ဤေနရာသည္ ဗုဒၶဘုရား၏ ေမတၱာရိပ္ေအာက္တြင္ တည္ရွိပါေသာေၾကာင့္ ေမတၱာရိပ္သို႔ လာေရာက္ခုိလူံရင္း အလည္အပတ္ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ေအးခ်မ္းသာယာၾကပါေစရွင္။
http://api.ning.com/files/bHmmkW-XxGLQN9yR1WXwM7O1jOooBj0ATQasYiGZcJYzT0d2lrE1J9qEhMfqfRVkukdniN63bkOYVZYa9iYcLY2YRiQVhTka/MTY2.gif

Friday, 7 December 2012

ရုပ္နာမ္ဆုိတာဘာလဲ?

ရုပ္နာမ္ဆုိေသာ စကား၏ အနက္အဓိပၸာယ္ အက်ယ္ကို ဤေနရာတြင္ ေဖာ္ျပေနရန္လိုလိမ့္မည္ မထင္။ ကြ်ႏု္ပ္တုိ႔ ေရးသား ျပဳစုထားသည့္ စာအုပ္မ်ားတြင္ ရွင္းလင္းထားျပီးျဖစ္သည္။ သို႔ရာတြင္ ဤေနရာတြင္ သိသာရုံမွ် ေဖာ္ျပပါအံ့။

(ဣဒဥၥရူပံ)
“ဤသည္ကား ေဖာက္ျပန္မူ၏ သေဘာတည္း”


(ဣဒဥၥနာမံ)
“ဤသည္ကား ညႊတ္သိမူ၏ သေဘာတည္း”

(ဣဒံ ၀ုစၥတိ နာမ ရူပံ)
“ဤသည္တုိ႔ကို ညႊတ္သိမူ ေဖာက္ျပန္မူတုိ႔ဟု ဆုိအပ္၏”။

“ရူပံ” ဟူေသာ ပရမတ္ကို ေလာကသမုတိ နယ္သားမ်ား သိမွတ္ႏုိင္ရန္အတြက္ ေလာကသံုး ပညတ္စကားႏွင့္ တြဲစပ္၍ ေဟာေတာ္မူထားပံုကား…

“သီေတနပိရုပၸတိ၊ ဥေဏွနပိရုပၸတိ၊ ဇီဃစၦာယပိရုပၸတိ၊ ပိပါသာယပိရုပၸတိ၊ ဍံသမကသ ၀ါတာတပ သရီသပ သမၹေႆနပိရုပၸတိ၊ ရုပၸတီတိေခါဘိကၡေ၀တသၼာ ရုပႏိၱ၀ုစၥတိ”

(ခႏၶ၀ဂၢသံယုတ္ပါဠိေတာ္ - ၇၁)။

“ေဖာက္ျပန္ေသာ သေဘာဆိုသည္မွာ…

ပညတ္ = ပရမတ္
(သီေတနပိ) အေအးဟု ဆုိျခင္းသည္လည္း = (ရုပၸတိ) ေဖာက္ျပန္သေဘာတည္း။

(ဥေဏွနပိ) အပူဟု ဆုိျခင္းသည္လည္း = (ရုပၸတိ) ေဖာက္ျပန္သေဘာတည္း။

(ဇိဃစၦာယပိ) ဆာေလာင္ျခင္းသည္လည္း = (ရုပၸတိ) ေဖာက္ျပန္သေဘာတည္း။

(၀ိပါသာယပိ) မြတ္သိပ္ျခင္းသည္လည္း = (ရုပၸတိ) ေဖာက္ျပန္သေဘာတည္း။

(ဍံသမကသ ၀ါတာတပ သရီသပသမၹေႆနပိ) မွက္, ျခင္, ယင္, ေလ ေနပူကိုက္ခဲျခင္းစေသာ ေတြ႕ထိျခင္းဟုဆုိျခင္းသည္လည္း = (ရုပၸတိ) ေဖာက္ျပန္ သေဘာတည္း။

အဓိပၸာယ္မွာ ေအးသည္၊ ပူသည္၊ ဆာေလာင္သည္၊ မြတ္သိပ္သည္၊ မွက္, ျခင္, ယင္, ေျမြ, ပ်ား, ကင္း, သန္း စသည္ကိုက္ခဲသည္၊ ေတြ႕ထိသည္၊ ေလ, ေနပူ ေတြ႕ထိသည္ဟု ေလာကတြင္ အမည္တပ္ ေျပာၾကားမူအားလံုး၊ ေတြ႕သိမူအားလံုးသည္ ပညတ္ အမည္တပ္ထားေသာ ပရမတ္တုိ႔၏ (ရုပၸတိ) ေဖာက္ျပန္ သေဘာခ်ည္းတည္း။

ထုိပရမတ္သေဘာ “ေဖာက္ျပန္မူ”ကို မသိဘဲ ေအးသည္ ပူသည္စေသာ အမွတ္ပညတ္ကို သိေနက မည္သည့္နည္းႏွင့္မွ် ၀ိပႆနာ မျဖစ္ေပ၊ အဘယ္ေၾကာင့္ဟူမူ ပရမတ္ရူပံကို ပရမတ္ သေဘာေရာက္ေအာင္ မသိျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ထုိသေဘာတုိ႔သည္ အမွန္သေဘာ၊ အရွိသေဘာ (ပရမတ္တုိ႔ျဖစ္၍ နိမိတ္လကၡဏာ အသြင္သ႑ာန္ မရွိရကား ၎တုိ႔ကို သိေနေသာ ဉာဏ္အသိသည္ ကိေလသာမျဖစ္ေတာ့ေပ။ ထုိပရမတ္ကို သိခိုက္ ကိေလသာ မျဖစ္ျခင္းသည္ (ဆႏၵရာဂ၀ိနယ) တပ္မက္တြယ္တာမူကို တားျမစ္ထားသည္။ ဆံုးမထားသည္။ ေနာက္ မိမိ၏အသိသည္ ထုိပရမတ္ သေဘာတုိ႔ အေပၚမွာခ်ည္း ေနလာႏုိင္လွ်င္ကား (ဆႏၵရာဂပၸဟာန) ေယာဂီ၏မဂ္ႏွင့္ ဆုိင္ရာကိေလသာကို ပယ္ႏုိင္ေတာ့သျဖင့္ ကာမကိေလသာ၏ ထြက္ေျမာက္ရာသာမက ကိေလသာအားလံုး၏ ထြက္ေျမာက္ရာလည္း ျဖစ္ေတာ့သည္။ (အက်ယ္မခ်ဲ႕သာျပီ)။

ဆရာၾကီး ဦးၾကည္ (သစၥာဒီပက-မူလဓမၼာစရိယ) မဟာဒုကၡကၡႏၶသုတ္ အဖြင့္စာအုပ္မွ ျပန္လည္ ထုတ္ႏုတ္ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။



















No comments:

Post a Comment