ဤေနရာသည္ ဗုဒၶဘုရား၏ ေမတၱာရိပ္ေအာက္တြင္ တည္ရွိပါေသာေၾကာင့္ ေမတၱာရိပ္သို႔ လာေရာက္ခုိလူံရင္း အလည္အပတ္ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ေအးခ်မ္းသာယာၾကပါေစရွင္။
http://api.ning.com/files/bHmmkW-XxGLQN9yR1WXwM7O1jOooBj0ATQasYiGZcJYzT0d2lrE1J9qEhMfqfRVkukdniN63bkOYVZYa9iYcLY2YRiQVhTka/MTY2.gif

Wednesday, 5 December 2012

ဆႏၵရာဂ ပယ္ႏုိင္မွ ဗုဒၶ၀ါဒသာ

ခႏၶ၀ဂၢသံယုတ္ ပါဠိေတာ္ ေဒ၀ဒဟသုတ္တြင္ ျမတ္စြာဘုရား၏ ၀ါဒေတာ္ကို အရွင္သာရိပုတၱရာ သင္ၾကားလုိက္ရာ၌...

“ကိ ံ ၀ါဒီယသၼႏာၱနံ သတၳာ၊ ကိမကၡာယိ”

“အရွင္တုိ႔၏ဆရာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ အဘယ္၀ါဒ ရွိပါသနည္း၊ အဘယ္သို႔ ေဟာေလ့ေျပာေလ့ ရွိပါသနည္း”


ဟု ေမးခဲ့ေသာ္...

(ဆႏၵရာဂ ၀ိနယကၡာသိ ေခါေနာ အာ၀ုေသာ သတၱာ)

“ငါ့ရွင္တုိ႔၊ ငါတုိ႔၏ဆရာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ လုိခ်င္တပ္မက္မူ(ဆႏၵရာဂ)ကို ဆံုးမျခင္းကို ေဟာေျပာေလ့ ရွိပါသည္”

ဟု ေျပာတတ္ေအာင္ အရပ္တစ္ပါးသို႔ သြားမည့္ရဟန္းမ်ားအတြက္ လုိရင္းကို သင္ျပေပးျခင္း ျဖစ္ေလသည္။ ထိုဆႏၵရာဂဟူသည္ အဘယ္နည္းဟူမူ...

(ပါဠိ၌ “ဟတၱိ” သဒၵါသည္ “ဆင္”ဟု အနက္ေပးသည္။ တစ္ဖန္ “နာဂ”ဟူေသာ သဒၵါသည္လည္း “ဆင္”ဟုပင္ အနက္ေပးသည္။ ထုိပုဒ္ႏွစ္ခုကို ေပါင္း၍ “ဟတၳိနာဂ”ဟု ပါဠိေတြ႕လွ်င္ “ဆင္”ဟူ၍ သာမည အနက္ မေပးရဘဲ ဆင္တို႔တြင္ အလြန္ၾကီးေသာ “ဆင္ေျပာင္ၾကီး”ဟု အနက္ေပးရသကဲ့သို႔ ယခု ပါဠိေတာ္တြင္ ပါေသာ “ဆႏၵရာဂ” ပုဒ္၌ “ဆႏၵ” သဒၵါသည္ “တဏွာ” ဟူေသာ အနက္ျဖစ္၍ “ရာဂ” သဒၵါသည္လည္း “တဏွာ”ပင္ ေဟာေလရကား ထုိ ၂-ပုဒ္ေပါင္း “ဆႏၵရာဂ”ဟူရာ၌ တဏွာရုိးရုိးကို မေဟာဘဲ “အားၾကီးေသာ တဏွာ”ကို ေဟာေလသည္)။

ထုိဆႏၵရာဂဟူေသာ တဏွာသည္ အာရုံ၀တၳဳ တုိက္ဆံုမူ အခုိက္ တပ္မက္လာလွ်င္၊ စြဲလမ္းႏွစ္သက္လာလွ်င္ ကာမဂုဏ္စိတ္ျဖစ္ေလသည္။ အာရုံ၀တၳဳတုိက္ဆံုမူရွိေသာ ကာမဘံုသား ပုဂၢိဳလ္မ်ားအတြက္ “ကာမ”ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ “ကာမဂုဏ္” ဟူ၍လည္းေကာင္း ျဖစ္ေလသည္။ ဤသို႔ ကာမဘံုသားတုိ႔တြင္ အၾကီးဆံုးေသာ ကာမဂုဏ္ အေႏွာင္အဖြဲ႕မွ လြတ္ထြက္ႏုိင္ေစရန္ ေဟာၾကားေလသည္။

ထိုစကားကို ထင္စြာျပဦးအံ့... ဘုရားျဖစ္ရန္ စိတ္အၾကံႏွင့္ ေတာသို႔ ထြက္လာေသာ သိဒၶတၳ အေလာင္းမင္းသားသည္ တရားရရန္ စိတ္အၾကံႏွင့္ အားထုတ္ေနရာ ေနရဥၥရာျမစ္သာကမ္းနားသို႔ သနားသေယာင္ ေမတၱာေဆာင္၍ ဖ်က္ဆီးလုိေသာ မာရ္နတ္သည္...

(သဟႆဘာေဂါ မရဏႆ။ လ။ ဇီ၀ံပုညာနိကာ ဟိသိ)

“ငါ၏ အခ်င္း အေလာင္းမင္း-အသင္ အသက္ရွင္ဖို႔ကိစၥသည္ ေသျခင္းကို အပံုတစ္ေထာင္ပံုေသာ္ တစ္ပံုစာမွ်သာ ရွိေတာ့သည္၊ သင္ အသက္ရွင္ေနေစခ်င္ပါသည္၊ အသက္ရွင္ေနပါလွ်င္ ကုသိုလ္ေကာင္းမူတုိ႔ကို သင္ျပဳရပါလိမ့္မည္”

ဟု ေျပာလာရာ တရားရွာေနေသာ အေလာင္းေတာ္က မိမိ၏ ရည္မွန္းခ်က္သည္ အသက္မေသရန္၊ ကုသိုလ္ရွာရန္ မဟုတ္။ သင္အေႏွာင့္အယွက္ေပးေနေသာ တပ္ဆယ္တန္ကို လြန္ေျမာက္ေအာင္ တုိက္ရပံုကို...

(ကာမာေတ ပဌမာ ေသနာ၊ ဒုတိယာ အရတိ ၀ုစၥတိ)

စသည္ျဖင့္ တရားရွာသူတို႔ တုိက္အပ္ေသာ တပ္ဆယ္တန္ကို ျပန္ေျပာသည္။

“ကာမာ၊ ကာမအာရုံ ကာမဂုဏ္တုိ႔ကို။ ေတ။ သင္၏။ ပဌမာေသနာ၊ အမွတ္ ၁ တပ္မၾကီးသည္။ အရတိ၊ ပ်င္းျခင္း၊ အားမထုတ္ခ်င္ျခင္းကို။ ဒုတိယာ၊ သင္၏ အမွတ္ ၂ တပ္မတို႔ဟူ၍။ ၀ုစၥတိ၊ ဆုိရ၏”

စသည္ျဖင့္ တပ္ဆယ္တပ္ကို ၃-ဂါထာျဖင့္ ျပန္ေဟာထား၏။ က်ယ္အံ့စိုး၍ ျခြင္းခဲ့သည္။ အလုိရွိသူမ်ားသည္ (သုတၱနိပါတ္ပါဠိေတာ္ ပဓာနသုတ္ - ၃၄၂တြင္ လည္းေကာင္း၊ မဟာနိေဒၵသ ပါဠိေတာ္ - ၇၃။ စူဠနိေဒၵသ ပါဠိေတာ္ - ၁၁၄ တုိ႔တြင္လည္းေကာင္း ရွာေဖြယူၾကရန္)

ဆုိလုိရင္းမွာ - ကာမဘံုသား သတၱ၀ါမ်ား၌ ဤကာမ အေႏွာင္အဖြဲ႕သည္ အၾကီးဆံုးျဖစ္၍ အေလာင္းေတာ္သည္ မာရ္နတ္၏ အမွတ္-၁၊ အဖ်က္တပ္ (၀ါ) ကာမဘံုသား ေယာဂီမ်ားတုိ႔အား အေရးၾကီးေသာ ရန္သျဖစ္ေၾကာင္း သိ၍ အေလာင္းေတာ္ကိုယ္တုိင္ ပထမ ရင္ဆုိင္တုိက္ရေသာေၾကာင့္ တရားရူေသာ ေယာဂီ၌ တရားကို သာယာႏွစ္သက္မူသည္ပင္ “ဓမၼရာဂ-ဓမၼတဏွာ”ဟု ကာမတပ္ကို မလြန္ႏုိင္ပံု ျပထားသည္။

ဆရာၾကီး ဦးၾကည္ (သစၥာဒီပက-မူလဓမၼာစရိယ) မဟာဒုကၡကၡႏၶသုတ္ အဖြင့္စာအုပ္မွ ျပန္လည္ ထုတ္ႏုတ္ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။

No comments:

Post a Comment