ဒါေတြဟာ သစၥာလမ္းစဥ္၊ တရားလမ္းစဥ္မွ မဟုတ္တာဘဲ။ ဒါေတြေပၚ စိတ္စိုက္ျပီး သမာဓိထူေထာင္ေနရင္ ဘယ္မွာအက်ိဳးရွိနုိင္ပါ့မလဲ။ သမၼာသမာဓိစိတ္ကို နည္းနည္းေလးေတာင္မွ ျဖဴစင္လာေအာင္ လုပ္မေပးႏုိင္ဘူးဆုိရင္ ဒီလမ္းစဥ္ဟာမွန္တဲ့ လမ္းစဥ္ မဟုတ္ႏုိင္ေသးပါဘူး။ အာရုံက ဘယ္ေပၚမွာ စူးစိုက္ရမလဲဆုိေတာ့ ေယာဂီတုိ႔ အဟုတ္တကယ္ လက္ေတြ႕ခံစားေနရတဲ့ေပၚမွာ စူးစိုက္ထားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
တစ္ခဏေတြရဲ႕ အမွန္တရားေပၚမွာ လုိခ်င္တပ္မက္မူလည္း မရွိမရဘူး။ မုန္းတီး ရြံရွာမူ၊ မလုိလားမူလည္း မရွိရဘူး။ တစ္ခဏရဲ႕ ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ အျဖစ္စစ္ အျဖစ္မွန္ကို ျဖစ္ေနတဲ့အတုိင္းကို လက္ခံရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခဏကေန တစ္ခဏ ျဖစ္ပ်က္ေနတာေတြကို သိရွိေနရပါလိမ့္မယ္။ တစ္ခဏကေန တစ္ခဏ၊ တစ္ခဏကေန တစ္ခဏ၊ ဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာ ဆက္လက္ျပီးေတာ့ သတိရွိေနႏုိင္ပါသလဲ။ အဲ့ဒီေလာက္ ဒီလုိသမာဓိ ျဖစ္ေန၊ သတိရွိေနႏုိင္ သေလာက္ဟာ သမာဓိ ျဖစ္ေနတာပါပဲ။ သမၼာသမာဓိေကာင္းေသာ အာရုံစူးစိုက္ျခင္းပါပဲ။ မဟုတ္ရင္ေတာ့ သမၼာသမာဓိ မဟုတ္ေသးပါဘူး။
သမၼာ၀ါယာမ၊ သမၼာသတိနဲ႔ သမၼာသမာဓိမဂၢင္ ၃-ခုဟာ သမာဓိသိကၡာမွာပါပါတယ္။ သီလသိကၡာရဲ႕ မဂၢင္ ၃-ပါးကိုလည္း ေျပာျပီးပါျပီ။ က်န္ေနေသးတဲ့ ပညာသိကၡာရဲ႕ ၂-ပိုင္းကိုေတာ့ ဒီညမွာ မေျပာေသးပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ စာေတြ႕နဲ႔ငါေတာ့ဟာ တစ္ခ်ိန္တည္းသြားဖုိ႔ရာ လုိပါတယ္။ ပညာစခန္းဟာ သန္ဘက္ခါ က်ေတာ့ ကိုယ္ေတြ႕က်င့္သံုး ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအခါက်ေတာ့ ပညာနယ္ေျမထဲကို ေယာဂီတုိ႔ ပထမဦးဆံုး ေျခလွမ္းလွမ္းၾကရပါလိမ့္မယ္။ သန္ဘက္ခါေန႔လယ္ပိုင္းမွာ ၀ိပႆနာကိုကူးျပီး က်င့္ၾကရပါလိမ့္မယ္။ မနက္ျဖန္ညက်ေတာ့ ပညာသိကၡာကို ေဆြးေႏြးၾကတာေပါ့။
ေယာဂီတုိ႔စျပီး တရားထုိင္စဥ္က ရွစ္ပါးသီလကိုခံယူၾကျပီး ေစာင့္ထိန္းခဲ့ၾကပါတယ္။ သီလဟာ ဒီကမၼ႒ာန္းရဲ႕ အေျခခံအုတ္ျမစ္ ျဖစ္ပါတယ္။ သီလရွိမွ သမာဓိ ထူေထာင္ႏုိင္ပါတယ္။ သမာဓိထူေထာင္ႏုိင္ဖုိ႔ရာကိုေတာ့ ေယာဂီတုိ႔ ဒီေနရာေလးကိုပဲ ရူမွတ္ေနၾကရပါတယ္။ သတိရွိေနၾကပါတယ္။
တစ္ခဏကေနတစ္ခဏဒီသတ္မွတ္ထားတဲ့ ေနရာကေလးအတြင္းမွာ ေပၚလာတဲ့ ေ၀ဒနာဘယ္ေ၀ဒနာမ်ိဳးကိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ရူေနရမွာျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ျဖစ္ပ်က္ေနတာကို ကိုယ္တုိင္ လက္ေတြ႕ ခံစားေနရတဲ့ ေ၀ဒနာကိုမွသာရူပါ။ စိတ္ကူးနဲ႔ ေ၀ဒနာမ်ိဳး မျဖစ္ေစရပါဘူး။ ၀င္သက္ထြက္သက္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေ၀ဒနာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီကန္႕သတ္ထားတဲ့ ေနရာကေလးမွာသာ အာရုံစူးစိုက္ထားပါ။ ေယာဂီတုိ႔ရဲ႕ စိတ္ကို အင္မတန္ထက္ျမက္လာေအာင္ အင္မတန္အားေကာင္းလာေအာင္ က်င့္ၾကပါ။
သန္ဘက္ခါ ပညာသိကၡာကို၀င္တဲ့အခါ စိတ္ကို နက္နက္ ရူိင္းရူိင္း ခြဲစိတ္ႏုိင္ျပီး အတြင္းနက္နက္မွာရွိတဲ့ အင္မတန္ အျမစ္နက္လွတဲ့ အကုသိုလ္ေတြ၊ ကိေလသာအညစ္အေၾကးေတြကို ခြဲထုတ္ပစ္ျပီး ဆင္းရဲဒုကၡ အေပါင္းက ကင္းေ၀းလြတ္ေျမာက္ႏုိင္ရန္အတြက္ ျဖစ္ပါတယ္။ အခ်ိန္ကို မျဖဳန္းတီးၾကပါနဲ႔၊ အေကာင္းဆံုး အသံုးျပဳၾကပါ။ တရားထုိင္ဖုိ႔ရာ အခြင့္ဟာ ရခဲလွတဲ့ အခြင့္အေရးၾကီးျဖစ္ပါတယ္။ ဒီမွာရွိေနတဲ့ ေနထုိင္စားေသာက္ေရး အစီအစဥ္ အခြင့္အေရးေတြကိုလည္း အေကာင္းဆံုး အသံုးျပဳၾကပါ။
ေယာဂီမ်ားအတြက္ ဆရာၾကီးဦးဂိုအင္ကာ၏ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ေဟာေျပာခ်က္ကို ၾကည္ၾကည္၀ိန္ ျမန္မာဘာသာျပန္ စာအုပ္မွ ျပန္လည္ ေဖာ္ျပထားသည္။
သမၼာ၀ါယာမ၊ သမၼာသတိနဲ႔ သမၼာသမာဓိမဂၢင္ ၃-ခုဟာ သမာဓိသိကၡာမွာပါပါတယ္။ သီလသိကၡာရဲ႕ မဂၢင္ ၃-ပါးကိုလည္း ေျပာျပီးပါျပီ။ က်န္ေနေသးတဲ့ ပညာသိကၡာရဲ႕ ၂-ပိုင္းကိုေတာ့ ဒီညမွာ မေျပာေသးပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ စာေတြ႕နဲ႔ငါေတာ့ဟာ တစ္ခ်ိန္တည္းသြားဖုိ႔ရာ လုိပါတယ္။ ပညာစခန္းဟာ သန္ဘက္ခါ က်ေတာ့ ကိုယ္ေတြ႕က်င့္သံုး ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအခါက်ေတာ့ ပညာနယ္ေျမထဲကို ေယာဂီတုိ႔ ပထမဦးဆံုး ေျခလွမ္းလွမ္းၾကရပါလိမ့္မယ္။ သန္ဘက္ခါေန႔လယ္ပိုင္းမွာ ၀ိပႆနာကိုကူးျပီး က်င့္ၾကရပါလိမ့္မယ္။ မနက္ျဖန္ညက်ေတာ့ ပညာသိကၡာကို ေဆြးေႏြးၾကတာေပါ့။
ေယာဂီတုိ႔စျပီး တရားထုိင္စဥ္က ရွစ္ပါးသီလကိုခံယူၾကျပီး ေစာင့္ထိန္းခဲ့ၾကပါတယ္။ သီလဟာ ဒီကမၼ႒ာန္းရဲ႕ အေျခခံအုတ္ျမစ္ ျဖစ္ပါတယ္။ သီလရွိမွ သမာဓိ ထူေထာင္ႏုိင္ပါတယ္။ သမာဓိထူေထာင္ႏုိင္ဖုိ႔ရာကိုေတာ့ ေယာဂီတုိ႔ ဒီေနရာေလးကိုပဲ ရူမွတ္ေနၾကရပါတယ္။ သတိရွိေနၾကပါတယ္။
တစ္ခဏကေနတစ္ခဏဒီသတ္မွတ္ထားတဲ့ ေနရာကေလးအတြင္းမွာ ေပၚလာတဲ့ ေ၀ဒနာဘယ္ေ၀ဒနာမ်ိဳးကိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ရူေနရမွာျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ျဖစ္ပ်က္ေနတာကို ကိုယ္တုိင္ လက္ေတြ႕ ခံစားေနရတဲ့ ေ၀ဒနာကိုမွသာရူပါ။ စိတ္ကူးနဲ႔ ေ၀ဒနာမ်ိဳး မျဖစ္ေစရပါဘူး။ ၀င္သက္ထြက္သက္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေ၀ဒနာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီကန္႕သတ္ထားတဲ့ ေနရာကေလးမွာသာ အာရုံစူးစိုက္ထားပါ။ ေယာဂီတုိ႔ရဲ႕ စိတ္ကို အင္မတန္ထက္ျမက္လာေအာင္ အင္မတန္အားေကာင္းလာေအာင္ က်င့္ၾကပါ။
သန္ဘက္ခါ ပညာသိကၡာကို၀င္တဲ့အခါ စိတ္ကို နက္နက္ ရူိင္းရူိင္း ခြဲစိတ္ႏုိင္ျပီး အတြင္းနက္နက္မွာရွိတဲ့ အင္မတန္ အျမစ္နက္လွတဲ့ အကုသိုလ္ေတြ၊ ကိေလသာအညစ္အေၾကးေတြကို ခြဲထုတ္ပစ္ျပီး ဆင္းရဲဒုကၡ အေပါင္းက ကင္းေ၀းလြတ္ေျမာက္ႏုိင္ရန္အတြက္ ျဖစ္ပါတယ္။ အခ်ိန္ကို မျဖဳန္းတီးၾကပါနဲ႔၊ အေကာင္းဆံုး အသံုးျပဳၾကပါ။ တရားထုိင္ဖုိ႔ရာ အခြင့္ဟာ ရခဲလွတဲ့ အခြင့္အေရးၾကီးျဖစ္ပါတယ္။ ဒီမွာရွိေနတဲ့ ေနထုိင္စားေသာက္ေရး အစီအစဥ္ အခြင့္အေရးေတြကိုလည္း အေကာင္းဆံုး အသံုးျပဳၾကပါ။
ေယာဂီမ်ားအတြက္ ဆရာၾကီးဦးဂိုအင္ကာ၏ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ေဟာေျပာခ်က္ကို ၾကည္ၾကည္၀ိန္ ျမန္မာဘာသာျပန္ စာအုပ္မွ ျပန္လည္ ေဖာ္ျပထားသည္။
No comments:
Post a Comment