ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔၏ ရည္မွန္းရာပန္းတိုင္သည္ကား သိသည္ျဖစ္ေစ၊မသိသည္ျဖစ္ေစ၊ နားလည္သည္ျဖစ္ေစ၊နားမလည္သည္ျဖစ္ေစ၊ တူညီသည္မွာကား နိဗၺာန္သို႔ ေရာက္ရွိေရးပင္ျဖစ္သည္။ နိဗၺာန္သို႔ေရာက္ရွိရန္အတြက္ အခ်ိဳ႕ေသာတရားေဟာ၊ တရားျပဆရာအေပါင္းႏွင့္ သံဃာေတာ္အရွင္သူျမတ္မ်ားက ၄င္းတို႔ဖတ္မွတ္ သိက်င့္ တက္ထားသမွ် တရားတို႔အား လူအမ်ား သိရွိနားလည္ရန္အတြက္ ေမတၱာကရုဏာေရွ႕ထားျပီး ေစတနာထားကာ ေဟာျပေနေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕ပုထုဇဥ္တို႔အဖို႔ ဥာဏ္မမီႏိုင္သျဖင့္ နားလည္သေဘာေပါက္ရန္မွာ မလြယ္ကူလွေပ။ နိဗၺာန္ကိုမျမင္ဘူး၊ မေတြ႕လည္းမေတြ႕ဖူး၊ မျမင္ဖူးမေတြ႕ဖူးမွေတာ့၊ ဘယ္လိုဟာၾကီးလဲ၊ရွိေကာရွိရဲ႕လား၊ ဘယ္လိုနားလည္ရမလဲ၊ အေတြးမ်ားစြာျဖင့္ဟုတ္မွဟုတ္ပါ့မလား၊ ရွိေကာရွိရဲ႕လားစသည္ျဖင့္ ယံုမွားသံသယစိတ္မ်ားလာျပီး ယံုၾကည္စိတ္ {သဒၶါတရား} ေေလ်ာ႔နည္းလာခဲ့ရပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ ကိုယ္တိုင္ျမင္ဖူးျခင္းမရွိ၊ ေရာက္ဖူးျခင္းမရွိ၊ ေတြ႕ဖူးျခင္းမရွိပါဘဲႏွင့္ျမင္တယ္၊ ေတြ႕တယ္၊ ရာက္တယ္လို႔ ယံုၾကည္ခဲ့ရေသာ အရာေတြမရွိဘူးလား။ လူသားအားလံုးသည္ မျမင္ဖူး၊မေတြ႕ဖူး၊ မေရာက္ဖူးပါလ်က္ႏွင့္ ယံုၾကည္ေနရေသာ အရာမ်ားရွိေနသည္မွာ မလြဲပါေပ။ ဘာေၾကာင့္ယုံၾကည္ရပါသလဲ၊ ျမင္ဖူးလို႕လည္းယံုၾကည္ရ၏ အမ်ားကလက္ခံလို႔လည္း ယံုၾကည္ရ၏၊ ယံုၾကည္ထိုက္လို႔လည္းယံုၾကည္ရ၏၊ အဲဒီလိုနဲ႔ ယံုၾကည္ေနခဲ့ရျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။ မျမင္ဖူး၊ မေတြ႕ဖူး၊ မေရာက္ဖူးပါလ်က္ႏွင့္ ျမင္ဖူးသလို၊ ေရာက္ဖူးသလို၊ ေတြ႔ဖူးသလို ယံုၾကည္တာဟာ ယံုၾကည္မႈဟူေသာ သဒၶါတရားေၾကာင့္ျဖစ္ျပီး ယံုၾကည္မႈကို နည္းနည္းေလးယံုၾကည္မႈက စတင္ခါ နည္းနည္းေလ့လာပါက နည္းနည္းယံုၾကည္လာျပီး ေလ့လာေလေလ၊ ယံုၾကည္စရာပိုေတြ႕ေလ၊ ပိုမ်ားေလျဖစ္လာျပီး၊ ယံုၾကည္စရာပိုေတြ႕ေလ၊ ပိုေလ့လာခ်င္ေလျဖစ္ခါ၊ တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ ယံုၾကည္မႈျပည့္၀ေသာ၊ သဒၶါတရားေကာင္းသူ ျဖစ္လာပါသည္၊ အနည္းငယ္သိသူလည္း၊ ၄င္းတြင္သိစရာ အနည္းငယ္မွ်သာ က်န္ေသးသည္ဟုထင္၏။ အေတာ္အတန္သိသူကလည္း၄င္း တြင္အေတာ္အတန္သိစရာ က်န္ေသးသည္ဟုထင္၏၊ မ်ားမ်ားသိသူမွာကား၄င္းတြင္သိစရာ၊ ေလ့လာစရာမ်ားမ်ား က်န္ေသးသည္ဟု မွတ္ယူၾကေပသည္။
သို႔ျဖစ္ပါ၍ အားကိုးအားထားရာအျဖစ္ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္မႈတြင္ ယံုၾကည္စိတ္{သဒၶါတရား}သည္ အေျခခံအက်ဆံုးႏွင့္ အေရးပါဆံုးျဖစ္ျပီး၊ ယံုၾကည္စိတ္{သဒၶါတရား} ေျခတလွမ္းျဖင့္စတင္ပါက၊ ယံုၾကည္စိတ္ေျခလွမ္းမ်ားစြာျဖင့္ မိမိေရာက္ရွိလိုေသာ ပန္းတိုင္ကို အမွန္တကယ္ ေရာက္ရွိႏိုင္မွာျဖစ္ေပသည္။
ကၽြႏု္ပ္တို႔သေဘာေပါက္နားလည္ထားၾကတာက နိဗၺာန္ေရာက္ေအာင္၊ ၀ိပႆနာတရားပြားမ်ား အားထုတ္ရမယ္၊ အဲဒီလိုအားထုတ္တဲ့အခါမွာ၊ ဓမၼေတြရဲ႕ျဖစ္ျခင္း၊ ပ်က္ျခင္းေတြကိုျမင္ေအာင္ ရႈမွတ္ရမယ္၊ ျဖစ္ပ်က္ေတြျမင္ေအာင္၊ ျဖစ္ပ်က္ေတြ မုန္းေအာင္၊ ျဖစ္ပ်က္ေတြကုန္ေအာင္၊ ဆံုးေအာင္၊ ခ်ဳပ္ေအာင္ရႈမွတ္၊ အဲဒီျဖစ္ပ်က္ကုန္တဲ့ေနရာ၊ ခ်ဳပ္တဲ့ေနရာဟာ၊ ျဖစ္ပ်က္မရွိရာ၊ နိဗၺာန္ဘဲလို႔ နားလည္ယံုၾကည္ထားပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ အဲဒီလိုျဖစ္ပ်က္ေတြမရွိရာ၊ ကုန္ရာ၊ ခ်ဳပ္ရာနိဗၺာန္သို႔ေရာက္ရန္အတြက္ ၾကားမွာအဆင့္ေပါင္းမ်ားစြာရွိေနလို႔၊ တဆင့္ျပီးမွတဆင့္ တက္ေရာက္ႏိုင္ေရးအတြက္ ၾကိဳးပမ္းသင့္ေၾကာင္း တင္ျပလိုပါတယ္၊ သာမန္ပုထုဇဥ္ေတြအေနနဲ႔ကေတာ့ အဆင့္ေတြေက်ာ္တက္ဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ (ယံုၾကည္က်န္မာ၊ စိတ္ေျဖာင့္စြာျဖင့္၊ လြန္စြာအားထုတ္နာမ္ႏွင့္ရုပ္ကို၊ ျဖစ္ခ်ဳပ္ဥာဏ္ျမင္၊ ဤငါးအင္အမွန္ပင္မဂ္ရေၾကာင္း) ဟူေသာေဆာင္ပုဒ္ကို မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက ညႊန္ျပထားပါတယ္။ ပဓာနိယဂၤတရား(၅)ပါး လို႔လည္း ေခၚပါတယ္၊ ပဓာနိယဂၤတရားငါးပါးဆိုတာ တရားအားထုတ္သူရဲ႕ အဂၤါရပ္ငါးပါးျဖစ္ပါတယ္၊ အဲဒီငါးပါးျပည့္စံုမွ တရားရႏုိင္ပါမယ္၊ မိမိမွာဘယ္လို အခ်က္လိုေနလည္းဆိုတာ ခ်င့္ခ်ိန္ျဖည့္ဆည္းႏိုင္ေအာင္လို႔ တင္ျပလိုက္ရပါတယ္…..။
(၁) ဘုရား၊တရား၊သံဃာအေပၚယံုၾကည္ေသာသဒၵါတရားရွိရမယ္။
(၂) က်န္းမာသူလည္းျဖစ္ရမယ္။
(၃) စိတ္ထားေျဖာင့္မတ္သူလည္းျဖစ္ရမယ္။
(၄) ဇြဲသန္ၾကိဳးစားအားထုတ္သူလည္းျဖစ္ရမယ္။
(၅) ဥာဏ္စြမ္းဥာဏ္စလည္းရွိရမယ္၊ထိုသို႔အဂၤါငါးပါးႏွင့္ျပည့္စံုသူျဖစ္ပါကမၾကာမီတြင္ တရားထူးရႏိုင္၏။
အဲဒီပဓာနိယဂၤတရားငါးပါးထဲက နံပါတ္တစ္အဂၤါျဖစ္တဲ့ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာအေပၚ ယံုၾကည္စိတ္…{သဒၵါတရား}ဟာအလြန္ဘဲအေရးၾကီးပါတယ္…….။(ဆက္လက္တင္ျပပါဦးမည္)
(ဦးတင္ဟန္၊ရွမ္းတဲၾကီး)မွတဆင့္ကူးယူေ၀ငွ ဒါနျပဳပါသည္။ [၀ိဇၨာစရဏသမၸေႏၷာ]
No comments:
Post a Comment