ဤေနရာသည္ ဗုဒၶဘုရား၏ ေမတၱာရိပ္ေအာက္တြင္ တည္ရွိပါေသာေၾကာင့္ ေမတၱာရိပ္သို႔ လာေရာက္ခုိလူံရင္း အလည္အပတ္ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ေအးခ်မ္းသာယာၾကပါေစရွင္။
http://api.ning.com/files/bHmmkW-XxGLQN9yR1WXwM7O1jOooBj0ATQasYiGZcJYzT0d2lrE1J9qEhMfqfRVkukdniN63bkOYVZYa9iYcLY2YRiQVhTka/MTY2.gif

Wednesday, 22 December 2010

တရားဂုဏ္ေတာ္ ၆-ပါး


တရားဂုဏ္ေတာ္ ၆-ပါးပါဠိ

- သြာကၡာေတာ ဘဂ၀တာ ဓေမၼာ

- သႏၵိ႒ိေကာ

- အကာလိေကာ

- ဧဟိပႆိေကာ

- ၾသပေနယ်ိေကာ

- ပစၥတၱံ ေ၀ဒိတေဗၺာ ၀ိညဴဟိ။


၁။ သြားကၡာတဂုဏ္ေတာ္

အနက္

ဘဂ၀ေတာ - ေရႊဘုန္းေတာ္သခင္ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားသည္။ ဓေမၼာ - မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ ဓမၼကၡန္ဟု ဆယ္တန္ေသာ တရားေတာ္ျမတ္ကို။ သြာကၡာေတာ - ၾကားနာရုံပင္ အပူစင္၍ က်င့္လွ်င္ခ်မး္သာ က်င့္ျပီးခါလည္း လြန္စြာျငိမ္းခ်မ္း နိဗၺာန္နန္းသို႔ ေျဖာင့္တန္းသင့္ေလ်ာ္ ေကာင္းစြာေဟာေတာ္မူအပ္ပါ ေပ၏။

သြာကၡာေတာ - ေကာင္းစြာေဟာၾကားေတာ္မူအပ္ေသာ၊ ဓေမၼာ - တရားေတာ္ပါေပတည္း။


အဓိပၸာယ္

ပြင့္ေတာ္မူၾကျပီးေသာ ဘုရားရွင္အဆူဆူတုိ႔သည္ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ ဘ၀မ်ားတြင္ ဘုရားျဖစ္ရန္ ပြင့္ေတာ္မူျပီး ျမတ္စြာဘုရား အသီးသီးထံ၌ ဘုရားဆုကို ပန္ဆင္ရျခင္း၊ ဘုရားဆုပန္ျပီးေနာက္ ပါရမီဆယ္ပါး စြန္႕ျခင္းၾကီးငါးပါး စရိယာသံုးပါးတုိ႔ကို ျဖည့္က်င့္ရျခင္းသည္ ဓမၼတာျဖစ္၏။ ဘုရားျဖစ္မည့္ ေနာက္ဆံုးဘ၀၌လည္း ပဋိသေႏၶေနျခင္း၊ ဖြားျမင္ျခင္း၊ ေတာထြက္ျခင္း၊ ဒုကၠရစရိယာက်င့္ေတာ္မူျခင္း၊ ေဗာဓိပင္ေျခ ပလႅင္ေဗြ၌ မာရ္ငါးပါးကို ေအာင္ျမင္ျခင္း၊ အရဟတၱမဂ္ဉာဏ္ သဗၺညုတဉာဏ္ေတာ္ကို ထုိးထြင္းသိျမင္ျခင္း၊ ဓမၼစၾကာတရားဦးေဟာၾကားျခင္း စသည္မ်ားကို ေရွးေရွးေသာ ဘုရားရွင္မ်ား က်င့္ၾကံျပဳမူ ေဟာၾကားေတာ္မူၾကသည့္ က်င့္စဥ္အတုိင္းသာလွ်င္ ေနာက္ေနာက္ေသာ ဘုရားရွင္မ်ားလည္း က်င့္ၾကံျပဳမူ ေဟာၾကားေတာ္မူၾက၏။ တစံုတရာ အသစ္အဆန္း တီထြင္ၾကံဆ၍ ျပဳမူေဆာင္ရြက္ျခင္းမ်ိဳး ေဟာၾကားျခင္းမ်ိဳး အလွ်င္းမရွိေပ။ ယင္းကိုပင္ “တထာဂတ = ေရွးအစဥ္အလာအတုိင္း ၾကြလာသူ” ဟု ေခၚရသည္။

ဤအခ်က္ကို ေထာက္ရူပါက ဘာသာတရားတစ္ခုႏွင့္တစ္ခု ႏူိင္းယွဥ္၍ ေရးသားေျပာဆုိရာ၌ ဗုဒၶဘာသာ ဗုဒၶတရားေတာ္မ်ား မည္သည့္ေခတ္ မည္သည့္ႏွစ္က ေပၚထြန္းခဲ့သည္ဟု ကန္႕သတ္ခ်က္ျဖင့္ ေရးသားေျပာဆုိၾကရန္ မသင့္ေခ်။ ျပဆုိခဲ့သည့္အတုိင္း ကြ်ႏု္ပ္တုိ႔ ျမတ္စြာဘုရားသည္လည္း ေရွးေရွးပြင့္ေတာ္မူျပီး ျမတ္စြာဘုရားမ်ား ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့သည့္နည္းတူ ေဟာၾကားေတာ္မူအပ္ေသာေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရား၏ တရားမွန္သမွ်သည္လည္း အစ အလယ္ အဆံုး သံုးပါးေသာ ေကာင္းျခင္းႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူ၏။ သဒၵါ အနက္ ေကာင္းျခင္းမ်ားႏွင့္ ျပည့္စံု၏။

ျမတ္စြာဘုရားေဒသနာေတာ္၌ ေကာငး္ျခင္းသံုးျဖာရွိပံုကို ဤသို႔လည္း မွတ္အပ္ေသး၏။ တရားေတာ္ကို ၾကးည့္ရူနာယူရျခင္း၊ က်င့္ၾကံရျခင္းႏွင့္ အက်ိဳးရျခင္းဟု သံုးပုိင္းရွိရာ ထုိသံုးပိုင္းစလံုး၌ပင္ ေကာင္းျခင္းဂုဏ္မ်ားရရွိ၏။ ျမတ္စြာဘုရား၏ တရားေတာ္ကို ပထမမဆံုး နာရ၊ သင္ယူၾကည့္ရူရလွ်င္ပင္ တရား၏ အနက္အဓိပၸာယ္ကို သိရသျဖင့္ ႏွစ္သက္ ရႊင္လန္း ၀မ္းေျမာက္ ၾကည္ႏူးမူမ်ား ခံစားရ၏။ ၾကည့္ရူ ၾကားနာရရုံျဖင့္ပင္ ေသာက၊ ပရိေဒ၀စေသာ အပူအပင္မ်ား ကင္းစင္ရ၏။ ရာဂ၊ ေဒါသ စေသာ အညစ္အေၾကးမ်ား ကင္းရ၏။ အပူအပင္အညစ္အေၾကးကင္းသျဖင့္လည္း စိတ္တည္ျငိမ္ ေအးခ်မး္မူ ႏွစ္သက္ ရႊင္လန္း ၀မ္းေျမာက္မူမ်ားကို ရရွိေစႏုိင္၏။ စဥ္းစားေ၀ဖန္တတ္ေသာ လူသားတစ္ေယာက္အတြက္ မလြဲေခ်ာ္ႏုိင္ေသာ အခြင့္အလမ္းမ်ား၊ ေၾကာင္းက်ိဳးဆီေလ်ာ္ေသာ ယံုၾကည္ အားထားဖြယ္မ်ား၊ အားတက္ဖြယ္မ်ားကို အနည္းဆံုး ရရွိႏုိင္ေပသည္။ အစ၏ ေကာင္းျခင္း ဂုဏ္ပင္တည္း။

ထုိထက္ ဗုဒၶတရားေတာ္ကား အေတြးအေခၚမဟုတ္၊ လက္ေတြ႕လုပ္ယူရေသာ တရားေတာ္ျဖစ္သည့္ အတုိင္း လက္ေတြ႕က်က် က်င့္သံုးလုိက္နာ ရေသာအခါ ေကာင္းျခင္းဂုဏ္သည္ ပို၍ လက္ေတြ႕ ျဖစ္လာ၏။ အက်င့္သီလ တစ္ခုခု လံုျခံဳရုံမွ်ျဖင့္ပင္ မိမိသူတပါး ႏွစ္ဦးသားလံုး ေဘးရန္ ကင္းရွင္း၍ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ ခ်မး္သာရသည္မွာ ထင္ရွားလွ၏။ ထုိ႔ထက္ သမထ ၀ိပႆနာတရားမ်ားကို လက္ေတြ႕ အားထုတ္ၾကေသာအခါ ရရွိလာေသာ ႏွစ္သက္ရႊင္လန္း ၀မ္းေျမာက္ ျငိမ္းေအးမူမ်ား ခံစားၾကရသည္မွာ လည္းထင္ရွားလွ၏။ အလယ္၏ ေကာင္းျခင္းဂုဏ္ပင္တည္း။

ထုိ႔ထက္ တရားအသိအျမင္ ရွင္း၍ မဂ္ဖုိလ္ဉာဏ္အလင္းကိုရေသာ အာခါ၌ကား ေဖာ္မျပႏုိင္ေသာ ၀မ္းသာျခင္း ခ်မ္းသာျခင္းကို ရရွိ၏။ ထုိႏွင့္ တဆက္တည္း “ဒုကၡခပ္သိမ္း ခ်ဳပ္ျပတ္ျငိမ္း ဇာတ္သိမး္ျပည္နိဗၺာန္” တည္းဟူေသာ အတုမရွိ ျငိမ္းေအးခ်မး္သာမူကို ပိုင္ဆုိင္ခံစားၾကရေသာ အခါ၌မူကား ဆုိဖြယ္ရာမရွိ ေကာင္းျခင္းမွန္သမွ်၏ အထြတ္အထိပ္သို႔ ေရာက္ရွိရေလေတာ့၏။ အဆံုး၏ ေကာင္းျခင္းဂုဏ္ပင္တည္း။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶတရားေတာ္သည္ကား စတင္ေလ့လာနာယူကတည္းက ေကာင္း၍ ေရွ႕တုိးေလ ေကာင္းေလ၊ အဆံုးေရာက္ေလ ေကာင္းေလ၊ ေကာင္းျခင္း သံုးေထြႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ တရားေတာ္ပါေပတည္။

ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ တရားေတာ္မ်ား၏ “သြာကၡာတ” ျဖစ္ပံုကို ေအာက္ပါအတုိင္းလည္း အက်ဥ္းခ်ဳပ္ မွတ္သားအပ္၏ -

၁။ တရားေတာ္မ်ားိကု ေဟာၾကားရာ၌ မည္သူ႔အား မည္သည့္ေဒသ၌ မည္သို႔ေဟာေျပာ၍ မည္သို႔ အက်ိဳးေက်းဇူး ျဖစ္ထြန္းရရွိသြားသည္ စသည္ျဖင့္ အေၾကာင္း႒ဳပၸတ္ ျဖစ္ရပ္မ်ားကိုပါ တိက်ေသခ်ာစြာ ေဟာထားျခင္း (ကလ်ာဏဂုဏ္)

၂။ ေဟာၾကားေသာ စကား၀ါက်တုိင္းတြင္ အသံုးအႏူန္း ေ၀ါဟာရျပည့္စံု က်စ္လ်စ္ တိက် ေျပျပစ္၍ တုိးတက္ခ်မ္းသာေရး၊ လြတ္ေျမာက္ေရးဟူေသာ ေလးနက္ေသခ်ာသည့္ သေဘာတရား အဆီအႏွစ္မ်ားခ်ည္းသာ ျဖစ္ျခင္း (သာတၳသဗ်ဥၥနဂုဏ္)

၃။ ေရွာင္မူ ေဆာင္မူ ပညတ္ခ်က္၊ က်င့္စဥ္ႏွင့္ စပ္၍ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ရရွိမည့္ အက်ိဳးတရားမ်ားႏွင့္ စပ္၍ေသာ္လည္းေကာင္း (ဥပမာ - မဂၢ - နိဗၺာန၊ သီလ သမာဓိ ပညာ - ၀ိမုတၱိ ၀ိမုတၱိဉာဏဒႆန) မည္သည့္အရာ လုိေသးသည္၊ မည္သည့္တရား ပိုသြားသည္ဟု ဆုိဖြယ္မရွိ၊ အပိုအလုိ၊ ျဖည့္စြက္ဖြယ္မရွိ။

တဖန္ အျပစ္ရွိသည္ဟု လည္းေကာင္း၊ အက်ိဳးရွိသည္ု လည္းေကာင္း ေဟာထားေသာ တရားမ်ား ောသည့္အတုိင္း ျဖစ္မလာဘဲ ေၾကာင္းက်ိဳး မဆီမေလ်ာ္ လြဲေခ်ာ္သြားသည္ဟူ၍ မရွိ။ နတ္ႏွင့္ တကြေသာ သံုးေလာက၌ မည္သည့္ ပညာရွိကမွ် မျငင္းဆန္၊ မေတာ္လွန္ႏုိင္ေအာင္ အၾကြင္းမဲ့ ျပည့္စံုျခင္း (ေက၀လပရိပုဏၰဂုဏ္)

၄။ သာသနာျပင္ပမွ အယူ၀ါဒမ်ားကဲ့သို႔ “ငါအယူသာမွန္သည္၊ ငါ့တရားမွ တရား ဟူေသာ တဏွာ မာန ဒိ႒ိစြဲ မပါ၊ တစံုတရာ (လာဘ္လာဘေက်ာ္ေစာမူစေသာ) ေလာကီက်ိဳးကို ေမွ်ာ္ကိုးျခင္းမရွိ၊ ငရဲဘံုႏွင့္ ေျခာက္၊ ေကာင္းကင္ဘံုႏွင့္ ေျမွာက္၍ မေဟာ၊ သေဘာထား ရည္ရြယ္ခ်က္ စင္ၾကယ္ျခင္း (၀ိသုဒၶဂုဏ္)

စသည္တုိ႔ႏွင့္ ျပည့္စံု၍ သြားကၡာတဂုဏ္ေျမာက္ေသာ တရားဟု ဆုိရသည္။

တရားေတာ္၏ သြာကၡာတဂုဏ္ေျမာက္ပံုကို ေအာက္ပါ အရွင္အာနႏၵာ၏ ေဟာၾကားခ်က္ျဖင့္လည္း ထပ္ဆင့္မွတ္သားၾကည္ညိုရာ၏။

အရွင္အာနႏၵာသည္ ေကာသမၺီျပည္ ေဃာသိတာရုံေက်ာင္း၌ သီတင္းသံုးခုိက္ ျဖစ္၏။ အာဇီ၀ကဂုိဏ္း၀င္ျဖစ္သူ သူၾကြယ္တစ္ဦး အရွင္အာနႏၵထံ ေရာက္ရွိလာျပီး -

“အရွင္ဘုရား -

(၁) အဘယ္သူတုိ႔၏ တရားသည္ ေကာင္းစြာ ေဟာၾကားအပ္ေသာ တရားျဖစ္ပါသနည္း။

(၂) အဘယ္သူတို႔သည္ ေလာက၌ ေကာင္းစြာ က်င့္ၾကံေနၾကသူတို႔ ျဖစ္ၾကပါသနည္း။

(၃) အဘယ္သူတို႔သည္ ေလာက၌ ေကာင္းစြာ က်င့္ၾကံျပီးသူတို႔ ျဖစ္ၾကကုန္သနည္း။”

ဟုအေမးလႊာသံုးခ်က္ကို တင္ေလွ်ာက္ခဲ့ေလသည္။

ထုိအခါ အရွင္အာနႏၵာက သူၾကြယ္အား တုိက္ရုိက္ အေျဖမေပးဘဲ -

“အၾကင္သူတို႔သည္ ရာဂကိုပယ္ရန္ ေဒါသကိုပယ္ရန္ ေမာဟကို ပယ္ရန္ တရားေဟာၾက၏။ ထုိသူတို႔၏ တရားသည္ ေကာင္းစြာေဟာၾကားအပ္ေသာ တရား ျဖစ္သလား သို႔မဟုတ္ မျဖစ္သေလာ၊ သင္ႏွစ္သက္သလုိ ေျဖပါ” ဟု သူၾကြယ္ကိုပင္ ျပန္၍ ေမးေတာ္မူ၏။
ထုိအခါ သူၾကြယ္က ရာဂေဒါသေမာဟတုိ႔ကို ပယ္ရန္ ေဟာၾကားေသာ သူတို႔၏တရားသည္ ေကာင္းစြာ ေဟာၾကားအပ္ေသာ တရားျဖစ္ေၾကာင္း ေျဖဆုိ ေလွ်ာက္ထားရ၏။

ဆက္လက္၍ အရွင္အာနႏၵာက -

“ေကာင္းျပီ သူၾကြယ္၊ အၾကင္သူတို႔သည္ ရာဂကို ပယ္ရန္ ေဒါသကို ပယ္ရန္ ေမာဟကို ပယ္ရန္ က်င့္ၾကံၾကကုန္၏။ ထုိသူတို႔သည္ ေလာက၌ ေကာင္းစြာ က်င့္ၾကံေနၾကသူမ်ား ျဖစ္သေလာ၊ သို႔မုတ္ မျဖစ္သေလာ” ဟု ဒုတိယေမးခြန္း၏ အေျဖကို သူၾကြယ္ကိုပင္ ေျဖဆုိေစ၏။
ထုိေမးခြန္း၌လည္း သူၾကြယ္က ရာဂ ေဒါသ ေမာတို႔ကို ပယ္ရန္ က်င့္ၾကံေနၾကသူမ်ားသည္ ေလာက၌ ေကာင္းစြာ က်င့္ၾကံေနၾကသူမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထား၀န္ခံရေလ၏။

“ေကာင္းျပီ သူၾကြယ္၊ အၾကင္သူတို႔သည္ ရာဂကို လည္းေကာင္း၊ ေဒါသကို လည္းေကာင္း၊ ေမာဟကို လည္းေကာင္း၊ ပယ္ျပီးျဖစ္၏။ အျမစ္အရင္းကို အၾကြင္းမဲ့ ျဖတ္ျပီျဖစ္၏။ တဖန္ ျဖစ္ျခင္းသေဘာ မရွိ။ ထိုသူတုိ႔သည္ ေလာက၌ ေကာင္းစြာ က်င့္ျပီးသူတို႔ ျဖစ္သေလာ၊ သို႔မဟုတ္ မျဖစ္သေလာ” ဟု ေနာက္ဆံုးေမးခြန္း၏ အေျဖကို ေမးေတာ္မူျပန္၏။

ထုိေမးခြန္းကိုလည္း သူၾကြယ္က ေကာင္းစြာ က်င့္ၾကံျပီးၾကသူမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း ေျဖဆုိ ေလွ်ာက္ထားရေလ၏။

ထုိအခါ အရွင္အနႏၵာက သူၾကြယ္အား သင္သည္ပင္ သင္၏အေမးသံုခ်က္ကို ေျဖဆုိခဲ့ျပီျဖစ္ေၾကာင္း မိန္႕ၾကားေတာ္မူ၏

သူၾကြယ္မွာ ႏွစ္သက္၀မ္းေျမာက္ျခင္း အံ့ၾသျခင္းျဖစ္ကာ -

“အရွင္ဘုရား၏ မိန္႕ဆုိခ်က္မ်ားသည္ မိမိ၏ အယူ၀ါဒကို ခ်ီးေျမွာက္၍ တပါးသူတို႔၏ အယူ၀ါဒကို ရူတ္ခ်ျခင္း အလွ်င္းမရွိဘဲ အေၾကာင္းခုိင္လ့ုစြာ ေဟာၾကားျခင္း ျဖစ္ရုံမွ်မက တပည့္ေတာ္၏ အေမးကိုပါ ေျဖဆုိျပီး ျဖစ္ေၾကာင္း” ေလွ်ာက္ထားေလ၏။

No comments:

Post a Comment