ဤေနရာသည္ ဗုဒၶဘုရား၏ ေမတၱာရိပ္ေအာက္တြင္ တည္ရွိပါေသာေၾကာင့္ ေမတၱာရိပ္သို႔ လာေရာက္ခုိလူံရင္း အလည္အပတ္ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ေအးခ်မ္းသာယာၾကပါေစရွင္။
http://api.ning.com/files/bHmmkW-XxGLQN9yR1WXwM7O1jOooBj0ATQasYiGZcJYzT0d2lrE1J9qEhMfqfRVkukdniN63bkOYVZYa9iYcLY2YRiQVhTka/MTY2.gif

Sunday, 9 December 2012

ေသမူၾကံဳရ-ဤရူပ

“သဗၺံဇီ၀ိတံ မရဏ ပရိေယာသာနံ” “၀ိညာဏ္တင္း လင္းသက္ရွည္ျခင္း ေသတြင္းေနာက္ဆံုး ရွိေခ်၏” ဟူေသာ အတုိင္း ဤဘ၀ဇာတိ ျဖစ္ေပးသမွ်သည္ မရဏဟူေသာ ေသျခင္းျဖင့္ နိဂံုးခ်ဳပ္ ရုပ္သိမ္းေလသည္။ ေသျခင္းသေဘာ ဟူသည္..
.
“ကတမဥၥ ဘိကၡေ၀ မရဏံ၊ ယံ ေတသံ ေတသံ သတၱာနံ တမွာတမွာ သတၱနိကာယာ စုတိ, စ၀နတာ, ေဘေဒါ, အႏၱရဓာနံ, မစၥဳ, မရဏံ, ကာလကိရယာ, ခႏၱာနံ ေဘေဒါ, ကေဠ၀ရႆ နိေကၡေပါ ဇီ၀ိတိျႏၵိ ယႆုပေစၧေဒါ၊ အယံ၀ုစၥတိမရဏံ”

(ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ ၀ိဘင္းပါဠိေတာ္)။


“ခ်စ္သားတုိ႔... ေသျခင္းသေဘာသည္ အဘယ္နည္း၊ ထုိထိုသို႔ေသာ သတၱ၀ါတုိ႔၏ ၎တုိ႔၏ ျဖစ္ရာဇာတိ ရေသာတည္ေနရာဘ၀မွ ေရြ႕လ်ားသြားျခင္းသည္ လည္းေကာင္း၊ ေရြ႕လ်ားေသာ အျခင္းအရာသည္ လည္းေကာင္း၊ ပ်က္ျခင္းသည္ လည္းေကာင္း၊ ကြယ္ျခင္းသည္ လည္းေကာင္း၊ အသက္ကို စြန္႔ရျခင္းသည္ လည္းေကာင္း၊ ေသျခင္းသည္ လည္းေကာင္း၊ ဘ၀မွ ယုတ္ျခင္းသည္ လည္းေကာင္း၊ ခႏၶာငါးပါး ရုပ္နာမ္ ႏွစ္ပါးတုိ႔၏ ပ်က္ျခင္းသည္ လည္းေကာင္း၊ ခႏၶာကိုယ္ အေကာင္ပုပ္ကို စြန္႔ပစ္ရျခင္းသည္ လည္းေကာင္း၊ အသက္ဟု ဆုိၾကေသာ ဇီ၀ိတိေျႏၵ၏ ျပတ္ျခင္းသည္ လည္းေကာင္း ရွိ၏၊ ခ်စ္သားတုိ႔... ဤယခု ျပခဲ့ေသာ သေဘာတရားကို ေသျခင္းမည္၏ဟု ဆုိအပ္၏”

ဤေသျခင္းဟူေသာ စကားရပ္၌...

၁။ ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္တုိ႔၏ သံသရာ၀ဋ္ဒုကၡမွ အၾကြင္းမဲ့ ျပတ္ျခင္းဟု ဆုိအပ္ေသာ “သမုေစၧဒမရဏ”

၂။ ရုပ္နာမ္ဓမၼသခၤါရဟု ဆုိအပ္ေသာ တရားတို႔၏ ပ်က္ျခင္း ဘင္ခဏဟု ဆုိအပ္ေသာ “ခဏိကမရဏ”

၃။ သစ္ပင္ေသ၏၊ သံေသ၏ စေသာ ေခၚေ၀ၚသမုတ္အပ္ေသာ “သမၼဳတိ မရဏ”

ဤမရဏ ၃-မ်ိဳးလံုးကို ယခု ျပမည့္အပုိင္းအတြက္ လံုး၀ မလိုအပ္၊ လုိအပ္သည္မွာကား ဘ၀တစ္ခုျဖင့္ ပိုင္းျခားအပ္ေသာ ဇီ၀ိတိေျႏၵအစဥ္၏ ျပတ္ျခင္း မရဏကိုသာ ဤေနရာ၌ သတိ၏ အာရုံအျဖစ္ျဖင့္ လုိအပ္၏။ ရုပ္နာမ္ခႏၶာရေသာ သူအား ဤခႏၶာ၏ ေသအံေသာအျဖစ္ကိုသတိျဖင့္ ျမင္ေစရာသည္။ သူသတ္ေယာက္်ားသည္ သတ္အံ့သာငွာ ဓားလက္နက္ကို ကိုင္၍ ဦးေခါင္းကို ျဖတ္အံ့ဟု အစဥ္တစိုက္ လုိက္ေနသကဲ့သို႔ ေသျခင္းတရားသည္ ေရွးရူကပ္၍ ငါ၏ အနား၌ တည္၏ဟု အျမဲမျပတ္ ေအာက္ေမ့အပ္၏။ အဘယ္ေၾကာင့္ဟူမူ အုိျခင္း, ေသျခင္းသည္ ပဋိသေႏၶ (ဇာတိအျဖစ္)ႏွင့္ အတူ ပါလာေသာေၾကာင့္ လည္းေကာင္း အသက္ကို ေဆာင္တတ္ေသာေၾကာင့္ လည္းေကာင္း ျဖစ္၏။ ဥပမာအားျဖင့္ - ထင္းစြာျပအံ့။ မိူငံုသည္ ထိပ္ဖ်ားမွာ ေျမမူန္႔ကို ရြက္ေဆာင္၍ ထြက္ေပၚလာသကဲ့သို႔ ထုိ႔အတူ သတၱ၀ါတုိ႔သည္ ဇရာ, မရဏကို ရြက္ေဆာင္၍ ျဖစ္ၾကကုန္၏။ ဤသို႔လွ်င္ ခဏိက မရဏသည္ ဇာတိႏွင့္ အတူတကြလာ၏။

ပဋိသေႏၶေနေသာ သတၱ၀ါအား ဧကန္မုခ်အားျဖင့္ ေသရမည္ မွန္ေသာေၾကာင့္ လုိရင္းျဖစ္ေသာ မရဏသေဘာသည္လည္း ဇာတိႏွင့္တကြပင္ ပါလာသည္ မည္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဤသတၱ၀ါသည္ ပဋိသေႏၶ တည္ေနျဖစ္ေပၚသည္ကစၥ၍ တက္လာေသာ ေနသည္ ၀င္ျခင္သို႔ ေရွးရူ၍ သြား၏။ ေရာက္ရာ အရပ္မွ အနည္းငယ္မွ် ေနာက္သို႔ မဆုတ္သကဲ့သို႔ လည္းေကာင္း၊ ေတာင္ေပၚမွ စီးဆင္းေသာေတာင္က် ေခ်ာင္းေရသည္ လ်င္ေသာ အဟုန္ျဖင့္ ျမက္၊ သစ္ခက္၊ သစ္ရြက္တုိ႔ကို ယူေဆာင္၍ တစ္ဟုန္တည္း စီးဆင္း၏။ အနည္းငယ္မွ် ဆုတ္ နစ္တန္႔သြားျခင္း မရွိသကဲ့သို႔ လည္းေကာင္း ဤအတူ ပဋိသေႏၶအျဖစ္ ယူလာေသာ သတၱ၀ါသည္ ေနာက္သို႔ တစ္ဖန္ ဆုတ္နစ္ျခင္းမရွိေတာ့ေပ။ ေသျခင္းသို႔သာလွ်င္ ေရွးရူသြား၏။ ထုိေသတတ္ေသာ အျဖစ္သည္ ငါ့အား မျဖစ္ပါေစႏွင့္ဟူ၍ ေတာင့္တ၍ ရေကာင္းသည္ မဟုတ္ေပ။

ပဋိသေႏၶ (ဇာတိအျဖစ္) တည္လာရေသာ ခႏၶာကိုယ္သည္ ေသျခင္းသု႔ိ ေရာက္ေအာင္ သြားသည္။ ေသျခင္းသို႔ ေရာက္ေသာ္ ဘာမွ်ျပဳစရာ, လုပ္စရာ မရွိေတာ့ေပ။

“မရဏႏံၱ ဂမိတြာန-ဣမံ ကာယံခိပၸိႆႏိၱ”

“ေသျခင္းအဆံုးသို႔ ေရာက္ေလေသာ္ ဤအေသေကာင္ကုိ သခၤ်ဳိင္းမွာ သြား၍ ပစ္ရခ်ည္ ေတာ့အံ့”

ဟု ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေသျပီးကာလတြင္ ဘာမွ် အသံုးက်သည္ မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ သြား၍ ပစ္ရမည္ကို သတိေပးေဟာၾကားလ်က္ ျပဳ၍လုပ္၍ရေသာ မေသမီကာလတြင္သာ မိမိအတြက္ ျပဳလုပ္ထားအပ္ေၾကာင္း၊ ေသျပီးမွ ငိုယိုေန၍ ေသာက ပရိေဒ၀ စေသာ အပူမီး ကိေလသာတုိ႔သာ တုိးပြားလာႏုိင္ေၾကာင္း ေဟာေတာ္မူသည္။

ကြ်ႏု္ပ္တုိ႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ဟု ေျပာဆုိ ခံယူထားေသာ သူတို႔ကား ဘုရားအလုိေတာ္ႏွင့္ ဆန္႔က်င္၍ ေသျပီးမွ အၾကီး အက်ယ္ခ်ဲ႕၍ ျပဳလုပ္ေနၾကေၾကာင္း...။

ေသေသာ ကိစၥသည္ သံသရာပင္ မျပတ္ေသာ္လည္း ယခု ဘ၀အေနႏွင့္ကား လံုး၀ အဆက္ျပတ္သြားျပီ ျဖစ္ေလသည္။ ေသသူ၏ မေသမီက သူျပဳထားေသာ ကံကိုသာ အားကိုး အားထားျပဳ၍ ထုိကံလမ္းညႊန္မူကို ခံယူကာ ဘ၀တစ္ခုခု၊ အျဖစ္တစ္ခုခုသို႔ သြားေနရေလသည္။ ေ၀မာနိကျပိတၱာမ်ိဳး ျဖစ္မွသာလွ်င္ ေသသူကို ရည္မွတ္၍ လွဴက အက်ိဳးရတန္႔ သေရြ႕ရတတ္ေလသည္။ သို႔ရာတြင္ ၎ကို ရည္ရြယ္၍ လွဴတုိင္းရပါသည္ဟုဆုိရန္ အေတာ္ပင္ ခက္သည္။

မည္သို႔ဆုိေစ ေသျပီးေသာသူအား မေသမီကသာလွ်င္ မိမိအတြက္ ျပဳဖြယ္၊ လုပ္ဖြယ္၊ ေဆာင္ရြက္ဖြယ္ ကိစၥတုိ႔ကို စိတ္ခ်ရေလာက္ေအာင္ ျပဳလုပ္ထားထုိက္လွေပသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ မအိုမီ၊ မနာမီ၊ မေသမီ ကာလက မိမိအက်ိဳးစီးပြားကို အလုိရွိေသာ သူတို႔သည္ ျပဳလုပ္အပ္ေသာ မိမိ၏ သံသရာ ဘ၀တြက္ မိမိကိုယ္ႏွင့္သာ မိမိရင္းႏွီး၍ စိတ္ခ်လက္ခ် ျပဳလုပ္ သင့္ေၾကာင္း ေဟာေတာ္မူေလသည္။

က်န္ရစ္သူတို႔ကလည္း ေသတတ္ ပ်က္တတ္ေသာ ခႏၶာကိုယ္မ်ိဳးဟု အမွန္သိရန္လိုသည္။ ေသသူကို ရက္ရွည္ထား၍ အက်ိဳးမရွိေၾကာင္း၊ အခ်ိန္ရလွ်င္ ခ်က္ခ်င္းပင္ သုႆာန္ပို႔ရန္ အေရးၾကီးေၾကာင္း၊ အေလာင္းကို တာရွည္ထားသျဖင့္ မိမိတုိ႔မွသာ အလုပ္ပ်က္၊ ေငြကုန္၊ လူပန္း၊ အပူအေလာင္သာ တုိး၍ လာေၾကာင္းသိၾကရာသည္။

ဆရာၾကီး ဦးၾကည္ (သစၥာဒီပက-မူလဓမၼာစရိယ) မဟာဒုကၡကၡႏၶသုတ္ အဖြင့္စာအုပ္မွ ျပန္လည္ ထုတ္ႏုတ္ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။

















No comments:

Post a Comment