သတၱ၀ါမည္သည္ မသိရာမွပင္ စတင္သည္ဆုိ၏။
ထုိ မသိျခင္းေၾကာင့္ပင္ ၾကိဳက္စိတ္သည္ ၀င္လာေခ်၏။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ထုိၾကိဳက္စိတ္သည္ကား မသိျခင္း၏ သမီးရင္းတည္း။
ထုိၾကိဳက္ျခင္းေၾကာင့္လွ်င္ တန္ျပန္မၾကိဳက္စိတ္လည္း ၀င္ကိန္းလာေခ်ေတာ့ရာ ထုိမၾကိဳက္စိတ္ကား ၾကိဳက္စိတ္မွ ဖြား၊ သားျဖစ္ျပီး မသိျခင္း၏ ေျမးရင္းေလးသာတည္း။ က်န္စိတ္မ်ားကား ျမစ္ဖ်ားမ်ား ခ်ည္းတည္း။
ထုိတြင္ သတၱ၀ါတုိင္း၊ မသိရာမွခ်ည္း စခဲ့သည္ဆုိရာ
(က) ဓာတ္ေလးပါး(ရုပ္ဓာတ္ေလးမ်ိဳး) ေပါင္းဆံုးမိၾကရာမွ သက္၀င္လူပ္ရွား သတၱ၀ါဇယားထဲ ၀င္လာျခင္းေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ရာ၏။
(ခ) မူလအစ ဘ၀သည္ တိရစၦာန္ဘ၀မွခ်ည္း စတင္ခဲ့ၾကရျခင္းေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ရာ၏။
ထုိသို႔ မသိမူႏွစ္မ်ိဳး ရွိေလရာ၏။ ဓာတ္ေလးပါးတုိ႔တြင္လည္း ေျမဓာတ္ဟူေသာ အမာခံကိုယ္ထည္ႏွင့္ ေရဓာတ္ဟူေသာ ပတ္ဖြဲ႕ေပးမူ အသက္သြင္းတုိ႔က တစ္အုပ္စု၊ တစ္ခႏၶာ “မ”ဓာတ္ပမာ။ တစ္ဖန္ အခုိးဓာတ္ဟူေသာ ကိုယ္ထည္ႏွင့္ ေလဓာတ္ဟူေသာ လူပ္တုိ႔ေပးမူ အသက္သြင္းမ်ားက တစ္အုပ္စု၊ တစ္ခႏၶာ “ဖုိ”ဓာတ္ပမာ။
ဤသို႔လွ်င္ ဖို-မ ႏွစ္တြဲ ခြဲရာ၏။ ထုိ ဖုိ-မစံုတြဲသည္ အျမဲလွ်င္ ေတြ႕ရာတုိင္း၀ယ္ စပ္ယွက္လ်က္ ပူအုိက္ျခင္းႏွင့္ ေအးစက္ျခင္း အခိုးဓာတ္ကို အျမဲ ငံ့လင့္လ်က္ ရွိ၏။ ေန႔ႏွင့္ညကို အခ်ိန္းခ်က္ထား ေစာင့္စားတတ္၏။ ေန႔ည ရွိ အပူခိုး၊ အေအးခိုးတို႔ျဖင့္ ထိေတြ႕ခြင့္ ရေလေသာအခါ မိုးႏူးေျမကား အဆီတက္လ်က္က အညီွဘက္သက္လာ၏။ ထုိ အခိုးတုိ႔ကုိကား အခံေလ၊ အျပန္ေလးမ်ားျဖင့္ အစုန္အဆန္ထိပါး ကစားေပးလ်က္ ရွိေခ်၏။
- ဥတုမုိးေရ ႏူးသျဖင့္ ေျမဆီကား ျမဴးလာျပီ။
- ေျမဆီထြက္သျဖင့္လည္း အညွီကား တက္လာျပီ။
- ပူတစ္လွည့္ ေအးတစ္လွည့္ႏွင့္ ဥတုခိုးကလည္း ပိုးကပ္ထားျပီးျပီ။
- အပူအား၊ အေအးအားမ်ားကိုလည္း ေလေသာ့၍ အေဆာ့ခိုင္းလုိက္ျပီးျပီ။
ထုိအခါ အညွီကိုမွီလ်က္က ဓာတ္ဖုိ-ဓာတ္မတုိ႔
(က) ကုန္းပိုင္း၌ စပ္ယွက္ၾကေသာ္ “ပ်” စေသာ ပိုးမႊားငယ္ေလးမ်ား ထြန္းကားလာ၏။
(ခ) ေရပိုင္း၌ ေပါင္းဖက္မိၾကေသာ္ကား ကြ်မ္းထိုးေကာင္၊ ပိုးေလာက္လန္းေကာင္ေလးမ်ား ထြန္းကားလာ၏။
ဤကား သတၱ၀ါတုိင္းတုိ႔၏ လာျမဲလမ္းတည္း။
ထို ပထမအစဘ၀တြင္-
ရုပ္ပိုင္းဆုိင္ရာ အ၀ိဇၨာကို ဥတုသခၤါရျဖင့္ ျပဳျပင္ဖန္တီး၏။ ဥတုသည္ ဖန္ဆင္းရွင္တည္း။ ဥတု၏ ဖန္ဆင္းျခင္းေၾကာင့္ ရုပ္ခႏၶာသည္ ပီျပင္လာရ၏။ ထုိ ရုပ္ခႏၶာလုိက္၍ ထိမူကိုသာ သိတတ္ေသးေသာ အထဲသိ ၀ိညာဥ္သည္လည္း စက္ႏူိးရာမွ ေပၚဓထြက္လာေသာ စက္သံ ျမည္ဟီးမူပမာ ေပၚထြက္လာရ၏။
(၁) ထုိအခါ ရုပ္နာမ္စံုဘ၀၊ အသားက်လာျပီ။
(၂) အတြင္းဓာတ္(အၾကည္ဓာတ္ခံ) မွန္ျပင္မ်ားလည္း ေပၚလာျပီ။
(၃) အျပင္ အေတြ႕အထိတို႔၏ ေရွ႕ေျပးလူိင္းရိပ္မ်ားကိုလည္း ဖမ္စျပဳလာျပီ။ ထုိစဥ္ ျပင္ပအေတြ႕အထိတုိ႔က မိမိရုပ္ဓာတ္ႏွင့္ ဟပ္မိလာလွ်င္ ၾကိဳက္စိတ္ ၀င္လာေတာ့၏။ ၎အေတြ႕ကို တစ္ၾကိမ္ကား ေကာင္း မေကာင္း၊ မသိေသး၊ စံုစမ္းဆဲ။ ႏွစ္ၾကိမ္ကား ရိပ္မိလာျပီ။ ငံ့ေမွ်ာ္တတ္လာျပီ၊ သံုးၾကိမ္မွအထက္ ေတြ႕ဖန္ထိဖန္မ်ားလာေခ်ေသာ္ကား မေတြ႕ထိရ မေနႏုိင္ေလာက္ေအာင္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ေပၚထြက္လာေခ်ျပီ။ သို႔ေသာ္ ဘာအေၾကာင္းေၾကာင့္ ၾကိဳက္ရပါသည္ကိုမူကား အလ်ဥ္း မသိရွာေခ်ျပီ၊ ဘယ္လိုေကာင္းသည္ ဆုိးသည္ကား ေ၀လာေ၀းေသးသည္။ သူ၌ ခံစားမိရာမွ တပ္မက္စြဲလန္းျခင္း ဆုိေသာအရာမွတစ္ပါး အျခား မသိျပီ။ အထဲသိတြင္းသို႔ အစြဲသိသည္ကား စတင္ ခ်ဥ္းနင္းမိသြားျပီ။
ဤကာ မသိျခင္းမွ ေမြးဖြားေပးလုိက္ေသာ ၾကိဳက္စိတ္တည္း။
မုန္းစိတ္ ေခၚ မၾကိဳက္မႏွစ္သက္ျခင္း မေက်ခ်မး္ျခင္းတုိ႔သည္ကား…
(က) မိမိၾကိဳက္ပစၥည္း မရရာမွလည္း ထေပၚတတ္လွေခ်သည္။
(ခ) မိမိၾကိဳက္ပစၥည္း လက္လႊတ္ဆံုးရူံးရာမွလည္း ေပါက္ဖြားလာတတ္လွေခ်သည္။
(ဂ) မိမိဓာတ္ႏွင့္ မဟပ္မိေသာ ပစၥည္းမ်ိဳးကို ရရာမွလည္း ထလာတတ္ေသးသည္။
ထုိတြင္ ၾကိဳက္ပစၥည္း မရရာအခါ၊ မၾကိဳက္ပစၥည္း ရလာရာအခါမ်ိဳးမ်ား၌ မၾကိဳက္မႏွစ္သက္မိျခင္းႏွင့္ မေက်ခ်မ္းျခင္းမ်ား ဖြားျမင္ေပးတတ္ျပီး မိမိၾကိဳက္ပစၥည္း လက္တြင္းမိမွ လက္လႊတ္လုိက္ရေလေသာ အခါမ်ိဳးတြင္ကား မုန္းတီးျခင္းဟူေသာ အာဃာတစြဲအထိ စြဲျငိသြားေခ်ျပီ၊ အၾကိဳက္မွ အမုန္းသား ဖြားျမင္ေပျခင္းတည္း။
ဤကား ၾကိဳက္စိတ္မွ ေမြးဖြားေပးလုိက္ေသာ မုန္းစိတ္တည္း။ ထုိသံုးမ်ိဳးတုိ႔မွ ဆင္းသက္လာေသာ အဆက္ႏြယ္တုိ႔သည္ကား -
(က) မိမိကိုယ္ကို အထင္ၾကီးရာမွ ျမတ္ႏုိးလာျပီး သူတစ္ပါးႏွင့္ ဖက္ျပိဳင္ျခင္း မာန။
(ခ)၀တၳဳအာရုံအေပၚ အထင္ၾကီးရာမွ ျမတ္ႏုိးလာျပီး ယွဥ္ျပိဳင္လုယက္ျခင္းမာန။ ဓာတ္ေလစံု ဖုိမတစ္တြဲ၊ တစ္ဖန္ အေအးခိုး၊ အပူခိုး၊ ဖုိမတစ္တြဲတုိ႔က ဖန္ဆင္းေပးသျဖင့္ ေပါက္ဖြားလာရပါေလေသာ ဤ ကိုယ္ကို ငါ့ကိုယ္ဟူ၍ အယူသည္းမူ ဒိ႒ိစသည္ မသိရာမွ အမွားျဖစ္ - ထုိအမွားျဖစ္ကို အမွားညွစ္သျဖင့္ ညစ္ပတ္ေပက်ံမူမ်ား ျဖစ္ပြားေစတတ္ရာ၏ အယုတ္တရားအားလံုးတုိ႔သည္ပင္တည္း။
(က) ထုိအားလံုးတုိ႔သည္ မသိမူႏွင္ ့မကင္းစဥ္ ေသေသခ်ာခ်ာၾကည့္ေလ သူ႔အဖြားရုပ္ႏွင့္ တူေလပင္။
(ခ) ထုိအားလံုးတုိ႔သည္ လုိခ်င္မူႏွင့္လည္း မကင္းစဥ္။ ေစ့ေစ့စပ္စပ္ ၾကည့္တတ္ေလေလ သူ႔အေမရုပ္ႏွင့္ တစ္ေထရာတည္း ျဖစ္ေလပင္။
ထိုကို ေထာက္၍ မသိ၍ လုိခ်င္မူသည္ ေရေသာက္ျမစ္ဆုိသည္ကို လက္ခံသင့္ျပီ။ ယေန႔ လူ႔ရင့္မၾကီးအဆင့္ရွိ သင့္၏စိတ္ကို အကဲခတ္ၾကည့္ သိႏုိင္ေလာက္ျပီ။
ေရႊေက်ာင္းကုန္းဆရာေတာ္ ၀န၀ါသီ ေဉယ်ဓမၼသာမိေထရ္ ေရးသားစီရင္ေတာ္မူသည့္ သတိမူသူတို႔၏ နားရာစခန္း၊ သတိမဲ့သူတို႔၏ သြားရာလမ္း စာအုပ္မွ ျပန္လည္ ထုတ္ႏူတ္ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။
No comments:
Post a Comment