(က) ေမာေဟာ မုယွန သဘာ၀ေတာ
ေယဘုေယ်န တီရိစၦာနဂတာယံ ဂစၦႏိၱ
ေတြေ၀တတ္ေသာ သတၱိစြမ္းပကား တြန္းအားရွိေသာ ေမာဟသည္ မ်ားေသာအားျဖင့္ ေမ့ေလသူကို တိရစၦာန္ဘံုသို႔သာ တြန္းပို႔တတ္၏။
ၾကက္မ၀ပ္က်င္းထဲမွ ဘဲကေလးေပါက္လာသည္ကား ၾကားဖူးပါသည္။
ေမ့ေမ့ေပ်ာက္ေပ်ာက္ ေနတတ္ေလ့ရွိသူသည္ -
(က) လက္ငင္းကိေလသာဒဏ္ခ်က္ ခံရခ်က္ မသက္သာေသာေၾကာင့္လည္း ျဖစ္၏။
(ခ) ဘ၀စကတည္းက တိရစၦာန္ဘ၀မွာခ်ည္း အေနမ်ားခဲ့ေသာ အေလ့ေၾကာင့္လည္း ျဖစ္၏။
(ဂ) အသက္အသာၾကိဳက္တတ္ေသာ စိတ္ကို အလုိလုိက္ရာမွလည္း ျဖစ္တတ္၏။
ထုိအေမ့သား၏ သြားရာလမ္းမွာ -
(၁) အိပ္ေပ်ာ္ေနဆဲ မီး-မီးဆုိသျဖင့္ထတဲ့၍ လန္႔ေျပး-ေျပးရေလသူပမာ။
(၂) အိပ္ေပ်ာ္ေနဆဲ ဓားျပ၏ ေသနတ္သံၾကားသျဖင့္ အလန္႔တၾကား ေျပးလႊားရေလသူပမာ။
(၃) အိပ္ေပ်ာ္ေနဆဲ ေနအိမ္မီးအ၀ါးခံရသျဖင့္ အလန္႔တၾကား ေျပးလႊားရေလသူပမာ။
ဘ၀သစ္သည္ သြားမိသြားရာ သြားရမည္သာျဖစ္ျပီး ထုိအသြားသည္လည္း ေျခဦးတည့္ရာ ေရွ႕ရွိေနရာမ်ားသို႔ပင္ ျဖစ္ေခ်ေတာ့၏။ ေျခသည္ကား သြားမိသြားရာအေၾကား အေျပးသြားမည္။ လက္သည္ကား ေတြ႕မိေတြ႕ရာအခင္း အတင္းဆြဲထားမည္။ မည္သည့္ေနရာသို႔ မည္သည့္အေၾကာင္းျဖင့္ မည္သို႔သြားမည္ဟူ၍ကား ပစ္မွတ္မရွိျပီ။
(၁) ေမ့ရုံသက္သက္ဆုိက မသိဘံု ေမာဟပိုင္ တိရစၦာန္သို႔
(၂) အေမ့ၾကိဳက္ဆုိပါက ၾကိဳက္သိဘံု ေလာဘပိုင္ ျပိတၱာသို႔
(၃) အေမ့မုန္းျဖစ္ေနက မုန္းသိဘံု ေဒါသပိုင္ ငရဲသို႔။
ထုိတြင္ တိရစၦာန္၌ပင္ ေရရာျခင္းမရွိလွ။ စြဲရာဌာနလုိက္၍လည္း ေရစြဲ၊ ေရေနတိရစၦာန္၊ ကုန္စြဲ၊ ကုန္းေနတိရစၦာန္၊ ေလစြဲ၊ ေလေနတိရစၦာန္လည္း ျဖစ္ႏုိင္ေသး၏။ တစ္ဖန္ ေရ၌ပင္ မိမိခံစားခဲ့ဖူးရာ အာရုံဘက္ လုိက္၍လည္း ဖားစြဲ-ဖား၊ ငါးစြဲ-ငါး စသည္ျဖစ္ႏုိင္ေသး၏။ ကုန္းႏွင့္ ေလမ်ား၌လည္း နည္းဟူပင္မွတ္ပါ။ တစ္ဖန္ စြဲရာစိတ္တုိ႔ကိုလုိက္၍လည္း ေမ့စိတ္သက္သက္အစြဲျဖင့္ဆုိက ဒီဘ၀ဆံုးသြားသည္ႏွင့္ လာမည့္ဘ၀အက်ိဳးေပးသည္ သားေကာင္ၾကီးမ်ား၏ စားစရာ မသိ ႏုိးနား သားေကာင္ငယ္ေလးမ်ား ျဖစ္ႏုိင္၏။ သို႔မဟုတ္ သားစားေကာင္ျဖစ္ ေသာ္မွလည္း အာရုံအေတြ႕ေမ့ေနတတ္ေသာ တိရစၦာန္မ်ား ျဖစ္ႏုိင္၏။
လယ္ကန္သင္ရုိးတစ္ခု၀ယ္ -
- ဖားသည္ ၎၏အစာ ပိုးမႊားသားေကာင္ေလးမ်ားကို ေစာင့္ေနပါ၏။
- ေျမြသည္ ထုိဖားးျမိဳရန္ ေနာက္ကေနေခ်ာင္းေနျပီး ျဖစ္ေနပါ၏။
- တစ္ဖန္ သစ္ပင္ထက္ရွိ သိန္းစြန္ငွက္သည္ ထုိေျမြထုိးသုတ္ရန္ ဟန္ျပင္ျပီး ျဖစ္ေနပါ၏။
- တစ္ဖန္ တစ္ဖက္ခ်ံဳတြင္းရွိ မုဆုိးသည္ ထုိငွက္ကိုပစ္ခ်ရန္ ေလးညွဳိ႕တင္ျပီး ျဖစ္ေနပါ၏။
- ထုိမွဆုိးေနာက္မွကား သစ္သည္ ထုိမုဆုိးကိုကုပ္ရန္ ေခ်ာင္းေနျပီးသားတည္း။
အထက္ပါတုိ႔သည္ အေမ့မွ ေမြးဖြားေပးလုိက္ေသာ မသိေကာင္ အေမ့သားေလးမ်ားခ်ည္း ျဖစ္ၾကပါ၏။ သို႔မဟုတ္ ၾကက္မ၀ပ္တြင္းထဲမွ ဘဲေလးမ်ားတည္း။
တစ္ဖန္ အေမ့ေပၚ အၾကိဳက္ထပ္လ်က္က ေသပြဲ၀င္ရေသာ ရမၼက္အားၾကီးေသာ တိရစၦာန္မ်ိဳး (ေရျဖစ္ေသာ္ဖ်ံ၊ ကုန္းျဖစ္က၀က္ စသည္မ်ိဳး) ျဖစ္ႏုိင္၏။ အေမ့ေပၚ အမုန္းဆင့္ထားလ်က္က ေသပြဲ၀င္ရပါေသာ္ကား ၾကမ္းၾကဳတ္ခက္ထန္ေသာ ေျမြမ်ိဳး၊ က်ားသစ္ စသည္မ်ိဳးမွသည္ ေသးငယ္ေသာကင္း၊ ပရြက္တုိ႔အထိ ျဖစ္ႏုိင္၏။ ၎တုိ႔သည္ ေမ့၍ ခံစားတတ္ရာမွျဖစ္ေသာ အသိမွား၊ အၾကိဳက္မွား၊ မုန္းမွားတုိ႔မွ ေပၚထြက္လာေသာ ေမာဟပိုင္ ဘံုသားစစ္စစ္ခ်ည္းျဖစ္ၾကပါ၏။ သို႔မဟုတ္ ေမ့ျခင္းကိုအေၾကာင္းျပဳ၍ မသိတတ္မ်ိဳး၊ အက်ိဳးဆက္ ထြက္လာျခင္း မည္ပါ၏။
ေရႊေက်ာင္းကုန္းဆရာေတာ္ ၀န၀ါသီ ေဉယ်ဓမၼသာမိေထရ္ ေရးသားစီရင္ေတာ္မူသည့္ သတိမူသူတို႔၏ နားရာစခန္း၊ သတိမဲ့သူတို႔၏သြားရာလမ္း စာအုပ္မွ ျပန္လည္ထုတ္ႏူတ္ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။
No comments:
Post a Comment