သာ၀တၳိျမိဳ႕တြင္ ပတၱျမား၊ ေက်ာက္၊ ရြဲတုိ႔ကို ေဖာက္ထြင္းေသာ ရြဲထြင္းသမားတစ္ဦး ရွိေလသည္။ ထုိအိမ္တြင္ တိႆ အမည္ရွိေသာ ရဟႏၱာတစ္ပါးအား ရြဲထြင္းသမား၏ မယားသည္ မိဘအရာမွာ ထား၍ ကိုးကြယ္ ဆည္းကပ္လာသည္မွာ ၁၂-ႏွစ္ ရွိေလျပီ။ တစ္ေန႔ေသာအခါတြင္ မေထရ္လည္း ဆြမ္းဘုဥ္းေပးရန္ ေရာက္ရွိလာသည္။ ရြဲထြင္းသမားလည္း ေစ်းမွ အမဲသား၀ယ္လာ၍ ဟင္းခ်က္ရန္ ကိုင္ေနသည္။
ထုိအခ်ိန္တြင္ ေကာသလမင္းၾကီး၏ အမူထမ္းတုိ႔ ေရာက္လာကာ မင္းၾကီး၏ အမိန္႔အရ ပတၱျမားတစ္လံုးကို ေပး၍ ထိုေရာ ဤေနရာတုိ႔၌ ၾကိဳးတပ္ရန္ အေပါက္ေဖာက္ေပးဖို႔ ျပေလသည္။ အေပါက္ေဖာက္ျပီးက အျမန္လာပို႔ရန္ပါ မွာၾကားေလသည္။ ရြဲထြင္းသမားလည္း အမဲသားမွ ေသြးေပေသာလက္ႏွင့္ ကိုင္ၾကည့္ျပီး အမူထမ္းတုိ႔ ျပန္သြားမွ အလုပ္ကိရိယာထည့္ထားေသာ ေသတၱာေပၚ၌ တင္ထားခဲ့၍ လက္ေဆးရန္ မီးဖိုသို႔ ျပန္၀င္သြားေလသည္။
ထိုအိမ္တြင္လည္း ၾကိဳးၾကာငွက္တစ္ေကာင္ ေမြးထားရာ ထုိၾကိဳးၾကာငွက္သည္ ေသြးတုိ႔ျဖင့္ ေပက်ံေနေသာ ပတၱျမားကို အနံ႔ရ၍ အသားတံုးအထင္ႏွင့္ မေထရ္၏ ေရွ႕ေမွာက္မွာပင္ ေကာက္ယူ၍ မ်ိဳခ်လုိက္ေလသည္။ ရြဲထြင္းသမားလည္း ထြက္လာ၍ ထြင္းရန္ ပတၱျမားကိုၾကည့္ရာ မျမင္သျဖင့္...
“ပတၱျမားကို ဘယ္သူယူသလဲ”
ဟု မယားႏွင့္ သားသမီးအားလံုးတို႔အား ေမးရာ...
“မယူၾကပါ”
ဟုအားလံုးက တစ္သံတည္း အေျဖေပးၾကသျဖင့္...
“ဒါျဖင့္ မေထရ္ပဲ ယူမွာပ”
ဟု ေျပာေသာအခါ မယားျဖစ္သူက...
“ရွင္ဒီလိုမေျပာပါနဲ႔၊ မေထရ္ကို ကိုးကြယ္လာသည္မွာ ၁၂-ႏွစ္ရွိပါျပီ၊ တစ္စံုတစ္ခုေသာ အျပစ္မွ မေထရ္ကို မေတြ႕မိပါ၊ မေထရ္ယူမွာမဟုတ္ပါ”
ဟု မယားက ဆုိေလေသာ္ ရြဲထြင္းသမားသည္ မေက်နပ္၍ မေထရ္အား...
“အရွင္ဘုရား - ဤေနရာမွာထားေသာ ပတၱျမား ယူပါသလား”
ဟုေမးရာ မေထရ္က...
“မယူပါဘူး ဒကာ”
“အရွင္ဘုရား - ဤေနရာတြင္ အျခား မည္သူမွ်မရွိ၍ အရွင္ဘုရားယူသည္သာ ျဖစ္ရမည္၊ ပတၱျမားကိုေပးပါ”
ဟု ဇြတ္ေတာင္းေနရာတြင္ မေထရ္က ၀န္မခံသျဖင့္ မယားႏွင့္ တုိင္ပင္ျပန္သည္။
“မေထရ္ ပတၱျမားယူတာေတာ့ အမွန္ပင္ျဖစ္သည္၊ ႏွိပ္စက္၍ ေမးမည္”
ဟု ေျပာျပန္ေလေသာ္ မယားက...
“အရွင္ - ငါတုိ႔အား မပ်က္စီးပါေစႏွင့္၊ ငါတုိ႔ ပတၱျမားဖုိးေပးဆပ္ရသျဖင့္ ကြ်န္ျဖစ္ခ်င္ ျဖစ္ပါေစ၊ မေထရ္ကိုေတာ့ ဤသို႔ မညွင္းဆဲပါႏွင့္”
ဟု မယားက ေျပာေသာ္လည္း...
“ငါတုိ႔အားလံုး ကြ်န္ခံသည့္တုိင္ေအာင္ ဤပတၱျမားဖုိး မေက်ႏုိင္”
ဟု ဆုိျပီးလွ်င္ ၾကိဳးတစ္ေခ်ာင္းကိုယူ၍ မေထရ္၏ ဦးေခါင္းကို ရစ္ပတ္ဖြဲ႕ခ်ည္လ်က္ တုတ္ျဖင့္ရုိက္ႏွက္ေလသည္။ မေထရ္၏ ဦးေခါင္း၊ နား၊ ႏွာေခါင္းတုိ႔မွ ေသြးတုိ႔သည္ ယိုစီး၍ က်ေလသည္။ မ်က္စိတုိ႔သည္ ဖူးဖူးေရာင္၍ အျပင္သို႔ ထြက္ေလသည္။ မေထရ္သည္ ဒုကၡဒဏ္ခ်က္ ျပင္းထန္သည့္အတြက္ ေျမ၌လဲက်ေလသည္။
ၾကိဳးၾကာသည္လည္း ေသြးအနံ႔ရသျဖင့္ ဆင္းလာ၍ မေထရ္မွ ထြက္က်ေသာ ေသြးတို႔ကို ေသာက္ေလသည္။ ရြဲထြင္းသမားသည္ မေထရ္အား ေဒါသထြက္ေန သျဖင့္...
“နင္က ဘာလာလုပ္သလဲ”
ဟု ေျချဖင့္ ကန္ပစ္လုိက္ရာ တစ္စံုတစ္ရာႏွင့္ ရုိက္မိ၍ ၾကိဳးၾကာေသေလေတာ့သည္။ မေထရ္လည္း...
ဟု ဆုိရာ ရြဲထြင္းသမားက...
“ဤၾကိဳးၾကာ ေသသလုိ သင္လည္း ေသရမည္”
ဟု ဆုိေလေသာ္ မေထရ္က...
“ပတၱျမားကို ဤၾကိဳးၾကာ မ်ိဳခ်လုိက္သည္ အကယ္၍ ၾကိဳးၾကာမေသအံ့၊ ငါသည္ ေသေသာ္လည္း အေသံခံမည္ ငါမေျပာ”
ဟု ဆုိေသာအခါ ၾကိဳးၾကာ၏ ၀မ္းကိုခြဲ၍ ၾကည့္ေလေသာ္ ပတၱျမားကို ေတြ႕ေလသျဖင့္ ရြဲထြင္းသမားသည္ တုန္လူပ္လ်က္ ေၾကာက္လန္႔ေသာ စိတ္ျဖင့္မေထရ္၏ ေျခရင္း၌ ၀ပ္၍...
“အရွင္ဘုရား - တပည့္ေတာ္သည္ မသိသျဖင့္ ျပဳမိသည္ကို သည္းခံပါဘုရား”
ဟု ေလွ်ာက္ေသာအခါ မေထရ္က...
“ဥပါသက ေန၀ တုယွံ ေဒါေသာအတၳိ၊ နမယွံ ၀႗ေႆ ေ၀သေဒါေသာ ခမာမိေတ”
“ဒကာ-သင့္အျပစ္လည္းမဟုတ္၊ ငါ့အျပစ္လည္းမဟုတ္၊ ဤအျပစ္၏ အရင္းခံသည္ ၀ိပါက၀ဋ္ ရုပ္နာမ္ခႏၶာရျခင္း၏ အျပစ္ျဖစ္သည္၊ သင့္အား ငါသည္းခံ၏”
ဟု မိန္႔ေတာ္မူလွ်င္ ရြဲထြင္းသမားက...
“အကယ္၍ အျပစ္ကို အရွင္ဘုရား ခြင့္လႊတ္ျငားအံ့။ အခါတုိင္းကဲ့သို႔ တပည့္ေတာ္အိမ္မွာ ဆြမ္းအလွဴခံပါ”
ဟု ေလွ်ာက္ေသာအခါ မေထရ္က...
“ေတာ္ျပီ ဒကာ၊ ယေန႔မွစ၍ သူတစ္ပါးအိမ္ အမိုးေအာက္ ၀င္မိျခင္း၏ အျပစ္ကို ငါျမင္ျပီ၊ အိမ္အမိုးေအာက္သို႔ မ၀င္ေတာ့အံ့၊ ျမတ္စြာဘုရား ဆံုးမအပ္ေသာ သလံုးျမင္းေခါင္းႏွင့္ ရင္းရေသာ “ပိ႑ိယေလာပ” ဆြမ္းကိုသာလွ်င္ အိမ္စဥ္လွည့္လည္၍ ခံယူေတာ့အံ့”
ဟု မိန္႔ေတာ္မူလ်က္ ျပန္ၾကြေလသည္။ မေထရ္သည္ ထုိရုိက္ႏွက္ထားေသာ ဒဏ္ရာေၾကာင့္ မၾကာမီပင္ ပရိိနိဗၺာန္ျပဳေတာ္မူေလသည္။ ရြဲထြင္းသမားသည္ ေသေသာအခါ ငရဲသို႔က်သြားသည္။ ၾကိဳးၾကာသည္ ထုိရြဲထြင္းသမား မယား၏၀မ္း၌ ပဋိသေႏၶလာျဖစ္သည္။ ရြဲထြင္းသမား၏ မယားသည္ မေထရ္၌ စိတ္ထားႏူးညံ့ေသာေၾကာင့္ နတ္ျပည္၌ ျဖစ္ေလသည္။
(ဓမၼပဒ အ႒ကထာ - ၂၂)
ဤ၀တၳဳ၌ ရြဲထြင္းသမားသည္ ဤပတၱျမားကုိ ထြင္းေဖာက္သည့္အတြက္ ဆုလာဘ္ကိုေသာ္ လည္းေကာင္း၊ လက္ခေငြကိုေသာ္လည္းေကာင္းရမည္။ ထုိကမ၀တၳဳ ကာမဂုဏ္မူေၾကာင့္ ရဟႏၱာမေထရ္အား မယားေတာင္းပန္ဆဲတြင္ပင္ ရက္စက္စြာ ရုိက္ႏွက္သည္။ ၾကိဳးၾကာေသေသာအခါမွ မေထရ္က ေျပာသျဖင့္ ၾကိဳးၾကာ၀မ္းထဲမွ ပတၱျမားကုိ ျပန္ရသည္။ ထုိအခါမွ မိမိမွားသည္ကို သိ၍ အျပစ္ကို ခြင့္လႊတ္ပါရန္ ေတာင္းပန္သည္။
မေထရ္က “ဧသာေဒါေသာ၊ ဤအျပစ္သည္။ တုယွံ၊ သင္၏။ ေန၀ေဒါေသာ၊ အျပစ္မဟုတ္။ မယွံ၊ ငါ၏။ နေဒါေသာ၊ အျပစ္လည္းမဟုတ္။ ဧေသာေဒါေသာ၊ ဤအျပစ္သည္။ ၀႗ႆ၊ သံသရာ၀ဋ္ ခႏၶာ၀ဋ္၏။ ေဒါေသာ၊ အျပစ္သာတည္း”
ဤစကားသည္ အရိယာတုိ႔၏စကား၊ အရိယာတုိ႔၏ အသံုးအႏူန္းျဖစ္သည္။ မွန္လွ၏။ ပဋိစၥသမုပၸာဒ္ သံသရာတြင္ သတၱ၀ါ ျဖစ္လာသည္မွာ (အ၀ိဇၨာ-တဏွာ-ဥပါဒါန္) ကမၼ၀ဋ္ဟူေသာ အပူအေလာင္ တုိက္တြန္းခ်က္ေၾကာင့္ (ဘ၀-သခၤါရ) ကမၼ၀ဋ္ဟူေသာ ျပဳမူ လုပ္မူ ျဖစ္လာသည္။ ယင္းသို႔ ျပဳလုပ္ေပးမူ အေၾကာင္းျပဳ၍ (သိညာဏ္- နာမ္ရုပ္- သဠာယတန- ဖႆ- ေ၀ဒနာ- တဏွာ- ဥပါဒါန္- ကမၼဘ၀) ၀ိပါက၀ဋ္၊ ခႏၶာျဖစ္လာသည္။ ထို၀ိပါက၀ဋ္ အက်ိဳးခံစားရမည့္ ေကာင္းေမြ ဆိုးေမြခံရမည့္ ရုပ္နာမ္ခႏၶာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သံသရာခႏၶာ၀ဋ္၏ အျပစ္ဟု ဆုိေတာ္မူသည္။
ဆိုလုိရင္းသေဘာမွာ လူ႔ဘ၀ လူ႔ခႏၶာရခ်င္မူ (ကိေလသာ၀ဋ္)ေၾကာင့္ ရေအာင္ျဖစ္ေအာင္ ကုသိုလ္ပုညာဘိသခၤါရ (ကမၼ၀ဋ္)ကို ျပဳလုပ္ခဲ့သျဖင့္ လူ႔ခႏၶာရမူ(၀ိပါက၀ဋ္) ျဖစ္လာသည္။ ဤခႏၶာရလာ၍ ဒုကၡဆင္းရဲအမ်ိဳးမ်ိဳး ေတြ႕ၾကံဳရသည္။ ဦးေခါင္း ရထားသည့္အတြက္ ဦးေခါင္းတြင္ ၾကိဳးအတုပ္အေႏွာင္ခံရသည္။ နား၊ ႏွာေခါင္း ရလာ ျဖစ္လာရသည့္အတြက္ နားမွ ႏွာေခါင္းေသြးယိုက်ရသည္။ ခႏၶာကိုယ္ ရမိထားသည့္အတြက္ အရုိက္အႏွက္ ခံရသည္။ ဤခႏၶာရေအာင္ (ကိေလသ၀ဋ္က) တုိက္တြန္းမူ၊ လိုခ်င္မူမရွိပါက ရေအာင္ျပဳလုပ္မူ(ကမၼ၀ဋ္) မျပဳလုပ္ေတာ့ေပ။ ထိုကံ မျပဳလုပ္က ခႏၶာ(၀ိပါက၀ဋ္) မရေပ။ ဤခႏၶာမရက ရုိက္ႏွက္ဖုိ႔ ခႏၶာမရွိေလေသာေၾကာင့္ အရုိက္ခံရမည္ မဟုတ္ေပ။ ထုိ႔ေၾကာင့္...
“ကိေလသ၀႗ပၸဟာေနန ဟိကမၼ၀႗ံ ပဟီနေမ၀ေဟာတိ၊ ၀ိပါက ၀႗ႆ အႏုပၸါဒနေတာ”
(ေထရဂါထာ အ႒ကထာ - ၂၂၀)
“ဟိသစၥံ၊ မွန္၏။ ကိေလသ၀႗ပၸဟာေနန၊ ကိေလသ၀ဋ္ကို ပယ္ျခင္းေၾကာင့္။ ကမၼ၀႗ံ၊ ရေအာင္ ျဖစ္ေအာင္ ျပဳလုပ္ေသာ ကမၼ၀ဋ္ကို။ ပဟီနေမ၀၊ ပယ္အပ္ျပီးသည္သာလွ်င္။ ေဟာတိ၊ ျဖစ္၏။ ၀ိပါက-၀႗ႆ၊ ျပဳလုပ္မူရွိမွရရွိမည့္ ၀ိပါက၀ဋ္ခႏၶာ၏။ အႏုပၸါဒနေတာ၊ ျဖစ္ခြင့္မရွိ၍ မျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္”
ဤကြ်ႏု္ပ္တုိ႔၏ ယခုလက္ရွိ ခႏၶာသည္ ဆင္းရဲမ်ိဳးစံု ဒုကၡအဖံုဖံုတုိ႔ ခုိေအာင္း တည္ေနရာျဖစ္၏ ၉၆-ပါး ေရာဂါ အနာလက္နက္တုိ႔၏ ပစ္ကြင္းျဖစ္၏။ အုိ၊ နာ၊ ေသတို႔ ႏွိပ္စက္ရာ ဌာနျဖစ္၏။ အတိတ္က မိမိျပဳခဲ့ေသာ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ကံတုိ႔၏ ေကာင္းေမြ ဆုိးေမြကို ခံယူရာျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ရဟႏၱာ အရိယာတုိ႔သည္ ပုဂၢိဳလ္ဟူေသာ ပညတ္ကို မစြဲယူေတာ့ဘဲ ဤခႏၶာကိုရေအာင္ဖန္တီးခဲ့သည့္ ၀ဋ္ဆင္းရဲကိုသာလွ်င္ အျပစ္ဟု ဆိုေလသည္။ ဤဓမၼပဒ အ႒ကထာ၌ ပင္လွ်င္ ေကသမီၻ၀ါသီ တိႆမေထရ္၏ ၀တၳဳ၌လည္း ၀ဋ္သံသရာခႏၶာရသျဖင့္ မ်က္စိကြဲရကား ၀ဋ္ဆင္းရဲ၏ အျပစ္ဟူ၍ပင္ ျပေတာ္မူသည္ကား ပရမတ္ကိုျမင္သိေသာ အရိယာတုိ႔အျမင္သည္ မွန္လွ၏။ အျပစ္ကင္းလွ၏။ ကြ်ႏု္ပ္တုိ႔ကား ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါဟု ပညတ္ကိုမဲသည္။ အရိယာပုဂၢိဳလ္တုိ႔ကား တစ္ခုခုျဖစ္လာတုိင္း ၀ဋ္ သံသရာကို ခႏၶာကို မဲသည္။ ဤ၀တၳဳ၌ ရြဲထြင္းသမား(ပုုထုဇဥ္)သည္ ပုဂၢိဳလ္ကို မဲ၍ စြပ္စြဲသည္။ ရုိက္ႏွက္သည္။ အရုိက္ခံရေသာ ရဟႏၱာ(အရိယာ)သည္ ပုဂၢိဳလ္ကိုမစြဲ၊ ၀ဋ္ခႏၶာကိုမဲသည္။ ပုထုဇဥ္တုိ႔၏ ပညတ္ျမင္မူသည္ မိမိကိုယ္ကို မိမိ သံသရာတြင္ နစ္ဖုိ႔ျဖစ္၏။ ဤသည္လည္း ၀တၳဳအာရုံကာမဂုဏ္၌ ကိေလသာ ကာမအားျဖင့္ တပ္မက္မူမ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္ရေသာ ဒုကၡမ်ိဳးစံု ဆင္းရဲပံုကို သိသာ ရေအာင္ ျပညႊန္ေသာ စကားရပ္ျဖစ္သည္။ ဤသို႔ျဖစ္လာလွ်င္...
“ဟီနဘာ၀၊ လူ႔ေလာက၌၊ ကာမသတၱ၀ါ၊ ကာမ-ရမၼဏ၊ ကာမသေဘာ၊ ကာမေဇာျဖင့္၊ မက္ေမာၾကဴးဟုန္၊ ငါးအာရုံ၌၊ ခံုခံုမင္မင္၊ ေသရွင္မသိ၊ ဇြတ္ထိဇြတ္ထုိး၊ ထင္တုိင္းတုိးလ်က္၊ ပိုးႏွင့္မီးလွ်ံ၊ ႏူိင္းစံတမွ် တရြရြတည့္၊ ေမာဟအလုိ၊ အစတုိေအာင္၊ ကိုယ္ကိုအျပင္း၊ ဒုကၡတြင္းသို႔၊ နစ္ဆင္းခံလိမ့္မည္ကိုေသာ၀္”
ဟု မဃေဒ၀ လကၤာသစ္ (၂၃၁)တြင္ဆုိေလသည္။ သို႔ေၾကာင့္ ေလာကသမုတိ ပညတ္နယ္တြင္ ျပဳၾကလုပ္ၾကသည့္ ကိစၥ အလံုးစံုသည္ ကာမာ-ရမၼဏ၊ ကာမအာရုံ ကာမဂုဏ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ရေသာ ဒုကၡအစုစု ဆင္းရဲမူသည္ အလြန္မ်ားျပားေလ ရကား ေလာကဆင္းရဲအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖစ္ပံု၊ သံသရာ၌ ၀ဋ္ဆင္းရဲျဖစ္ရပံု တို႔ကို ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူသည့္အတုိင္း ဆက္လက္၍ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ထုိထိုကာမ၀တၳဳကာမမူတုိ႔၏ အျပစ္ကိုသိပါက ထိုကာမအာရုံ ကာမဂုဏ္မွ ထြက္ေျမာက္၍ ခ်မ္းသာသုခ ရရွိေစရန္ ေဟာေတာ္မူေသာ တရားေတာ္ကို နာၾကားၾကပါဦးစို႔။
ဆရာၾကီး ဦးၾကည္ (သစၥာဒီပက - မူလဓမၼာစရိယ) မဟာဒုကၡကၡႏၶသုတ္ အဖြင့္စာအုပ္မွ ျပန္လည္ ထုတ္ႏုတ္ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။
No comments:
Post a Comment