ဤေနရာသည္ ဗုဒၶဘုရား၏ ေမတၱာရိပ္ေအာက္တြင္ တည္ရွိပါေသာေၾကာင့္ ေမတၱာရိပ္သို႔ လာေရာက္ခုိလူံရင္း အလည္အပတ္ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ေအးခ်မ္းသာယာၾကပါေစရွင္။
http://api.ning.com/files/bHmmkW-XxGLQN9yR1WXwM7O1jOooBj0ATQasYiGZcJYzT0d2lrE1J9qEhMfqfRVkukdniN63bkOYVZYa9iYcLY2YRiQVhTka/MTY2.gif

Saturday, 8 October 2011

၂ - ေသရီသကေပတ၀တၳဳ

၆၀၄။ အရွင္ဘုရားတုိ႔ နာေတာ္မူပါကုန္၊ အၾကင္ သဲကႏၱာရခရီး၌ (လမ္းမွားျပီးသြားေသာ) ထုိအခါ၀ယ္ နတ္သားႏွင့္ ကုန္သည္တုိ႔၏ ေပါင္းဆံုမိျခင္း ျဖစ္ခဲ့ပါ၏၊ ထုိနတ္သားႏွင့္ ကုန္သည္တုိ႔ အျပန္အလွန္ ေကာင္းစြာ ေျပာဆုိအပ္ေသာ စကားကိုလည္း ေျပာဆုိသည့္အတုိင္း အားလံုးေသာ အရွင္ဘုရားတုိ႔ နာေတာ္မူၾကပါကုန္။

၆၀၅။ အရွင္ဘုရားတုိ႔ အၾကင္ ပါယာသိရာဇညမင္းသည္ ဘုမၼစိုးနတ္၏အသင္း၀င္ အေပါင္းအေဖာ္အျဖစ္သို႔ ေရာက္၏၊ ေက်ာ္ေစာျခင္းရွိပါ၏၊ နတ္ျဖစ္ေနေသာ ထုိပါရာသိရာဇညသည္ မိမိ ဗိမာန္၌ ၀မ္းေျမာက္သည္ျဖစ္၍ လူတို႔ကို ေျပာဆုိပါ၏။

၆၀၆။ (ေတာသုိ႔၀င္ကုန္ေသာ လူတုိ႔ အသက္ရွင္ပါကုန္အ့ံေလာ၊ ေသရကုန္အ့ံေလာ)ဟု ေတြးေတာ ယံုမွားရာျဖစ္၍ ေျမဘုန္ဘီလူး အစရွိသည္တုိ႔၏ သြားလာရာျဖစ္ေသာ ေရမရွိေသာ အစာမရွိေသာ ကူးေျမာက္ရန္ အလြန္ခက္ခဲေသာ သဲကႏၱာရအလယ္၌ ေတြးေတာ ယံုမွားမူတုိ႔ေၾကာင့္ ေၾကာက္လန္႕၍ စိတ္ႏွလံုး ပ်က္ကုန္ေသာ အုိလူမ်ားတုိ႔ -

၆၀၇။ ဤသဲကႏၱာရ၌ သစ္သီးတုိ႔သည္၎ အျမစ္အဥတုိ႔သည္၎ မရွိကုန္၊ ဤသဲကႏၱာရ၌ မီးေလာင္စာ ထင္းမွ်ေသာ္လည္း မရွိ၊ က်ယ္၀န္း ပူေလာင္ ၾကမ္းတမ္းကုန္ေသာ ေျမမူန္႕တုိ႔ႏွင့္ သဲတုိ႔မွတပါး လူတုိ႔၏ စားရန္ အစာ အဘယ္မွာ ရွိမည္နည္း။

၆၀၈။ က်က္တီးျပင္ ကုန္းေခါင္ေခါင္ျဖစ္၍ သံအုိးကင္းပူကဲ့သုိ႔ ခ်စ္ခ်စ္ေတာက္ ပူေလာင္ေသာ ခ်မ္းသာမူ မရွိျခင္းေၾကာင့္ အသက္ကို ဖ်က္ဆီးတတ္ေသာ ငရဲႏွင့္လည္းတူေသာ ဤသဲကႏၱာရအရပ္သည္ ၾကမ္းၾကဳတ္ကုန္ေသာ ေျမဘုန္ဘီလူး အစရွိသည္တုိ႔၏ ေနရာေဟာင္း ျဖစ္၏။ ေျမအရပ္သည္ (ဤသို႔ ေခါင္းပါးေစ ၾကမ္းေသာအျခင္းအရာ ရွိေစဟု) ေရွးက ရေသ့တုိိ႔ က်ိန္ဆဲထားသည္ႏွင့္ တူ၏။

၆၀၉။ ထုိသုိ႔ျဖစ္လ်က္ သင္တုိ႔သည္ အဘယ္အေၾကာင္းေၾကာင့္ အဘယ္ကိုေတာင့္တကုန္၍ ဤအရပ္သို႔ ၀င္ၾကကုန္သနည္း၊ အေဆာတလ်င္ (အက်ိဳးအျပစ္ကို) မစူးမစမ္းပဲ ၀င္လာကုန္သေလာ၊ ေလာဘေၾကာင့္ေသာ္လည္း ၀င္လာကုန္သေလာ၊ ေဘးရန္ေၾကာင့္ေသာ္လည္း ၀င္လာကုန္သေလာ၊ သို႔မဟုတ္ လမ္းမွား၍ေသာ္လည္း ၀င္လာကုန္သေလာ (ဟု နတ္သားက ကုန္သည္မ်ားကို ေမး၏)။

၆၁၀။ မဂဓတုိင္း အဂၤတုိင္းတုိ႔၌ ေနကုန္ေသာ လွည္းကုန္သည္ျဖစ္ေၾကေသာ ထုိအကြ်ႏု္ပ္တုိ႔သည္ ဥစၥာကို အလုိရွိကုန္သည္ျဖစ္၍ အျမတ္ကို ေတာင့္တကုန္လ်က္ မ်ားစြာေသာ ဘ႑ာကို (လွည္းထက္၌) တင္ကုန္၍ သိႏၶဳအရပ္ ေသာ၀ီရအရပ္သို႔ သြားၾကရပါကုန္၏။

၆၁၁။ ေန႕အခါ၌ ေရမြတ္သိပ္ျခင္းကို သည္းမခံႏုိင္ကုန္သည္ျဖစ္၍ ႏြားအစရွိကုန္ေသာ သတၱ၀ါတုိ႔အား ခ်ီးေျမွာက္ေထာက္ပံ့မူကိုလည္း ေကာင္းစြာ ရူဆင္ျခင္ကုန္လ်က္ အခါမဟုတ္ေသာ ညဥ္႕၌ ခရီးသြားကုန္ေသာ အကြ်ႏု္ပ္တုိ႔အားလံုးသည္ ဤသို႔ေသာ အဟုန္ျဖင့္ သြားၾကပါကုန္၏။

၆၁၂။ ခရီးလမ္းမွားကို သြားကုန္၍ ခြ်တ္လြဲေသာ ခရီးရွိကုန္ေသာေၾကာင့္ သူကန္းကဲ့သို႔ ေႏွာက္ရွက္ကုန္သည္ျဖစ္၍ (ခရီးမွားသျဖင့္) စိတ္ပ်က္ကုန္ေသာ ထုိအကြ်ႏု္ပ္တုိ႔သည္ ေတာ၌ ကူးေျမာက္ရန္ အလြန္ခဲယဥ္းေသာ သဲသႏၱာရခရီးအလယ္တြင္ ျပင္းစြာေတြေ၀ေသာ စိတ္ရွိကုန္သည္ျဖစ္၍ သြားရမည့္အရပ္ကို မသိႏုိင္ပါကုန္။

၆၁၃။ နတ္သား ေရွးက မျမင္ဘူးေသာ ဤဗိမာန္ကို၎ သင္နတ္သားကို၎ ျမင္ရျခင္းေၾကာင့္ ေရွးကထက္အလြန္ အသက္ကို ေတာင့္တၾကပါကုန္၏၊ (သင့္ကို) ျမင္ရျခင္းေၾကာင့္ ရႊင္လန္းၾကပါကုန္၏၊ ၀မ္းသာၾကပါကုန္၏၊ တက္ၾကြၾကပါကုန္၏ (ဟု ကုန္သည္မ်ားက ေျပာဆုိ၏)။

၆၁၄။ (ကုန္သည္တုိ႔) သင္တုိ႔သည္ ဥစၥာစည္းစိမ္ဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ သမုဒၵရာ၏ ကမ္းတဖက္သို႔၎ ဤသဲကႏၱာရ ခရီးခဲသို႔၎ ၾကိမ္ႏြယ္တုိ႔ျဖင့္ ဖြဲ႕၍ သြားအပ္ေသာ ခရီးသို႔၎ သစ္ငုတ္တံသင္းတုိ႔ကို ႏုတ္၍ သြားအပ္ေသာ ခရီးသို႔၎ ထုိမွတပါး ျမစ္တို႔သို႔၎ ေတာင္တုိ႔၏ မညီမညြတ္ေသာ အရပ္တုိ႔သို႔၎ ဤမ်ားစြာေသာ အရပ္မ်က္ႏွာတုိ႔သို႔ သြားၾကရပါကုန္၏။

၆၁၅။ (ကုန္သည္တုိ႔) သင္တုိ႔သည္ တပါးေသာ မင္းတုိ႔၏ ႏုိင္ငံသို႔ ၀င္ကုန္၍ တုိင္းတပါးသားတုိ႔ကို ၾကည့္ရူာၾကလ်က္ (သြားၾကရကုန္၏) ဤသို႔ေသာနည္းျဖင့္ (ေရာက္ေပါက္ကုန္ေသာ) သင္တုိ႔ ၾကားဘူးျမင္ဘူးေသာ အ့ံၾသဖြယ္ကို သင္တုိ႔ထံမွ ၾကားနာလုိပါကုန္၏ (ဟု နတ္သားက ေျပာဆုိ၏)။

၆၁၆။ နတ္သား ဤသင့္ဗိမာန္ႏွင့္ သင္နတ္သားထက္ အထူးသျဖင့္ အံ့ၾသခ်ီးမြမ္းဖြယ္ကို အကြ်ႏု္ပ္တုိ႔ ၾကားလည္း မၾကားစဘူး၊ ျမင္လည္း မျမင္စဘူးပါ၊ လူတုိ႔၏အဆင္း သဏၭာန္ကိုလြန္ေသာ ျပည့္စံုေသာ အဆင္းသဏၭာန္ရွိေသာ (သင္နတ္သားႏွင့္တကြ) အလံုးစံုေသာ (ဗိမာန္စေသာ စည္းစိမ္)ကို ျမင္ၾကရကုန္၍ မေရာင့္ရဲႏုိင္ၾကပါကုန္။

၆၁၇။ မ်ားေသာ ပန္းရွိကုန္ေသာ မ်ားေသာ ၾကာပု႑ရိတ္ရွိကုန္ေသာ ေရကန္တုိ႔သည္ ေကာင္းကင္ျပင္၀ယ္ စီးသြားကုန္၏၊ သင္၏ ဤသစ္ပင္တုိ႔သည္လည္း အခါခပ္သိမ္း အသီးႏွင့္ ျပည့္စံုကုန္သည္ျဖစ္၍ ေမႊးၾကိဳင္ေသာ ရနံ႕တုိ႔သည္ အလြန္လွ်င္ ပ်ံ႕လူိင္ကုန္၏။

၆၁၈။ အေတာင္တရာျမင့္ကုန္ေသာ ေၾကာင္မ်က္ရြဲတုိင္ကို၎၊ အေျမွာင့္ရွည္ကုန္ေသာ ေက်ာက္တုိင္ သႏၱာတုိင္တုိ႔၎၊ ပတၱျမားေျပာက္တုိင္တုိ႔၎၊ ေဇာတိရသေက်ာက္မ်က္ရတနာျဖင့္ျပီးေသာတုိင္တုိ႔၎ ဤတုိင္တုိ႔သည္ (ရွိၾကကုန္၏)။

၆၁၉။ ထုိတုိင္တုိ႔၏ အထက္၌ သီတုိင္တေထာင္ တည္ရွိေသာ မႏူိင္းယွဥ္အပ္ေသာ အာႏုေဘာ္လည္းရွိေသာ ရတနာအမ်ိဳးမ်ိဳးတုိ႔ႏွင့္ ယွဥ္၍ေရႊပြတ္တုိင္တုိ႔ျဖင့္ ၀န္းရံအပ္ေသာ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ ရတနာတုိ႔ျဖင့္ ျပီးေသာ အမုိးတုိ႔ျဖင့္ ေကာင္းစြာမုိးအပ္ေသာ သင္၏ ဤဗိမာန္သည္ ေကာင္းလွပါေပ၏။

၆၂၀။ သင္၏ ဤဗိမာန္သည္ ဦးသစ္ေသာ ဇမၺဴရာဇ္ေရႊစင္ကဲ့သို႔ ထြက္ေသာ အေရာင္အလွ်ံရွိ၏၊ ထုိဗိမာန္၏ ထုိထုိအစိတ္အပုိင္းသည္ အလြန္ေျပျပစ္ေခ်ာေမာလွ၏၊ ျပာသာဒ္ေဆာင္ ေစာင္းတန္းေလွခါး တံကဲမွီပ်ဥ္တုိ႔ႏွင့္လည္း ျပည့္စံုေပ၏၊ ျမဲျမံခိုင္ခံ့လွ၏၊ အဆင္းသဏၭာန္လည္း အလြန္လွ၏ ေကာင္းစြာစုေပါင္းထားေသာ အစိတ္အပိုင္းလည္းရွိ၏၊ အလြန္လွ်င္ ရူခ်င္ဖြယ္ေကာင္း၏၊ စိတ္ႏွစ္သက္ဖြယ္လည္း ရွိ၏။

၆၂၁။ ရတနာဗိမာန္၏ အတြင္း၌ မ်ားစြာေသာ ထမင္းအေဖ်ာ္ရွိ၏ (သင္သည္) နတ္သမီးအေပါင္း ျခံရံကာ မုရုိးစည္ အာလမၺရစည္ႏွင့္ အျခားတူရိယာမ်ိဳးတုိ႔၏ အသံတုိ႔ျဖင့္ ျခိမ့္ျခိမ့္ညံလ်က္ ခ်ီးမြမ္းျခင္းထုတိမဂၤလာမ်ိဳးျဖင့္ ခ်ီးက်ဴးခံထုိက္သူ ျဖစ္ပါေပ၏။

၆၂၂။ မၾကံစည္ႏုိင္ေသာ အာႏုေဘာ္ရွိ၍ ဂုဏ္အားလံုးတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ထုိသင္သည္ နဠိနီမည္ေသာ ကစားရာဌာန၌ ေ၀ႆ၀ဏ္နတ္မင္းၾကီးကဲ့သို႔ နတ္သမီးအေပါင္းသည္ ႏူိးအပ္သည္ျဖစ္၍ ႏွလံုးေမြ႕ေလ်ာ္ဖြယ္ ရွိေသာ ဗိမာန္ျပသာဒ္ျမတ္၌ ေမြ႕ေလ်ာ္ရပါေပ၏။

၆၂၃။ နတ္သား သင္သည္ စာတုမဟာရာဇ္ နတ္ျဖစ္ေလသေလာ၊ သို႔မဟုတ္ ပူေဇာ္အပ္ေသာ နတ္ပင္ျဖစ္ေလသေလာ၊ သို႔မဟုတ္ နတ္တုိ႔၏အရွင္ သိၾကားမင္း ျဖစ္ေလသေလာ၊ လူပင္ျဖစ္ေလသေလာ၊ လွည္းကုန္သည္တုိ႔သည္ သင့္ကို ေမပါကုန္၏၊ အကြ်ႏု္ပ္တုိ႔အား ေျဖၾကားပါေလာ့၊ သင္ အဘယ္သူ ျဖစ္ပါသနည္း၊ ပူေဇာ္အပ္ေသာ နတ္ပင္ျဖစ္ေလသေလာ (ဟု ကုန္သည္မ်ားက ေမး၏)။

၆၂၄။ ကုန္သည္တုိ႔ ငါသည္ သဲကႏၱာရ၌ ေစာင့္ေရွာက္ေသာ ကႏၱာရခရီးေစာင့္ ေသရိသက အမည္ရွိေသာ နတ္ပါတည္း၊ ငါသည္ ေ၀ႆ၀ဏ္နတ္မင္းၾကီး၏ စကားကို လုိက္နာရသည္ျဖစ္၍ ဤသဲကႏၱာရအရပ္ကို ေစာင့္ေရွာက္ရပါ၏ (ဟု နတ္သားက ေျဖ၏)။

၆၂၅။ နတ္သား သင္သည္ (ဤဗိမာန္ကို) အေၾကာင္းမရွိပဲ အလုိလုိ ရအပ္ေလသေလာ၊ သင္၏ စိတ္ညြတ္မူေၾကာင့္ ျဖစ္ေလသေလာ၊ မိမိကုိယ္တုိင္ ျပဳလုပ္ထားသလာ၊ သို႔မဟုတ္ နတ္တုိ႔က ေပးပါသေလာ၊ လွည္းကုန္သည္တုိ႔သည္ သင့္ကို ေမးပါ ကုန္၏၊ သင္သည္ ႏွစ္သက္ဖြယ္ေသာ ဤဗိမာန္ကို အဘယ္အေၾကာင္းေၾကာင့္ ရအပ္သနည္း (ဟု ကုန္သည္မ်ားက ေမး၏)။

၆၂၆။ ကုန္သည္တုိ႔ ငါသည္ (ဤဗိမာန္ကို) အေၾကာင္းမရွိပဲ အလုိလိုရအပ္သည္လည္း မဟုတ္၊ ငါ၏ စိတ္ညြတ္မူေၾကာင့္ ျဖစ္သည္လည္းမဟုတ္၊ ငါသည္ မိမိကုိယ္တုိင္ ျပဳလုပ္ထားသည္လည္းမဟုတ္၊ နတ္တုိ႔ကေပးအပ္သည္လည္းမဟုတ္၊ မယုတ္မာေသာ မိမိဥစၥာျဖစ္ေသာ ေကာင္းမူကံတုိ႔ေၾကာင့္ ႏွစ္သက္ဖြယ္ရွိေသာ ဤဗိမာန္ကို ငါရ၏ (ဟု နတ္သားက ေျဖ၏)။

၆၂၇။ နတ္သား သင္၏ ေဆာက္တည္ေသာ အက်င့္သည္ အဘယ္ပါနည္း၊ ျမတ္ေသာအက်င့္သည္ အဘယ္ပါနည္း၊ နတ္သား ဤအက်ိဳးသည္ အဘယ္သို႔ေသာ အေလ့အက်င့္ေကာင္း၏ အက်ိဳးပါနည္း၊ လွည္းကုန္သည္တုိ႔သည္ သင့္ကို ေမးပါကုန္၏၊ သင္သည္ ဤဗိမာန္ကို အဘယ္ကုသိုလ္ကံေၾကာင္ ့ရအပ္ပါသနည္း (ဟု ကုန္သည္မ်ားက ေမးျပန္၏)။

၆၂၈။ ကုန္သည္တုိ႔ ငါသည္ ေကာသလတုိင္းသူတုိ႔၏ မင္းအျဖစ္ကို ျပဳခဲ့စဥ္အခါက ပါယာသိရာဇညဟူေသာ အမည္ရွိခဲ့၏၊ အလွဴေပးျခင္း၏ အက်ိဳးသည္ မရွိဟု အယူရွိခဲ့ဘူး၏၊ ႏွေျမာေစးႏွဲ၀န္တုိခဲ့ဘူး၏၊ ယုတ္မာေသာ အက်င့္လည္း ရွိခဲ့ဘူး၏၊ (သတၱ၀ါသည္ ေသသည္မွေနာက္ ျပတ္၏၊ တမလြန္ေလာက၌ မျဖစ္ဟူေသာ) ဥေစၦဒဒိ႒ိအယူရွိခဲ့ဘူး၏။

၆၂၉။ ထုိစဥ္အခါက အၾကားအျမင္မ်ား၍ တရားစကားကို ဆန္းၾကယ္စြာ ေျပာေဟာတတ္ေသာ ျမင့္ျမတ္ေသာ ကုမာရကႆပအမည္ရွိေသာ ရဟန္းသည္လည္း ရွိခဲ့၏၊ ထုိရဟန္းသည္ ငါ့အား တရားစကားကို ေျပာေဟာခဲ့၏၊ ငါ၏ မွားေသာ အယူတည္းဟူေသာ ေျငာင့္တံသင္းတို႔ကို ပယ္ႏုတ္ေတာ္မူခဲ့၏။

၆၃၀။ ကုန္သည္တုိ႔ ငါသည္ ထုိရဟန္း၏ ထုိတရားစကားကို ၾကားနာရ၍ ဥပါသကာ၏ အျဖစ္ကို ေလွ်ာက္ၾကားခဲ့ဘူး၏၊ သူ႔အသက္ကို သတ္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ခဲ့၏၊ ေလာက၌ မေပးသည္ကို ခိုးယူျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ခဲ့၏၊ ေသအရက္ မေသာက္မစားခဲ့ဘူးေပ၊ မဟုတ္မမွန္ေသာ စကားကိုလည္း မေျပာဆုိခဲ့ေပ၊ မိမိမယားျဖင့္သာ ေရာင့္ရဲခဲ့ဘူး၏။

၆၃၁။ ကုန္သည္တုိ႔ ငါေဆာက္တည္၍ က်င့္ေသာ အက်င့္သည္ ထုိဆုိအပ္ခဲ့ျပီးေသာ အက်င့္ပင္တည္း၊ ျမတ္ေသာ အက်င့္သည္လည္း ထုိအက်င့္ပင္တည္း၊ ဤအက်ိဳးသည္ ထုိဆုိအပ္ခဲ့ျပီးေသာ ေကာင္းေသာ အေလ့အက်င့္၏ အက်ိဳးတည္း၊ ထုိမယုတ္မာေသာ ေကာင္းမူကုသိုလ္ကံတုိ႔ေၾကာင့္သာလွ်င္ ငါသည္ ဤဗိမာန္ကို ရ၏ (ဟု နတ္သားက ေျပာဆုိ၏)။

၆၃၂။ ပညာရွိကုန္ေသာ လူတုိ႔သည္ မွန္ေသာ စကားကို ေျပာဆုိကုန္သတတ္၊ ပညာရွိကုန္ေသာ သူတို႔၏ စကားသည္ ေဖာက္ျပန္ျခင္းမရွိ၊ ေကာင္းမူရွိေသာ သူသည္ အၾကင္ အၾကင္အရပ္သို႔ ေရာက္အံ့၊ ထုိထိုအရပ္၌ လိုတုိင္းရလ်က္ ေမြ႕ေလ်ာ္စံေပ်ာ္ရ၏။

၆၃၃။ အၾကင္အၾကင္အရပ္၌ စိုးရိမ္ပူေဆြးမူ ငိုေၾကြးျမည္တမ္းရမူသည္၎ သတ္ျဖတ္ညွဥ္းဆဲမူသည္၎ ေႏွာင္ဖြဲ႕မူသည္၎ ဆုိခဲ့ျပီးေသာ အက်ိဳးမဲ့ ေဘးရန္ျဖစ္ျခင္းသည္၎ အၾကင္အၾကင္အရပ္၌ ရွိ၏၊ မေကာင္းမူကံရွိေသာ သူသည္ ထုိထုိအရပ္သို႔ ေရာက္တတ္၏၊ မေကာင္းေသာ လားရာ “ဒုဂၢတိဘ၀”မွ တခါတရံမွ် မလြတ္ႏုိင္ (ဟု ကုန္သည္မ်ားက ေျပာဆုိကုန္၏)။

၆၃၄။ နတ္သား နတ္အေပါင္းသည္ အခ်င္းခပ္သိမ္း ေတြေ၀ေသာ သေဘာရွိသကဲ့သို႔ ျဖစ္၏၊ အခုိက္အတန္႕ ခဏ၌ပင္ ညြန္ႏွစ္ေရကဲ့သို႔ ေနာက္က်ဳျခင္း သေဘာရွိ၏၊ နတ္သား အဘယ္ေၾကာင့္ သင္၏ ေျခြရံပရိသတ္ျဖစ္ေသာ ဤနတ္အေပါင္းႏွင့္ သင္နတ္သားအား ႏွလံုးမသာယာမူ ျဖစ္ရေလသနည္း (ဟု ကုန္သည္မ်ားက ေမးျမန္းကုန္၏)။

၆၃၅။ ကုန္သည္တုိ႔ နတ္၌ျဖစ္ကုန္ေသာ ေမႊးၾကိဳင္ကုန္ေသာ ဤအနံ႕တုိ႔သည္ ကုကၠိဳေတာမွ ထက္၀န္းက်င္ ပ်ံ႕လွိဳင္ကုန္၏၊ ထုိအနံ႕လူိင္ေသာ ကုကၠိဳပန္းတုိ႔သည္ ေန႕၌၎ ညဥ္႔၌၎ အမုိက္ေမွာင္ကို ပယ္ေဖ်ာက္ကုန္လ်က္ ဤဗိမာန္ကို ထက္၀န္းက်င္မွ ပ်ံ႕လွိဳင္ေစကုန္၏။

၆၃၆-၇။ ကုန္သည္တုိ႔ ဤကုကၠိဳပင္တုိ႔၏ အသီးသည္ အႏွစ္တရာလြန္မွ တခုစီတခုစီ (ရင့္ေရာ္လ်က္) ေၾကြက်၏၊ လူ၌ ျဖစ္ေသာ အႏွစ္တရာလြန္သြားျပီ၊ ဤစတုမဟာရာဇ္နတ္ျပည္၌ အၾကင္အခါမွစ၍ ျဖစ္၏၊ ထုိအခါမွစ၍ ငါသည္ နတ္၌ျဖစ္ေသာ ေနာက္အႏွစ္ငါးရာတုိ႔ပတ္လံုး ဤဗိမာန္၌ တည္ျပီးလွ်င္ အသက္အပိုင္းအျခား ကုန္ျခင္းေၾကာင့္၎ ကုသိုလ္ကံကုန္ျခင္းေၾကာင့္၎ ေသရေတာ့လတၱံ႕ဟု ျမင္၍ ထုိေသရမည္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ျဖစ္ေသာ စိုးရိမ္မူ “ေသာက”ေၾကာင့္ မိန္းေမာေတြေ၀ရ၏ (ဟု နတ္သားက ေျပာဆုိ၏)။

၆၃၈။ နတ္သား အၾကင္သူတို႔သည္ကား နည္းငယ္ တုိေတာင္းစြာ ျဖစ္ရကုန္၏၊ ဘုန္းကံနည္းကုန္ေသာ ထုိသူတုိ႔သည္သာလွ်င္ စိုးရိမ္ကုန္ရာသည္ မဟုတ္ေလာ၊ မႏူိင္းယွဥ္အပ္ေသာ ဗိမာန္ကိုရ၍ ၾကာျမင့္စြာေသာ ကာလပတ္လံုး နတ္စည္းစိမ္ကို ခံစားလ်က္ တည္ေနေသာ ထုိသို႔သေဘာရွိေသာ သင္သည္ အဘယ္အေၾကာင္းေၾကာင့္ စိုးရိမ္ရပါသနည္း (ဟု ကုန္သည္မ်ားက ဆုိ၏)။

၆၃၉။ ကုန္သည္တုိ႔ သင္တုိ႔သည္ ငါ့ကို အၾကင္ခ်စ္ျမတ္ႏုိးဖြယ္စကားကို ဆုိကုန္၏၊ ထုိစကားသည္လည္း ငါ့အား ေလ်ာက္ပတ္ပါေပ၏၊ ငါသည္လည္း သင္တုိ႔ကို ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့ျပီ၊ သင္တုိ႔ အလုိရွိရာအရပ္သို႔ ခ်မ္းသာစြာ သြားၾကကုန္ေလာ့ (ဟု နတ္သားက ေျပာဆုိ၏)။

၆၄၀။ နတ္သား အကြ်ႏု္ပ္တုိ႔သည္ ဥစၥာကို အလုိရွိကုန္သည္ျဖစ္၍ အျမတ္ကို ေတာင့္တကုန္လ်က္ သိႏၶဳအရပ္ ေသာ၀ိရအရပ္သို႔ သြားၾကျပီးလွ်င္ ၀န္ခံသည္အားေလ်ာ္စြာ လံု႔လရွိကုန္လ်က္ စြန္႕ၾကဲမူႏွင့္ ျပည့္စံုကုန္သည္ျဖစ္၍ ၾကီးျမတ္ေသာ ေသရိသကနတ္ပူေဇာ္ပြဲသဘင္ကို ျပဳၾကပါကုန္အံ့ (ဟု ကုန္သည္မ်ားက ဆုိ၏)။

၆၄၁။ ကုန္သည္တုိ႔ သင္တုိ႔သည္ ေသရိသကနတ္သားအား ပူေဇာ္ျခင္းကို မျပဳၾကကုန္လင့္၊ သင္တုိ႔သည္ အၾကင္စကားကို ဆုိကုန္၏၊ ထုိေျပာဆုိသမွ်ကား အားလံုးသည္ သင္တုိ႔္ဆုိတုိင္း ျဖစ္လတၱံ႕၊ သင္တုိ႔သည္ ယုတ္ညံ့ကုန္ေသာ မေကာင္းမူကံတုိ႔ကို ၾကဥ္ေရွာင္ ၾကကုန္ေလာ၊ ဒါနစေသာ ကုသိုလ္တရား အားထုတ္ျခင္းကိုလည္း ေဆာက္တည္က်င့္သံုးၾကကုန္ေလာ။

၆၄၂။ ကုန္သည္တုိ႔ ဤလူအေပါင္းတြင္ မ်ားေသာ အၾကားအျမင္လည္း ရွိေသာ သီလ အက်င့္တုိ႔ႏွင့္လည္း ျပည့္စံုေသာ ယံုၾကည္မူ “သဒၶါ”လည္းရွိေသာ စြန္႕ၾကဲမူ “စာဂ”လည္းရွိေသာ သီလကို အလြန္ခ်စ္ျမတ္ႏူိးေသာ ထုိထုိကိစၥကို ျပဳျခင္း၌ လိမ္မာေသာ ေရာင့္ရဲလြယ္ေသာ ပစၥဳပၸန္တမလြန္ ႏွစ္တန္ေသာ အစီးအပြါးတုိ႔ကိုလည္း သိတတ္ေသာ ဥပါသကာလည္း ရွိ၏။

၆၄၃။ ကုန္သည္တုိ႔ ထုိဥပါသကာသည္ သိလ်က္ မဟုတ္မမွန္ေသာ စကားကို မေျပာဆုိ၊ သူတပါးကို သတ္ျဖတ္ညွဥ္းဆဲျခင္းငွါ မၾကံစည္၊ ကြဲျပားေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ကုန္းစကားကို မေျပာဆုိ၊ သိမ္ေမြ႕၍ ေျပျပစ္ေသာ စကားကို ေျပာဆုိ၏။

၆၄၄။ ကုန္သည္တု႔ိ ရိုေသျခင္း တုပ္၀ပ္ျခင္းႏွင့္ တကြျဖစ္၍ ဆံုးမအပ္ျပီးေသာ ကိုယ္ႏူတ္ႏွလံုးရွိေသာ ယုတ္မာေသာ အက်င့္မရွိေသာ အဓိသီလသိကၡာ၌ အထူးသျဖင့္ စင္ာကယ္ေသာ ဥပါသကာသည္ စင္ၾကယ္ေသာ အသက္ေမြးျခင္းရွိသည္ျဖစ္၍ အမိကို၎ အဖကို၎ တရားသျဖင့္ လုပ္ေကြ်းေမြးျမဴ၏။

၆၄၅။ ကုန္သည္တုိ႔ ထုိဥပါသကာသည္ အမိအဖတုိ႔၏ အေၾကာင္းေၾကာင့္ စည္းစိမ္ဥစၥာတုိ႔ကို ရွာမွီး၏၊ မိမိဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ရွာမွီသည္ မဟုတ္၊ နိဗၺာန္သို႔ စိတ္ညြတ္ေသာ ထုိဥပါသကာသည္ အမိအဖတုိ႔ ေသလြန္သည္ရွိေသာ္ ျမတ္ေသာ အက်င့္ကို က်င့္လတၱံ႕။

၆၄၆။ ကုန္သည္တုိ႔ မေကာက္က်စ္ မစဥ္းလဲ မလွည့္ပတ္မူ၍ ေျဖာင့္မတ္ေသာ ထုိဥပါသကာသည္ ပရိယာယ္ၾကံဆသျဖင့္ေသာ္လည္း မေျပာဆုိ၊ ေကာင္းစြာ ျပဳအပ္ေသာ ကုသိုလ္ကံကို ျပဳေလ့ရွိ၍ တရား၌တည္ေသာ ထုိသို႔သေဘာရွိေသာ ဥပါသကာသည္ အသို႔လွ်င္ ဆင္းရဲကို ရရာအံ့နည္း။

၆၄၇။ ကုန္သည္တုိ႔ ထုိဥပါသကာဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ငါသည္ သင္တုိ႔အား ကိုယ္ထင္ရွားျပဳ၏၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ သင္တုိ႔သည္ တရားကို ရူၾကကုန္ေလာ့၊ သင္တုိ႔သည္ ထုိဥပါသကာ မပါမူ၍ (လာၾကကုန္မူ) ဤသဲကႏၱာရ၌ သူကန္းကဲ့သို႔ ေႏွာက္ရွက္ေသာ စိတ္ရွိကုန္သည္ျဖစ္၍ ခရီးမွားသျဖင့္ စိတ္ပ်က္ကုန္လ်က္ သဲကႏၱာရ၌ျဖစ္ေသာ ေဘးရန္ႏွိပ္စက္ျခင္းျဖင့္၎ တပါးေသာ ေဘးရန္ ႏွိပ္စက္ျခင္းျဖင့္၎ ေတာအရပ္၀ယ္ ျပာအျဖစ္သို႔ လ်င္ျမတ္စြာ ေရာက္ကုန္ရာ၏၊ သူေတာ္ေကာင္းႏွင့္ ေပါင္းေဖာ္ရျခင္းသည္ စင္စစ္ ခ်မ္းသာ၏ (ဟု နတ္သားက ဆုိ၏)။

၆၄၈။ နတ္သား သင္သည္ အၾကင္ဥပါသကသာကို ခ်ီးေျမွာက္ျခင္းငွါ ဤသဲကႏၱာရ ခရီးသို႔ ေရာက္လာ၏၊ ထုိဥပါသကာသည္ အဘယ္သူပါနည္း၊ အဘယ္အမူအရာကို ျပဳပါသနည္း၊ အဘယ္အမည္ရွိပါသနည္း၊ ထုိဥပါသကာ၏ အႏြယ္သည္ အဘယ္ပါနည္း၊ အကြ်ႏု္ပ္တုိ႔သည္လည္း ထိုဥပါသကာကို ေတြ႕ျမင္လုိပါကုန္၏၊ နတ္သား အၾကင္သူကို သင္ခ်စ္ျမတ္ႏုိး၏၊ အကြ်ႏု္ပ္တုိ႔သည္ သင္ခ်စ္ျမတ္ႏုိးေသာ ထုိသူကို သိလုိပါကုန္၏ (ဟု ကုန္သည္မ်ားက ဆုိ၏၊

၆၄၉။ ကုန္သည္တုိ႔ သမၻ၀မည္ေသာ အၾကင္ဆတၱာသည္သည္ (ေခါင္းဖီးရန္) ဘီးထုိင္ခံု ပ်ဥ္ခ်ပ္တုိ႔ကို မွီ၍ အသက္ေမြးျမဴလ်က္ ရတနာသံုးပါးကို ဆည္းကပ္သူ ဥပါသကာျဖစ္၏၊ ထုိသမၻ၀ဆတၱာသည္ကို သိကုန္ေလာ့၊ ထုိဆတၱာသည္သည္ သင္တုိ႔၏ အေစခံတည္း။ သင္တုိ႔သည္ ထုိဆတၱာသည္ကို မရူတ္ခ်ကုန္လင့္၊ ထုိဆတၱာသည္သည္ သီလကို အလြန္ခ်စ္ျမတ္ႏုိးသူ ျဖစ္၏ (ဟု နတ္သားက ဆုိ၏)။

၆၅၀။ နတ္သား သင္ေျပာဆုိေသာ ဥပါသကာကို အကြ်ႏု္ပ္တုိ႔သည္ လူ႔သေဘာအားျဖင့္ သိပါကုန္၏၊ ဂုဏ္အားျဖင့္ကား ဤသို႔သေဘာရွိ၏ဟူ၍ မသိၾကပါကုန္၊ နတ္သား သင္၏ ေကာင္းျမတ္ေသာ စကားကို ၾကားကုန္၍ အကြ်ႏု္ပ္တုိ႔သည္လည္း ထုိဥပါသကာကို ပူေဇာ္ၾကပါကုန္အံ့ (ဟု ကုန္သည္မ်ားက ဆုိ၏)။

၆၅၁။ ကုန္သည္တုိ႔ ဤလွည္းကုန္သည္ အေပါင္းတြင္ အရြယ္ငယ္သူ အလတ္ျဖစ္သူ အရြယ္ၾကီးရင့္သူ လူအားလံုးတုိ႔သည္ ငါ၏ ဗိမာန္သို႔ တက္ၾကကုန္ေလာ့၊ ႏွေျမာစဥ္းလဲေသာ စိတ္ရွိသူတို႔သည္ ကုသိုလ္ေကာင္းမူတုိ႔၏ အက်ိဳးကို ၾကည့္ရူလွည့္ၾကကုန္ (ဟု နတ္သားက ဆုိ၏)။

၆၅၂။ ထုိအရပ္၌ ထုိကုန္သည္အားလံုးတုိ႔သည္ ဗိမာန္သို႔ ငါအလ်င္တက္မည္၊ ငါအလ်င္တက္မည္ ဟု (ဆုိကုန္လ်က္) ထုိ ဆတၱာသည္ဥပါသကာကို ေရွ႕သြားျပဳျပီးလွ်င္ သိၾကားမင္း၏ ဗိမာန္ႏွင့္ တူေသာ ေသရိသကနတ္သားဗိမာန္သုိ႔ တက္ၾကကုန္၏။

၆၅၃။ ထုိဗိမာန္၌ ထုိကုန္သည္အားလံုးတုိ႔သည္ ငါအလ်င္ ငါအလ်င္ဟု (သူ႔ထက္ငါ) ဥပါသကာအျဖစ္ကို ေျပာၾကားကုန္၏၊ အသက္ကို သတ္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ကုန္ျပီ၊ ေလာက၌ မေပးသည္ကို ခိုးယူျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ကုန္ျပီ၊ ေသအရက္ကို မေသာက္စားၾကကုန္၊ မမွန္ေသာ စကားကိုလည္း မေျပာဆုိၾကကုန္၊ မိမိမယားျဖင့္သာ ႏွစ္သိမ့္ေရာင့္ရဲၾကကုန္ျပီ။

၆၅၄။ ထုိဗိမာန္၌ ကုန္သည္ အားလံုးတုိ႔သည္ ငါအလ်င္ ငါအလ်င္ဟု(သူ႔ထက္ငါ) ဥပါသကာအျဖစ္ကို ေျပာၾကားကုန္ျပီးလွ်င္ ကုန္သည္အေပါင္းသည္ ေသရိသကနတ္သား ခြင့္ျပဳအပ္သည္ျဖစ္၍ နတ္သား၏ တန္ခိုးအာႏုေဘာ္ကို အဖန္တလဲလဲ ၀မ္းေျမာက္ကုန္လ်က္ ဖဲသြားေလ၏။

၆၅၅။ ထုိကုန္သည္တုိ႔သည္ ဥစၥာကို အလုိရွိကုန္သည္ျဖစ္၍ အျမတ္ကို ေတာင့္တကနု္လ်က္ သိႏၶဳအရပ္ ေသာ၀ိရအရပ္သို႔ သြားေရာက္ၾကကုန္ျပီးလွ်င္ ၀န္ခံသည္အားေလ်ာ္စြာ လံု႔လရွိကုန္လ်က္ ျပည့္စံုေသာ လာဘ္ရွိကုန္၍ ပါဋလိပုတ္ျပည္သို႔ ေဘးမရွိပဲ ျပန္သြားၾကေလကုန္၏။

၆၅၆။ ထုိကုန္သည္တုိ႔သည္ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ မိမိအိမ္သို႔ ေရာက္ၾကေသာအခါ သားသမီးတုိ႔ႏွင့္၎ မယားတုိ႔ႏွင့္၎ ေပါင္းဆံုမိၾကျပီးလွ်င္ အားရရႊင္လန္း ၀မ္းေျမာက္ ႏွစ္သက္ကုန္သည္ျဖစ္၍ ၾကီးျမတ္ေသာ ေသရိသကနတ္ပူေဇာ္ပြဲသဘင္ကို ျပဳၾကကုန္၏၊ ထုိကုန္သည္တုိ႔သည္ ေသရိသကနတ္ကြန္းကို ေဆာက္လုပ္ၾကကုန္၏။

၆၅၇။ သူေတာ္ေကာင္းတုိ႔ကို မွီ၀ဲ ေပါင္းေဖာ္ရျခင္းသည္ ဤသို႔ (အက်ိဳးမဲ့ကို တားျမစ္ျခင္းအက်ိဳးကို ျပီးေစျခင္း) သေဘာရွိ၏၊ တရားေတာ္၏ ေက်းဇူးတို႔ကို မွီ၀ဲျခင္းသည္ မ်ားျမတ္ေသာ အက်ိဳးအာနိသင္ရွိ၏၊ ဥပါသကာတေယာက္၏ အက်ိဳးငွါ ခ်ီးေျမွာက္ျခင္းကို ျပဳသျဖင့္ သတၱ၀ါအားလံုးတို႔ ခ်မ္းသာျခင္းသို႔ ေရာက္ၾကကုန္၏။

ႏွစ္ခုေျမာက္ေသာ ေသရီသကေပတ၀တၳဳ ျပီး၏။

တတိယဘာဏ၀ါရ ျပီး၏။


မွတ္ခ်က္။ ။ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ အစိုးရ သာသနာေရး၀န္ၾကီးဌာန ဆ႒သံဂါယနာတင္ ပိဋကတ္ေတာ္ စာအုပ္မွ ထုတ္ႏုတ္ေဖာ္ျပထားသည္။

No comments:

Post a Comment