ဤေနရာသည္ ဗုဒၶဘုရား၏ ေမတၱာရိပ္ေအာက္တြင္ တည္ရွိပါေသာေၾကာင့္ ေမတၱာရိပ္သို႔ လာေရာက္ခုိလူံရင္း အလည္အပတ္ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ေအးခ်မ္းသာယာၾကပါေစရွင္။
http://api.ning.com/files/bHmmkW-XxGLQN9yR1WXwM7O1jOooBj0ATQasYiGZcJYzT0d2lrE1J9qEhMfqfRVkukdniN63bkOYVZYa9iYcLY2YRiQVhTka/MTY2.gif

Saturday, 15 December 2012

ဟုတ္တုိင္းမွန္စြာ - ဉာဏ္ႏွင့္ရွာ

(၂၄)
ပါဠိေတာ္
“ေယဟိေကစိ ဘိကၡေ၀ သမဏာ၀ါ ျဗာဟၼဏာ၀ါ ဧ၀ံ ေ၀ဒနာနံ အႆာဒဥၥ အႆာဒေတာ။ လ။ ယထာပဋိပေႏၷာ ေ၀ဒနံ ပရိဇာနိႆတီတိဌာန - ေမတံ ၀ိဇၨတိ”

ျမန္မာျပန္

“ရဟန္းတို႔… ရဟန္းျဖစ္ေစ၊ ပုဏၰားျဖစ္ေစ မည္သူမဆုိ အၾကင္ပုဂၢိဳလ္သည္ ခံစားမူတို႔၏ သာယာဖြယ္ကိုလည္း သာယာဖြယ္အားျဖင့္၊ အျပစ္ကိုလည္း အျပစ္အားျဖင့္ ထြက္ေျမာက္ရာကိုလည္း ထြက္ေျမာက္ရာအားျဖင့္ ဟုတ္မွန္ေသာအတုိင္း ခြဲျခား၍ မသိကုန္၊ ထိုသူတို႔အား စင္စစ္ကိုယ္တုိင္ေသာ္လည္း ခံစားမူတုိ႔ကို ပိုင္ျခား၍ သိၾကလိမ့္မည္၊ သူတစ္ပါးကိုေသာ္လည္း ခံစားမူတုိ႔ကို ပိုင္းျခား၍ သိေၾကာင္း အက်င့္တရားတို႔ကို ေဆာက္တည္ ေစၾကလိမ့္မည္ ဟူေသာ အေၾကာင္းလည္း မရွိႏုိင္သည္သာတည္း”


“ရဟန္းတုိ႔… ရဟန္းျဖစ္ေစ၊ ပုဏၰားျဖစ္ေစ မည္သူမဆုိ အၾကင္ပုဂၢိဳလ္သည္ ဤသို႔ ခံစားမူတုိ႔၏ သာယာဖြယ္ကိုလည္း သာယာဖြယ္အားျဖင့္၊ အျပစ္ကိုလည္း အျပစ္အားျဖင့္၊ ထြက္ေျမာက္ရာကိုလည္း ထြက္ေျမာက္ရာအားျဖင့္ ဟုတ္မွန္ေသာအတုိင္း ခြဲျခား၍ သိကုန္၏။ ထုိသူတို႔အား စင္စစ္ကိုယ္တုိင္ေသာ္လည္း ခံစားမူတုိ႔ကို ပိုင္းျခား၍ သိၾကလိမ့္မည္၊ သူတစ္ပါးကိုေသာ္လည္း ခံစားမူတုိ႔ကို ပိုင္းျခား၍ သိေၾကာင္း အက်င့္တရားတို႔ကို ေဆာက္တည္ေစၾကလိမ့္မည္ ဟူေသာ အေၾကာင္းသည္ ရွိသည္သာတည္း”

အဓိပၸာယ္ရွင္လင္းခ်က္

ကာမဂုဏ္ႏွင့္ အဆင္းရုပ္တို႔၏ သာယူဖြယ္ အျပစ္ထြက္ေျမာက္ရာ တရားတို႔ကို ကိုယ္တုိင္လည္း ယထာဘူတက်နစြာ အားထုတ္၍ မထားသူတို႔၏ ေျပာမူ ေဟာမူသည္ အမွန္သိမဟုတ္၊ ကိုယ္တုိင္မသိ မဟုတ္သကဲ့သို႔ ခံစားမူတရားတို႔ကိုလည္း သာယာဖြယ္ကိုလည္း သာယာဖြယ္ဟု၊ အျပစ္ကိုလည္း အျပစ္ဟု၊ ထြက္ေျမာက္ရာကိုလည္း ထြက္ေျမာက္ရာဟု ကိုယ္တုိင္ကိုယ္က် ေလ့လာ ဆည္းပူးထားသူ မဟုတ္သျဖင့္ ဟုတ္မွန္စြာ မသိကုန္။ ယင္းသို႔ မိမိတုိ႔ကိုယ္တုိင္ မေလ့လာ အားမထုတ္သျဖင့္ ဟုတ္မွန္စြာ မသိေသာ သူတို႔က သူတစ္ပါးတို႔ကို သိေအာင္ ေဟာေျပာ သင္ၾကား ေဆာက္တည္လိမ့္မည္ဟူေသာ အေၾကာင္းသည္ မရွိႏုိင္, မျဖစ္ႏုိင္ဟု အတိအလင္းပင္ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားထားသည္။ ထုိစကား မွန္၏။

“မယာ ၀ိနာ အႏုႆ၀ါဒီဟိ အတၱ, ပစၥကၡေတာ ဉတြာ၀ အယံမေဂၢါ အကၡေတာ”

(ဓမၼပဒ ဌကထာ - ၂၅၄)။

“မယာ၊ ငါဘုရားသည္။ အႏုႆ၀ါဒီဟိ၊ ၾကားဖူးနား၀ ေျပာသံၾကားႏွင့္ အဟုတ္အမွန္ဟု လုပ္ၾကံျခင္း စသည္တုိ႔ကို။ ၀ိနာ၊ ၾကဥ္ဖယ္ ေရွာင္ရွား ေ၀းစြာထား၍။ အတၱပစၥကၡေတာ၊ ကိုယ္တုိင္ ဒိ႒လက္ေတြ႕က်က်၊ ဉ တြာ၀၊ သိျမင္ျပီးမွသာလွ်င္။ အယံမေဂၢါ၊ ဤမဂၢင္ရွစ္ပါး အက်င့္တရားကို။ အကၡာေတာ၊ ေဟာၾကားအပ္၏”

ျမတ္စြာဘုရားသည္ လက္ေတြ႕သမား ျဖစ္၏၊ လူေျပာသူေျပာ မိရုိးဖလာ အစဥ္အဆက္စေသာ လက္ေတြ႕မက်ေသာ ကိစၥမ်ားကို မႏွစ္သက္၊ တြန္းလွန္၏။ ပယ္ျမစ္၏။ အဂၤုတၱရပါဠိေတာ္ ေကသမုတၱိသုတ္လာ ကထာဆယ္ပါးကို ေလ့လာၾကည့္လွ်င္ ျမတ္စြာဘုရား၏ သာသနာေတာ္ တစ္ရက္လံုးကို ခ်ိန္ထုိးၾကည့္ႏုိင္၏။ အျခားသူတို႔၏ ကိုယ္တုိင္ကိုယ္က် မဟုတ္ေသာ ရမ္း၍ ယံုၾကည္မူကိုလည္း အျပစ္တင္၏။ ေလ့လာေ၀ဖန္ႏုိင္သူတုိ႔အတြက္ ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ အဆံုးအမသည္ အေကာင္းဆံုးျဖစ္၏။

ဆရာၾကီး ဦးၾကည္ (သစၥာဒီပက-မူလဓမၼာစရိယ) မဟာဒုကၡကၡႏၶသုတ္ အဖြင့္စာအုပ္မွ ျပန္လည္ ထုတ္ႏုတ္ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။







No comments:

Post a Comment