ဤေနရာသည္ ဗုဒၶဘုရား၏ ေမတၱာရိပ္ေအာက္တြင္ တည္ရွိပါေသာေၾကာင့္ ေမတၱာရိပ္သို႔ လာေရာက္ခုိလူံရင္း အလည္အပတ္ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ေအးခ်မ္းသာယာၾကပါေစရွင္။
http://api.ning.com/files/bHmmkW-XxGLQN9yR1WXwM7O1jOooBj0ATQasYiGZcJYzT0d2lrE1J9qEhMfqfRVkukdniN63bkOYVZYa9iYcLY2YRiQVhTka/MTY2.gif

Wednesday, 26 August 2009

သူ႔ေက်းဇူး ကိုယ့္ေက်းဇူး

ပစၥဳပၸန္၀တၳဳ
ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္း၌ သီတင္းသံုးစဥ္၊ အရွင္နႏၵာမေထရ္၏ ပုဆုိးတစ္ေထာင္ရျခင္းကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ေဟာေတာ္မႈသည္။
ေကာသလမင္းၾကီး၏ နန္းေတာ္တြင္း၌ အရွင္အာနႏၵာအား တရားေတာ္ကို နန္းတြင္းသူတို႔ကို သင္ၾကားေပးရန္ ေကာသလမင္း၏ ေလွ်ာက္ထားခ်က္အရ ျမတ္စြာဘုရားက တာ၀န္ထားေတာ္မႈသည္။
တစ္ေန႔တြင္ ေကာသလမင္းအား တစ္ထည္လွ်င္ အဖိုးတစ္ေထာင္ထုိက္ေသာ ပုဆိုးေပါင္းတစ္ေထာင္ကို ႏုိင္ငံျခားမွ ဆက္သလာ၏။ ေကာသလမင္းသည္ ငါးရာေသာ မိဖုရားတို႔အား ပုဆိုးငါးရာကိုေပး၏။

ထုိမိဖုရားတုိ႔သည္ အရွင္အာနႏၵာမေထရ္အား ပုဆုိးငါးရာကို လွဴလုိက္ၾက၏။
ေနာက္တစ္ေန႔ ေကာသလမင္း နံနက္စာစားရာသို႔ လာၾကလွ်င္ ပုဆုိးအသစ္ကို ၀တ္မလာ၍ မင္းၾကီးက ေမး၏။ “အရ်င္အာနႏၵာအား လွဴလုိက္ၾကျပီ” ဟုေျပာ၏။ ေကာသလမင္းသည္ “အရွင္အာနႏၵာက ပုဆုိးငါးရာစလံုး

ယသေလာ” ဟု ေမး၏။ “ျမတ္စြာဘုရားက သကၤန္းသုံုးထည္သာ ခြင့္ျပဳေတာ္မႈ၏။ အရွင္အာနႏၵာ ေရာင္းစားလိမ့္မည္ဟု ငါထင္၏”ဟုဆုိ၏။

ရဟန္းတစ္ပါး သကၤန္းသံုးထည္သာ
ေကာသလမင္းသည္ အရွင္အာနႏၵာ မေထရၤအေပၚ မေက်နပ္၍ နံနက္စာစားျပီးလွ်င္ အရွင္အာနႏၵာ မေထရ္ထံ ၀င္ျပီး ရွိခိုး၍ ထုိင္လ်က္ “မိဖုရား ငါးရာတို႔သည္ အရွင္ဘုရားအား ပုဆုိးငါးရာ လွဴပါသေလာ” ဟုေမး၏။
“ဟုတ္ေပ၏” ဟုမိန္႔၏။
“အရွင္ဘုရား ျမတ္စြာဘုရားသည္ ရဟန္းတစ္ပါးလွ်င္ သကၤန္းသံုးထည္သာ ခြင့္ျပဳသည္ မဟုတ္ေလာ”
“မွန္၏ မင္းၾကီး၊ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ရဟန္းတစ္ပါးလွ်င္ သကၤန္သံုးထည္သာ သံုးေဆာင္ရမည္ဟု ခြင့္ျပဳေတာ္မႈသည္ အလွဴကိုလက္ခံရာတြင္မႈကား တားျဖစ္ျခင္းမရွိပါ၊ သို႔အတြက္ သကၤန္းႏါမ္းရိေသာ ရဟန္းမ်ားအတြက္

ထုိပုဆုိးငါးရာကို ခံယူျခင္းျဖစ္သည္” ဟု မိန္႔ေတာ္မႈ၏။

သကၤန္းတစ္ထည္ အသံုးခ်နည္းမ်ိဳးစံု
“အရွင္ဘုရားထံမွရေသာ ရဟန္းသည္ သကၤန္းေဟာင္းသံုးထည္ကို အဘယ္သို႔ျပဳသနည္း” ဟုေမးေလွ်ာက္ျပန္၏။
“မင္းၾကီး ဒုကုဋ္ေဟာင္း သကၤန္းကို ကုိယ္၀တ္ျပဳ၏”
“ကိုယ္၀တ္အေဟာင္းကို အဘယ္သို႔ျပဳသနညး္”
“သင္းပိုင္”
“သင္းပိုင္အေဟာင္းကို အဘယ္သို႔ျပဳသနညး္”
“အိပ္ရာလႊမ္း”
“အိပ္ရာလႊမ္း အေဟာင္းကို”
“ေျမအခင္း”
ေျမအခင္းအေဟာင္းကို”
“ေျခသုတ္”
“ေျခသုတ္ေဟာင္းကို”
“ေျခသုတ္ေဟာင္းကို ပဲခြပ္ဓားျဖင့္ စဥ္း၍ ေျမျဖင့္နယ္ကာ ေက်ာင္းတုိ႔၌ ေျမက်ဥ္းလိမး္က်ံျခင္းျပဳ၏” ဟု မိန္႔ေတာ္မႈရာ ေကာသလမင္းက...
“အရွင္ဘုရား၊ အရွင္ဘုရားတုိ႔အား လွဴအပ္ေသာ သကၤန္းသည္ ေျခသုတ္ျဖစ္သည့္ တုိင္ေအာင္လည္း မပစ္ရေသးပါတကား” ဟု ႏွစ္သက္၀မ္းေျမာက္လွ၍ နန္းေတာ္တြင္းရွိေသာ ပုဆုိးငါးရာကို ထပ္မံလွဴျပန္ေလ၏။

သူ႔ေက်းဇူး
အရွင္အာနႏၵာတြင္ အတူေနတပည့္ ငါးရာရွိ၏။ ထုိအတူေနတပည့္တုိ႔တြင္ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ အရွင္အာနႏၵာအား ေက်းဇူးမ်ား၏။ ေက်ာင္းမရိဂုဏ္ တံျမက္လွည္း၏။ ေသာက္ေရသံုးေဆာင္ေရကို တည္၏။
ဒန္ပူ၊ မ်က္ႏွာသစ္ေရတုိ႔ကို ေပး၏။ ဆြမ္းခ်က္ေက်ာင္း၊ ေရခ်ိဳးခန္း၊ ကုဋီအိမ္သာတုိ႔ကို သုတ္သင္၏။ အရွင္အာနႏၵာသည္ ေနာက္ထပ္ရေသာ ပုဆုိးငါးရာကို ဤရဟန္းငယ္အားသာ ေပး၏။ ထုိရဟန္းငယ္လည္း မိမိႏွင့္

ဥပဇၥ်ာယ္တူေသာ ရဟန္းငယ္တုိ႔အား ေပး၏။ ထုိရဟန္းတုိ႔ဥည္ ပုဆိုးတုိ႔ကိုျဖတ္၍ ဆိုး၍ သစ္လြင္ေသာ သကၤန္းမ်ားျဖင့္ ဘုရားရွင္မ်က္ေမွာက္ တရားသဘင္ ၀င္ေရာက္ၾက၏။ ထိုေနာက္ ျမတ္စြာဘုရားအား

ေလွ်ာက္ၾက၏။
“ အရွင္ဘုရား၊ ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္တုိ႔သည္ မ်က္ႏွာလုိက္တတ္ပါသလားဘုးရား”
“ မ်က္ႏွာ မလုိက္တတ္” ဟုမိန္႔ေတာ္မႈ၏။
အရွင္အာနႏၵာမေထရ္သည္ အဖိုးတစ္ေထာင္ ထုိက္ေသာ ပုဆုိးငါးရာကို ရဟန္းငယ္အားသာလွ်င္ ေပး၏။ ထိုရဟန္းက မိမိရေသာ ပုဆုိးငါးရာကို တပည့္ေတာ္အား ေပးပါ၏” ဟုေလွ်ာက္၏။

ေက်းဇူးေထာက္ထား
“ရဟန္းတို႔ အာနႏၵာ မေထရ္သည္ မ်က္ႏွာလုိက္၍ ထုိရဟန္းအား ေပးသည္မဟုတ္၊ ထုိရဟန္းငယ္သည္ အာနႏၵာအား ေက်းဇူးမ်ား၏။ ထိုေက်းဇူးမ်ားအား ေက်းဇူးျပဳသင့္သည္ဟု ႏွလံုးသြင္းျပီး သူ႔ေက်းဇူးကို

သတိရျခင္းေၾကာင့္ ေက်းဇူးဆပ္ရန္ သင့္သည္ဟု သိ၍ ေပး၏။ ထုိစကားသည္ မွန္၏။ ေရွးပညာရွိတို႔သည္လညး္ မိမိအား ေက်းဇူးျပဴေသာ သူတို႔အား ေက်းဇူးတံု႔ျပန္ျခငး္ ျပဳေတာ္မႈသည္” စု အတိတ္ဇာတ္ကို

ေဟာေတာ္မႈ၏။

အတိတ္ဇာတ္
ဗာရာဏသီျပည္၍ ျဗဟၶဒတ္မင္း စိုးစံစဥ္၊ ဘုရားေလာင္းသည္ ျခေသၤ့ျဖစ္၏။ ေတာင္ဂူ၌ေန၏။ ထုိေတာင္ထိပ္မွ ရပ္ၾကည့္လွ်င္ ေတာင္ေျခရင္းကို ရစ္ပတ္ထားေသာ အိုင္ၾကီး တစ္အုိင္ကို ေတြ႕ရ၏။
ထုိအိုင္၏ ျမင့္ရာအရပ္မွ မာေသာ ညြန္ျပင္တြင္ စိမ္းလန္းစိုျပည္ေသာ ျမက္တုိ႔ေပါက္ၾက၏။ ယုန္သူငယ္၊ ေၾကာင္၊ သမင္၊ ေျမေခြး အစရွိေသာ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး သတၱ၀ါမ်ားသည္ သြားလာလွည့္လည္ က်က္စားၾက၏။
တစ္ေန႔သ၌ ျခေသၤ့သည္ ေတာ္ထပိမွ ရပ္ၾကည့္ရာ သမင္တစ္ေကာင္ ျမက္စားေနသည္ကို ျမင္၇၏။ ျခေသၤ့သည္ ေတာင္ထိပ္မွ လွ်ပ္တစ္ျပက္ ခုန္ခ်၏။ သမင္ ေျပးေလ၏။ ျခေသၤ့ေျခေလးဘက္စလံုးေျမ၌ နစ္သြား၏။

အားစိုက္ ရုန္းပါေသာ္လညး္ ႏႈတ္၍မရေတာ့။

အသက္ကို ကယ္မည့္သူ
ဤသို႔ျဖင့္ ကယ္မည့္သူမရွိဘဲ အစာငတ္ေရငတ္ျဖင့္ ခုႏွစ္ရက္ၾကာလာေသာအခါ အားျပန္၍လာ၏။ သည္အတုိင္းသာဆုိလွ်င္ ေသရေတာ့မည္အမွန္ဟု တစ္ထစ္ခ် တြက္ထားျပိးျဖစ္၏။
ခုႏွစ္ရက္ၾကာလွ်င္ ေျမေခြးတစ္ေကာင္ လာေနသည္ကို ေတြ႕၏။ ေျမေခြးကိုေခၚ၍ “ငါ့အသက္ကိုကယ္ပါ” ဟု ေျပာ၏။ ေျမေခြးက “အုိ-ျခေသၤ့ ငါသည္ သင့္ကို ညြန္မွထုတ္ေပးခ်င္ပါသည္၊ ညြန္မွလြတ္လွ်င္ ငါ့ကို

သင္စားမည္ကို ေၾကာက္ပါသည္” ဟု ဆုိ၏။
“မေၾကာက္ပါႏွင့္ သင့္ကိုငါမစား၊ တကယ္အားျဖင့္သင့္အား ငါမ်ားစြာ ေက်းဇူျပဳမည္” ဟု ေျပာ၏။
ေျမေခြးသည္ ျခေသၤ့၏ ကတိစကားကိုယံု၍ ျခေသၤ့၏ ေျခေလးဘက္မွ ညြန္ႏြံတုိ႔ကို ယက္၍ထုတ္၏။ ထုိေျခေလးဘက္ေျမယက္ထားရာ ညြန္ႏြံေျမကို ေရရွိရာအရပ္မွ ေျမာင္းငယ္ေဖာ္ယက္၍ ေပးကာ ျေမကို

ေပ်ာ့ေအာင္လုပ္၏။ ေျမေပ်ာ့လာလွ်င္ ျခေသၤ့ဗိုက္ေအာက္၀င္ျပီး ၀မ္းဗိုက္ကို ဦးေခါင္းျဖင့္ရြက္ခါ “သခင္ တအားရုန္း” ဟု အခ်က္ေပး၏။ ျခေသၤ့သည္ အရွိန္ျဖင့္ ရုန္းလုိက္ရာ ေျမမာေပၚေရာက္သြား၍ လြတ္ေျမာက္ေလ၏။

မိတ္ေဆြေကာင္း
ျခေသၤ့သည္ အပန္းေျဖ၍ အုိင္သို႔ဆင္းကာ ညြန္မ်ားကို ေဆးေၾကာျပီး ေရခ်ိဳးကာပုူပန္မႈကို ျငိမ္းေအးေစျပီး ေျမေခြးကို ေခၚသြား၏။ ကြ်ဲတစ္ေကာင္ကိုသတ္၍ အစြယ္တို႔ျဖင့္ထြင္ျပီးအသားကို ေျမေခြးေရွ႕မွာခ်ျပီး

ပထမေကြ်း၏။ ေျမေခြးစားျပီးမွ မိမိစား၏။
ထုိေနာက္ ေျမေခြးသည္ အသားတစ္တံုးကို ကိုက္ခ်ီေလရာ ျခေသၤ့ကေမး၍ ေျမေခြးမအတြက္ဟု သိရလွ်င္ မိမိလည္း ျခေသၤ့မအတြက္ အသားတံုးတစ္တံုးခ်ီကာ အတူသြားၾက၏။
ထုိေန႔မွစ၍ ျခေသၤ့သည္ ေက်းဇူးရွင္ ေျမေခြးႏွင့္ ေျမေခြးမတုိ႔ကို ဂု၀အနီး ဂူငယ္တခုတြင္ ေနေစ၍ အစာရွာအတူထြက္ အတူစား ေျမေခြးမႏွင့္ ျခေသၤ့မတုိ႔အတြက္ အမဲတို႔ကို ယူလာရင္းျဖင့္ ကာလၾကာျမင့္ေသာ္

ေျမေခြးမတြင္ သားႏွစ္ေကာင္၊ ျခေသၤ့မတြင္ သားႏွစ္ေကာင္ မီးဖြားၾက၏။ ေျမေခြးကေလးႏွင့္ ျခေသၤ့ကေလးတုိ႔ အတူကစားၾက၏။ ျခေသၤ့မင္းက ေျမေခြးကေလးငယ္မ်ားကိုလည္း ခ်စ္၏။ က်ီစယ္ကစား၏။

သံသယစိတ္
ကာလၾကာေသာ္ ျခေသၤ့မသည္ သံသယစိတ္ ၀င္လာ၏။ ျခေသၤ့မင္းသည္ ဤမွ်ကာလၾကာျမင့္ေအာင္ ေျမေခြး၊ ေျမေခြးမႏွင့္ ကေလးတုိ႔အား အလြန္ခ်စ္၏။ ဂရုစိုက္၍ မျငိဳမျငင္ရွာေဖြ ေကြ်းေနသည္မွာ ေျမေခြးမႏွင့္ ညားေန၍သာ ျဖစ္ရမည္။ ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္သာ ဤမွ် ခ်စ္ျခင္းျဖစ္ရမည္ဟု အေတြး၀င္ကာ ျခေသၤ့မင္းႏွင့္ ေျမေခြးဖိုတုိ႔ အစာရွာသြားေသာအခါ ေျမေခြးမကို ႏ်င္ထုတ္၏။ “ဘာျဖစ္လုိ႔ ဒီမွာ လာေနရသလဲ၊ ဘာ့ေၾကာင့္ မသြားေသးလဲ”ဟု ျခိမ္းေျခာက္ေမာင္းမဲ၏။ ျခေသၤ့မ၏ သားတို႔ကလည္း ေျမေခြးမ၏ သားတို႔ကို ထုိ႔အတူသာလွ်င္ ျခိမ္းေျခာက္ေမာင္းမဲၾက


ဧည့္ၾကာလွ်င္မေကာင္း
ထုိအေၾကာင္းကို ေျမေခြးဖိုအား ေျမေခြးမက ျပန္ေျပာျပျပီး ေျမေခြးဖိုအား“ျခေသၤ့က ေျပာခုိင္းလုိ႔မ်ားလားမသိ၊ ငါတို႔လဲ ေနတာၾကာျပီ၊ ဒါေၾကာင့္ ျခေသၤ့က ငါတုိ႔ကို ခ်စ္ျခင္းျပယ္ျပီ၊ ငါတုိ႔ေနရာေဟာင္းကို ျပန္ၾကပါစို႔”

ဟုေျပာ၏။ ေျမေခြးဖိုသည္ တစ္ဖန္ ျခေသၤ့မင္းကို ေျပာျပ၏။ “အရွင္-ကြ်ႏု္ပ္ဆုိပလာျပီးေနသည္မွာ ၾကာပါျပီ၊ ၾကာၾကာေနေသာ ဧည့္သည္ကို အိမ္ရွင္မ်ား မုန္းတတ္ၾကပါသည္၊ ကြ်ႏု္ပ္တို႔အစာရွာသြားေသာ ကာလ၌

ျခေသၤ့မသည္ ေျမေခြးမအား ဤသို႔ျခိမး္ေျခာက္ ေမာင္းမဲႏင္ထုတ္ပါသည္၊ အၾကင္သူသည္ မိမိထံ၌ေနသူကို မႏွစ္သက္ပါက သြားေလေလာ့ဟု ႏွင္မထုတ္ေကာင္းသေလာ၊ ၾကိမ္းေမာင္း ညွဥ္းဆဲျခင္းမွာ အက်ိဳးမရွိပါ”

ဟုေျပာ၏။
ေျမေခြးက ထပ္၍ ေျပာျပန္သည္။
“မိမိအား မွီ၀ဲခစားသူကို သြားေစလုိ၍ ႏွင္လုိက္၏။ ဤသည္မွာ ထံုးစံသေဘာျဖစ္ပါသည္။ ငါတုိ႔အား ကိုးကြယ္ရာမွ ေဘးျဖစ္လာ၏။ သို႔ေၾကာင့္ မိမိေနရာအရပ္ကို ျပန္ၾကေတာ့မည္” ဟုဆုိ၏။

ျခေသၤမကိုရွင္းျပဆံုးမ၏
ဤစကားကိုၾကားလွ်င္ ျခေသၤ့မင္းသည္ ျခေသၤ့မအားရွင္းျပ၏။ အစာရွာသြားစဥ္ ညြန္၌နစ္၍ ရုန္းမရဘဲ အစာမစားရ ေရမေသာက္ရ။ ခုႏွစ္ရက္ၾကာမွ် ကယ္သူမလာ ေသရမည့္ဆဲဆဲတြင္ ဤေျမေခြးကယ္၍

ငါ့အသက္ခ်မး္သာရာရခဲ့သည္ဟု ရွင္းျပျပီး-
ျခေသၤ့မ ဤေျမေခြးသည္ ငါ၏အသက္ကို ကယ္ခဲ့ေသာ အေဆြခင္ပြန္း ျဖစ္သည္။ အေဆြခင္ပြန္းတို႔၏ တရား၌တည္စြမ္းႏိုင္ေသာ မိတ္ေဆြတည္း။
အေဆြခင္ပြန္းမည္သည္ ယုတ္ညံံံ႕သူ အားနည္းသူဟူ၍မရွိ၊ အေဆြခင္ပြန္းသည္ ဂုဏ္နိမ့္ေသာ္လည္း အေတြခင္ပြန္းတုိ႔၏ တရား၍ တည္လွ်င္ အေဆြအမ်ိဳးလည္း ေတာ္၏။ အေဆြခင္ပြန္းလည္း ျဖစ္၏။
မိတ္ေဆြလည္း ျဖစ္၏။ အေပါင္းအေဖာ္လည္း ျဖစ္၏။
ေျမေခြးသည္ ငါ့အသက္ကို ကယ္ေသာေၾကာင့္ အေပါင္းအေဖာ္ျဖစ္ေသာ ေျမေခြး၊ ေျမေခြးမႏွင့္ သားႏွစ္ေယာက္တုိ႔ကို သင္သည္ မထီမဲ့ျမင္ မျပဳလုပ္ႏွင့္” ဆံုးမ၏။
ျခေသၤ့မသည္ ျခေသၤ့မင္း စကားကိုၾကား၍ သေဘာေပါက္ျပီး ေျမေခြးမကို ေတာင္းပန္၍ အညီအညြန္ေနၾက၏။ ဤသိုပ ညီညိညြတ္ညြတ္ေနၾကသည္မွာ ျခေသၤ့ႏွင့္ ေျမေခြးတုိ႔၏ ေဆြခုႏွစ္ဆက္၊ မ်ိဳးခုႏွစ္ဆက္

တုိင္ေလသည္။

ဇာတ္ေပါင္းေသာ္
ေျမေခြးသည္ - အာနႏၵာ
ျခေသၤ့သည္ - ငါဘုရား
ဟု ဇာတ္ေတာ္ေပါင္၏။

သူငယ္ခ်င္း၊ မိတ္ေဆြအေပါင္းတုိ႔သည္လည္း ဒီဇာတ္ေတာ္ေလးကိုဖတ္ရူလုိ႔ ေက်းဇူးရွင္ကို ေက်းမဆြတ္ပဲ ေက်းဇူးဆပ္ႏိုင္ေသာ ေက်းဇူးသိေသာ သူမ်ားျဖစ္ၾကပါေစလို႔ ဆုေတာင္းလုိက္ပါတယ္။

No comments:

Post a Comment