ဤေနရာသည္ ဗုဒၶဘုရား၏ ေမတၱာရိပ္ေအာက္တြင္ တည္ရွိပါေသာေၾကာင့္ ေမတၱာရိပ္သို႔ လာေရာက္ခုိလူံရင္း အလည္အပတ္ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ေအးခ်မ္းသာယာၾကပါေစရွင္။
http://api.ning.com/files/bHmmkW-XxGLQN9yR1WXwM7O1jOooBj0ATQasYiGZcJYzT0d2lrE1J9qEhMfqfRVkukdniN63bkOYVZYa9iYcLY2YRiQVhTka/MTY2.gif

Saturday, 23 October 2010

အခ်စ္ဆုိတာ မွားတတ္သဗ်ာ (အပုိင္း-၃)

ပရိယာယ္လုိ႔ ေခၚတယ္ ေမာ္”


ေမာ္က စိတ္၀င္စားလြန္း၍ တုန္ေနရွာသည္။


“ ဂရုစိုက္နားေထာင္..ေမာ္။ လူတစ္ေယာက္က အလုပ္လာေလွ်ာက္တယ္။ ဒီေတာ့ အလုပ္ရွင္က သူ႔ကုိသူ႕ရဲ႕ ပညာအရည္အခ်င္းေတြ ေမးတယ္။ ဒီလူက ျပန္ေျပာတယ္။ ကြ်န္ေတာ့္မွာ မိန္းမရွိတယ္။ ကေလးေျခာက္ေယာက္ရွိတယ္။ မိန္းမကလည္း ေရာဂါျဖစ္ျပိး အိပ္ရာထဲက မထႏုိင္ဘူး။ ကေလးေတြမွာ လည္း စားစရာမရွိပါဘူး။ ၀တ္စရာ အ၀တ္လည္းမရွိပါဘူး။ ဖိနပ္လည္းမရွိဘူး။ အားလံုး ကိုယ္တံုးလံုး ကေလးေတြနဲက ခ်မ္းခ်မ္းေအးေအးေနေနရတယ္။ ေႏြးေႏြးေထြးေထြးျခံဳစရာေစာင္လည္း မရွိဘူး။ အိမ္ကလည္း မုိးမလံုဘူး။ မုိးေတြကရြာေတာ့ မီးဖိုထဲ မီးေမႊးစရာ ထင္းလည္း မရွိဘူး”


ထုိအခုိက္ မိမိေမာ္၏ မို႕ေမာက္ေသာ ပန္းႏုေရာင္ ပါးျပင္ႏွစ္ဖက္တြင္ မ်က္ရည္ပုလဲအုတစ္လံုးစီ လိမ့္က်လာျပီး…


“ဟင့္…ဟင့္…သနားစရာေကာင္းလုိက္တာ ကိုရယ္…ဟင့္…ဟင့္…”


ေမာ္က ရူိက္ေန၏။


ကြ်န္ေတာ္က ရွင္းျပ၏။


“ဟုတ္တယ္ ေမာ္၊ သနားစရာေတာ့ ေကာင္းတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီလူေျပာတာဟာ မ်ားတယ္။ အေၾကာင္းျပခ်က္လည္း မဟုတ္ဘူး အလုပ္ရွင္က သူ႔အရည္အခ်င္းေတြကိုေမးတာကို သူက အဲဒီကိစၥ ဘာမွျပန္မေျဖဘူး။ ျပီးေတာ့ သူက အလုပ္ရွင္ကို မ်က္ရည္ခံထုိးျပီး အသနားခံတယ္။ အဲဒါဟာ ေသာကပရိေဒ၀ မ်က္ရည္ခံ နည္းပရိယာယ္ပဲ။ ေမာ္ ရွင္းျပီလား”


“လက္ကိုင္ပ၀ါပါရင္ ေမာ့ကိုေပးစမ္းပါ ကိုရယ္၊ ဟင့္…ဟင့္…”


ေမာ္က ရူိက္ဆံပင္ ျဖစ္၏။


ကြ်န္ေတာ္က လက္ကိုင္ပ၀ါကို ထုတ္ေပးလုိက္ပါ၏။ သုိ႔ေသာ္ ကြ်န္ေတာ္ ဟစ္လို႔သာ ေအာ္လုိက္ခ်င္သည္။ စိတ္ကို မနည္းခ်ဳပ္တီးထားရသည္။ ေမာ္က မ်က္ရည္မ်ားကို သုတ္ေနသည္။


ကြ်န္ေတာ္က အသံကို ၾကိဳးစားထိန္း၍ စကားဆက္၏။


“ေနာက္တစ္ခု ကိုတုိ႔ေဆြးေႏြးမယ့္ အမွားကေတာ့ လြဲမွားေသာ ႏူိင္းယွဥ္ခ်က္လုိ႔ ေခၚတယ္။ ဥပမာတစ္ခု ကိုေပးမယ္။ ေက်ာင္းသားေတြ စာေမးပြဲေျဖဆုိတဲ့အခါမွာ ျပ႒ာန္းတဲ့ စာအုပ္ေတြကိုၾကည့္ျပီး ေျဖခြင့္ေပး သင့္တယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ ဆရာ၀န္မ်ားဟာ လူနာကို ခြဲေတာ့မယ္ဆုိရင္ ဓာတ္မွန္ရုိက္ထားတာ ကိုၾကည့္ျပီး ခြဲႏုိင္တယ္။ ၀တ္လံုမ်ားဟာလည္း ေလွ်ာက္လဲခ်က္ေပးတဲ့အခါမွာ မွတ္စုမွတ္တမ္း ဥပေဒ စာအုပ္ေတြကိုၾကည့္ျပီး ကိုးကားေလွ်ာက္လဲခြင့္ ရၾကတယ္။ အင္ဂ်င္နီယာေတြ တုိက္အိမ္ေဆာက္ရင္ လည္း အိမ္ပံုစံကို ၾကည့္ျပီးေဆာက္ၾကရတယ္။ ဒီလုိဆုိရင္ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြကိုလည္း စာေမးပြဲခန္းမထဲမွာ ျပ႒ာန္းစာအုပ္ၾကည့္ျပီး ေျဖခြင့္ေပးဖုိ႔ မေကာင္းဘူးလား”


“ဟုိက္…ရွားပါး၊ ေမာ့္ တစ္သက္လံုး ဒီေလာက္အရမ္းေကာင္းတဲ့စိတ္ကူးမ်ိဳး တစ္ခါမွ မၾကားဖူဘူး…ကို”


ကြ်န္ေတာ္ အနည္းငယ္ေငါက္လုိ္ကရ၏။


“ဒိမယ္ ေမာ္၊ ဒီအေၾကာင္းျပခ်က္ဟာ မွားေနတယ္။ ဆရာ၀န္ေတြ၊ ၀တ္လံုေတြ၊ အင္ဂ်င္နီယာေတြ အလုပ္လုပ္တာဟာ သူတို႔ သင္ၾကားထားတာေတြ ဘယ္ေလာက္တတ္ေျမာက္ေနျပီဆုိတာကို အဆစ္ေဆးခ့တဲ့သေဘာ မဟုတ္ဘူး။ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြကေတာ့ ဘယ္ေလာက္တတ္ျပီ ဆုိတာ အဆစ္ေဆးခံဖုိ႔ စာေမးပြဲေျဖၾကရတာ။ အေျခအေနခ်င္း လံုး၀မတူဘူး။ ဒီေတာ့ သူတုိ႔ခ်င္း ႏူိင္းယွဥ္ေျပာလုိ႔ မရဘူး။ ဒါဟာ လြဲမွားေသာ ႏူိင္းယွဥ္ခ်က္ပဲ”


“ ဒါေပမဲ့ စိတ္ကူးကေတာ့ အရမ္းေကာင္းတာပဲ ကိုရယ္၊ ေမာ္တုိ႔ တကၠသုိလ္မွာ တကယ္ခြင့္ျ႔ုဖုိ႔ ေကာင္းပါတယ္”


“ေပါက္ကရေတြ ေျပာမေနနဲ႕ ေမာ္၊ ေတာ္ေတာ့။ ဒါ သင္တန္းေပးေနတာ”


ကြ်န္ေတာ္က မ်က္ႏွာတင္းတင္းႏွင့္ ေရွ႕ကုိ ဇြတ္အတင္းဆက္ရျပန္၏။


“ေနာက္တစ္ခု ကိုတုိ႔ေလ့လာမယ့္ အမွားကေတာ့ ယထာဘူတာ ဘ၀အမွန္ကို ဆန္ကက်င္ျပီး နိဂံုးကမၸည္းဆြဲျခင္းလုိ႔ ေခၚတယ္”


“အဟမ္း…ေလလံုးကေတာ့ အရမ္းထြားတာပဲ” ဟု ေမာ္က မွတ္ခ်က္ခ်၏။


“နားေထာင္စမ္း ေမာ္။ အကယ္၍သာ မဒမ္ၾကဴရီဟာ ေက်ာက္မိးေသြး အဆီတံုးကေလးတစ္တံုးကို ဓာတ္ပံုရုိက္ မွန္တစ္ခ်ပ္နဲ႕အတူတူ သူ႕အံဆြဲထဲမွာ ေရာျပီးမထားခဲ့မိဘူးဆုိရင္ ကေန႕ ကမၻာၾကီးဟာ ေရဒီယမ္ဆုိတဲ့ သတၱဳအေၾကာင္းကို ၾကားဖူးေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူးဆုိပါေတာ့”


“ ဒါ မွန္တယ္…ဒါ မွန္တယ္”


ေမာ္က ေခါင္းတညိတ္ညိတ္ႏွင့္ ေထာက္ခံေနေခ်သည္။


“ဒါ အမွန္ပဲ ကို။ ေမာ္ ရုပ္ရွင္ထဲမွာ ၾကည့္လုိက္ရတယ္။ ဇာတ္လမ္းက အားၾကီးေကာင္းလြန္းလုိ႔ ေမာ္ေတာ့ ေျပာေတာင္ မျပတတ္ေတာ့ဘူ။ ဇာတ္လုိက္မင္းသား ၀ါလတာပီဂ်င္ကလည္း အရမ္းေခ်ာတာပဲ။ အိပ္မက္ထဲက ေရႊမင္းသားကေလးနဲ႕ တူတယ္။ ေမာ္ေလ သိပ္စြဲသြားတာ…ကို”


ကြ်န္ေတာ္က ေမာ့္ကို မာန္ရျပန္၏။


“ဒီမယ္…အမိ၊ ဇာတ္လုိက္မင္းသား ၀ါလတာပီဂ်င္ကို တဆိတ္ေလာ္က ေမ့ထားလုိက္စမ္းပါ။ ကို ေထာက္ျပခ်င္တာက ဒီအေၾကာင္းျပခ်က္ဟာ မ်ားေနတယ္ဆုိတဲ့ အေၾကာင္းပဲ။ မဒမ္ၾကဴရီဟာ အံဆြဲထဲ ဟုိပစၥည္းေတြ ေရာမထားမိဘူးဆုိရင္လည္း တျခားတစ္ခ်ိတ္ခ်ိန္မွာ ေရဒီယမ္သတၱဳကို သူရွာေတြ႕ခ်င္ ေတြ႕ႏုိင္တာပဲ။ သူ မေတြ႕ရင္လည္း တျခား သိပၸံပညာရွင္ တစ္ေယာက္ေယာက္က ေရဒီယမ္ကို ေတြ႕ႏုိင္တတာပဲ။ တျခားျဖစ္ႏုိင္တာေတြလည္း အမ်ားၾကီးရွိတယ္။ ဒီလုိျဖစ္ႏုိင္တာေတြကို ထည့္မတြက္ဘဲ ဆန္႕က်င္ျပီး နိဂံုးဆြဲလုိ႔ မရဘူး။ ဆြဲရင္ မွားသြားမွာပဲ”


သို႔ေသာ္ ေမာ္က …


“၀ါလတာပီဂ်င္ကို ေနာက္ထပ္ရုပ္ရွင္ ဘာေၾကာင့္ မရုိက္ၾကသလဲ မသိဘူး…ကို။ ေမာ္ေလ သူ႔ကိုေစာင့္ၾကည့္တာ တစ္ခါမွ မေတြ႕ဘူး”


ကြ်န္ေတာ္ စိတ္အေတာ္ ကုန္သြား၏။ သုိ႔ေသာ္ ေနာက္ဆံုး တစ္ၾကိမ္ေတာ့ အခြင့္အေရးေပးလုိက္ဦးမည္ ဟု ကြ်န္ေတာ္ဆံုးျဖတ္၏။ တစ္ၾကိမ္ဆုိမွ တစ္ၾကိမ္တည္းသာလွ်င္ေပးေတာ့မည္။ ေသြးႏွင့္ကိုယ္ သားႏွင့္ကိုယ္ျဖစ္ေသာ ကြ်န္ေတာ္သည္ သည္းခံသင့္သမွ်ကိုသာ သည္းခံႏုိင္ေပမည္။ ကြ်န္ေတာ္သည္ လူသာလွ်င္ျဖစ္၏။


ထုိ႔ေၾကာင့္….


“ကဲ…ေမာ္၊ အခု ကိုေျပာမယ့္ ေလာဂ်စ္အမွားကေတာ့ ေရတြင္းထဲ အဆိပ္ခတ္နည္းလုိ႔ ေခၚတယ္”


“သိမ္း…လွတဲ့နာမည္ကေလးပဲေနာ္…ကို”


“လူႏွစ္ေယာက္ဟာ စကားရည္လုပြဲမွာ ျပိဳင္ေျပာၾကတယ္။ ပထမလူက ထျပီးေျပာတယ္။ “တစ္ဖက္ကလူဟာ အလကား လူလိမ္လူညာတစ္ေယာက္ပါ။ သူေျပာတဲ့စကားဆုိရင္ ႏွမ္းေစ့ကေလး တစ္ေစ့ေလာက္ေတာင္မွ မယံုရပါဘူး” အဲဒီလုိေျပာတယ္။ ကဲ…ေမာ္ စဥ္းစားစမ္း၊ နက္နက္နဲနဲ စဥ္းစားစမ္း။ ဒီစကား ဘယ္လုိမွားေနသလဲ”


ေမာ္က မ်က္ေမွာင္ကို လွလွကေလးကုတ္ျပီး စူးစူးစုိက္စုိက္ စဥ္းစားေလ၏။ ကြ်န္ေတာ္က ေမာ့္ကို အကဲခတ္ေန၏။ ရုတ္တရက္ပင္ ေမာ္၏ မ်က္လံုးမ်ားထဲတါင္ ပထမဆံုးအၾကိမ္အျဖစ္ျဖင့္ အသိဉာဏ္ အလင္းေရာင္တန္းကေလး ၀င္းခနဲ လက္သြားသည္ထင္၏။


ေမာ္က ေဒါမာန္ပါပါ အမူအရာကေလးႏွင့္…


“ဒီဟာ ဘယ္တရားမလဲ။ ဒီဟာ နည္းနည္းကေလးမွ မတရားဘူး။ ဒုတိယလူမွာ ဘာအခြင့္အေရးမွ မရွိေတာ့ဘူး။ သူ႔မွာ စကားေျပာဖို႔ ပါးစပ္ေတာင္ မဟရေသးဘူး။ ပထမလူက သူ႔ကို အလကား လူလိမ္လူညာပါလုိ႔ စြပ္စြဲထားေတာ့ ဒါ ဘယ္တရားမွ်တမွာလဲ”


“မွန္လုိက္ေလ ေမာ္၊ မွန္လုိက္ေလ”


ကြ်န္ေတာ္က ေအာင္ျမင္စြာ ခ်ီးက်ဴးလုိက္၏။


“ေမာ္ေျပာတာ ရာႏူန္းျပည့္မွန္တယ္ ေမာ္၊ ဒီလူေျပာတာဟာ မတရားဘူး။ ဒီပထမလူဟာ ေရတြင္းထဲက ေရကို ဘယ္သူမွမေသာက္ရေသးခင္ အဆိပ္ခပ္တဲ့လူပဲ။ ဘာမွ အကာအကြယ္မရွိေသးတဲ့ ဒုတိယလူကို သူက မတရားနည္းနဲ႕ အလဲထိုးပစ္လုိက္တာပဲ။ ေမာ္ ေကာက္ခ်က္ခ်တာ မွန္တယ္။ ေမာ့္အတြက္ ကို အမ်ားၾကီး ဂုဏ္ယူတယ္ ေမာ္”


“အဟင့္…အဟင့္…အဟီး”


ေမာ္က ရွက္ေသးကေလးၾကြေအာင္ ၀မ္းသာေနရွာ၏။


“ကဲ…ဘာခက္လုိ႔လဲေမာ္။ ေလာဂ်စ္ဆုိတဲ့ ဒီစဥ္းစားနည္းကေလးေတြဟာ ဒီေလာက္မခက္ပါဘူးကြယ္။ တျခား ဘာမွလုပ္ဖုိ႔ မလုိဘူး။ ေမာ့္စိတ္ကို တစ္ေနရာတည္း စူးစုိက္ထားရမယ္။ ျပီးေတာ့ ေမာ္နဲ႕ကို ေဆြးေႏြးေလ့လာထားသမွ် သင္ခန္းစာအားလံုးကို တစ္ေခါက္ျပန္ျပိး စစ္ေဆးၾကရေအာင္”


“ ၾကိတ္လုိက္စမ္း…ကို၊ ၾကိတ္လုိက္စမ္း…”


ေမာ္က ခပ္ရႊင္ရႊင္ေျပာရင္း လက္ကေလးကိုပင္ ေ၀ွ႕ယမ္းျပလုိက္ေသး၏။


ဤတြင္ ေမာ္သည္ လံုး၀သံုးမရေသာ နလပိန္းတံုးမကေလး တစ္ေယာက္မဟုတ္ေၾကာင္း သိျမင္ရျပီျဖစ္၍ တုိးတက္ေသာ အားသစ္ အင္သစ္မ်ားျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္သည္ ကြ်န္ေတာ္၏ ေလာဂ်စ္ သင္ခန္းစာကို အစမွအဆံုးတုိင္ စိတ္ရွည္လက္ရွည္ ေမာ့္အား တစ္ပတ္ေက်ာ့ သင္ၾကားရျပန္၏။ တစ္ေက်ာ့ျပီးတစ္ေက်ာ့။ ထုိ႔ေနာက္ တစ္ေက်ာ့၊ ကြ်န္ေတာ္က မံေလ်ာ့မတမ္းျပသ၏။ ဥဒါဟရုဏ္ အမ်ိဳးမ်ိဳးကိုေဆာင္၍ ရွင္းလင္း၏။ ခြ်တ္ယြင္းခ်က္ေပ်ာ့ကြက္မ်ားကို ေထာက္ျပ၏။ ကြ်န္ေတာ္၏ သင္တန္းမွာ ပမာအားျဖင့္ လုိဏ္ေခါင္းၾကီးတစ္ခု တူးရသည္ႏွင့္ တူေလသည္။ လုပ္ငန္းအစတြင္ ေခြ်းတလံုးလံုး၊ တကုန္းကုန္း တကြကြ၊ ေမွာင္ထဲတြင္ တူးေဖာ္ရသည္မွာ မဆံုးႏုိင္သလုိ ထင္ရသည္။ လုိဏ္ေခါင္းအဆံုးသို႔ ဘယ္ေတာ့ေရာက္မည္မသိ။ အလင္းေရာင္ကို ဘယ္ေတာ့ျမင္ရမည္မသိ။ ျမင္ေကာျမင္ရပါဦးမည္လား စသည္ျဖင့္ ဘာတစ္ခုမွ မေသခ်ာမေရရာ။ သုိ႔ေသာ္ ကြ်န္ေတာ္က အရူံးမေပး။ ေပါက္ျမဲေပါက္သည္ တူးျမဲတူးသည္။ ဆြဲဲျမဲဆြသည္။ ေနာက္ဆံုးတြင္ ကြ်န္ေတာ္အက်ိဳးခံစား ရေတာ့သည္။ ပထမ အလင္းေရာင္ေပါက္ကေလးတစ္ခုကို ျမင္သည္။ ထုိအေပါက္ကေလးသည္ တစ္စ တစ္စ က်ယ္၍က်ယ္၍လာသည္။ ထုိ႔ေနာက္ ေနေရာင္သည္ တစ္လံုးတစ္ခဲၾကီး ထုိး၀င္လာေလသည္။


ဤသို႔လွ်င္ ငါးညလံုးလံုး ေခြ်းတလံုးလံုးႏွင့္ ကြ်န္ေတာ္ၾကိဳးပမး္၏။ သုိ႔ေသာ္ ၾကိဳးပမ္းရက်ိဳးနပ္ပါသည္။ မိမိေမာ္သည္ ေလာဂ်စ္ပညာရွင္တစ္ေယာက္ ျဖစ္လာျပီ။ မိမိေမာ္အား စဥ္းစားတတ္ေအာင္၊ ခ်င့္ခ်ိန္တတ္ေအာင္၊ ႏူိင္းယွဥ္တတ္ေအာင္၊ ပိုင္းျခားဆံုးျဖတ္တတ္ေအာင္ ကြ်န္ေတာ္ သင္ျပနုိင္ခဲ့ေလျပီ။ ကြ်န္ေတာ့္လုပ္ငန္း ေအာင္ျမင္ေလျပီ။ ေမာ္သည္ ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ ထုိက္တန္ေသာအဆင့္သို႔ လွမ္းတက္ႏုိင္ခဲ့ေလျပီ။ ေမာ္သည္ ကြ်န္ေတာ္၏ ဇနီးျဖစ္ထုိက္ျပီ။ ကြ်န္ေတာ္၏ အိုးအိမ္စည္းစိမ္ ခ်မး္သာအရပ္ရပ္ကို ထိန္းသိမ္းရမည့္ အိမ္ရွင္မ ျဖစ္ထုိက္ျပီ။ ကြ်န္ေတာ့္ သားသမီး လူရည္ခြ်န္ကေလးမ်ား၏ မိခင္ျဖစ္ထုိက္ေလျပီ။


မိမိေမာ္ကို ကြ်န္ေတာ္ အသည္းႏွလံုးထဲက မခ်စ္၊ စီမံကိန္းႏွင့္ သာခ်စ္သည္ဟု မိတ္ေတြတုိ႔ မေတြးၾကပါေလႏွင့္။ ကြ်န္ေတာ္သည္ ေမာ့္ကို အသည္းထဲကခ်စ္ပါသည္။ ပမာျပရလွ်င္ မေဟာသဓာသုခမိန္သည္ အမရာအား ရွာေဖြျပီး အမ်ိဳးမ်ိဳးပညာစမ္းကာ ေတာ္၀င္ မိန္းမေကာင္း ျဖစ္ေၾကာင္းသိ၍ ဇနီးအျဖစ္ ႏွစ္ႏွစ္ကာကာခ်စ္သလို၊ ကြ်န္ေတာ္စိတ္ုိင္းက် ပံုသြင္းထားေသာ ေမာ့္ကိုလည္း ကြ်န္ေတာ္ ႏွစ္ႏွစ္ကာကာ ခ်စ္ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္ ေနာက္တစ္ၾကိမ္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ေတြ႕ေသာအခါ ေမာ့္အား ကြ်န္ေတာ္ခ်စ္သမွ် လွစ္ဟလုိက္ေတာ့မည္ဟု စိတ္ကူးထားပါ၏။ စင္စစ္ ယေန႔အထိ ေမာ္ႏွင္ ့ကြ်နေတာ္သည္ ဦးေႏွာက္ခ်င္းသာ စကားေျပာခဲ့ၾကသည္။ ယခု အသည္းႏွလံုးခ်င္း စကားေျပာရန္ အခ်ိန္တန္ေပျပီ။


သို႔အတြက္ ေနာက္တစ္ၾကိမ္ စိန္ပန္းပင္ၾကီးေအာက္၌ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ႏွစ္ေယာက္ ဆံုမိေသာအခါ ကြ်န္ေတာ္က…


“ေမာ္ေရ…ကေန႔ညေနေတာ့ ကိုတုိ႔ ေလာဂ်စ္အေၾကာင္း မေဆြးေႏြးေတာ့ဘူးကြယ္”


“အြန္႕ဟြန္..ကိုကလဲ”


ေမာ္က စိတ္ပ်က္သြားဟန္ရွိ၏။


ကြ်န္ေတာ္က ေမာ့္ကို ရႊန္းရႊန္းစားစား ၾကည့္လုိက္ျပီးေနာက္…


“ဒီမယ္ ေမာ္ေလးေရ။ ကိုယ္တုိ႔ႏွစ္ေယာက္ ဒီစိန္ပန္းပင္ၾကီးေအာက္မွာ ငါးရက္ ငါးညလံုးလံုး အတူေတြ႕ခဲ့ၾကတယ္။ အတူစကားေျပာခဲ့ၾကတယ္။ ကိုတုိ႔ႏွစ္ေယာက္ အေတာ္ေပ်ာ္ခဲ့ၾကတယ္။


ဒါကိုၾကည့္ရင္ ေမာ္နဲ႕ ကုိဟာ အေတာ္ ေရွ႕သြးေနာက္လုိက္ညီတဲ့ အတြဲလုိ႔ဆုိရမယ္။ ဟုတ္လား ေမာ္”


“ဒါကေတာ့ လြဲမွားေသာ ႏူိင္းယွဥ္ခ်က္ပဲ ကို၊ ေမာ္ဟာ ကိတ္မုန္႕မွ မဟုတ္ဘဲ။ ေမာ္က တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသူေလ”


ကြ်န္ေတာ္ ရယ္မိျပန္၏။ သို႔ေသာ္ စိတ္ထဲတြင္ နည္းနည္းေအာင့္သြားသည္။ ဒီကေလးမ အတတ္က်ဴး၁င ေလာဂ်စ္ ဘီလူးမကေလး ျဖစ္ေနေရာ့သလား။ သို႔ေသာ္ ကြ်န္ေတာ္က နည္းဗ်ဴဟာ ေျပာင္းလဲတုိက္ခုိက္ရန္ ဆံုးျဖတ္လုိက္၏။ ေမာ့္အား ခ်ဥ္းကပ္ရန္ အေကာင္းဆံုးနည္းလမ္းမွာ ကြ်န္ေတာ္ဒ အခ်စ္ကို ရုိးရုိးသားသား ျပတ္ျပတ္ရွင္းရွင္း တုိက္ရုိက္ေၾကညာျခင္းပင္ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္သည္ ေခတၱရပ္ဆုိင္း၍ အရွိန္ယူလုိက္၏။ ကြ်န္ေတာ္၏ ဦးေႏွာက္ကလည္း အဆီေလ်ာ္ဆံုး စကားလံုးမ်ားကို ေစ့ေစ့စပ္စပ္ ေရြးခ်ယ္လ်က္ရွိ၏။


ထုိ႔ေနာက္ ကြ်န္ေတာ္ကစ၍ ေျပာ၏။


“မိမိေမာ္၊ ကို…ေမာ့္ကိုခ်စ္တယ္။ ေမာ္ဟာ ကို႕ရဲ႕ဘ၀၊ ေမာ္ဟာ ကို႕ရဲ႕ ေလာကပဲ။ ၾကယ္ေတြ၊ လေတြ၊ စၾက၀၀ဠာ အနႏၱေတြ၊ အဆံုးမရွိ အာကသျပင္က်ယ္ၾကီးေတြ ပါ၀င္တဲ့ ကို႕ရဲ႕ေလာကၾကီးတစ္ခုလံုးမွာ ေမာ္တစ္ေယာက္ပဲ ရွိတယ္။ အဲဒီေတာ့ အခ်စ္ကေလးရယ္၊ အခ်စ္ကေလးကလည္း ကို႔ကိုခ်စ္ပါတယ္လုိ႔ ေျပာစမ္းပါ။ ေမာ္က မခ်စ္ဖူးဆုိရင္ ကို ငိုခ်င္တယ္။ ကို႔ဘ၀ဟာလည္း ဘာမွ အဓိပၸာယ္ရွိမွာ မဟုတ္ဘူး။ ကိုဟာ လံုးပါးပါးမွာပဲ။ ထမင္းလည္း မစားေတာ့ဘူး။ ကို႔ကိုမခ်စ္ဖူးဆုိရင္ ကိုဟာ မ်က္လံုးေဟာက္ပက္၊ အအိပ္ပ်က္၊ အစားပ်က္၊ ခႏၶာကိုယ္တစ္ခုလံုးပ်က္ျပီး၊ ေဟာဒီတစ္ကမၻာလံုး သီတာေရေျမဆံုးေအာင္ တစ္ေယာက္တည္း ေလွ်ာက္သြားေတာ့မယ္။ ဒါပဲ”


စကားအဆံုး၌ ကြ်န္ေတာ္က ဣေျႏၵရရ လက္ပိုက္၍ ေမာ့္ကို တည္ျငိမ္စြာၾကည့္လုိက္၏။ ဤမွ်အေျပာပုိင္ ေသာ္ ကြ်န္ေတာ့္အား မည္သည့္မိန္းကေလးသည္ မယိမ္းမယိုင္ ေက်ာက္စာတုိင္ကဲ့သို႕ ေတာင့္ခံနုိင္ပါအံ့နည္း။


သို႔ေသာ္လည္း ေမာ္၏ အေျဖမွာ…


“ဒီစကားဟာ ေသာကပရိေဒ၀မ်က္ရည္ခံနည္း ပရိယာယ္ပဲ”


ကြ်န္ေတာ္က အံကိုခံ၊ သြားကိုၾကိတ္လုိက္၏။


ကြ်န္ေတာ္ထင္ခဲ့သလို ကြ်န္ေတာ္သည္ မေဟာသဓာ မဟုတ္ေခ်တကား။


ေမာ္သည္ အမရာဟုတ္ေခ်တကား။ စင္စစ္ ကြ်န္ေတာ္သည္ မဒုမမင္းသား ျဖစ္ေနေလျပီ။ ကြ်န္ေတာ္ လက္ေမာင္းေသြးေဖာက္၍ တုိက္ခဲ့ရေသာ ပုဒမေဒ၀ီေမာက ကြ်န္ေတာ့္အား ေတာင္ထိပ္မွ တြန္းခ်ရန္ ၾကံေနေလျပီ။ ထိတ္လန္႕တုန္လူပ္ေနတေသာ ကြ်တ္ေတာ္၏စိတ္ကို သတိ သမာဓိတရား ၾကီးမားစြာျဖင့္ ျပန္လည္ထိန္းခ်ဳပ္လုိက္ရ၏။ ကြ်တ္ေတာ္ ေခါင္းပူ၍မျဖစ္၊ ေခါင္းေအးေအးႏွင့္ ရင္ဆုိင္မွျဖစ္မည္။


ကြ်န္ေတာ္က ဇြတ္အတင္းၾကိဳးစား၍ ျပံဳးရင္း…


“ဟဲဟဲ…ေမာ္က ေလာဂ်စ္မွာ အေတာ္ပုိင္ေနပါကလား ေမာ္”


“ေဟာဒီမွာ ေလာ၈်စ္ပညာ ေမာ္ဆရာေလ”


ေမာ္က ေလွာင္ျပံဳးကေလးႏွင့္ ေျပာေန၏။


“ေကာင္းျပီ ေမာ္၊ ေမာ့္ကို ေလာဂ်စ္ ဘယ္သူသင္ေပးသလဲ”


“ကို သင္ေပးတယ္ေလ”


“ေကာင္ျပီ။ ဒီလုိဆုိရင္ ကို႕ေက်းဇူး ေမာ့္မွာ အမ်ားၾကီးရွိတာ ေပါ့။ ဟုတ္လား ေမာ္။ တကယ္လုိ႔ ဒီတကၠသိုလ္မွာ ကိုနဲ႕သာ မေတြ႕ရင္ ေမာ္ဟာ ခုလုိ ေလာဂ်စ္နည္းပရိယာယ္ အမွားကေလးေတြကို ၾကားဖူးမွာေတာင္ မဟုတ္ဘူးေပါ့”


“ဒါကေတာ့ ကိုဟာ ယထာဘူတ ဘ၀အမွန္ကို ဆန္႕က်င္ျပီး ကိုလုိရာ နိဂံုးကမၸည္းဆြဲေျပာတာပဲ”


ေမာ္က ပုိင္နုိင္စြာ တံု႕ျပန္လုိက္ေခ်ျပီ။


ကြ်န္ေတာ္နဖူးတြင္ ေခြ်းဒိးဒီးက်လာ၏။ ကြ်တ္ေတာ္က ငိုမလုိ အသံမ်ိဳးျဖင့္ …


“ဒီမယ္ေမာ္…အခု ကိုနဲ႕ေမာ္ ေျပာတာေတြအားလံုးကို ေလာဂ်စ္နဲ႕ အဓိပၸာယ္မေကာက္ပါနဲ႕ကြယ္။ ကိုယ္ေျပာခ်င္တာက ကိုတုိ႔အရင္ေလးငါးရက္ ေျပာခဲ့တာေတြဟာ သင္တန္းစကားေတြပါ။ ေမာ္လညး္ သိသားပဲ။ ေက်ာင္းမွာ သင္ရတာေတြ သင္တန္းမွာေလ့လာစကားေတြဟာ အျပင္က တကယ္ဘ၀နဲ႕ ဘယ္လုိမွ မဆုိင္ဘူးမဟုတ္လား ေမာ္”


“ဒါက မ်က္မွန္စိမး္တပ္ျပီး ျမက္ေျခာက္ကို ၾကည့္ေျပာတဲ့ အမွားပဲ”


ေမာ္က ေကာက္ခ်က္ခ်ရင္း ကြ်န္ေတာ့္မ်က္ႏွာကို လက္ညိဴးကေလးေတာက္ေတာက္ထုိး၍ ေလွာင္ေနသည္။


ကြ်န္ေတာ္ မခံမရပ္ႏုိင္ေတာ့ျပီ။ ၀ုန္းခနဲ ထရပ္ထဲ့ျပီး ကြ်န္ေတာ္က ႏြားသုိးကဲ့သို႔ ေအာ္ေမးလုိက္၏။


“ဒီမယ္၊ မိမိေမာ္၊ ကို႕အခ်စ္ကို ေမာ္လက္ခံမလား လက္မခံဘူးလား၊ ဒါပဲေျပာ”


“လက္မခံႏုိင္ဘူး”


“ဘာေၾကာင့္လဲ”


“ဘာေၾကင့္လဲဆုိေတာ့ ကေန႕ ေန႔လယ္မ်ာပဲ ေမာ္နဲ႕ ကိုစိုးသိမ္းပိုင္နဲ႕ ေတြ႕ျပီး ေမာ္က ကိုစိုးအခ်စ္ကို လက္ခံလုိက္တယ္။ သူကလြဲျပီး တျခား ဘယ္သူနဲ႕မွ မတြဲပါဘူးဆုိတာကိုလည္း ကတိေပးလုိက္တယ္”


ကြ်န္ေတာ့္မွာ မူးမုိက္သြား၏။ ေဒါသေၾကာင့္ မထိန္းႏုိင္မသိမ္းနုိင္ ေခ်ာက္ခ်ားသြား၏။ လုပ္မွ လုပ္ရက္ပေလ စုိးသိမး္ပိုင္ရယ္။ ကို႕ကို ကတိေပးျပီးမွ စိန္ေခၚျပီးမွ အေရာင္းမ၀ယ္တည့္ျပီး လက္ဆြဲႏူတ္ဆက္ျပီးမွ မင္းလုပ္ရက္ေလျခင္း။ ကြ်န္ေတာ္သည္ စိန္ပန္းပင္ၾကီးေအာက္ရွိ ျမက္ခင္းကို ျမက္ဖုတ္ေရာ၊ ေျမစုိင္ခဲေတြေရာ အလႊားလႊား လြင့္စဥ္သြားေအာင္ ရူးဖိနပ္နွင့္ ကန္ေက်ာက္ပစ္လုိက္၏။ မုိးျခိမ္းသကဲံသို႔ ေအာ္လည္းေအာ္မိ၏။


“ေခြးမသား ၾကြက္စုတ္ အလကားေကာင္၊ ဒီမယ္ မိမိေမာ္၊ စုိးသိမး္ပိုင္ဟာ လူလိမ္လူညာ အလကားေကာင္ပဲ။ ဒီေကာင္ဟာ သစၥာေဖာက္ ၾကြက္စုတ္ပဲ”


“ရွင္ ဒီလုိ ေရတြင္းထဲ အဆိပ္မခတ္ပါနဲ႕။ ျပီးေတာ့ ေမာ့္ကိုလည္း ဒီလုိေအာ္မေျပာနဲ႕။ ေလာဂ်စ္ထဲမွာ ေအာ္တာကိုလည္း အမွားတစ္ခုအေနနဲ႕ ထည့္ထားဖို႕ေကာင္းတယ္။


ကြ်န္ေတာ္သည္ သတိသမားဓိၾကီးမားစြာျဖင့္ ကြ်န္ေတာ့္ေဒါသကို ခ်ဳပ္တည္းလုိက္၏။ ထုိ႔ေနာက္ မေလ်ာ့မတင္း ေစာင္းၾကိဳးညွင္းသလုိ အသံျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္က…


“ေကာင္းျပီေမာ္၊ ေမာ္ဟာ အခု ေလာဂ်စ္ပညာရွင္တစ္ေယာက္ ျဖစ္ေနျပီ။ ဒီေတာ့ အခုကိစၥကို ေခါင္းေအးေအး ေလာဂ်စ္နည္းနဲက သံုးသပ္ၾကည့္ၾကမယ္ ဟုတ္လား။ ကဲ…ေမာ္ဟာ ကိုလုိေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္ကိုေက်ာ္ျပီး စုိးသိမး္ပိုင္ကို ေရြးခ်ယ္တာ ဘာေၾကာင္းျပခ်က္ ရွိသလဲ။ ကို႕ကိုၾကည့္စမ္း။ အလြန္ထူးခ်ြန္တဲ့ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္။ အလြန္ဦးေႏွာက္ၾကီးမားတဲ့ ပညာရွင္တစ္ေယာက္။ အနာဂတ္မွာ အလြန္အလားအလာရွိတဲ့ ၾကယ္တစ္ပြင့္။ ကို႕မွာ ဒါေတြအားလံုး၇ွိတယ္။ တစ္ဖက္က ဟိုေကာင္ စုိးသိမး္ပုိင္ၾကည့္စမ္း။ ေက်ာင္းမွာ အလြန္တံုးတဲ့ေကာင္။ အလြန္ ၾကမ္းပိုးက်တဲ့ေကာင္။ ေက်ာင္းကထြက္ရင္ ထမင္းနပ္မွန္ေအာင္စားဖုိ႔ေတာင္ အင္မတန္ခဲယဥ္းမယ့္ေကာင္။ ဒီလုိေကာင္းမ်ိဳးမွာ အထင္ၾကီးစရာ ဘာတစ္ခုရွိသလဲ။ ကဲေျပာစမ္း…ေမာ္။ စိုးသိမး္ပိုင္ရဲ႕အခ်စ္ကို ေမာ္က လက္ခံရေလာက္ ေအာင္ သူ႔အေပၚမွာ အထင္ၾကီးစရာ ဘာရွိလုိ႔လဲ။ ေမာ္တတ္ထားတဲ့ ေလာဂ်စ္နညး္နဲ႕ စဥ္းစားျပီး အေၾကာင္းျပခ်က္ တစ္ခုတည္းေတာင္ ေမာ္ ျပႏုိင္ရဲ႕လား..ေျပာစမ္း..”


“ျပႏုိင္တယ္ရွင့္…ျပႏုိင္တယ္။ ရွင္မသိဘူးလား။ သူ႔မွာ ၀က္၀ံေမြး ဂ်ာကင္ၾကီးရွိတယ္ေလ။ သူနဲ႕ဆုိရင္ သိပ္…ၾကည့္ေကာင္းတာပဲသိလား..”


“ဟုိက္….”


ေစာေရႊဗုိလ္ ေခတ္စမ္း ဘာသာျပန္ဆုိသည္။

No comments:

Post a Comment