သိစရာမွန္သမွ် တရားအားလံုးကို သိျမင္တတ္ေသာဉာဏ္ေတာ္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ အရဟတၱမဂ္ဉာဏ္ကို ရေတာ္မူသည္ႏွင့္ တျပိဳင္နက္ သိစရာ တရားအားလံုးကို အကုန္အစင္ သိျမင္ေတာ္မူေသာ သဗၺညဳတာဏ္ေတာ္ကိုပါ ရရွိေတာ္မူသည္။
“သိစရာမွန္သမွ် သိသည္” ဆုိရာ၌ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ေဟာရမည့္ တရားကိုလည္း သိသည္။ ေဟာပံုေဟာနည္းကိုလည္း သိသည္။ ေဟာရမည့္ ပုဂၢိဳလ္၏ အလုိအဇၥ်ာသယကိုလည္း သိသည္။
ျမတ္စြာဘုရားသည္ သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္ျဖင့္ အထက္ေဖာ္ျပပါ သံုးမ်ိဳးတုိ႔ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ အၾကြင္းအက်န္မရွိ သိျမင္ေတာ္မူ၏။
ျမတ္စြာဘုရားမွတပါးေသာ ရဟႏၱာမေထရ္ၾကီးမ်ားႏွင့္ ပကတိသာ၀က၊ မဟာသာ၀က၊ အဂၢသာ၀က၊ ပေစၥကဗုဒၶါအရွင္ျမတ္တုိ႔သည္ သံသရာမွထြက္ေျမာက္ရာ နိဗၺာန္ကို သိျမင္ရရွိၾကကုန္ေသာ္လည္း ေဟာရမည့္တရားမ်ား၊ ေဟာပံုေဟာနည္းႏွင့္ ေဟာရမည့္ပုဂၢိဳလ္တုိ႔၏ အလုိအဇၥ်ာသယကို အကုန္အစင္ သိရွိႏုိင္စြမ္း မရွိၾကကုန္။ အၾကြင္းမရွိ အလံုးစံု သိျမင္ေတာ္မူျခင္းသည္ သဗၺညုတဉာဏ္ရွင္ျဖစ္ေသာ ျမတ္စြာဘုရားတုိ႔၏ အရသာျဖစ္သည္။
ထုိထုိ တရားနာ ပရိသတ္၏ အလုိအဇၥ်ာသယႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေဟာရမည့္ တရားကား သံသရာတြင္းခ်မ္းသာကိုသာ ရေစနုိင္ေသာ တရားမုတ္၊ သံသရာမွ လြန္ေျမာက္ေသာ ခ်မ္းသာကို ရေစႏုိင္ေသာ တရားျဖစ္၏။
သံသရာတြင္း ခ်မး္သာေလာက္ကိုသာ ရေစႏုိင္ေသာ တရားမ်ိဳးကား ပညာရွိအခ်ိဳ႕ပင္ အထုိက္အေလ်ာက္ ေဟာႏုိင္၏။ သဗၺညဳတဉာဏ္ရဖို႔မလုိ။ အျခားပညာရွိအခ်ိဳ႕ ေဟာၾကားေသာ တရားကို “သြားကၡာတဂုဏ္ႏွင့္ ျပည့္စံုသည္” ဟု မဆုိႏုိင္ေခ်။
ျမတ္စြာဘုရားကား သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္ရွင္ျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္ရွင္အေနျဖင့္ သံသရာလြန္ ခ်မ္းသာကို ရေစႏုိင္ေသာ တရားကို ေဟာၾကားနုိင္ျခင္းျဖစ္၏။ သို႔ရာတြင္ သံသရာတြင္း ခ်မ္းသာကို ရေစႏုိင္ေသာ ဒါနကထာ၊ သီလကထာ၊ သဂၢကထာမ်ားကိုလည္း ေဟာၾကားသည္ပင္ ျဖစ္၏။ ထုိသို႔ ေဟာၾကားေသာ္လည္း အျခားပညာရွိအခ်ိဳ႕ ေဟာၾကားသကဲ့သို႔ ဒါနကထာ၊ သီလကထာ၊ သဂၢကထာမ်ားကို ေနာက္ဆံုး ပန္းတုိင္အေနျဖင့္ ေဟာၾကားသည္မဟုတ္၊ ေလာကုတၱရာကို အထြတ္တင္ရန္ အေျခခံ လမ္းစဥ္အျဖစ္ျဖင့္သာ ေဟာၾကားေတာ္မူျခင္းျဖစ္၏။
အမွန္အားျဖင့္ သံသရာတြင္း ခ်မး္သာဟူသည္ခ်မ္းသာအတုသာျဖစ္၏။ ဒုကၡကို သုခဟု ေခၚျခင္း ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဒုကၡကို သုခအျဖစ္ ပန္းတုိင္ထားျပီး ေဟာၾကားၾကေသာ အျခားပညာရွိအခ်ိဳ႕၏ တရားကို အဘယ္သို႔လွ်င္ သြားကၡာတဂုဏ္ႏွင့္ ျပည့္စံုသည္ု ဆုိႏုိင္ပါမည္နည္း။
ျမတ္စြာဘုရားသည္ ျပဆုိခဲ့သည့္အတုိင္း သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္ျဖင့္ အၾကြင္းအက်န္မရွိ သိျမင္ျပီး ေဟာၾကားေတာ္မူျခင္းျဖစ္သျဖင့္ ထုိထုိတရားနာပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ သစၥာေလးပါးကို သိျမင္၍ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳနုိင္ျခင္း ျဖစ္၏။ ယခုဘ၀၌ မ်က္ေမွာက္ မျပဳႏုိင္ၾကေသးေစကာမူ ဘ၀ခ်ိန္ခါ မၾကာျမင့္မီ ပါရမီဓာတ္ခံမ်ား ရင့္သန္ၾကီးထြား၍ တရားသိျမင္ ကြ်တ္တမ္း၀င္နုိင္ၾကေလသည္။

Sunday, 12 December 2010
သဗၺညဳတဉာဏ္
အမ်ဳိးအစား/က႑
ဓမၼေဆာင္းပါး
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment