ဤေနရာသည္ ဗုဒၶဘုရား၏ ေမတၱာရိပ္ေအာက္တြင္ တည္ရွိပါေသာေၾကာင့္ ေမတၱာရိပ္သို႔ လာေရာက္ခုိလူံရင္း အလည္အပတ္ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ေအးခ်မ္းသာယာၾကပါေစရွင္။
http://api.ning.com/files/bHmmkW-XxGLQN9yR1WXwM7O1jOooBj0ATQasYiGZcJYzT0d2lrE1J9qEhMfqfRVkukdniN63bkOYVZYa9iYcLY2YRiQVhTka/MTY2.gif

Friday, 16 March 2012

ေလွသမား ဥပမာ


ေနာက္ ဥပမာတစ္ခုေပးပါဦးမယ္။ လူတစ္ေယာက္ဟာ ေလွေလွာ္ျပီး ျမစ္ရဲ႕ တစ္ဖက္ကမ္းသို႔ သူကူးသြားတယ္ဆုိပါေတာ့၊ မနက္က ကူးသြားျပီး ညေနက်ေတာ့ ဒီဖက္ကမ္းကို ျပန္လာပါတယ္။ စိတ္ထဲမွာေတာ့ မနက္က သူျဖတ္ကူးသြားတဲ့ ျမစ္ဟာ ညေနသူျပန္ျပီးကူးလာေတာ့ ဒီျမစ္ပဲ အတူတူပဲလုိ႔ ထင္ပါတယ္။


ျမစ္ေရထဲကို ေခါင္းငုံ႔လုိက္တယ္ဆုိပါေတာ့။ ျပီးေခါင္းေဖာ္လုိက္ပါတယ္။ ေနာက္ တစ္ခါေရထဲ ေခါင္းျပန္ငုံ႔လုိက္ျပီး ျပန္ေဖာ္လုိက္ရင္ စိတ္ထဲမွာ ဒီျမစ္ေရထဲပဲ ေခါင္းငုံ႔ေနတာပဲ ထင္မိပါတယ္။

ပထမအၾကိမ္ငံု႔တာနဲ႔ ဒုတိယအၾကိမ္ငုံ႔တာဟာ ျမစ္ေရအတူတူပဲ ဒီျမစ္ပဲလုိ႔ ထင္ေနပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေသေသခ်ာခ်ာ ေလ့လာျပီး စဥ္းစားၾကည့္လုိက္ရင္ေတာ့ ပထမတစ္ခါ ငံု႔လုိက္တဲ့ျမစ္ေရဟာ မရွိေတာ့ပါဘူး။ ေရက စီးသြားပါျပီ။ ဒုတိယတစ္ခါ ေခါင္းငုံ႔လုိက္တာဟာလဲ ျမစ္ေရအသစ္စက္စက္ထဲမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ပထမေခါင္းငံု႔တုန္းက စီးတဲ့ေရဟာ အခုတစ္စက္မွ မရွိေတာ့ပါဘူး။ ေရကအျမဲပဲ စီးေနတာကိုး၊ တတိယအၾကိမ္ ေခါင္းငံု႔လုိက္မယ္ဆုိျပန္ရင္လဲ ေရအသစ္ ျမစ္အသစ္ ျဖစ္ေနမွာပါပဲ၊ အျမဲမျပတ္ စီးေနတဲ့ေရဟာ ဒါဟာအတူတူပဲ။ ဒီေရပဲ ဒီျမစ္ပဲလုိ႔မွားတဲ့အျမင္ကို ျပေပးေနပါတယ္။ တစ္ခ်ိန္လံုး မရပ္မနား အဆက္မျပတ္ ျမန္ျမန္ၾကီး ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ ့အရာမ်ားဟာ မမွန္တဲ့အျဖစ္မွားကို ျမင္ေစတတ္ပါတယ္။

လူေတြဟာ သူတုိ႔ရဲ႕ အာရုံစြမ္းကို အသံုးျပဳျပီးေတာ့ ဒီအျမင္မွားေတြက လြတ္ေျမာက္နုိင္ၾကပါတယ္။ ဆုိၾကပါစို႔။ မ်က္စိနဲ႕ျမင္ရတဲ့ အျမင္မွားမွာဆုိရင္ မ်က္စိရဲ႕ အျမင္စြမ္းအားကို အသံုျပဳျပီး အမွန္အတုိင္း ျမင္ႏုိင္ပါတယ္။ ဖေယာင္းတုိင္မီးကို မ်က္စိနဲ႔ျမင္ရေတာ့ မီးေတာက္ကေလးတစ္ခု ျဖစ္ေပၚလာတာ ေပ်ာက္ကြယ္သြားတာကို ျမင္စြမ္းအားနဲ႔ ျမင္ႏုိင္စြမ္းပါတယ္။

ျမစ္ေရစီးတာကိုလည္း “စီးေနတယ္...ဒီ...ေရ မဟုတ္ေတာ့ဘူး”လုိ႔ သိႏုိင္စြမ္းပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ျဖစ္ပ်က္ေနတာေတြက အင္မတန္ အင္မတန္ ျမန္လြန္းတယ္ဆုိရင္ေတာ့ အမွန္အတုိင္းျမင္ရဖုိ႔က မလြယ္ေတာ့ပါဘူး။ လွ်ပ္စစ္မီးကို သာမန္မ်က္စိနဲ႔ၾကည့္ျပီးေတာ့ သူ႔အထဲမွာ ျဖစ္ပ်က္ေနတာေတြကို မျမင္ႏုိင္စြမ္းပါဘူး။ ျမစ္ေရစီးေနတာကို မ်က္စိနဲ႔ ျမင္ႏုိင္စြမ္းပါတယ္။

ပထမတစ္ခါငံု႔လုိက္တဲ့ေရ ေျပာင္းသြားတာကို ျမင္ႏုိင္ေပမယ့္ ပထမတစ္ခါ ငံု႔လုိက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကလည္း မရွိေတာ့ပါဘူး။ ေျပာင္းလဲသြားျပီဆုိတာကိုေတာ့ ဘယ္လုိလုပ္ျပီး သိႏုိင္စြမ္းပါ့မလဲ။ ဒုတိယတစ္ခါ ငံု႔လုိက္တာ လံုး၀လူအသစ္တစ္ဦး ငံု႔လုိက္တာျဖစ္ပါတယ္။ တတိယတစ္ခါ ငံု႔လုိက္ျပန္ေတာ့လည္း ေနာက္ထပ္ လူအသစ္တစ္ဦးက ငံု႔လုိက္တာျဖစ္ပါတယ္။

ခႏၶာကိုယ္ေဘာင္အတြင္းမွာ ဒီမွ်ေလာက္ အင္မတန္ ျမန္လြန္းတဲ့ ေျပာင္းလဲမူေတြ ျဖစ္ေပၚေနပါတယ္။ ေယာဂီဟာ နာရီ၀က္ ေလာက္တုန္းကစျပီး စကားေျပာေနတဲ့ ဒီအခ်ိန္ကေလးအတြင္းမွာ ကုေဋေပါင္းမ်ားစြာ မေရမတြက္ႏုိင္ေလာက္ေအာင္ ကြယ္လြန္ျပီးေနပါျပီ။ ကုေဋေပါင္းမ်ားစြာလဲ ျပန္ျပီးေမြးဖြားခံခဲ့ရပါျပီ။ ေမြးလုိက္ ေသလုိက္၊ ျဖစ္လုိက္ ပ်က္လုိက္၊ ျဖစ္လုိက္ ပ်က္လုိက္ မေျပာႏုိင္ေလာက္ေအာင္ လ်င္ျမန္လြန္းအားၾကီးေတာ့ ကိုယ္ေတြ႕ပညာ ကိုယ္ေတြ႕အသိ ဘာ၀နာမယဉာဏ္ မရွိေသးဘူးဆိုရင္ေတာ့ နာရီ၀က္ေလာက္တုန္းက စကားေျပာတာကို နားေထာင္ေနတဲ့ ေယာဂီဟာ ဒီပုဂၢိဳလ္ပဲ အတူတူပါပဲလုိ႔ ယူဆျပီး အမွန္ကို မျမင္ႏုိင္ၾကဘူး။

မေန႔က ဦးဂိုအင္ကာကလည္း ဒီပုဂၢိဳလ္ၾကီးပဲ ျပီးခဲ့တဲ့ ဆယ္ႏွစ္တုန္းက ဦးဂုိအင္ကာလည္း (ဒီပုဂၢိဳလ္ၾကီးပဲ) အႏွစ္ေလးဆယ္ အႏွစ္ငါးဆယ္ အႏွစ္ေျခာက္ဆယ္တုန္းက ဦးဂိုအင္ကာလည္း ဒီပုဂၢိဳလ္ပါပဲ အတူတူပါပဲလုိ႔ ထင္မွားမိၾကပါတယ္။ ကိုယ္ခႏၶာရဲ႕အတြင္းမွာ တကယ့္ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ အျဖစ္အပ်က္မွန္ကို လက္ေတြ႕ မခံစားရဘူေသးေတာ့ ဒီလုိပါပဲ။ အခုေလ့က်င့္ေနတဲ့ ကမၼ႒ာန္းနည္းနဲ႔ကေတာ့ တကယ့္ အျဖစ္အပ်က္အစစ္အမွန္ကို လက္ေတြ႕ခံစားႏုိင္ၾကပါလိမ့္မယ္။

ဦးေႏွာက္အသိနဲ႔ သိေနတဲ့ သုတမယ၊ စိႏၱာမယဉာဏ္ေတြကို လက္မခံဘဲ တကယ့္ အစစ္အမွန္ကို ကိုယ္ေတြ႕ကိုယ္တုိင္ ခံစားျပီး ၾကိဳးစားၾကဖုိ႔ရာ ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ့္အစစ္အမွန္ကို ကိုယ္ေတြ႕ခံစားႏုိင္လာဖုိ႔ ဘာ၀နာမယဉာဏ္ပညာအဆင့္ကို ေရာက္လာတဲ့အခါက်ရင္ေတာ့ အက်ိဳးေက်းဇူးေတြကို ခံစားလာရပါတယ္။ ဒီဟာအထြတ္အထိပ္ကို ေရာက္ျပီးသူတုိင္း၊ နိဗၺာန္မ်က္ေမွာက္ျပဳျပီး သူတုိင္းတုိ႔ရဲ႕ လုပ္ခဲ့တဲ ့လုပ္ငန္းစဥ္ျဖစ္ပါတယ္။

မိမိရဲ႕ ရုပ္နာမ္တရားကုိသိဖုိ႔ပါပဲ၊ ဦးေႏွာက္အသိဉာဏ္နဲ႔ မိရုိးဖလာယံုၾကည္မူနဲ႔သာ မဟုတ္ဘဲ တကယ့္အျဖစ္အပ်က္ အမွန္အတုိင္းကို သိဖုိ႔ရာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ “ငါဆုိတဲ့ဟာ ဘာလဲ၊ ငါ့ဟာ ဆုိတာဘာလဲ။ ငါ...ငါ...ငါ့ဟာ...ငါ့ဟာလို႔ ေျပာေျပာေနတဲ့ ရုပ္ခႏၶာအပိုင္းၾကီး ငါ...ငါ...ငါ့ဟာ...ငါ့ဟာလုိ႔ ေျပာေျပာေနတဲ့ နာမ္ခႏၶာအပိုင္းၾကီး ဒီဟာေတြဟာ ဘာေတြပါလဲ။

ေယာဂီမ်ားအတြက္ ဆရာၾကီးဦးဂိုအင္ကာ၏ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ေဟာေျပာခ်က္ကို ၾကည္ၾကည္၀ိန္ ျမန္မာဘာသာျပန္ စာအုပ္မွ ျပန္လည္ ေဖာ္ျပထားသည္။

No comments:

Post a Comment