ဤေနရာသည္ ဗုဒၶဘုရား၏ ေမတၱာရိပ္ေအာက္တြင္ တည္ရွိပါေသာေၾကာင့္ ေမတၱာရိပ္သို႔ လာေရာက္ခုိလူံရင္း အလည္အပတ္ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ေအးခ်မ္းသာယာၾကပါေစရွင္။
http://api.ning.com/files/bHmmkW-XxGLQN9yR1WXwM7O1jOooBj0ATQasYiGZcJYzT0d2lrE1J9qEhMfqfRVkukdniN63bkOYVZYa9iYcLY2YRiQVhTka/MTY2.gif

Sunday, 19 December 2010

၃။ ၀ိဇၨာစရဏသမၸႏၷဂုဏ္ေတာ္


အနက္

ေသာ ဘဂ၀ါ - ထုိေရႊဘုန္းေတာ္သခင္ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားသည္။ ဣတိပိ = ဣမိနာ စ ကာရေဏန - သံုးပါး ရွစ္ပါး ႏွစ္မ်ိဳးအားျဖင့္ ေဟာထားပညာ ဉာဏ္၀ိဇၨာတည့္ နိဗၺနဓာတ္ အျမိဳက္ရပ္သို႔ ဆုိက္ကပ္မဖင့္ အမွန္သင့္သည့္ အက်င့္စရဏ ဆယ့္ငါး၀ႏွင့္ တကြဥႆံု ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း။ ၀ိဇၨာစရဏသမၸေႏၷဟူေသာ ဂုဏ္ေတာ္ၾကီးျဖင့္ အံ့ခ်ီး၍မကုန္ ျဗဟၼာ့ဘံု တုိင္ေအာင္ ျပန္႕လူိင္ေက်ာ္ၾကား ထင္ရွားေတာ္မူပါေပ၏။

၀ိဇၨာစရဏသမၸေႏၷာ = ၀ိဇၨာ သံုးပါး၊ ၀ိဇၨာ ရွစ္ပါး၊ စရဏ တစ္ဆယ့္ငါးပါးႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား။


အဓိပၸာယ္

ဘုရားရွင္ဟူသည္ သတၱ၀ါအားလံုး၏ ကိုးကြယ္ရာ ဦးေဆာင္ ပုဂၢိဳလ္ျမတ္ၾကီးျဖစ္သည္။ ဦးေဆာင္ပုဂၢိဳလ္တုိ႔ မည္သည္ အလုပ္ႏွင့္အေျပာ ညီညြတ္ရသည္။ လုပ္သလုိ ေျပာ၍ ေျပာသလုိ လုပ္ရသူ ျဖစ္သည္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၌ ၀ိဇၨာေခၚ အသိဉာဏ္ထူးရွိေတာ္မူသကဲ့သို႔ စရဏေခၚ အက်င့္ျမတ္ႏွင့္လည္း ျပည့္စံုေတာ္မူသည္။

၀ိဇၨာသည္ အမွန္အမွား ခြဲျခားသိႏုိင္ေသာ မ်က္စိအျမင္ဓာတ္ျဖစ္၍ စရဏသည္ ျမင္သည့္အတုိင္း သြားလာ လုပ္ကိုင္ ရယူနုိင္ေသာ လက္ေျခမ်ား ျဖစ္သည္။ အသိဉာဏ္ထူးရွိေသာ္လည္း အက်င့္ျမတ္မရွိက ခ်မ္းသာစစ္ ခ်မ္းသာမွန္ကို မရႏုိင္။ တဖန္ အက်င့္ျမတ္သာရွိျပီး အသိဉာဏ္ထူး မရွိလွ်င္လည္း လမ္းမွန္ မေရာက္ႏုိင္၊ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကား ၀ိဇၨာစရဏ မ်က္စိ လက္ေျခ ႏွစ္ေထြ အသိ အက်င့္ႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူသည္။


၀ိဇၨာ = အသိဉာဏ္ပညာ

၀ိဇၨာကို အမ်ိဳးအစားအားျဖင့္ သံုးပါး ရွစ္ပါး ႏွစ္မ်ိဳးခြဲထား၏။


၀ိဇၨာသံုးပါး

(၁)ပုေဗၺနိ၀ါသာႏုႆတိဉာဏ္ = ေရွးေရွးဘ၀ သံသရာ၌ ေနထုိင္ ေတြ႕ၾကံဳခဲ့သမွ်ကို ျပန္၍ ေအာက္ေမ့ သိျမင္ႏုိင္ေသာ ဉာဏ္၊

(၂) ဒိဗၺစကၡဳဉာဏ္ = နတ္မ်က္စိကဲ့သို႔ ေ၀းကြာေသာ အရာ၊ ေသးငယ္ေသာအရာမ်ားကို ျမင္ႏုိင္ေသာ ဉာဏ္။

(၃) အာသ၀ကၡယဉာဏ္ = ကိေလသာအာသေ၀ါတုိ႔ကို ကုန္စင္ေစႏုိင္ေသာ အရဟတၱမဂ္ဉာဏ္ တို႔ ျဖစ္ၾကသည္။

ဤ၀ိဇၨာဉာဏ္ သံုးပါးသည္ ဘုရားရွင္တုိ႔အတြက္ လြန္စြာ အေရးပါလွေသာ ဉာဏ္ေတာ္မ်ား ျဖစ္သည္။ “ပု - ဒိ - အာ” ဟု အတုိေကာက္ သံုးေလ့ရွိေသာ ဘုရားဉာဏ္ေတာ္မ်ား ျဖစ္သည္။


၀ိဇၨာရွစ္ပါး

(၁) ၀ိပႆနာဉာဏ္ = အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ ဟု ရုပ္နာမ္တရားအားလံုးကို ရူျမင္ေတာ္မူေသာဉာဏ္၊

(၂) ေစေတာပရိယဉာဏ္ = အျခားသူမ်ား၏ စိတ္ကို သိနုိင္ေသာဉာဏ္ (ပရိစိတၱ၀ိဇာနနဉာဏ္ဟု လည္းေခၚသည္)၊

(၃) မေနာမယိဒၶိဉာဏ္ = မိမိခႏၶာကိုယ္အတြင္း၌ အလားတူ ကိုယ္တစ္မ်ိဳးကို စိတ္ျဖင့္ ဖန္ဆင္းႏုိ္င္ေသာဥာဏ္၊

(၄) ဒိဗၺေသာတဉာဏ္ = နတ္တို႔နားကဲ့သို႔ ေ၀းေသာအသံ၊ တုိးေသာ ေသးငယ္ေသာ အသံတုိ႔ကို ၾကားႏုိင္ေသာဉာဏ္၊

(၅) ေျမလွ်ိဳးမိုးပ်ံစေသာ တန္ခိုးအမ်ိဳးမ်ိဳးကို ဖန္ဆင္းႏုိင္ေသာဉာဏ္၊

ဤဉာဏ္ေတာ္ငါးပါးႏွင့္ ေဖာ္ျပျပီး ၀ိဇၨာသံုးပါးေခၚ ဉာဏ္ေတာ္သံးပါးကို ေပါင္း၍ ၀ိဇၨာရွစ္ပါးဟု ေခၚသည္။

ေဆာင္ပုဒ္ ။ ။ ပု၊ ဒိ၊ အာ၊ ၀ိ၊ ေစ၊ မ၊ ဒိ၊ ဣဒၶိိ ၀ိဇၨာရွစ္။


စရဏ = အက်င့္တရား တစ္ဆယ့္ငါးပါး

နိဗၺာန္ရရန္ က်င့္ၾကံရမည့္ တရားမ်ားကို စရဏဟု ေခၚသည္။ ထိုစရဏ တရားကား တစ္ဆယ့္ငါးပါးရွိ၏။ ယင္းတုိ႔မွာ -

(၁) သီလ = ကိုယ္က်င့္သီလလံုျခံဳမူ၊

(၂) ဣျႏၵိယသံ၀ရ = ေတြ႕ျမင္ ၾကားသိသမွ်၌ ေလာဘ ေဒါသ မျဖစ္ေစဘဲ မ်က္စိ နား ႏွာ လွ်ာ ကိုယ္ စိတ္ ဣေျႏၵမ်ားကို ျငိမ္သက္ေအာင္ ေစာင့္ထိန္းမူ၊

(၃) ေဘာဇေနမတၱညုတာ = စားေသာက္ရာ၌ အတုိင္းအရွည္ ပမာဏ သိမူ၊

(၄) ဇာဂရိယာႏုေယာဂ = ႏုိးနုိးၾကားၾကား အိပ္စက္ ေနထုိင္မူ၊

(၅) သဒၶါ = ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ကံရွိသည္၊ ထိုကံ၏ ေကာင္းက်ိဳး မေကာင္းက်ိဳး ရွိသည္၊ ရတနာသံုးပါး ရွိသည္။ ေနာက္ဘ၀ သံသရာရွိသည္ု ယံုၾကည္မူ၊

(၆) ဟိရီ = မေကာင္းမူ ဒုစရုိိက္ျပဳရန္ ရွက္မူ၊

(၇) ၾသတၱပၸ = မေကာင္းမူ ဒုစရုိက္ ျပဳလုပ္ရန္ ေၾကာက္ရြံ႕မူ၊

(၈) သုတ = အၾကားအျမင္ ဗဟုသုတ မ်ားျပားမူ၊

(၉) ၀ီရိယ = ကုသိုလ္ေကာင္းမူ အလုပ္မ်ား၌ ၾကိဳးစားအားထုတ္မူ၊

(၁၀) သတိ = ကုသုိလ္ေကာင္းမူ အလုပ္မ်ားကို ထပ္ကာထပ္ကာ အမွတ္တရ ေအာက္ေမ့ေနမူ၊

(၁၁) ပညာ = ရုပ္နာမ္ အျဖစ္အပ်က္ကို သိႏုိင္သည့္ ပညာႏွင့္ ျပည့္စံုမူ၊

(၁၂) ၀ိတက္ ၀ိစာရ ဧကဂၢတာ = စ်ာန္ အဂၤါ ငါးပါးရွိေသာ ပ႒မစ်ာန္၊

(၁၃) ပီတိ သုခ ဧကဂၢတာ = စ်ာန္အဂၤါ သံုးပါးရွိေသာ ဒုတိယစ်ာန္၊

(၁၄) သုခ ဧကဂၢတာ = စ်ာန္အဂၤါ ႏွစ္ပါးရွိေသာ တတိယစ်ာန္၊

(၁၅) ဥေပကၡာ ဏကဂၢတာ = စ်ာန္အဂၤါ ႏွစ္ပါးရွိေသာ စတုတၳစ်ာန္ တုိ႔ ျဖစ္ၾကသည္။

ေဆာင္ပုဒ္ ။ ။ သီလေစာင့္ေလ၊ ဣေျႏၵထိန္းရ၊ အာဟာရမွာ၊ တုိင္းတာကိုသိ၊ ႏုိးၾကားရွိလ်က္၊ ဟိရီ ၾသတၱပၸ၊ သုတ ပညာ၊ သဒၶါသတိ၊ ၀ီရိယစု၊ ပ ဒု တ စ၊ စ်ာန္ေလး၀၊ စရဏ တစ္ဆယ့္ငါး။

No comments:

Post a Comment