက်င္မွ လႊတ္သင့္၏ဟု အကြ်ႏု္ပ္ မွတ္ထင္မိပါ၏။

၅၇၈။ ထုိငါတုိ႔သည္ အခ်င္းခ်င္း သက္ေသအျဖစ္ကို ျပဳၾကရကုန္၏၊ ဤသူသည္လည္း တံက်င္မွ လ်င္စြာ လြတ္သည္ျဖစ္အံ့၊ ထုိသူသည္ တရားတုိ႔ကို ေကာင္းစြာက်င့္သည္ျဖစ္၍ ထုိငရဲမွ လြတ္ရာ၏၊ ထုိသူ၏ အပရာပရိယကံမွ တပါးေသာ ဥပပဇၨေ၀ဒနီယကံသည္ ျဖစ္ရာ၏။

၅၇၉။ လိစၦ၀ီမင္းျမတ္ ေလ်ာက္ပတ္ေသာ အခါ၌ ကပၸိတက ရဟန္းျမတ္သို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ ထုိကပၸိတက ရဟန္းျမတ္ႏွင့္ အတူတကြသာလွ်င္ လွဴဒါန္း ေ၀ဘန္ျခင္းကို ျပဳျပီးလွ်င္ အနီးသို႔ကပ္၍ ကိုယ္တုိင္ ႏူတ္ျဖင့္ ေမးေလွ်ာက္ေလေလာ့၊ ထုိရဟန္းျမတ္သည္ ဤအေၾကာင္းကို သင့္အား ေျဖၾကားလတၱံ ့။

၅၈၀။ ထုိရဟန္းျမတ္သုိ႔သာလွ်င္ ခ်ဥ္းကပ္၍ သိလုိသည္ျဖစ္၍သာလွ်င္ ေမးေလွ်ာက္ပါေလာ့၊ ျပစ္မွားလုိေသာ စိတ္ရွိသည္ျဖစ္၍ ေမေမးေလွ်ာက္ပါလင့္၊ ထုိရဟန္းျမတ္သည္ သင့္အား ၾကားဘူးေသာတရား မၾကားဘူးေသာတရား အားလံုးကိုလည္း သိသည့္အတုိင္း ေဟာၾကားလတၱံ႕ (ဟု ျပိတၱာက ေျပာ၏)။

၅၈၁။ ထုိလိစၦ၀ီမင္းသည္ ထုိအရပ္၌ နတ္(ျပိတၱာ)ႏွင့္ လွ်ိဳ႕၀ွက္စြာ စကားေျပာဆုိ၍ သက္ေသအျဖစ္ကိုလည္း ျပဳျပီးေနာက္ လိစၦ၀ီမင္းတုိ႔၏ အစည္းအေ၀းေျပာဆုိေနရာသို႔ ဖဲသြားျပီးေနာက္ စုေ၀းေနထုိင္ေသာ ပရိသတ္ကို ေျပာဆုိ၏။

၅၈၂-၃။ ပရိသတ္တုိ႔ အကြ်ႏု္ပ္၏ တခြန္းေသာ စကားကို နားေထာင္ၾကကုန္ေလာ့၊ အကြ်ႏု္ပ္သည္ ဆုတခုကို ယူလုိပါ၏၊ အက်ိဳးရပါလိမ့္မည္၊ ၾကမ္းၾကဳတ္ေသာ အမူရွိ၍ ဒဏ္ထားခံေနရေသာ လိစၦ၀ီမင္းအေပါင္းက ကြပ္ညွပ္ဆံုးမအပ္ေသာ သေဘာရွိေသာ တံက်င္လွ်ိဳခံေနရေသာ ေယာက္်ားသည္ ဤမွ်ျဖင့္ ညဥ္႕ေပါင္းႏွစ္ဆယ္ရွိျပီး၊ ပရိသတ္တုိ႔ အၾကင္ေၾကာင့္ တံက်င္လ်ိဳခံရသူသည္ အသက္ရွည္သည္လည္း မမည္၊ ေသသည္လည္း မမည္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ယခုအခါ၌ ထုိသူကို ငါလႊတ္လုိက္ေတာ့အံ့၊ ငါအလုိအတုိင္း မင္းအေပါင္းသည္ ခြင့္ျပဳပါေလာ့ (ဟု ေျပာဆုိ၏)။

၅၈၄။ အမၺသကၠရလိစၦ၀ီမင္းျမတ္ ဤသူကို၎ တပါးသူကို၎ လ်င္စြာ လႊတ္ေလာ့၊ ထုိတရားႏွင့္ ေလ်ာ္ေသာ အမူကို ျပဳေသာ သင့္ကို အဘယ္သူသည္ ေျပာဆုိရာပါအံ့နည္း၊ အၾကင္အျခင္းအရာျဖင့္ သင္သိ၏၊ ထုိအျခင္းအရာျဖင့္ ျပဳေလာ့ဟု မင္းအေပါင္းသည္ အမၺသကၠရလိစၦ၀ီမင္း အလုိအတုိင္း ခြင့္ျပဳ၏။

၅၈၅။ ထိုအမၺသကၠရလိစၦ၀ီမင္းသည္ ထုိအရပ္သို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ တံက်င္လွ်ိဳခံရသူကို လ်င္စြာသာလွ်င္ သင္လႊတ္၏၊ အခ်င္းေယာက္်ား မေၾကာက္လင့္ဟုလည္း ထုိသူကို ေျပာဆုိ၏၊ ေဆးသမားတုိ႔ကိုလည္း လုပ္ေကြ်းျပဳစုေစ၏။

၅၈၆။ ထုိသမၺသကၠရလိစၦ၀ီမင္းသည္ ေလ်ာက္ပတ္ေသာအခါ၌ ကပၸိတက ရဟန္းျမတ္သို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ ထုိရဟန္းျမတ္ႏွင့္ အတူတကြသာလွ်င္ လွဴဒါန္းေ၀ဘန္ျခင္းကို ျပဳ၍ သံုးေဆာင္၏၊ ထုိရဟန္းျမတ္၏ အက်ိဳးကို အလုိရွိေသာ လိစၦ၀ီမင္းသည္ အနီးသို႔ ကပ္၍ ကိုယ္တုိင္ ႏူတ္ျဖင့္ ေမးေလွ်ာက္၏။

၅၈၇။ ၾကမ္းၾကဳတ္ေသာ အမူရွိ၍ ဒဏ္ထားခံေနရေသာ လိစၦ၀ီမင္းအေပါင္းက ကြပ္ညွပ္ ဆံုးမအပ္ေသာ သေဘာရွိေသာ တံက်င္လွ်ိဳခံေနရေသာ ေယာက္်ားသည္ ဤမွ်ျဖင့္ ညဥ္႕ေပါင္းႏွစ္ဆယ္ရွိပါျပီ၊ အရွင္ဘုရား တံက်င္လွ်ိဳခံရသူသည္ အၾကင္ေၾကာင့္ အသက္ရွည္သည္လည္း မမည္၊ ေသသည္လည္း မမည္ပါ။

၅၈၈။ ယခုအခါ အကြ်ႏု္ပ္သည္ သြား၍ ထုိေယာက္်ားကို လႊတ္အပ္ပါျပီ၊ အရွင္ဘုရား ထုိနတ္(ျပိတၱာ)၏ စကားကိုသာလွ်င္ (လုိက္နာ၍ ဤသို႔ ျပဳလုပ္ပါ၏)၊ ထုိတံက်င္လွ်ိဳခံရေသာ ေယာက္်ားသည္ အၾကင္အေၾကာင္းေၾကာင့္ ငရဲသို႔ မေရာက္ရာ၊ ငရဲသို႔ မေရာက္ရာေသာ အေၾကာင္းတစံုတရာ ရွိရာပါအံ့ေလာ။

၅၈၉။ အရွင္ဘုရား အကယ္၍ အေၾကာင္းရွိမူ ေျပာၾကားပါေလာ့၊ ယံုၾကည္ထုိက္ေသာ အေၾကာင္းႏွင့္ တကြေသာ စကားကိုလုိက္နာပါကုန္အံ့၊ ဤေလာက၌ အက်ိဳးကို မခံစားရမူ၏ ထုိကံတုိ႔၏ ပ်က္စီျခင္းသည္ မရွိပါသေလာ၊ သို႔မဟုတ္ ကံတို႔၏ ကင္းျပတ္ပ်က္စီးေသာ အျဖစ္သည္ အေဟာသိကံ ျဖစ္ရာ၏ (ဟု ရဟန္းျမတ္က ဆုိ၏)။

၅၉၀။ ထုိသူသည္ ေန႔ညဥ္႕ပတ္လံုး မေမ့ မေလ်ာ့ပဲ တရားတုိ႔ကို ရိုရုိေသေသ ေကာင္းမြန္စြာ က်င့္ျငားအံ့၊ ထုိသူသည္ ထုိငရဲမွ လြတ္ရာ၏၊ အပရာပရိယကံမွ တပါးေသာ ဥပပဇၨေ၀ဒနီယကံသည္ အေဟာသိကံ ျဖစ္ရာ၏ (ဟု ရဟန္းျမတ္က ဆုိ၏)။

၅၉၁။ အရွင္ဘုရား ေယာက္်ား၏ ဤအက်ိဳးတရားကို သိရပါျပီ၊ ယခုအခါ အကြ်ႏု္ပ္ကိုလည္း အစဥ္ေစာင့္ေရွာက္ေတာ္မူပါ၊ ေျမၾကီးအထူႏွင့္တူေသာ ပညာရွိေသာ အရွင္ဘုရား အၾကင္အျခင္းအရာျဖင့္ ဆံုးမသည္ရွိေသာ္ အကြ်ႏု္ပ္သည္ ငရဲသို႔ မေရာက္ရာ၊ ထုိအျခင္းအရာျဖင့္ အကြ်ႏု္ပ္ကို ဆံုးမေတာ္မူပါ၊ သြန္သင္ေတာ္မူပါ (ဟု လိစၦ၀ီမင္းက ေလွ်ာက္၏)။

၅၉၂။ လိစၦ၀ီမင္း ၾကည္ညိဳေသာ စိတ္ရွိသည္ျဖစ္၍ ဘုရားကို၎ တရားကို၎ သံဃာကို၎ ယေန႕ပင္လွ်င္ ကိုးကြယ္ရာဟူ၍ ဆည္းကပ္ေလေလာ့၊ ထုိအတူပင္ ငါးပါးေသာ သိကၡာပုဒ္တုိ႔ကို မက်ိဳးမပ်က္သည္တုိ႔ကို ျပဳ၍ ေဆာက္တည္ေလာ့။

၅၉၃။ ေလာက၌ သူ႔အသက္သတ္ျခင္းမွ လ်င္စြာ ေရွာင္ၾကဥ္ေလာ့၊ မေပးသည္ကို ခုိးယူျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ေလာ့၊ ေသရည္ေသရက္ မေသာက္ေလႏွင့္၊ မမွန္ေသာ စကားကို မေျပာဆုိႏွင့္၊ မိမိမယားျဖင့္သာ ေရာင့္ရဲေလာ့၊ ျမတ္ေသာအဂၤါရွစ္ပါးႏွင့္ ျပည့္စံု၍ အျပစ္မရွိေသာ ေကာင္းေသာ အက်ိဳးကို ပြါးေစတတ္ေသာ ဤဥပုသ္သီလကိုလည္း ေဆာက္တည္ေလာ့။

၅၉၄။ လိစၦ၀ီမင္း သင္သည္ ေျဖာင့္မတ္ေသာ အျဖစ္သို႔ ေရာက္ကုန္ေသာ သမဏျဗဟၼဏတုိ႔အား သကၤန္းကို၎ ဆြမ္းကို၎ ေဆးကို၎ အိပ္ရာေနရာကို၎ ထမင္းကို၎ အေဖ်ာ္ကို၎ အ၀တ္ပုဆုိးႏွင့္ ေက်ာင္းတုိ႔ကို၎ အထူးၾကည္လင္ေသာ စိတ္ျဖင့္ ေပးလွဴေလာ့။

၅၉၅။ သီလႏွင့္ ျပည့္စံုကုန္ေသာ ရာဂကင္းကုန္ေသာ အၾကားအျမင္မ်ားကုန္ေသာ ရဟန္းတို႔ကိုလည္း ထမင္းအေဖ်ာ္ျဖင့္ ေရာင့္ရဲေစေလာ့၊ ဤသို႔ ျပဳသည္ရွိေသာ္ သင့္အား အခါခပ္သိမ္းကုသိုလ္ေကာင္းမူသည္ ပြါးမ်ား၏။

၅၉၆။ ဤသို႔လွ်င္ ရိုေသစြာ ေန႕ညဥ္႔ပတ္လံုး မေမ့ေလ်ာ့ပဲ ရုိေသစြာ တရားတို႔ကို က်င့္ေသာ သင္သည္ ထုိငရဲမွ လြတ္ရာ၏၊ ခံစားအပ္ေသာ အက်ဳးိရွိေသာ အပရာပရိယ ကံကို ၾကဥ္ထား၍ ဥပပဇၨေ၀ဒနီယကံသည္ အက်ိဳးမေပးသည့္ အေဟာသိကံ ျဖစ္ရာ၏ (ဟု ရဟန္းျမတ္က ေျဖ၏)။

၅၉၇။ အရွင္ဘုရား အကြ်ႏု္ပ္သည္ ျမတ္စြာဘုရားကို၎ တရားေတာ္ကို၎ သံဃာေတာ္ကို၎ ၾကည္ညိဳေသာ စိတ္ရွိသည္ျဖစ္၍ ယခုပင္လွ်င္ ကိုးကြယ္ရာဟူ၍ ဆည္းကပ္ပါ၏၊ ထုိ႔ျပင္လည္း သိကၡာပုဒ္ငါးပါးတုိ႕ကို မက်ိဳးမပ်က္သည္ကိုျပဳ၍ ေဆာက္တည္ပါ၏။

၅၉၈။ ေလာက၌ သူ႔အသက္သတ္ျခင္းမွ လ်င္စြာ ေရွာင္ၾကဥ္ပါအံ့၊ မေပးသည္ကို ခိုးယူျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ပါအံ့၊ ေသရည္ေသရက္ မေသာက္ပါအံ့၊ မမုန္စကားကို မဆုိပါအံ့၊ မိမိမယားျဖင့္သာ ေရာင့္ရဲပါအံ့၊ ျဖဴစင္ေသာ ျမတ္ေသာ အဂၤါရွစ္ပါးႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ အျပစ္မရွိေသာ ေကာင္းေသာအက်ိဳးကို ပြားေစတတ္ေသာ ဤဥပုသ္သီလကို ေဆာက္တည္ပါအံ့။

၅၉၉-၆၀၀။ သကၤန္းကို၎ ဆြမ္းကို၎ ေဆးကို၎ အိပ္ရာေနရာကို၎ ထမင္းကို၎ အေဖ်ာ္ကို၎ ခဲဖြယ္ကို၎ အ၀တ္ပုဆုိးႏွင့္ ေက်ာင္းတုိ႔ကို၎ သီလႏွင့္ျပည့္စံုကုန္ေသာ (ရာဂ) ကင္းကုန္ေသာ အၾကားအျမင္မ်ားကုန္ေသာ ရဟန္းတုိ႔အား ေပးလွဴပါအံ့၊ မတုန္လူပ္ေတာ့ပါ၊ ျမတ္စြာဘုရားတုိ႔၏ သာသနာေတာ္၌ ေမြ႕ေလ်ာ္ပါအံ (ဟု လိစၦ၀ီမင္းက ေလွ်ာက္၏)။

၆၀၁။ ဤသို႔ ဆုိအပ္ျပီးေသာ သေဘာရွိေသာ အမၺသကၠရလိစၦ၀ီမင္းသည္ ေ၀သာလီျပည္၌ ရတနာသံုးပါးကို ဆည္းကပ္သူတုိ႔တြင္ တေယာက္အပါအ၀င္ျဖစ္ေသာ ဥပါသကာ ျဖစ္၏၊ ထုိအခါ၀ယ္ အမၺသကၠရလိစၦ၀ိမင္းသည္ သဒၶါတရား ႏူးညံ႕သိမ္ေမြ႕သူ ေက်းဇူဥပကာရကို ျပတတ္သူျဖစ္၍ ရဟန္းသံဃာကိုလည္း ရုိေသစြာ ဆည္းကပ္ လုပ္ေကြ်းျပီ။

၆၀၂။ တံက်င္လွ်ိဳခံရေသာ ေယာက္်ားသည္လည္း အနာေရာဂါကင္းသူ မိမိ အလုိအတုိင္းေနရသူ ခ်မ္းသာရွိသျဖစ္၍ ရဟန္းအျဖစ္သို႔ ကပ္ေရာက္၏။ ကပၸိတက ရဟန္းျမတ္ကို စြဲ၍ ႏွစ္ေယာက္ေသာ လိစၦ၀ီမင္းႏွင့္ တံက်င္လွ်ိဳခံရသူတို႔သည္လည္း ေသာတာပတၱိဖုိလ္ဟူေသာ အက်ိဳးတုိ႔ကို ရၾကကုန္၏။

၆၀၃။ ကိေလသာ ျငိမ္းေအးျပီးကုန္ေသာ ေလာကီ ေလာကုတၱရာ အသိဉာဏ္ပညာ ရွိကုန္ေသာ သူေတာ္ေကာင္းတုိ႔ကို မွီ၀ဲျခင္းသည္ ဤသို႔ေသာ အက်ိဳးရွိ၏၊ တံက်င္လွ်ိဳခံရေသာ ေယာက္်ားသည္ အရဟတၱဖိုလ္သို႔ ေရာက္၏၊ အမၺသကၠရလိစၦ၀ီမင္းသည္ကား ေသာတာပတၱိဖိုလ္သို႔ ေရာက္၏။

ေရွးဦးစြာေသာ အမၺသကၠရေပတ၀တၳဳ ျပီး၏။


မွတ္ခ်က္။ ။ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ အစိုးရ သာသနာေရး၀န္ၾကီးဌာန ဆ႒သံဂါယနာတင္ ပိဋကတ္ေတာ္ စာအုပ္မွ ထုတ္ႏုတ္ေဖာ္ျပထားသည္။

No comments:

Post a Comment