ပေစၥကဗုဒၶါ အရိယာသာ၀ကတုိ႔ႏွင့္ မသက္ဆုိင္ဘဲ ျမတ္စြာဘုရားရွင္တုိ႔ႏွင့္သာ သက္ဆုိင္ေသာဉာဏ္ေတာ္၊ ထုိဉာဏ္ေတာ္သည္ ျေခာက္ပါးရွိသည္။ ယင္းဉာဏ္ေတာ္ (၆)ပါးတို႔မွာ ဤသို႔ျဖစ္ၾက၏ -
(၁) ဣျႏၵိယပေရာပရိယတၱဉာဏ္
သတၱ၀ါတို႔၏ ဣေျႏၵ အႏုအရင့္ကို သိေသာဉာဏ္ (ဉာဏ္ေတာ္ဆယ္ပါးတြင္ ေဖာ္ျပျပီးျဖစ္သည္။)
(၂) အာသယာႏုသယဉာဏ္
သတၱ၀ါတုိ႔၏ အျမင္ အာသယႏွင့္ ကိေလသာ အႏုသယဓာတ္ခံကို သိေသာဉာဏ္။
ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤအာသယာႏုသယဉာဏ္ေတာ္ျဖင့္ “ဤသတၱ၀ါတုိ႔သည္ သႆတဒိ႒ိအျမင္ ရွိကုန္၏။ ဤသတၱ၀ါတုိ႔သည္ ဤသို႔ေသာ အႏုသယကိေလသာ လႊမ္းမုိးကုန္၏” ဟူ၍ အၾကြင္းမရွိ အလံုးစံု အကုန္အစင္ သိျမင္ေတာ္မူသည္။
(ဉာဏ္ေတာ္ဆယ္ပါးတြင္ရွိေသာ နာနာဓိမုတၱိကဉာဏ္ေတာ္ႏွင့္ အတူတူပင္ ျဖစ္သည္။)
မွတ္ခ်က္ ။ ။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ဤဣျႏၵိယပေရာပရိယတၱဉာဏ္၊ အာသယာႏုယဉာဏ္ ႏွစ္ပါးျဖင့္ ပိုင္ႏုိင္စြာ သိေတာ္မူေသာေၾကာင့္ သတၱ၀ါတုိ႔၏ စရုိက္အားေလ်ာ္ေသာ တရားကို ေဟာေတာ္မူ၍ လြယ္ကူစြာ ေခ်ခြ်တ္ေတာ္မူႏုိင္ပါသည္။ ဤဉာဏ္ႏွစ္ပါးကို “ဗုဒၶစကၡဳ” ဟုေခၚသည္။
(၃) ယမကပါဋိဟာရိယဉာဏ္
ေရမီး အစံုစံု တန္ခိုးျပာဋိဟာကို ျပႏုိင္ေသာဉာဏ္။
ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤဉာဏ္ေတာ္ျဖင့္ ေရမီးအစံုစံု တန္ခိုးျပာဋိဟာကို -
(က) မဟာေဗာဓိမ႑ိဳင္၌ နတ္ျဗဟၼာတုိ႔၏ ယံုမွား သံသယ မာန္မာနကို ပယ္ေဖ်ာက္ျခင္းငွာ တစ္ၾကိမ္။
(ခ) ကပိလ၀တ္ျပည္သို႔ ပထမအၾကိမ္ ၾကြေရာက္စဥ္ သာကီ၀င္ေဆြမ်ိဳးတို႔၏ မာန္ကို ႏွိမ္ခ်ိဳးျခင္းငွာ တစ္ၾကိမ္၊
(ဂ) သာ၀တၳိျပည္ က႑ဥယ်ာဥ္မူး၏ ေန႕ခ်ငး္ေပါက္၊ ေန႕ခ်င္းၾကီး၊ ေန႕ခ်င္းသီး စိုက္ပ်ိဳးအပ္ေသာ သရက္ျဖဴပင္အနီး၌ တိတၳိတို႔၏ မာန္မာနကို ႏွိမ္ခ်ိဳးရန္ တစ္ၾကိမ္၊
(ဃ) ပါထိကပုတၱကို အေၾကာင္းျပဳ၍ စည္းေ၀းရာ၌ တစ္ၾကိမ္ျပခဲ့ပါသည္။
(၄)မဟာကရုဏာသမာပတၱိဉာဏ္
မဟာကရုဏာသမာပတ္ ၀င္စားေတာ္မူေသာအခါ၌ ျဖစ္ေပၚေတာ္မူေသာဉာဏ္
ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤသမာပတ္ကို ေန႕စဥ္ေန႕တုိင္း ညဥ္႕အခါ၊ နံနက္ မုိးေသာက္အခါတုိ႔၌ အၾကိမ္ေပါင္း ကုေဋ ႏွစ္သန္း ေလးသိန္း တုိင္တုိင္ ၀င္စားေတာ္မူသည္။
(၅) သဗၺညဳတဉာဏ္
(ေရွး၌ေဖာ္ျပျပီး)
(၆) အနာ၀ရဏဉာဏ္
သဗၺညဳတဉာဏ္ကိုပင္ အပိတ္အပင္ အဆီးအတားမရွိ သိျမင္ႏုိင္ေသာေၾကာင့္ အနာ၀ရဏဉာဏ္ ဟူ၍ ေခၚဆုိ၏။
ဤဉာဏ္ေတာ္မ်ားကို အေၾကာင္းအားေလ်ာ္စြာ အသံုးျပဳေတာ္မူလ်က္ ေ၀ေနယ် သတၱ၀ါမ်ား၏ အက်ိဳးစီးပြားခ်မး္သာအတြက္ ၄၅-၀ါပတ္လံုး မေနမနား ရြက္ေဆာင္မူသည္ကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေလာက၏ အႏူိင္းမဲ့ ေက်းဇူးရွင္ျဖစ္ေၾကာင္း သိသာႏုိင္ပါသည္။

Sunday, 12 December 2010
အသာဓာရဏဉာဏ္ေတာ္
အမ်ဳိးအစား/က႑
ဓမၼေဆာင္းပါး
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment