ပါဠိေတာ္
“ေယတိ ေကစိ ဘိကၡေ၀ သမဏာ၀ါျဗာဟၼဏာ၀ါ ဧ၀ံကာမာဒနံ အႆာဒဥၥ အႆာဒေတာ။ လ။ ယထာ ပဋိပေႏၷာ ကာေမ ပရိဇာနိႆတီတိ ဌာနေမတံ ၀ိဇၨတိ”
ျမန္မာျပန္
ျမန္မာျပန္
“ရဟန္းတုိ႔... အၾကင္ ရဟန္းျဖစ္ေစ၊ ပုဏၰားျဖစ္ေစ မည္သူမဆုိ ဤကဲ့သို႔ ကာမဂုဏ္တုိ႔၏ သာယာဖြယ္ကိုလည္း သာယာဖြယ္အားျဖင့္၊ အျပစ္ကိုလည္း အျပစ္အားျဖင့္၊ ထြက္ေျမာက္ရာကိုလည္း ထြက္ေျမာက္ရာအားျဖင့္ ဟုတ္တုိင္းမွန္စြာ ခြဲျခား၍ မသိကုန္၊ အမွန္စင္စစ္ ထုိသူတို႔အား ကိုယ္တုိင္ေသာ္လည္း ကာမဂုဏ္တရားတုိ႔ကို ပိုင္းျခား၍ သိၾကလိမ့္မည္။
သူတစ္ပါးတုိ႔ကိုေသာ္လည္း ကာမဂုဏ္တရားတုိ႔၌ ပိုင္းျခား၍ သိေၾကာင္းအက်င့္ကို ညႊန္ျပေဆာက္တည္ ေစၾကလိမ့္မည္ ဟူေသာအေၾကာင္းသည္ မရွိႏုိင္။ ရဟန္းတုိ႔... ရဟန္းျဖစ္ေစ ပုဏၰားျဖစ္ေစ မည္သူမဆုိ အၾကင္ပုဂၢိဳလ္သည္ ဤကဲ့သို႔ ကာမဂုဏ္တုိ႔၏ သာယာဖြယ္ကိုလည္း သာယာဖြယ္အားျဖင့္၊ အျပစ္ကိုလည္း အျပစ္အားျဖင့္၊ ထြက္ေျမာက္ရာကိုလည္း ထြက္ေျမာက္ရာအားျဖင့္ ဟုတ္တုိင္းမွန္စြာ ခြဲျခား၍ သိကုန္၏။ အမွန္စင္စစ္ ထုိသူတို႔အား ကုိယ္တုိင္ေသာ္လည္း ကာမဂုဏ္တရားတုိ႔ကို ပိုင္းျခား၍ သိၾကလိမ့္မည္၊ သူတစ္ပါးတုိ႔ကိုေသာ္လည္း ကာမဂုဏ္တရားတုိ႔ကို ပိုင္းျခား၍သိေၾကာင္း အက်င့္ကို ညႊန္ျပေဆာက္တည္ေစၾကလိမ့္မည္ ဟူေသာ အေၾကာင္းသည္ ရွိသည္သာတည္း”
အဓိပၸာယ္ရွင္းလင္းခ်က္
အဓိပၸာယ္ရွင္းလင္းခ်က္
ျမတ္စြာဘုရားသည္ ရဟန္းတုိ႔အား မည္သူမဆုိ အၾကင္ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးတစ္ေယာက္သည္ ကာမအာရုံ ကာမဂုဏ္တုိ႔၏ သာယာဖြယ္ကိုလည္း သာယာဖြယ္ဟု၊ အျပစ္ကိုလည္း အျပစ္ဟု၊ ထြက္ေျမာက္ရာကိုလည္း ထြက္ေျမာက္ရာဟု ဟုတ္တုိင္းမွန္တုိင္း သိသူ ျမင္သူမွသာလွ်င္ ထုိကာမတုိ႔ကို ပညတ္ႏုိင္သည္။ ကာမတုိ႔၏ သေဘာတရားမွန္ကို အမွန္အတုိင္း မသိမျမင္ပါဘဲလ်က္ သိသူျမင္သူတုိ႔၏ စကားကို သံေယာင္လုိက္၍ ေျပာဆုိျခင္းသည္ အမွန္သေဘာကို လံုး၀သိသူတို႔ မဟုတ္ကုန္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤပါဠိေတာ္ အပိုဒ္ ၅တြင္ ျမတ္စြာဘုရားက...
(ယထာတံ ဘိကၡေ၀ အ၀ိသယသၼိ ံ)
“ခ်စ္သားတုိ႔ - ထိုကာမတရားတုိ႔ကို လြန္ေျမာက္မူ၊ ပယ္ႏုိင္မူသည္ ၎ တိတၳိပရိဗုိဇ္တုိ႔၏ အရာမဟုတ္”
“ခ်စ္သားတုိ႔ - ထိုကာမတရားတုိ႔ကို လြန္ေျမာက္မူ၊ ပယ္ႏုိင္မူသည္ ၎ တိတၳိပရိဗုိဇ္တုိ႔၏ အရာမဟုတ္”
ဟု ေဟာေတာ္မူျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ အေၾကာင္းမူ ထုိတရားတုိ႔ကို လြန္ေျမာက္ေၾကာင္း၊ ပယ္ႏုိင္ေၾကာင္းျဖစ္ေသာ (မဇၥ်ိမပဋိပဒါ) မဂၢင္ရွစ္ပါးသည္ ထုိတိတိၳပရိဗုိဇ္တုိ႔၏ သာသနာ အသိုက္အ၀န္းတြင္ မရွိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ကာမအာရုံ ကာမဂုဏ္တုိ႔ကို လြန္ေျမာက္ရန္၊ ပယ္ႏုိင္ရန္ မဂၢင္ရွစ္ရပ္ အက်င့္ျမတ္ရွိၾကကုန္ေသာ ျမတ္စြာဘုရားကိုလည္းေကာင္း၊ ဤတရားမ်ိဳးကို ၾကားနာသက္၀င္ကာ သေဘာေပါက္ထားေသာ အရိယသာ၀ကကိုလည္းေကာင္း၊ မဂၢင္တရားသည္ က်င့္ေဆာင္ အားထုတ္သူအား ကာမတရားတုိ႔ကို ထြက္ေျမာက္ေစရန္ ပယ္ႏုိင္ေစရန္ ပို႔ေဆာင္ျပီးျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဤဘုရားအဆံုးအမ သာသနာမွတစ္ပါး ထြက္ေျမာက္ႏုိ္င္သူ၊ ပယ္ခြာႏုိင္သူ မရွိေၾကာင္း ေဟာၾကားေသာ အဓိပၸာယ္ျဖစ္ေလသည္။
ဆရာၾကီး ဦးၾကည္ (သစၥာဒီပက-မူလဓမၼာစရိယ) မဟာဒုကၡကၡႏၶသုတ္ အဖြင့္စာအုပ္မွ ျပန္လည္ ထုတ္ႏုတ္ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။
No comments:
Post a Comment