ေဖာ္ျပခဲ့ျပီးေသာ တရားရူမွတ္နည္း အဆင့္ဆင့္တြင္ အေျခခံ တရားရူမွတ္ျခင္းျဖင့္ တရားရူမွတ္ျခင္း ပထမဆင့္တြင္သာ မိနစ္ ခြဲျခား ပိုင္းျခား၍ မထည့္သြင္းခဲ့ပါ။
ထုိအဆင့္မ်ားကို စိတ္၀င္စားစြာ ျပဳလုပ္ေလ့က်င့္မူျပီးစီးသြားလွ်င္ အဆင့္ျမင့္တရားရူမွတ္ျခင္း အဆင့္ဆင့္တြင္ အခ်ိန္ပိုင္းျခားရန္ မလိုပါ၊ မိမိတုိ႔ကိုယ္တုိင္ ခ်င့္တြက္ သိရွိႏုိင္ၾကျပီ ျဖစ္ပါသည္။ ဘာ၀နာက်င့္စဥ္တရား အလုပ္ကိုလည္း စြဲျမဲသြားျပီျဖစ္ပါသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ဤညႊန္ျပခ်က္မ်ားကို တစ္ဆင့္စီ တစ္ဆင့္စီ သေဘာေပါက္နားလည္ေအာင္ဖတ္ရူ၍ (ကိုယ္ေတြ႕ဉာဏ္ျမင္)ေအာင္ ၾကိဳးစားအားထုတ္ က်င့္ေဆာင္ၾကရပါမည္။
ဤညႊန္ျပခ်က္တုိ႔၌ ရူခိုက္ျမင္ခုိက္အခ်ိန္ကာလတြင္ တည္ရွိေန အံ့ေသာ ကိုယ္၊ ႏူတ္၊ စိတ္တုိ႔၏ စင္ၾကယ္ေနမူ အျပစ္ကင္းေနမူ တုိ႔ကိုယူ၍ အေျခခံသီလ(စိတ္၏က်င့္စဥ္) အျပစ္ကင္းေနမူ တုိ႔ကိုယူ၍ အေျခခံသီလ(စိတ္၏က်င့္စဥ္)မ်ား ေစာင့္ထိန္းျခင္းတုိ႔ကို ထည့္သြင္းေဖာ္ျပမူ မျပဳခဲ့ပါ။
တရားရူမွတ္ျခင္းအေပၚတြင္ စိတ္၀င္စား ယံုၾကည္ေလးစားျခင္း၊ ေျဖာင့္မွန္ေသာ စိတ္ႏွလံုးထားရွိျခင္း၊ တရားရူမွတ္ႏုိက္ေလာက္ေသာ ကိုယ္၊ စိတ္၊ က်န္းမာမူရွိျခင္းတုိ႔က ဤတရားရူမွတ္မူ က်င့္စဥ္ႏွင့္ ဉာဏ္အျမင္ရရွိမူကို အေထာက္အကူျပဳပါလိမ့္မည္။
ဤညႊန္ျပခ်က္တြင္ ပကတိရွိေနေသာ မိမိတုိ႔၏ အတြင္းခႏၶာႏွင့္ ျပင္ပမွ ထိေတြ႕ခံစားရအံ့ေသာ အာရုံတုိ႔ကိုသာ ရူမွတ္ရန္ ညႊန္ျပခဲ့ပါသည္။ မိမိ၏ စိတ္တည္ၾကည္မူအေလ်ာက္ မေနာအာရုံတြင္ ေပၚထင္လာတတ္ေသာ ပံုရိပ္၊ ပံုဟန္၊ အေရာင္၊ အလင္း၊ သဏၭာန္ အဆင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးတုိ႔ကို ရူမွတ္ရန္ မေဖာ္ျပခဲ့ပါ။ ထုိထုိအာရုံနိမိတ္တုိ႔သည္ စိတ္၏တည္ၾကည္မူ အတိတ္စြဲလမ္းမူအေလ်ာက္ ေခတၱခဏမွ် ေပၚေပါက္လာတတ္ေသာ ပံုရိပ္မ်ားသာ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ၾကာရွည္တည္တံ့ စြဲျမေနေသာ ပကတိအရူခံမ်ား မဟုတ္ၾကပါ၊ ထိုအရာမ်ားကို အာရုံယူ၍ ႏွလံုးသြင္းရန္မဟုတ္ဘဲ ျဖစ္ပ်က္ဟုသာ ရူမွတ္ရပါမည္။
အကယ္တႏၱဳ မိမိ၏စိတ္တည္ၾကည္မူ ၾကီးမားျခင္းအေလ်ာက္ ထုိအရာမ်ားသည္ စိုးစိုးမိုးမုိး ေပၚလြင္ထင္ရွား ေနပါက (မျမဲ) (ျဖစ္-ပ်က္) ဉာဏ္ျဖင့္ ႏွလံုးသြင္းစိုက္ ၾကည့္ရူမွတ္ပါလွ်င္ ျဖဳန္းျဖဳန္း ရုန္းရုန္း ျပိဳပ်က္ေနၾကသည္ကို စူးစိုက္မူအေလ်ာက္ ရူျမင္ႏုိင္ၾကပါလိမ့္မည္။
ဤညႊန္ျပခ်က္သည္ ထင္ရွားေသာ အတြင္းရုပ္-ရုပ္ဓာတ္ သဘာ၀ အမူအရာ လကၡဏာကို စတင္ရူမွတ္၍ ခႏၶာကိုယ္တစ္ခုလံုးကို ျခံဳငံုသံုးသပ္ေသာ နည္းက်င့္စဥ္ျဖစ္ရာ စိတ္တရား၏ သေဘာ သဘာ၀မ်ားကိုထင္ရွား ျမင္သာေအာင္ ေဖာ္ျပခဲ့ျခင္းမရွိပါ။
ဤရုပ္သဘာ၀ကို ပိုင္ႏုိင္စြာ ရူမွတ္ႏုိင္လွ်င္ စိတ္သဘာ၀ကိုလည္း ကိုယ္တုိင္ကိုယ္က် သေဘာေပါက္ ရူမွတ္လာႏုိင္ၾကပါလိမ့္မည္။
အကယ္စင္စစ္ ဤညႊန္ျပခ်က္သည္ ဆင္းရဲမူ လြန္ကင္းရန္ ခ်မ္းသာေၾကာင္းအက်င့္၏ အက်ိဳးမွ်သာ ျဖစ္ပါသည္။
ဤရူမွတ္မူ အဆင့္ဆင့္တုိ႔ကို စိတ္၀င္စား စူးစိုက္လ်က္ ေလ့က်င့္မူျပီးစီးေအာင္ျမင္ခဲ့ပါလွ်င္ ခ်မ္းသာမူအက်င့္မွန္ကို သေဘာေပါက္ သိျမင္လာႏုိင္ပါလိမ့္မည္။
မိမိတုိ႔၏ တစ္ေန႕တာ အခ်ိန္ကာလမ်ားမွ (ငါးမိနစ္)မွ်ေသာ အခ်ိန္ကို လက္ေတြ႕အသံုးခ်၍ ဤက်င့္စဥ္ကို က်င့္ေဆာင္ျခင္းျဖင့္ ဆင္းရဲမူအားလံုးကုန္ဆံုးရာ ခ်မ္းသာမူ ပကတိ ျပည့္၀ေသာ အသိဉာဏ္ပညာကို အဖိုးအနဂၣထုိက္တန္မြန္ျမတ္လွစြာ ရရွိခံစားႏုိင္ၾကပါလိမ့္မည္။
ဤညႊန္ျပခ်က္တုိ႔ကို က်င့္ေဆာင္ျပီး၍ အေသးစိတ္ ပိုမုိရွင္းလင္းစြာ သိရွိေလ့လာလုိပါက ေထရ၀ါဒ ပိဋကတ္ေတာ္လာ (ကမၼ႒ာန္း ဘာ၀နာက်င့္စဥ္) မ်ားကို ဆက္လက္ေလ့လာ၍ ရူျမင္ပြားမ်ား အားထုတ္ႏုိင္ၾကပါသည္။
ထုိထုိက်င့္စဥ္တုိ႔၏ အေျခခံသေဘာသဘာ၀တုိ႔ကို မိမိတုိ႔ကိုယ္တုိင္ (ကိုယ္ေတြ႕၊ စိတ္ေတြ႕၊ ခႏၶာေတြ႕) အားျဖင့္ သေဘာေပါက္ ဉာဏ္ျမင္ နားလည္ျပီးျဖစ္ေနေၾကာင္း ၀မ္းေျမာက္ဖြယ္ရာ သိရွိလာၾကမည္ ျဖစ္ပါသည္။
အက်င့္မွန္ျဖင့္ အသိမွန္ အျမင္မွန္ ရၾကပါေစ။ ဆင္းရဲမူအေပါင္းမွ လြန္ေျမာက္ေသာ ခ်မ္းသာမူ ပကတိ အသိဉာဏ္ကို မ်က္ေမွာက္ဘ၀မွာပင္ တပ္အပ္ေသခ်ာ ရရွိခံစားႏုိင္ၾကပါေစ။
ႏူတ္ဆက္လကၤာ
ႏူတ္ဆက္စကား ေျပာၾကားရလွ်င္,
ရုပ္နာမ္ရူကြက္ ျဖစ္ပ်က္ထင္ထင္၊
တြင္းပႏွစ္မ်ိဳး ပိုင္စိုးသိျမင္,
ခႏၶာဆုိျမဲ ဆင္းရဲမူပင္၊
လြတ္ေျမာက္ေရး ေမွ်ာ္ေတြး က်င့္ေစခ်င္။
ႏူတ္ဆက္စကား ေျပာၾကားရလွ်င္,
ရုပ္နာမ္ရူကြက္ ျဖစ္ပ်က္ထင္ထင္၊
တြင္းပႏွစ္မ်ိဳး ပိုင္စိုးသိျမင္,
ခႏၶာဆုိျမဲ ဆင္းရဲမူပင္၊
လြတ္ေျမာက္ေရး ေမွ်ာ္ေတြး က်င့္ေစခ်င္။
က်မ္းကိုး။ ။စကၠန္႕ သံုးရာ ဘာ၀နာ စာအုပ္မွ ကိုးကား ေရးသား ေဖာ္ျပထားပါသည္။
No comments:
Post a Comment