သတၱ၀ါတုိ႔၏ အစ ျဖစ္ရာဘ၀သည္ မိဘမဲ့သံေသဒဇ (အညွိမွာစြဲ၍ ျဖစ္လာၾကရေသာ) ဘ၀မ်ိဳးမွ်ျဖစ္ရာ သက္တမ္းတိုးဘ၀မွ်သာတည္း၊ ကုန္းပိုင္းဖြားမ်ားသည္ လည္းေကာင္း၊ ေရပုိင္းဖြားမ်ားသည္ လည္းေကာင္း၊ ဥတုမွဖြား၊ ဥတုဇသတၱ၀ါမ်ားခ်ည္း ျဖစ္ၾကရာ အလြန္ဆံုး မုိးတစ္ဥတုသာ အသက္ရွည္၏။
ထုိ မိုးတစ္ဥတုအတြင္း ခံစားမူအဖံုဖံုး ျဖစ္ပ်က္ပံုအခင္းခင္းမ်ားတုိ႔သည္ ႏုိင္ရာစားခံစားနည္း၊ အခံစားခံရျခင္း ႏွစ္မ်ိဳးရွိရာ အစြဲသည္လည္း ေက်နပ္ျခင္းႏွင့္ မေက်နပ္ျခင္းဟူ၍ ႏွွစ္မ်ိဳးတုိ႔သာ ရွိေခ်ရာ၏။
ထုိႏွစ္မ်ိဳးကလည္း မသိေသာ ေက်နပ္ျခင္းႏွင့္ မသိေသာမေက်နပ္ျခင္းမ်ားခ်ည္းသာ ျဖစ္ၾကရာ မသိျခင္းကား တူညီေနၾက၏။ ထုိမသိမူသည္ တိရစၦာန္ဘ၀ကိုပင္ ထပ္မံ အက်ိဳးေပးေပလိမ့္မည္မုခ်တည္း။
“ေမာေဟာ မုယွနသဘာ၀ေတာ
ေယ်ဘုယ်န တိရစၦာနဂတာယံ ဂစၦႏိၱ”၊ မဟုတ္ေလာ။
“ေမာေဟာ မုယွနသဘာ၀ေတာ
ေယ်ဘုယ်န တိရစၦာနဂတာယံ ဂစၦႏိၱ”၊ မဟုတ္ေလာ။
မသိမူသည္ ေတြေ၀မိန္းေမာ မသိစိတ္ ထူေျပာေသာ သေဘာမွ်သာ ျဖစ္သျဖင့္ တိရစၦာန္ဘံုအပို႔ အမ်ားဆံုးဟူ၏။
ကုန္းပိုင္း၏ အစာကိုစားသံုးလ်က္က ေသေသာ ပိုးသတၱ၀ါသည္ ထုိကုန္ပိုင္း၌ပင္ တိရစၦာန္ဘ၀ ထပ္မံ၍ ရေခ်သည္။
တစ္ဖန္ ကုန္းပုိင္းသတၱ၀ါအခ်င္းခ်င္း ၀ါးမ်ိဳျခင္းခံရရွာေလသူ ပိုးသတၱ၀ါသည္လည္း ထို ၀ါးမ်ိဳးသူကို စြဲေသက ထုိဘ၀အတုိင္း ခြ်တ္စြပ္ရျပီး အျခား စြဲေသက ထုိ ၀ါးမ်ိဳးသူအား ႏုိင္ရာစားဘ၀ကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ ထုိႏွင့္ လြတ္ကင္းရာဘ၀မ်ိဳးကိုေသာ္လည္းေကာင္း ထုိကုန္းပိုင္း၌ပင္လွ်င္ ဒုတိယတစ္ဘ၀သို႔ တစ္ေၾကာ့ထပ္၍ ျပန္ရေပလိမ့္ဦးမည္။ သည့္အတူ ေရပိုင္းအစာ စားသံုးလ်က္က ေသေသာ ေရပုိးသတၱ၀ါသည္ လည္းေကာင္း၊ ေရသားအခ်င္းခ်င္း ၀ါးမ်ိဳျခင္း ခံရရွာေလသူ ေရပိုးသတၱ၀ါတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ တစ္ဖန္ ေရပိုးမွ ကုန္းပိုးသို႔ ကုန္းပိုးမွသည္ ေရပိုးသို႔ ၀ါးမ်ိဳျခင္း ခံရရွာေလသူ ပိုးသတၱ၀ါတို႔သည္လည္းေကာင္း ခဲရာအစြဲ ပါျပီး စြဲရာခႏၶာ ေပၚေပလိမ့္ဦးမည္။
ထုိ ဒုတိယဘ၀ကား မသိျခင္း စိတ္ပိုင္းဆုိင္ရာကို အေၾကာင္းခံ ကံတရား၏ စီမံရာအတုိင္း ေရာက္ၾကရေခ်သည္။ မိဘမ်ားလည္း ကံတူဆံုက ၾကံဳေပဦးေတာ့မည္။
ကံေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ရုပ္သည္ ဥတုေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ရုပ္ထက္ အစြဲၾကီး၏။ အေတြ႕စံု အကုန္လုိက္၍ ႏူိက္ေတာ့မည္သာ ျဖစ္၏။ ထုိအခါ ခံစားမူအားၾကီးလာမည္။ ခံစားမူလုိက္၍ တဏွာစံု အကုန္၀င္လာမည္။ တဏွာစံုလွ်င္ အစြဲလည္း စံုျပီ။ ထုိ တဏွာစြဲျဖင့္ ျပဳေသာ ကံမွန္သမွ် ေကာင္းကံကား မဟုတ္တတ္ျပီ။ သတၱ၀ါတုိင္း မသိစြဲၾကိဳက္စြဲမ်ားျဖင့္ မေကာင္းကံမ်ားကိုခ်ည္းသာ ထပ္ဆင့္တလဲ အပြဲပြဲႏႊဲခဲ့ေခ်ရာ စိတ္သည္ မေကာင္းမူ၌သာ ေမြ႕ေလ်ာ္ေတာ့မည္မွာ ေသခ်ာသြားျပီ။ ထုိ မေကာင္းမူသည္ကား စိတ္ကို ထိန္းေက်ာင္းေပးခဲ့ေသာ အထိန္းေတာ္တည္း။
(က) မေကာင္းေနာက္ အၾကိဳက္လုိက္ႏူိက္ေသာ္လည္းေကာင္း ထိုအၾကိဳက္ေနာက္သို႔ မသိထပ္လုိက္ေခ်ေသာ္လည္းေကာင္း မုိက္ျပီ၊ အမုိက္ၾကီးေသာ္ ေမွာင္၊ ေမွာင္လြန္က မည္း၊ ထိုအခါ ဘာမွ် မသည္းကြဲေတာ့ျပီ မဟုတ္ေလာ။
(ခ) မေကာင္းေနာက္သို႔ အမုန္းတုိက္ခိုက္ေသာ္လည္းေကာင္း ထို တုိက္ခိုက္ရာ ေနာက္သို႔လည္း မသိစိတ္ စိုးမိုလာေခ်ေသာ္လည္းေကာင္း မုိက္ျပီး၊ အမုိက္ၾကီး ေသာ္ ေမွာင္၊ ေမွာင္လြန္းက မည္း၊ ထုိအခါ ဘာဆုိဘာမွ် မသဲကြဲေတာ့ျပီ မဟုတ္ေလာ။
ထိုတြင္ မေကာင္းမူ၌ ေပ်ာ္ေမြ႕တတ္ေသာစိတ္သည္ မေကာင္းအာရုံ၌ပင္ ခင္တတ္၏။ ထုိအာရုံရွင္၏ ကိုယ္ထည္ျဖစ္ေသာ ၀တၳဳကို ယွဥ္တြဲခြင့္ရလွ်င္ကား အၾကိဳက္သြန္၍ မႊန္လာတတ္၏။ ၾကိဳက္လြန္၍ မႊန္လာလွ်င္ကား သည္အရာမွတစ္ပါး ဘာဆုိဘာမွ် မသိတတ္ေတာ့ျပီ။ ေရွ႕မျမင္ ေနာက္မျမင္ ျဖစ္လာျပီ၊ ထုိစိတ္ျဖင့္ ၾကာၾကာေတြးေလ အျမင္ေ၀းေလ ပင္တည္း။
ထုိစကား ရည္းစားနာ က်ခါစ ကာလသားသမီးမ်ားၾကည့္၊ သိႏုိင္၏။
ထုိစကား အရက္အစြဲၾကီး ယစ္ထုပ္ၾကီးမ်ားေမးၾကည့္ သိႏုိင္၏။ ဤ၌ မသိသျဖင့္ အလုိၾကီး၊ အလုိၾကီးသျဖင့္ မသိမူကလည္း ဖိစီးျခင္းသည္ နိယာမပင္၊ သည့္အတူ မသိသျဖင့္ အမ်က္ၾကီး အမ်က္ၾကီးသျဖင့္ မသိမူက ျပန္လည္ဖိစီးခံရျခင္းသည္လည္း နိယာမေခၚ အစဥ္လာတစ္ခုပင္ ျဖစ္ေခ်သည္။
သို႔ေၾကာင့္ တဏွာႏွင့္ မသိမူကိုအေၾကာင္းခံ၍ ျပဳက်င့္မိေသာ ထုိ ကံဆုိးရွင္၊ (ဒုတိယေျမာက္ဘ၀ေရာက္ေသာ) တိရစၦာန္ေကာင္သည္ ပထမဘ၀ကထက္ အမုိက္ပိုၾကီးလာေတာ့မည္။ ေကာင္းစား ျပီးေရာႏွင့္ ႏုိင္ရာစားအက်င့္တုိ႔ကိုသာ က်င့္လာေတာ့မည္။ သို႔ဆုိေသာ္ တတိယဘ၀၊ ကံအက်ိဳးေပးကား မည္သို႔ရွိမည္နည္း။
ဤနည္းျဖင့္ တိရစၦာန္သည္ တိရစၦာန္မ်ိဳးေစ့မ်ားကိုသာ စုေဆာင္းျပီး ယင္း တိရစၦာန္ဘ၀မွာခ်ည္း ထပ္ခ်ည္းတလဲ ဘ၀မ်ားစြာ က်င္လည္ရေပဦးမည္။ ဤသို႔ လည္ပတ္ရစဥ္အတြင္းလည္း မေကာင္းကံႏွင့္ မေကာင္းစိတ္မ်ားခ်ည္းသာ ေမြျမဴေပးလိမ့္ဦးမည္၊ သူႏုိင္သူစား၊ ကိုယ္ႏုိင္ကိုယ္စား အေလ့အထမ်ား ထြန္းကားေပလိမ့္မည္။
(က) ဥတုေဆာင္ဘ၀ ပိုးမႊားေခတ္ကလည္း ထိုကံမ်ားအတြင္း မေရတြက္ႏုိင္ရာျပီ။
(ခ) ကံေဆာင္ဘ၀၊ တိရစၦာန္အငယ္စားေခတ္ကလည္း ထုိကံမ်ားအတြင္း မေရတြက္ႏုိင္ရာျပီ။
ေရႊေက်ာင္းကုန္းဆရာေတာ္ ၀န၀ါသီ ေဉယ်ဓမၼသာမိေထရ္ ေရးသားစီရင္ေတာ္မူသည့္ သတိမူသူတို႔၏ နားရာစခန္း၊ သတိမဲ့သူတို႔၏ သြားရာလမ္း စာအုပ္မွ ျပန္လည္ ထုတ္ႏူတ္ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။
No comments:
Post a Comment