ျမတ္စြာဘုရား လက္ထက္ေတာ္တြင္ ဥပနႏၵ အမည္ရွိေသာ သာကီ၀င္မင္းသား ရဟန္းသည္ ျမတ္စြာဘုရားဆံုးမေတာ္မူေသာ ပစၥည္းေလးပါးတုိ႔၌ ေရာင့္ရဲလြယ္ရန္ သႏၱဳ႒ီက ျဖစ္ရန္ အဆံုးအမကို အျခားေသာ ရဟန္းငယ္မ်ားအား ေဟာေျပာဆံုးမေလသည္။ ထုိရဟန္းငယ္တုိ႔သည္ ဥပနႏၵ ဆံုးမသည့္အတုိင္း နာယူ၍ ပစၥည္းေလးပါးတုိ႔ကို အပိုမထားၾကကုန္ဘဲ စြန္႔လႊတ္ၾကေလသည္။ ထုိအခါ ဥပနႏၵ ရဟန္းသည္ စြန္႔လႊတ္ေသာ ပစၥည္းတုိ႔ကို သူခ်ည္းယူ၍ သြားေလသည္။ ထိုအေၾကာင္းကို ရဟန္းတုိ႔က ျမတ္စြာဘုရားအား ေလွ်ာက္ထားၾကေသာအခါ ျမတ္စြာဘုရားက ေခၚေတာ္မူ၍ အေၾကာင္းကို ေမးေလလွ်င္ ဟုတ္မွန္ေၾကာင္း ေလွ်ာက္သျဖင့္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဥပနႏၵအား အျပစ္တင္ ကဲ့ရဲ႕ေတာ္မူျပီးလွ်င္…
“အတၱာန ေမ၀ ပထမ၊ ပဋိရူေပ နိေ၀သေယ၊ အထညမႏုႆေသယ်၊ နကိလိေႆယ် ပဏၰိေတာ”
(ဓမၼပဒ ႒ကထာ - ၉၀)။
“ပ႑ိေတာ၊ ပညာရွိတုိ႔သည္။ ပထမံ၊ ေရွးဦးစြာ။ အတၱာနံ ေမ၀၊ မိမိကိုယ္ကိုသာလွ်င္။ ပဋိရူေပ၊ မွန္ကန္ ေလွ်ာက္ပတ္ေသာ အက်င့္၌။ နိေ၀သေယ၊ စိတ္ကိုေကာင္းစြာ သြင္းထားရာ၏။ အထပစၦာ၊ မိမိကိုယ္ကို ဆံုးမျပီး ေနာက္မွ။ အညံ၊ မိမိမွတစ္ပါး အျခားသူကို။ အႏုသာေသယ်ာ၊ ဆံုးမရာ၏။ ပဏၰိေတာ၊ ပညာရွိေသာသူသည္ နကိလိ ေႆယ် မညစ္ညဴးေစရာ”
ဟု ေဟာေတာ္မူသည္။ ျမတ္စြာဘုရား၏ အလိုေတာ္သည္ ဤအတုိင္းျဖစ္၏။ ကိုယ္တုိင္ကိုယ္က် နည္းနာရမွ သူတစ္ပါးကို ေဟာေျပာျပသရာ၏။ မိမိကုိယ္ေတြ႕မရွိဘဲ ေဟာေျပာျပသ ပါက ေနာင္အခါတြင္ အခက္အခဲေတြ႕ရတတ္ေလသည္။ ဘုရားမျဖစ္မီ အေလာင္းေတာ္ဘ၀က မည္ကဲ့သို႔ တရားရွာရပံု၊ ကိုယ္တုိင္သိေအာင္ အားထုတ္ခဲ့ရပံုတုိ႔ကို အေၾကာင္း ဆုိက္သလို ေဟာေျပာခဲ့၏။ ထို႔ေၾကာင့္ “ခ်စ္သားတုိ႔ - ဤနိဗၺာန္သို႔ သြားေၾကာင္းျဖစ္ေသာ လမ္းခရီး (မဂ္) ကို ငါသည္ တစ္ဆင့္စကား သူတစ္ပါးေျပာသံၾကား၍ ေဟာသည္မဟုတ္၊ ငါကိုယ္တုိင္သိျပီးမွ ေဟာသည္”ဟူ၍ ပင္ အာမခံစကား ျမြက္ၾကားခဲ့၏။
ထုိ႔ေၾကာင့္ တိတိၳပရိဗုိဇ္တို႔သည္ ကာမတုိ႔ကိုလည္းေကာင္း၊ အဆင္းရုပ္တုိ႔ကိုလည္းေကာင္း၊ ခံစားမူတို႔ကိုလည္းေကာငး္၊ ငါတုိ႔လည္း ပညတ္သည္၊ ေဟာၾကားသည္ ဆုိေစကာမူ ထုိကာမတုိ႔၏ သာယာဖြယ္ကိုလည္း မသိ၊ အျပစ္ကိုလည္း နားမလည္၊ ထြက္ေျမာက္ရာ မဂ္ကိုလည္း မတတ္ မက်င့္သျဖင့္ အဘယ္ကိုသိႏုိင္မည္နည္း။ ဤသေဘာတုိ႔ကို ငါဘုရားသည္လည္းေကာင္း၊ အရိယာသည္လည္းေကာင္း၊ အရိယာသာ၀ကသည္လည္းေကာင္း သိရွိအပ္ေသာ အရာသာျဖစ္၍ တိတၳိတို႔၏အရာ မဟုတ္ေၾကာင္းကို ေဟာျပေတာ္မူေလသည္။
၎ေနာက္ အဆင္းရုပ္တုိ႔၏ သာယာဖြယ္, အျပစ္, ထြက္ေျမာက္ရာတုိ႔ကိုလည္း သူတို႔နားလည္ေသာ တရားမ်ိဳးမဟုတ္ေၾကာင္း ခံစားမူတုိ႔၏ သာယာဖြယ္၊ အျပစ္၊ ထြက္ေျမာက္ရာ တုိ႔ကိုလည္း ၎နည္းအတူ ကိုယ္တုိင္သိျမင္ေအာင္ အားထုတ္ထားျခင္း မရွိသျဖင့္ အမွန္ကို မသိပံုတုိ႔ကို ရဟန္းတုိ႔အား ေဟာၾကားေလသည္။
ေဒသနာေတာ္ဆံုးလွ်င္ အားလံုးေသာ ရဟန္းတုိ႔သည္ ၀မ္းေျမာက္ႏုေမာ္သာဓုေခၚကာ အလြန္ႏွစ္ျခိဳက္ေက်နပ္ၾကေလသည္။ ျမတ္စြာဘုရား၏ သာသနာေတာ္တြင္ သာသနာ့၀န္ကို ထမ္းေဆာင္ေတာ္မူၾကကုန္ေသာ ဘုရား၏ သားေတာ္တုိ႔သည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ ညႊန္ၾကားျပသေသာ တရားမ်ားကို မိမိတုိ႔ သေဘာေပါက္ နားလည္ေအာင္ ေလ့လာသင္ၾကားအပ္၏။
ထုိသို႔ ကိုယ္တုိင္ကိုယ္က်ေတြ႕သိလာပါမွ ဘုရား, တရား, သံဃာဟူေသာ ရတနာသံုးပါး၌ ယံုၾကည္ခ်က္ရလာမည္။ ယံုၾကည္မူရ၍ “၀ိစိကိစၦာ” သံသယ ျပတ္လွ်င္ အရိယာဘံုသို႔ ေရာက္၍ ကြ်တ္လမ္း လြတ္လမ္းသို႔ သြားေသာသူ ျဖစ္ေပရကား စိစစ္ေလ့လာမူကိစၥသည္ မိမိကိစၥသာျဖစ္၍ မိမိကိစၥကို မိမိသိဖုိ႔သာ အေရးၾကီးေၾကာင္း တုိက္တြန္းအပ္ေပသည္။
ဆရာၾကီး ဦးၾကည္ (သစၥာဒီပက-မူလဓမၼာစရိယ) မဟာဒုကၡကၡႏၶသုတ္ အဖြင့္စာအုပ္မွ ျပန္လည္ ထုတ္ႏုတ္ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။
No comments:
Post a Comment