ဥပမာဆုိၾကပါစို႔၊ အင္မတန္ဆာေလာင္ေနတဲ့ လူတစ္ဦးဟာ စားေသာက္ဆုိင္ တစ္ဆုိင္ကိုသြားပါတယ္။ စားစရာစားရင္း “မီႏူး”ကိုဖတ္ၾကည့္ေတာ့ ဒီကေန႔ဟာျဖင့္ “တယ္စားျမိန္မွာပဲ”လုိ႔ သြားရည္က်မိပါတယ္။ ဒါဟာ ပထမအျဖစ္အပ်က္။
ေနာက္ သူစားခ်င္တာကို မွာလုိက္ပါတယ္။ မွာျပီးေစာင္ေ့နခိုက္မွာ တျခားလူေတြမွားျပီး စားေသာက္ေနတာကို ၾကည့္မိပါတယ္။ သူတုိ႔တေတြက ျမိန္ေရယွက္ေရ စားေသာက္ေနတာကို ေတြ႕ရျပန္ေတာ့လဲ တစ္ခါသြားရည္႕က်ျပန္ပါတယ္။ ဒါက ဒုတိယအျဖစ္အပ်က္။
ေနာက္သူမွာထားတဲ့ အစားအေသာက္ေရာက္လာျပီး သူစျပီးစားတဲ့အခါမွာ သူကိုယ္တုိင္ အရသာကို ခံစားရတဲ့အခါက်ေတာ့ ဒါက တတိယအျဖစ္အပ်က္။
ပထမအျဖစ္အပ်က္က သုတမယဉာဏ္ပါပဲ။ မီးႏူးကို ဖတ္ၾကည့္ရုံပဲ ရွိပါေသးတယ္။ စားရေသးတာ မဟုတ္ပါဘူး။ အရသာကို ကိုယ္တုိင္ မခံစားရေသးပါဘူး။
ဒုတိယကေတာ့ စိႏၱာမယဉာဏ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဦးေႏွာက္ကို အသံုးျပဳျပီး သိရတာပါ။ လူေတြဟာ စားေကာင္းေသာက္ဖြယ္ေတြကို စားတဲ့အခါမွာ အရသာကို ခံစားရတဲ့အခါမ်ားမွာ သူတုိ႔ရဲ႕ မ်က္ႏွာထားအမူအရာကို အကဲခတ္ႏုိင္ပါတယ္။
တတိယ အေတြ႕အၾကံဳကမွသာ ဘာ၀နာမယဉာဏ္ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္ကိုယ္တုိင္ အစားစားရပါျပီ။ အရသာကို ခံစားရပါျပီ။ ဒီဟာကမွ တည့္တည့္မတ္မတ္နဲ႔ အက်ိဳးကို သက္ေရာက္ေစႏုိင္တာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေယာဂီမ်ားအတြက္ ဆရာၾကီးဦးဂိုအင္ကာ၏ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ေဟာေျပာခ်က္ကို ၾကည္ၾကည္၀ိန္ ျမန္မာဘာသာျပန္ စာအုပ္မွ ျပန္လည္ ေဖာ္ျပထားသည္။
ေနာက္သူမွာထားတဲ့ အစားအေသာက္ေရာက္လာျပီး သူစျပီးစားတဲ့အခါမွာ သူကိုယ္တုိင္ အရသာကို ခံစားရတဲ့အခါက်ေတာ့ ဒါက တတိယအျဖစ္အပ်က္။
ပထမအျဖစ္အပ်က္က သုတမယဉာဏ္ပါပဲ။ မီးႏူးကို ဖတ္ၾကည့္ရုံပဲ ရွိပါေသးတယ္။ စားရေသးတာ မဟုတ္ပါဘူး။ အရသာကို ကိုယ္တုိင္ မခံစားရေသးပါဘူး။
ဒုတိယကေတာ့ စိႏၱာမယဉာဏ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဦးေႏွာက္ကို အသံုးျပဳျပီး သိရတာပါ။ လူေတြဟာ စားေကာင္းေသာက္ဖြယ္ေတြကို စားတဲ့အခါမွာ အရသာကို ခံစားရတဲ့အခါမ်ားမွာ သူတုိ႔ရဲ႕ မ်က္ႏွာထားအမူအရာကို အကဲခတ္ႏုိင္ပါတယ္။
တတိယ အေတြ႕အၾကံဳကမွသာ ဘာ၀နာမယဉာဏ္ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္ကိုယ္တုိင္ အစားစားရပါျပီ။ အရသာကို ခံစားရပါျပီ။ ဒီဟာကမွ တည့္တည့္မတ္မတ္နဲ႔ အက်ိဳးကို သက္ေရာက္ေစႏုိင္တာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေယာဂီမ်ားအတြက္ ဆရာၾကီးဦးဂိုအင္ကာ၏ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ေဟာေျပာခ်က္ကို ၾကည္ၾကည္၀ိန္ ျမန္မာဘာသာျပန္ စာအုပ္မွ ျပန္လည္ ေဖာ္ျပထားသည္။
No comments:
Post a Comment