(ျမတ္စြာဘုရားကေဟာၾကားခဲ့တာ ရွိပါတယ္)
သေဗၺ သခၤါရာ အနိစၥာတိ၊ ယဒါ ပညာယ ပႆတိ။
အထ နိဗၺိႏၵတိ ဒုေကၡ၊ ဧသ မဂၢါ ၀ိသုဒၶိယာ။
ဒီလမ္းစဥ္ဟာစိတ္ရဲ႕ သန္႔ရွင္းျခင္း လမ္းစဥ္ျဖစ္ပါတယ္။
သေဗၺ သခၤါရာ အနိစၥာတိ၊ ယဒါ ပညာယ ပႆတိ။
အထ နိဗၺိႏၵတိ ဒုေကၡ၊ ဧသ မဂၢါ ၀ိသုဒၶိယာ။
ဒီလမ္းစဥ္ဟာစိတ္ရဲ႕ သန္႔ရွင္းျခင္း လမ္းစဥ္ျဖစ္ပါတယ္။
ကိေလသာအညစ္အေၾကးေတြက လြတ္ေျမာက္ျပီး သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ျခင္းလမ္းစဥ္ သေဗၺသခၤါရာ အနိစၥာတိ အလံုးစံုေသာ သခၤါရတရားေတြဟာ အနိစၥခ်ည္းပါပဲ။ ျဖစ္ေပၚလာၾကျပီး ခ်ဳပ္ျငိမ္းခ်ဳပ္ျငိမ္းသြားၾကပါတယ္။ ေပ်ာက္ေပ်ာက္သြားၾက၊ ေလာင္ကြ်မ္းသြားၾကပါတယ္။
သခၤါရဆုိတဲ့ စကားလံုးဟာ အဓိပၸါယ္က်ယ္ျပန္႔ပါတယ္။ နာမ္ခႏၶာအပိုင္းကိုေျပာစဥ္က စိတ္ရဲ႕ အပိုင္းၾကီး ၄-ပိုင္းထဲမွာ သခၤါရအေၾကာင္းကို ေျပာျပျပီးခဲ့ျပီးပါျပီ။ စိတ္ရဲ႕ စတုတၳအပိုင္း ေနာက္ဆံုးအပိုင္းျဖစ္တဲ့ အက်ိဳးေပၚေပါက္ပံုအတုိင္း တံု႔ျပန္လုပ္တဲ့ စိတ္အပိုင္း တန္ျပန္ျဖစ္ေစတဲ့၊ မ်ိဳးေစ့ျဖစ္ေစတဲ့ စိတ္အပုိင္းျဖစ္ပါတယ္။ မ်ိဳးေစ့အလုိက္ အသီးသီးပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္မ်ိဳးေစ့ျဖစ္တဲ့ သခၤါရအမူတစ္ခုကို လုပ္လုိက္ျပီးသီးလာတဲ့ အသီးျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ေတြကိုလည္း သခၤါရလုိ႔ပဲေခၚပါတယ္။ ေလာကမွာစုပံုျပီး စုရုံးျပီးျဖစ္လာသမွ်ေတြဟာ သခၤါရေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္အရာပဲမဆို စုရုံးျပီး ျဖစ္လာလွ်င္ ဒီအရာဟာ ျပိဳကြဲရမွာ မလြဲပါဘူး။
ဒီလုိပါပဲ။ လုပ္ေဆာင္မူတစ္ခုက ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အက်ိဳးဟာလည္း အားလံုးမျမဲၾကပါဘူး။ အားလံုးကုန္ေသာ သခၤါရတရားေတြဟာ မျမဲတဲ့တရားေတြခ်ည္းပါပဲ။ အနိစၥ ေတြခ်ည္းပါပဲ။ ဒီအမွန္တရားကို ေယာဂီတုိ႔က ဒါဟာျဖင့္ ဘုရားေဟာလုိ႔ပဲ က်မ္းဂန္လာလုိ႔ပဲလုိ႔ ဦးေႏွာက္အသိဉာဏ္နဲ႔ သုတမယ၊ စိႏၱာမယဉာဏ္နဲ႔ သိၾကျပီး လက္ခံၾကရုံမွ်နဲ႔ေတာ့ ၀ိသုဒၶိမဂၢ-သန္႔ရွင္းေရးလမ္းစဥ္ မဟုတ္ေသးပါဘူး။ ၾကည္ညိဳစိတ္သက္သက္နဲ႔ လက္ခံထားတာကိုး ေယာဂီတုိ႔က ကိုယ္တုိင္ကိုယ္ေတြ႕ လက္ေတြ႕ ဘာ၀နာမယဉာဏ္နဲ႔ ေတြ႕ထိခံစားျပီး သိႏုိင္မွသာ ယဒါပညာယ ပႆတိ=ဒီဟာ လက္ေတြ႕ ေတြ႕ၾကံဳရမယ့္ သိရမယ့္တရား၊ တကယ္ျဖစ္လုိ႔ ကိုယ္တုိင္ေတြ႕ၾကံဳရမယ့္ အျခင္းအရာေတြျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိမဟုတ္ရင္ေတာ့ ဉာဏ္ေစစားလုိ႔ ေပၚလာတာျဖစ္ျပီး ယံုၾကည္ကိုးကြယ္တဲ့ စိတ္ေၾကာင့္ လက္ခံတဲ့အယူပဲ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ လက္ေတြ႕တရား အစစ္အမွန္ေတာ့ မဟုတ္ေသးပါဘူး။
သခၤါရဆုိတဲ့ စကားလံုးဟာ အဓိပၸါယ္က်ယ္ျပန္႔ပါတယ္။ နာမ္ခႏၶာအပိုင္းကိုေျပာစဥ္က စိတ္ရဲ႕ အပိုင္းၾကီး ၄-ပိုင္းထဲမွာ သခၤါရအေၾကာင္းကို ေျပာျပျပီးခဲ့ျပီးပါျပီ။ စိတ္ရဲ႕ စတုတၳအပိုင္း ေနာက္ဆံုးအပိုင္းျဖစ္တဲ့ အက်ိဳးေပၚေပါက္ပံုအတုိင္း တံု႔ျပန္လုပ္တဲ့ စိတ္အပိုင္း တန္ျပန္ျဖစ္ေစတဲ့၊ မ်ိဳးေစ့ျဖစ္ေစတဲ့ စိတ္အပုိင္းျဖစ္ပါတယ္။ မ်ိဳးေစ့အလုိက္ အသီးသီးပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္မ်ိဳးေစ့ျဖစ္တဲ့ သခၤါရအမူတစ္ခုကို လုပ္လုိက္ျပီးသီးလာတဲ့ အသီးျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ေတြကိုလည္း သခၤါရလုိ႔ပဲေခၚပါတယ္။ ေလာကမွာစုပံုျပီး စုရုံးျပီးျဖစ္လာသမွ်ေတြဟာ သခၤါရေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္အရာပဲမဆို စုရုံးျပီး ျဖစ္လာလွ်င္ ဒီအရာဟာ ျပိဳကြဲရမွာ မလြဲပါဘူး။
ဒီလုိပါပဲ။ လုပ္ေဆာင္မူတစ္ခုက ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အက်ိဳးဟာလည္း အားလံုးမျမဲၾကပါဘူး။ အားလံုးကုန္ေသာ သခၤါရတရားေတြဟာ မျမဲတဲ့တရားေတြခ်ည္းပါပဲ။ အနိစၥ ေတြခ်ည္းပါပဲ။ ဒီအမွန္တရားကို ေယာဂီတုိ႔က ဒါဟာျဖင့္ ဘုရားေဟာလုိ႔ပဲ က်မ္းဂန္လာလုိ႔ပဲလုိ႔ ဦးေႏွာက္အသိဉာဏ္နဲ႔ သုတမယ၊ စိႏၱာမယဉာဏ္နဲ႔ သိၾကျပီး လက္ခံၾကရုံမွ်နဲ႔ေတာ့ ၀ိသုဒၶိမဂၢ-သန္႔ရွင္းေရးလမ္းစဥ္ မဟုတ္ေသးပါဘူး။ ၾကည္ညိဳစိတ္သက္သက္နဲ႔ လက္ခံထားတာကိုး ေယာဂီတုိ႔က ကိုယ္တုိင္ကိုယ္ေတြ႕ လက္ေတြ႕ ဘာ၀နာမယဉာဏ္နဲ႔ ေတြ႕ထိခံစားျပီး သိႏုိင္မွသာ ယဒါပညာယ ပႆတိ=ဒီဟာ လက္ေတြ႕ ေတြ႕ၾကံဳရမယ့္ သိရမယ့္တရား၊ တကယ္ျဖစ္လုိ႔ ကိုယ္တုိင္ေတြ႕ၾကံဳရမယ့္ အျခင္းအရာေတြျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိမဟုတ္ရင္ေတာ့ ဉာဏ္ေစစားလုိ႔ ေပၚလာတာျဖစ္ျပီး ယံုၾကည္ကိုးကြယ္တဲ့ စိတ္ေၾကာင့္ လက္ခံတဲ့အယူပဲ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ လက္ေတြ႕တရား အစစ္အမွန္ေတာ့ မဟုတ္ေသးပါဘူး။
ေယာဂီမ်ားအတြက္ ဆရာၾကီးဦးဂိုအင္ကာ၏ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ေဟာေျပာခ်က္ကို ၾကည္ၾကည္၀ိန္ ျမန္မာဘာသာျပန္ စာအုပ္မွ ျပန္လည္ ေဖာ္ျပထားသည္။
No comments:
Post a Comment