(ခ) “ေလာေဘာ လဂၣဏ သဘာ၀ေတာ
ေယဘုေယ်န ေပတာယံ ဂစၦႏိၱ”
ေယဘုေယ်န ေပတာယံ ဂစၦႏိၱ”
ျငိကပ္ခ်ိတ္တြဲတတ္ေသာ သတၱိစြမ္းပကား ဘမ္းအားရွိေသာ ေလာဘသည္ မ်ားေသာအားျဖင့္ ၾကိဳက္ရာစြဲျငိေနတတ္လွသျဖင့္ ျပိတၱာသို႔ ပို႔တတ္၏။
မသိၾကိဳက္ ၾကိဳက္ေနတတ္သူသည္ -
(၁) မေကာင္းက်င့္၌ လက္မိလက္ရအေပၚ စြဲျငိေနျခင္းသည္လည္းရွိပါသည္။
(၂) ေကာင္းက်င့္၌လည္း မိမိ လက္မိလက္ရအေပၚ စြဲျငိေနျခင္းသည္လည္း ရွိပါသည္။
ထုိႏွစ္ခုစလံုး ေနာင္ေရးကိုလည္း ေမွ်ာ္စြဲစြဲလ်က္ကလည္း ရွိေနတတ္ပါသည္။
(က) ဤ၌ မေကာင္းက်င့္စကားမွာ သား/မယားစသည့္ သက္ရွိအေျခြအရံမ်ား၊ ေရႊ၊ ေငြ၊ ဓနစသည့္ သက္မဲ့ အေျခြအရံမ်ားကို ရည္ညႊန္းပါ၏။
(ခ) ေကာင္းက်င့္ဟူေသာ စကားမွာကား ဒါနမူ၊ သီလမူ စသည္မ်ားကိုလည္း ရည္ညႊန္းလုိပါ၏။
ထိုတြင္ မေကာင္းက်င့္၏ အခုစြဲ၊ ေနာင္စြဲႏွစ္မ်ိဳးတုိ႔၌ -
(၁) လက္ငင္းကား ငါ့မယားလွလွေလးေပကပဲ၊ မယားလွလွကရတဲ့ ငါ့သားလွလွေလးေတြကပဲ၊ ထုိမယားလွ၊ သားလွတုိ႔အတြက္ ရွာေဖြစုေဆာင္းထားရတဲ့ ငါ့ဥစၥာမ်ားေပကပဲ၊ ထုိထို ေပကပဲ၊ ေတြကပဲတုိ႔သည္ ငါပိုင္အျဖစ္ အျမဲဆုပ္ကိုင္ထားေသာ လက္ရွိအစြဲမ်ားပင္ျဖစ္ပါသည္။
(၂) ေနာင္အတြက္ကား ဒီလင္၊ ဒီသား၊ ဒီမယားမ်ားႏွင့္ ငွက္ျဖစ္လွ်င္လည္း တစ္ကိုင္းတည္း နားၾကရပါလုိ၏။ ဆင္ျဖစ္လွ်င္လည္း တစ္ကြ်န္းတည္း သြားရပါလုိ၏။ ႏြားျဖစ္လွ်င္လည္း တစ္စားက်က္တည္း စားရပါလုိ၏။ ထုိထုိလုိ၏တို႔သည္ ေသေသာ္မွ ငါပိုင္တုန္းၾကီးျဖင့္ တုန္းခုထားျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။
တစ္ဖန္ေကာင္းက်င့္၌လည္း လက္ငင္းလွဴဖြယ္ပစၥည္း ၀တၳဳမ်ား၌ ငါ့အလွဴပစၥည္း၊ ဤအလွဴသည္ ေျမအုိးကိုခြဲ၍ ေရႊအုိးကိုလက္၌ ကိုင္ဆြဲရသည့္ပမာ ဒီဘ၀မွမေန ေသရေသာကာလ နတ္ျပည္သြားရန္၏ ရိကၡာထုပ္။ ဤသို႔ေသာ ေနာင္ေမွ်ာ္ထားေသာ ထုိအယူအဆတုိ႔သည္လည္း အေရာင္းအ၀ယ္ဆန္ဆန္ ငါ့ေငြေပး၍ ငါ့ပစၥည္းရေပျပီပမာ အခုႏွင့္ ေနာင္အထဲ အစြဲတစ္ခုတည္း တန္းလန္းသာ ျဖစ္ပါသည္။
ထုိအခုႏွင့္ ေနာင္အစြဲႏွစ္မ်ိဳးစြဲတုိ႔တြင္
ေသခါနီး အခုအစြဲကို ဆြဲကိုင္လ်က္က ေသပြဲ၀င္သြားရေခ်ေသာ္
(က) ဤဘ၀ ဤကိုယ္ ဤရုပ္နာမ္၏ လက္ရွိေရာက္ဆဲ အရြယ္အတုိင္း ပံုပမ္းအတုိင္းလွ်င္ သားစြဲသားေနာက္ တေကာက္ေကာက္၊ မယားစြဲ မယားေနာက္ တေကာက္ေကာက္၊ ပစၥည္းမင္က ပစၥည္းထားရာခင္မင္ ကပ္ေရာက္လ်က္ကပင္ ျပိတၱာဘ၀ ရေနတတ္လွေခ်၏။
(ခ) ေကာင္းကင္၌ကား ထုိပံုသဏၭာန္ျဖင့္ပင္ ေက်ာင္းစြဲေသာ ေက်ာင္းဒကာ၊ ကိုယ့္ေက်ာင္းမွာသာ ေစာင့္ေပေတာ့၊ ဘုရားစြဲေသာ ဘုရားဒကာလည္း၊ ကိုယ့္ဘုရားမွာသာ ေနေပေရာ့။ ယေန႔ေခတ္ေပၚ ဆူပါဂလူးေကာ္သည္ ေလာဘေစးေလာက္ မကပ္တတ္ေခ်။ ေလာဘေစးကား တစ္ဘ၀ႏွင့္ တစ္ဘ၀ကိုလွ်င္ လွမ္း၍ ကပ္ေပးတတ္ေခ်၏တကား။
ထုိျပိတၱာေကာင္သည္ ကုသိုလ္ေစတနာ၏ တြန္းလႊတ္မူေၾကာင့္ကား မဟုတ္ေခ်၊ ေလာဘေစတနာ၏ တြန္းလႊတ္မူေၾကာင့္သာ ေရာက္ရေသာ သို႔မဟုတ္ ကိုယ့္ပုဆုိးစ ကိုယ္နင္းလဲေသာဘ၀မ်ိဳး ျဖစ္ရကား စားရမဲ့မဲ့ ေသာက္ရမဲ့မဲ့ ဘ၀တည္း။
ေရႊေက်ာင္းကုန္းဆရာေတာ္ ၀န၀ါသီ ေဉယ်ဓမၼသာမိေထရ္ ေရးသားစီရင္ေတာ္မူသည့္ သတိမူသူတို႔၏ နားရာစခန္း၊ သတိမဲ့သူတို႔၏သြားရာလမ္း စာအုပ္မွ ျပန္လည္ထုတ္ႏူတ္ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။
No comments:
Post a Comment