ဤေနရာသည္ ဗုဒၶဘုရား၏ ေမတၱာရိပ္ေအာက္တြင္ တည္ရွိပါေသာေၾကာင့္ ေမတၱာရိပ္သို႔ လာေရာက္ခုိလူံရင္း အလည္အပတ္ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ေအးခ်မ္းသာယာၾကပါေစရွင္။
http://api.ning.com/files/bHmmkW-XxGLQN9yR1WXwM7O1jOooBj0ATQasYiGZcJYzT0d2lrE1J9qEhMfqfRVkukdniN63bkOYVZYa9iYcLY2YRiQVhTka/MTY2.gif

Wednesday, 22 December 2010

၅။ ၾသပေနယ်ိကဂုဏ္ေတာ္


အနက္

ဓေမၼာ - မဂ္ ဖိုလ္ နိဗၺာန္ ကိုးတန္ေသာ တရားေတာ္ျမတ္သည္။ ၾသပေနယ်ိေကာ - မိမိစိတ္တြင္ တစ္ၾကိမ္ထင္က ေလးခြင္အပါယ္ ၀ဋ္မီးကြယ္သျဖင့္ ကိုယ္၀ယ္၀တ္ေႏွာင္ ဆံဦးေသွ်ာင္ကို မီးေလာင္ေသာ္ျငား မျငွိမ္းအားဘဲ တရားမ်က္ရွင္ စိတ္စြဲထင္ေအာင္ က်င့္ေဆာင္ျခင္းငွာ ထိုက္တန္ေတာ္မူပါေပ၏။

ၾသပေနယ်ိေကာ - သႏၱိသုခ ျမတ္ဓမၼကို မရမဆုတ္ ၾကိဳးအားကုတ္လ်က္ အားထုတ္ရလာ လြန္ခ်မ္းသာ၍ မကြာစိတ္၌ အျမဲကပ္ေဆာင္ထားထိုက္ေသာ။ ဓေမၼာ - တရားေတာ္ပါေပတည္း။

၁။ မဟာသတိပ႒ာနသုတ္

၂။ မဇၥ်ိမ - ေဗာဓိရာဇကုမာရသုတ္

၃။ မဟာ၀ဂၢသံယုတ္၊ ေမတၱသဟဂတသုတ္

၄။ မဟာပရိနိဗၺာနသုတ္


အဓိပၸာယ္

မိမိ စိတ္သႏၱာန္အစဥ္သို႔ မေရာက္ ေရာက္ေအာင္ ကယ္၍ ေဆာင္ယူ ထားထုိက္ေသာတရား၊ မရ ရေအာင္ၾကိဳးပမ္း၍ ရယူေဆာင္ထားထုိက္ေသာ တရားမ်ား ျဖစ္၏။ မဂ္ ဖိုလ္ နိဗၺာန္တရားမ်ားကား ဒုကၡခပ္သိမ္း ခ်ဳပ္ျငိမ္းခ်မ္းသာလွသျဖင့္ ထုိတရားမ်ားထက္ သာလြန္ေကာင္းျမတ္ေသာ တရားမ်ား မရွိ၊ ထို႔ထက္ သာလြန္ေသာ ခ်မ္းသာမရွိ။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ျမတ္စြာဘုရားက ထိုတရားမ်ားကို မရရေအာင္ က်င့္ၾကံၾကိဳးကုတ္ အားထုတ္ရန္ အျမဲတုိက္တြန္း ေဟာၾကားခဲ့သည္။ မဂ္ ဖိုလ္ နိဗၺာန္ တရားမ်ား ပုထုဇဥ္မွန္သမွ် မည္သည့္ ပုထုဇဥ္သႏၱာန္၌မွ်မျဖစ္ေပၚခဲ့စဖူးေသး။ တစ္ၾကိမ္တစ္ခါမွ် ျဖစ္ေပၚခဲ့ေသာ္ အပါယ္ေလးပါး၌ က်ေရာက္ခံစားရမည့္ ဆင္းရဲမီးမ်ား တစ္ခါတည္း အျပီးျငိမ္းေလေတာ့၏။ ရင္၀ လွံစူးခံရသည့္ဒုကၡႏွင့္ ဦးေခါင္း မီးေလာင္ခံရသည့္ ဒုကၡမ်ားကား ယခုမ်က္ေမွာက္ တစ္ဘ၀ တစ္ခါသာ ခံစားရသည့္ ဒုကၡမီးမ်ားကား ယခုမ်က္ေမွာက္ တစ္ဘ၀ တစ္ခါသာ ခံစားရသည့္ ဒုကၡမီးမ်ားသာ ျဖစ္၏။ အတြင္းသႏၱာန္၌ စူး၀င္ေန ေလာင္ေနသည့္ ကိေလသာ လွံ၊ မီးမ်ားကာ အခြင့္သာလွေသာ ယခုလက္ရွိဘ၀မ်ိဳးတြင္မွ မျငိမ္သတ္ႏုိင္ပါလွ်င္ ေနာင္ဘ၀မ်ားစြာ တစ္သံသရာလံုး အစူးခံ - အေလာင္းခံ၍ မဆံုးေတာ့ျပီိိိ။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ရင္၀တြင္ လွံအစူးခံရသူ၊ ဦးေခါင္းတြင္ မီးေလာင္ခံေနရသူတို႔သည္ ထုိလွံ ထိုမီးကို အေရးတၾကီး အားထုတ္ႏုတ္ယူ ျငိမ္းသတ္ျခင္းမျပဳေသးဘဲ သကၠာယဒိ႒ိကို ပယ္သတ္ႏုိင္ေအာင္သာ ယခုခ်က္ခ်ငး္ ၾကိဳးစား အားထုတ္သင့္ေၾကာင္း ေဟဟာေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
သတၱ၀ါမွန္သမွ် ဘ၀ခႏၶာ စကတည္းက ေလာဘ စေသာ အကုသိုလ္ တရားမ်ားက ကပ္၍ ပါလာ၏။ ဤတရားမ်ား ကင္းရွင္းရန္ကား ဒါန သီလ ဘာ၀နာ ကုသိုလ္တရားမ်ားကို မျပတ္အားထုတ္ရမည္ျဖစ္၏။ မိမိစိတ္၌ ျပတ္လတ္မူ မရွိရေအာင္ ကပ္၍ ေဆာင္ထားရမည္ျဖစ္၏။ စြဲစြဲျမဲျမဲ ျပဳလုပ္ေနျခင္းအားျဖင့္ ကပ္၍ ေဆာင္ထားပါက အကုသိုလ္တရားမ်ား ျဖစ္ခြင့္မရ၊ ျပည့္စံုရင့္က်က္လာေသာအခါ မဂ္ဖိုလိနိဗၺာန္ကို ဆုိက္ေရာက္ႏုိင္သျဖင့္ ဒါန သီလ ဘာ၀နာ ကုသုိလ္မ်ားကိုလည္း ၾသပေနယ်ိက တရားမ်ားဟု ဆုိသင့္၏။ အထူးသျဖင့္ ၀ိပႆနာတရား အားထုတ္သူမ်ားသည္ အားမထုတ္ဘဲ ေနလုိ႔မရေအာင္ စိတ္၌ စြဲလမ္းေနတတ္ၾက၏။ ခ်မ္းသာေနၾက၏။ ထိုအျခင္းအရာသည္ပင္ ၀ိပႆနာတရားေတာ္၏ ၾသပေနယ်က ဂုဏ္ျဖစ္သည္။

ဤၾသပေနယ်ိကဂုဏ္ေတာ္၌ မဂ္ဖိုလိနိဗၺာန္တရားကိုသာ တုိက္ရုိက္ ေကာက္ယူရ၏။ ထုိေလာကုတၱရာ တရားကိုးပါးသည္ အထူးသျဖင့္ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာသည္ အထြတ္အထိပ္ ခ်မ္းသာၾကီးျဖစ္၍ စိတ္ျဖင့္ အျမဲကပ္ယူေဆာင္ထား ခံစားထုိက္သည္။ အျမဲခံစားေနခ်င္ေလာက္ေအာင္ ျငိမ္းေအးခ်မ္းသာသည္ဟု ဆုိလုိသည္။

No comments:

Post a Comment