ဤေနရာသည္ ဗုဒၶဘုရား၏ ေမတၱာရိပ္ေအာက္တြင္ တည္ရွိပါေသာေၾကာင့္ ေမတၱာရိပ္သို႔ လာေရာက္ခုိလူံရင္း အလည္အပတ္ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ေအးခ်မ္းသာယာၾကပါေစရွင္။
http://api.ning.com/files/bHmmkW-XxGLQN9yR1WXwM7O1jOooBj0ATQasYiGZcJYzT0d2lrE1J9qEhMfqfRVkukdniN63bkOYVZYa9iYcLY2YRiQVhTka/MTY2.gif

Thursday, 20 December 2012

သတိနဲ႔ ကိုယ့္စိတ္ကို ကိုယ္သိ ( ၆)

သိျပီးေတာ့ေနတဲ့ စိတ္ကေလးဟာ ျငိမ္းခ်မ္းေနတယ္။ အဲဒီျငိမ္းခ်မ္းေနတဲ့ စိတ္ကေလးဟာ ညီမွ်ေနတယ္။ ဟိုဘက္ မေရာက္ဘူး။ ဒီဘက္လည္း မေရာက္ဘူး။ ၀ီရိယ ပိုတယ္လည္း မရွိဘူး။ ၀ီရိယ လုိတယ္လည္း မရွိဘူး။ ၀ီရိယ ညီမွ်ေနတယ္။ အဲဒီလုိ ၀ီရိယ ညီမွ်ေနတာကိုလည္းပဲ ဥေပကၡာလုိ႔ပဲ ေခၚတယ္။

အဲဒီလုိ စိတ္ထဲမွာ အားလံုဥေပကၡာျဖစ္ျပီး ျငိမ္းခ်မ္းေနတဲ့အခါမွာ ပထမေတာ့ ငါျငိမ္းခ်မ္းတယ္လုိ႔ ခံစားရတယ္။ ငါ ပါေနတယ္ေနာ္။ ဒီလုိနဲ႔ ဆက္ျပီးေတာ့ အားထုတ္သြား၊ အားထုတ္သြား၊ အားထုတ္သြား၊ ၾကာလာတဲ့အခါမွာ ငါမပါေတာ့ဘဲနဲ႔ ျငိမ္းခ်မ္းတယ္ ဆုိတာပဲ ရွိေတာ့တယ္။


ျငိမ္းခ်မ္းမူဟာ အနတၱျဖစ္သြားျပီေနာ္။ ငါ့ရဲ႕ျငိမ္းခ်မ္းမူ မဟုတ္ဘူး။ ငါပိုင္ဆုိင္တဲ့ ျငိမ္းခ်မ္းမူ မဟုတ္ဘူး။ ျငိမ္းခ်မ္းမူဆုိတာ သဘာ၀တရားတစ္ခုဆုိတဲ့ သေဘာမ်ိဳး ျဖစ္သြားတာပါ။ အဲဒီလုိ ဥေပကၡာျဖစ္ေနတဲ့အခါမွာ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ငါ တရားအားထုတ္ေနရတယ္လုိ႔ေတာင္ မထင္ေတာ့ဘူး။ သူ႔အလိုလိုပဲ တရားအားထုတ္တာ ျဖစ္သြားေနတာ၊ အဲဒီလိုအခါမွာ အနတၱကို ေကာင္းေကာင္း ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ျမင္ရတယ္။ အဲဒီေတာ့ ျငိမ္းခ်မ္းမူရဲ႕ အနတၱကို သိရတယ္။ အနတၱလကၡဏာကို သိရတယ္။
ဒီျငိမ္းခ်မ္းမူဟာလည္းပဲ အျမဲတမ္းေတာ့ မရွိဘူး။ သူလည္း ပ်က္ခ်င္တဲ့အခါ ပ်က္သြားတာကိုး။ ျဖစ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာေတာင္မွ တဆက္ထဲလုိ႔ ေျပာလုိ႔မရဘူး။ တစ္ခုျပီးမွ တစ္ခုပဲ။ အဲသလုိ အားထုတ္သြားျပီးေတာ့ ျငိမ္းခ်မ္းေနတဲ့ အနတၱသေဘာကို သိျပီးေတာ့ ေနရင္းကလည္းပဲ ေနာက္ဆံုးမွာ မဂ္ဖုိလ္နိဗၺာန္ကို ရႏုိင္တယ္။

စိတ္က တစ္ျခားကို ပ်ံ႕လြင့္သြားရင္ အဲဒါကို သိလုိက္ပါ တျခားတစ္ခုခုကို ေတြးေနျပီ၊ သိလုိက္ျပီ။ သိျပီးရင္ ညင္ညင္သာသာ စိတ္ကေလး ႏူးႏူးညံ့ညံ့ကေလးနဲ႔ နဂိုေနရာကို ျပန္ယူလာပါ။ ကိုယ့္စိတ္ကိုပဲ ကုိယ္ျပန္ျပီးေတာ့ မေက်မနပ္ မျဖစ္လုိက္ပါနဲ႔၊ ဒီစိတ္ကလည္း ဟိုေတြးဒီေတြး ေတြးျပန္ျပီေပါ့လုိ႔ ကိုယ့္စိတ္ကို ကိုယ္ျပန္ျပီးေတာ့ ေဒါသမျဖစ္ဖို႔ပါ။

ေလာဘအားၾကီးေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ေလာဘက သူလုိခ်င္တာ ရဖုိ ႔ပဲ။ ဘယ္လုိနည္းနဲ႔ ရရ၊ ရရင္ျပီးေရာ။ ဒါကိုပဲ သူ ဆံုးျဖတ္မွာပဲ။

ေဒါသအားၾကီးေနတဲ့အခါမွာ မေက်နပ္တဲ့စိတ္ အားၾကီးေနတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ သူ႔အတြက္ ဘာအေရးၾကီးဆံုးလဲဆိုေတာ့ သူတစ္ပါးကို ေျပာရ ဆုိရဖုိ႔၊ ရိုက္ရ ႏွက္ရဖုိ႔၊ အျပစ္ဒဏ္ေပးရဖုိ႔၊ ႏွိပ္စက္ရဖုိ႔က အေရးအၾကီးဆံုး ျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒါဟာ တရားတယ္၊ အဲဒါဟာ မွ်တတယ္လုိ႔ သူထင္မွာပဲ။ ဒါမွ လုပ္သင့္တဲ့ကိစၥလုိ႔ သူထင္မွာပဲ။

မာနျဖစ္တဲ့အခါမွာ ဘယ္လုိေနသလဲဆုိေတာ့ သူမ်ားထက္ သာရဖုိ႔ အေရးၾကီးဆံုးပဲ။ တျခားကိစၥေတြက အေရးမၾကီးဘူး။

ထုိ႔အတူ ဣႆာမစၦရိယ စိတ္သေဘာထားလည္း ဒီလုိပဲ။ မနာလုိတဲ့စိတ္၊ ၀န္တုိတဲ့စိတ္ ရွိတယ္။ သူမ်ား ၾကီးပြားတာကို မလုိခ်င္ဘူး။ သူ မၾကီးပြားသင့္ဘူးလုိ႔ ယူဆတယ္။ “ငါပဲ ၾကီးပြားသင့္တယ္”လို႔ ထင္ေနတယ္။ ကိုယ့္မွာရွိတာကို မွ်ေပးဖုိ႔ စိတ္မကူးႏုိင္ဘူး။

လူေတြရဲ႕စိတ္မွာ ေလာဘ ျဖစ္လုိက္၊ ေဒါသ ျဖစ္လုိက္၊ မာန ျဖစ္လုိက္၊ မနာလုိ၀န္တုိတဲ့စိတ္ ျဖစ္လုိက္၊ ေတာ္ၾကာ ေလာဘ ျပန္ျဖစ္လုိက္။ ေတာ္ၾကာ မာနျဖစ္လုိက္၊ သတိ မရွိတဲ့သူ၊ ေမာဟနဲ႔ ေနတဲ့သူဆုိရင္ တစ္ခုမဟုတ္ တစ္ခုေတာ့ တစ္လွည့္စီ ျဖစ္ေနတာေနာ္။

စိတ္ ရဲ႕သဘာ၀ဟာ ေလာဘျဖစ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ေလာဘကို ငါလုိ႔ ထင္တယ္။ ေလာဘကို ငါ့စိတ္လုိ႔ ထင္တယ္။ ေလာဘက လုိခ်င္ေနတာကို ငါ လုိခ်င္တယ္လုိ႔ ထင္တယ္။ ေလာဘက တရားတယ္လုိ႔ထင္ရင္ ငါတရားတယ္လုိ႔ပဲ ယူဆမွာပဲ။ ထုိ႔အတူပဲ ေဒါသ ၀င္လာတဲ့အခါမွာလည္းပဲ ေဒါသကို ငါလုိ႔ ထင္ေနတယ္။ ေဒါသက လုပ္ခ်င္တာကို အေရးၾကီးတယ္လုိ႔ ထင္တယ္။ အဲသလို ျဖစ္ေနတာေနာ္။

ဒါေပမဲ့ သတိနဲ႔ ဉာဏ္နဲ႔ ၾကည့္တတ္တဲ့သူအဖုိ႔ ဒီေဒါသ၊ ေလာဘဟာ ငါမဟုတ္ဘူးလုိ႔ ျမင္လာတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔ခုိင္းတုိင္း မလုပ္ေတာ့ဘူး။ သူတုိ႔ရဲ႕ လြမ္းမုိးမူကေန လြတ္သြားတယ္။

တစ္ေယာက္ေယာက္ကို စိတ္ဆုိးတယ္၊ မေက်နပ္ဘူး။ သူကငါ့ကို ဘယ္လုိေျပာလုိ႔ ငါက စိတ္ဆုိးတယ္လုိ႔ ဇာတ္လမ္းကို စဥ္းစားမေနဘဲနဲ႔၊ စိတ္ဆုိးေနတဲ့ စိတ္ကေလးကိုပဲ ၾကည့္ဖုိ႔လုိတယ္။ ဇာတ္လမ္းကိုေတြးရင္း စိတ္က ပိုျပီးေတာ့ ဆုိးလာတတ္တယ္။ ပိုျပီးေတာ့ စိတ္ဆင္းရဲသြားတတ္တယ္။ ဇာတ္လမ္းကို ေတြးေနတာ မဟုတ္ေတာ့ဘဲနဲ႔ စိတ္ထဲမွာ ျဖစ္ေနတဲ့ခံစားမူကိုပဲ ၾကည့္ေနပါ။

သတိက အဆင္သင့္ရွိေနရင္ မေက်နပ္တဲ့ စိတ္ကေလးျဖစ္လာတဲ့အခါမွာ ျဖစ္ျဖစ္ခ်င္း ခ်က္ခ်င္းျမင္ႏုိင္တယ္။ ဒီစိတ္ကေလးဟာ မေက်နပ္တဲ့ အေတြးေလးပဲ၊ ေဒါသစိတ္ ကေလးပါ၊ ငါမဟုတ္ဘူး၊ သူ႔သဘာ၀နဲ႔သူပဲ။ အဲဒီလုိ ေဒါသစိတ္ကို ငါမဟုတ္တဲ့စိတ္အေနနဲ႔ ျမင္တတ္သြားျပီဆုိရင္ ခြင့္လႊတ္ရတာ ပိုလြယ္သြားတယ္။ အဲဒီ ေဒါသစိတ္ကို ငါ့စိတ္လုိ႔ ျမင္ေနရင္ ငါမေက်နပ္ဘူးဆုိတဲ့ အေတြးေၾကာင့္ ငါေက်နပ္ေအာင္ ဘာလုပ္ရမလဲဆုိတဲ့ ေနာက္ဆက္တြဲေတြ အမ်ားၾကီး ဆက္ေတြးရေတာ့တယ္။ ငါမဟုတ္ဘူးလုိ႔ ျမင္လုိ႔ရွိရင္ ေရွ႕ဆက္စရာ မရွိေတာ့ဘူး။ အဲဒီေနရာတင္ ရပ္လုိ႔ရတယ္။ ဇာတ္လမ္း မရွည္ေတာ့ဘူး။

ကိေလသာအေၾကာက္ဆံုးအရာက အနတၱဉာဏ္နဲ႔ ေအးေအးေဆးေဆး ၾကည့္တာပဲ။ ေအးေအးေဆးေဆး ၾကည့္ႏုိင္ရင္ ကိေလသာဟာ စိတ္၀င္စားစရာ အင္မတန္ေကာင္းတာကို ေတြ႕ရတယ္။ ကိေလသာဟာ မဟုတ္တာကို အဟုတ္လုိ ထင္ေအာင္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ဖန္တီးျပႏုိင္တယ္။
ဒါေၾကာင့္ ပယ္ဖုိ႔ထက္ သိဖုိ႔ ပိုအေရးၾကီးတယ္။

ကုိယ့္မွာ ကိေလသာကင္းသလား၊ မကင္းဘူးလားဆိုတာ သူမ်ားကို သြားမေမးပါနဲ႔။ အခ်ိန္တန္ေတာ့ သူ႔ဟာသူ ျပပါလိမ့္မယ္ေနာ္။ ေလာကဓံတရားက စာေမးပြဲစစ္ေပးမယ္။

ကိုယ့္မွာ ဣႆာမစၦရိယျဖစ္တာကို ျဖစ္မွန္သိလုိက္ရတာ အက်ိဳး အင္မတန္ မ်ားပ ါတယ္ေနာ္။ ကိုယ့္ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ကို မသိဟန္ေဆာင္ထားတာ ဖံုးထားတာဟာ အမွန္ေတာ့ ကိုယ္ပဲ ထိခိုက္တယ္၊ နစ္နာတယ္။

ေလာကဟာ ကေလးဆန္တယ္။ ေဒါသဟာ သိပ္ကေလးဆန္တယ္။ မာန ဣႆာမစၦရိယ စသည္။ သူတို႔ မရွိတဲ့အခါမွာ တကယ့္ကို ရင့္က်က္မူ အျပည့္ရွိေနတာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ရင့္က်က္မူရွိလာေအာင္ တကယ္ အသိဉာဏ္ရွိတဲ့ လူၾကီးျဖစ္လာေအာင္ဆုိရင္ သတိနဲ႔ေနမွ ျဖစ္ေတာ့မွာ။

ေလာဘ, ေဒါသ, မာန, မနာလုိ၀န္တုိမူ, ယံုမွားသံသယျဖစ္မူ, စိတ္ပ်ံ႕လြင့္မူ, ထုိင္းမူိင္းေတြေ၀မူ စတာေတြဟာ ရန္သူစိတ္ေတြပဲ။ ကိေလသာအေၾကာက္ဆံုးဟာ သူ႔ကို ရန္လုပ္တာ မဟုတ္ဘူး။ ကိေလသာ အေၾကာက္ဆံုးဟာ သူ႔ကို သတိနဲ႔ဉာဏ္နဲ႔ ေအးေအးေဆးေဆး ၾကည့္တာကို အေၾကာက္ဆံုးပဲ။

ကိေလသာရဲ႕သေဘာက ငါနဲ႔ေပါင္းစပ္မိရင္ အင္အားပိုျပီးၾကီးတတ္တယ္။ ကိေသာဟာ အတၱရဲ႕ အကူအညီကို မရရင္ အားနဲသြားတယ္။ ဘယ္လုိကိေလသာျဖစ္ျဖစ္၊ ေလာဘျဖစ္ျဖစ္၊ ေဒါသျဖစ္ျဖစ္၊ မာနျဖစ္ျဖစ္ ငါဆုိတဲ့ သကၠာယဒိ႒ိရဲ႕ အေထာက္အပံ့ကိုမရရင္ သူ သိပ္အားမၾကီးဘူး။ ျဖစ္ေၾကာလည္း မရွည္ဘူး။ ျမန္ျမန္နဲ႔ ေျပသြားတယ္။

ဒါ့ေၾကာင့္ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ မာန၊ မနာလုိ၀န္တုိမူ ေတြကို အနတၱအျဖစ္နဲ႔ ျမင္ရင္ သူ အင္အားနဲျပီးေတာ့ ေနာက္ဆုတ္သြားမွာပါ။ ျပီးေတာ့ သူ႔ဆီက ပညာနဲ႔ အသိဉာဏ္လည္း ရလုိက္မယ္။ သူက ကိုယ့္ကို ပညာနဲ႔ အသိဉာဏ္ေတြ ေပးသြားတာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ စိတ္ဓာတ္ခုိင္မာလာတယ္။ အတြင္းမွာ အင္အားေတြရွိလာတယ္။ အင္မတန္ ရင့္က်က္တည္ျငိမ္သူ ျဖစ္လာတယ္။

ရုပ္ပိုင္းဆုိင္ရာ အုတ္ေတြ၊ ေက်ာက္ေတြ၊ သံေတြနဲ႔ ေဆာက္ထားတဲ့ ရဲတုိက္ၾကီးကေတာ့ လူပုဂၢိဳလ္လုိ ျပင္ပ ရန္သူကိုပဲ ကာကြယ္ႏုိင္ပါတယ္ေနာ္။ ကိုယ့္စိတ္ထဲကို အျမဲ၀င္ေနတဲ့ ကိေလသာရန္သူကိုေတာ့ ၀င္မလာေအာင္ အကာအကြယ္ မေပးႏုိင္ပါဘူး။ ကိေလသာရန္သူ စိတ္ထဲကို၀င္မလာေအာင္ သတိ, သမာဓိ, ဉာဏ္ပညာကသာ ကာကြယ္ႏုိင္တာပါ။ ျပင္ပကရန္သူထက္ ကိေလသာရန္သူက ပိုေၾကာက္စရာေကာင္းပါတယ္။ 


ဆရာေတာ္ဦးေဇာတိက

No comments:

Post a Comment