ဒါေၾကာင့္ ဓမၼလမ္းစဥ္ မဂၢင္ရွစ္ပါးရဲ႕ တတိယအ ပုိင္းျဖစ္တဲ့ ပညာသိကၡာကို လုိအပ္ပါတယ္။ ပညာကို လံုး၀ရာခုိင္ႏူန္းအျပည့္ ပြားႏုိင္မွသာ အကုသုိလ္ကံ ေၾကြးေဟာင္းေတြက လြတ္ေျမာက္ႏုိင္ျပီး ဆင္းရဲဒုကၡအေပါင္းကလည္း လြတ္ကြ်တ္ႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။ အဲ့ဒီအခါက်ေတာ့ စိတ္ရဲ႕အတြင္း အနက္ရူိင္းဆံုး အပိုင္းမွာေတာင္မွ ကိေလသာ အညစ္အေၾကးဆုိလုိ႔ အနံ႔အသက္ အရိပ္အေငြ႕ေလးေတာင္ မရွိႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။
ဒါကို ပညာနဲ႔ ၀ိပႆနာနဲ႔ က်င့္သံုးျပီး လုပ္ေဆာင္ရပါတယ္။ အလြန္စင္ၾကယ္တဲ့စိတ္ဟာ သဘာ၀အေလ်ာက္ အတုိင္းမရွိတဲ့ အပၸမာဏ ေမတၱာ၊ အတုိင္းမရွိတဲ့ အပၸမာဏ ကရုဏာ၊ အတုိင္းမရွိတဲ့ အပၸမာဏ မုဒိတာ၊ အတုိင္းမရွိတဲ့ အပၸမာဏ ဥေပကၡာ ျဗဟၼာစိုရ္တရား ေလးပါးနဲ႔ ျပည့္လွ်ံေနပါတယ္။ ဒီလိုစိတ္မ်ိဳးရွိေနရင္ သီလဟာ အလုိလို ေစာင့္ထိန္းျပီးျဖစ္ေနျပီး လံုျခံဳေနပါတယ္။ ေယာဂီတုိ႔က တမင္ၾကိဳးစား အားထုတ္ျပီး ေစာင့္ထိန္းေနဖုိ႔ မလိုေတာ့ပါဘူး။
အကုသိုလ္ေတြ မပြားေတာ့ဘူးဆုိရင္လည္း ကာယကံနဲ႔ေရာ၊ ၀စီကံနဲ႔ေရာ၊ မိမိကိုေရာ၊ သူတစ္ပါးေတြကိုေရာ အႏၱရာယ္ျဖစ္ေစတဲ့ အလုပ္မ်ိဳးေတြ မက်ဴးလြန္ေတာ့ပါဘူး။ ေယာဂီကိုယ္တုိင္ကလည္း အႏၱရာယ္ကင္းသြားပါတယ္။ သူတစ္ပါးေတြလည္း အႏၱရာယ္ ကင္းသြားၾကပါတယ္။ စိတ္ဟာအင္မတန္ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္သြားေတာ့ အခ်ဳပ္အေႏွာင္ေတြက လြတ္ေျမာက္သြားပါတယ္။ ဒီဟာကို ပညာနဲ႔ လုပ္ေဆာင္ယူရပါတယ္။
သီလက သမာဓိထူေထာင္ရန္ ျဖစ္ပါတယ္။ သီလမေစာင့္ထိန္းဘဲနဲ႔ မွန္ကန္တဲ့ သမာဓိ၊ သမၼာသမာဓိ မထူေထာင္ႏုိင္ပါဘူး။ သမၼာသမာဓိကမွ ေယာဂီရဲ႕ပညာကို တုိးပြားေအာင္ လုပ္ေပးပါလိမ့္မယ္။ မဂၢင္လမ္းစဥ္ကို စျပီးက်င့္တဲ့အခါမွာ ပထမအဆင့္၊ ဒုတိယအဆင့္၊ တတိယအဆင့္ရယ္လုိ႔ ခြဲျခားျပီး ေျပာေနပါတယ္။ တရားကို က်င့္ရင္း က်င့္ရင္းနဲ႔ အေတာ္ ကေလးခရီးေရာက္လာတဲ့ အခါက်ေတာ့ ဒီအဆင့္ ၃-ဆင့္ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ၊ ၃-ခု စလံုးကို တစ္ခ်ိန္တည္း တစ္ျပိဳင္တည္း က်င့္ျပီးပြားမ်ားေနတာကို ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။
သီလက သမာဓိကို ေထာက္ပံ့ကူညီမူျပဳ၊ တစ္ခါသမာဓိကပညာကို ေထာက္ပံ့ကူညီမူျပဳ၊ ပညာက သမာဓိကိုေထာက္ပံ့၊ ပညာက သီလကို ေထာက္ပံ့နဲ႔ သိကၡာ ၃-ခုစလံုးဟာ တစ္ခုကိုတစ္ခု အျပန္အလွန္ေထာက္ပံ့အားေပး ကူညီၾကပါတယ္။ ဒါဟာ ဓမၼရဲ႕ သံုးေခ်ာင္းေထာက္ပါပဲ။ သံုးေခ်ာင္းရွိတဲ့ စားပြဲမ်ားလုိေပါ့။ ေျခ ၃-ေခ်ာင္းက တစ္ေခ်ာင္းကို တစ္ေခ်ာင္း ေထာက္ပံ့ေပးၾကပါတယ္။
ေယာဂီတုိ႔ တရားပတ္စၾကရာမွာ သီလနဲ႔ စၾကရပါတယ္။ ျပီးေတာ့ သမာဓိ ထူေထာင္ၾကရပါတယ္။ အခုအခါ ပညာသိကၡာထဲ၊ ပညာနယ္ထဲကို ၀င္ေတာ့မွာဆုိေတာ့ “ပညာဆုိတာဘာလဲ”ဆိုတာကို သိဖုိ႔လုိပါတယ္။ ပညာသိကၡာကို ၂-ပိုင္း၊ မဂၢင္ကို ၂-ခု ခြဲထားပါတယ္။ သမၼာသကၤပၸနဲ႔ သမၼာဒိ႒ိတုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။
ေယာဂီမ်ားအတြက္ ဆရာၾကီးဦးဂိုအင္ကာ၏ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ေဟာေျပာခ်က္ကို ၾကည္ၾကည္၀ိန္ ျမန္မာဘာသာျပန္ စာအုပ္မွ ျပန္လည္ ေဖာ္ျပထားသည္။
အကုသိုလ္ေတြ မပြားေတာ့ဘူးဆုိရင္လည္း ကာယကံနဲ႔ေရာ၊ ၀စီကံနဲ႔ေရာ၊ မိမိကိုေရာ၊ သူတစ္ပါးေတြကိုေရာ အႏၱရာယ္ျဖစ္ေစတဲ့ အလုပ္မ်ိဳးေတြ မက်ဴးလြန္ေတာ့ပါဘူး။ ေယာဂီကိုယ္တုိင္ကလည္း အႏၱရာယ္ကင္းသြားပါတယ္။ သူတစ္ပါးေတြလည္း အႏၱရာယ္ ကင္းသြားၾကပါတယ္။ စိတ္ဟာအင္မတန္ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္သြားေတာ့ အခ်ဳပ္အေႏွာင္ေတြက လြတ္ေျမာက္သြားပါတယ္။ ဒီဟာကို ပညာနဲ႔ လုပ္ေဆာင္ယူရပါတယ္။
သီလက သမာဓိထူေထာင္ရန္ ျဖစ္ပါတယ္။ သီလမေစာင့္ထိန္းဘဲနဲ႔ မွန္ကန္တဲ့ သမာဓိ၊ သမၼာသမာဓိ မထူေထာင္ႏုိင္ပါဘူး။ သမၼာသမာဓိကမွ ေယာဂီရဲ႕ပညာကို တုိးပြားေအာင္ လုပ္ေပးပါလိမ့္မယ္။ မဂၢင္လမ္းစဥ္ကို စျပီးက်င့္တဲ့အခါမွာ ပထမအဆင့္၊ ဒုတိယအဆင့္၊ တတိယအဆင့္ရယ္လုိ႔ ခြဲျခားျပီး ေျပာေနပါတယ္။ တရားကို က်င့္ရင္း က်င့္ရင္းနဲ႔ အေတာ္ ကေလးခရီးေရာက္လာတဲ့ အခါက်ေတာ့ ဒီအဆင့္ ၃-ဆင့္ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ၊ ၃-ခု စလံုးကို တစ္ခ်ိန္တည္း တစ္ျပိဳင္တည္း က်င့္ျပီးပြားမ်ားေနတာကို ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။
သီလက သမာဓိကို ေထာက္ပံ့ကူညီမူျပဳ၊ တစ္ခါသမာဓိကပညာကို ေထာက္ပံ့ကူညီမူျပဳ၊ ပညာက သမာဓိကိုေထာက္ပံ့၊ ပညာက သီလကို ေထာက္ပံ့နဲ႔ သိကၡာ ၃-ခုစလံုးဟာ တစ္ခုကိုတစ္ခု အျပန္အလွန္ေထာက္ပံ့အားေပး ကူညီၾကပါတယ္။ ဒါဟာ ဓမၼရဲ႕ သံုးေခ်ာင္းေထာက္ပါပဲ။ သံုးေခ်ာင္းရွိတဲ့ စားပြဲမ်ားလုိေပါ့။ ေျခ ၃-ေခ်ာင္းက တစ္ေခ်ာင္းကို တစ္ေခ်ာင္း ေထာက္ပံ့ေပးၾကပါတယ္။
ေယာဂီတုိ႔ တရားပတ္စၾကရာမွာ သီလနဲ႔ စၾကရပါတယ္။ ျပီးေတာ့ သမာဓိ ထူေထာင္ၾကရပါတယ္။ အခုအခါ ပညာသိကၡာထဲ၊ ပညာနယ္ထဲကို ၀င္ေတာ့မွာဆုိေတာ့ “ပညာဆုိတာဘာလဲ”ဆိုတာကို သိဖုိ႔လုိပါတယ္။ ပညာသိကၡာကို ၂-ပိုင္း၊ မဂၢင္ကို ၂-ခု ခြဲထားပါတယ္။ သမၼာသကၤပၸနဲ႔ သမၼာဒိ႒ိတုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။
ေယာဂီမ်ားအတြက္ ဆရာၾကီးဦးဂိုအင္ကာ၏ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ေဟာေျပာခ်က္ကို ၾကည္ၾကည္၀ိန္ ျမန္မာဘာသာျပန္ စာအုပ္မွ ျပန္လည္ ေဖာ္ျပထားသည္။
No comments:
Post a Comment