- လူသည္ မုိးကို ဦးေေခါင္းရြက္လ်က္က သြားေလ့ရွိ၏။
- ေခြးသည္ ထုိမုိးကို ေက်ာေပးလ်က္က သြား၏။
ထုိေခြး မုိးကို ေက်ာေပးသြားေနေသာ္ ေအာက္သို႔ငံု႔ၾကည့္၍သာ သြားေနမည္သာျဖစ္ရာ ေအာက္ၾကည့္ ၾကည့္၍သြားေနေသာ ထုိေခြး၏ အသိသည္လည္း ေအာက္သိသာရွိရာ၏။ အထက္ ေမာ့မၾကည့္သျဖင့္ အထက္သိကာ မရွိႏုိင္။
တစ္ဖန္ ကန္႔လန္႔သြားသည္ အေရွ႕မွအေနာက္သို႔ေသာ္လည္း ခရီးေပါက္ရာ၏။ သို႔မဟုတ္ ေျမာက္မွေတာင္သို႔ေသာ္လည္း ခရီးေပါက္ရာ၏။ သို႔မဟုတ္ ေျမာက္မွေတာင္သို႔ေသာ္လည္း ခရီးေပါက္ရာ၏။ ေအာက္မွအထက္သို႔ကား အဘယ္နည္းႏွင့္မွ် ခရီးမေပါက္ႏုိင္ပါ။
တစ္ဖန္ ေခြး၏ အမူအက်င့္မ်ားကိုလည္းၾကည့္ -
(က) ၾကိဳက္ ၾကိဳက္သလုိ၊ မိတ္လိုက္တတ္ေသာ ဓေလ့ကို ေခြးဘယ္ေသာကာလမွ မေမ့။
(ခ) မုန္း မုန္းသလုိ လုိက္ကိုက္တတ္ေသာဓေလ့ ထုိေခြး ဘယ္ေတာ့မွ မေမ့။
(ဂ) မသိ မသိသလုိ မသိလုိက္ဖာသာေနမူကိုလည္း ထုိေခြး ဘယ္ေတာ့မွ မစြန္႔။
- ထုိအမူအက်င့္ သံုးခုတုိ႔သည္ ေခြးကိုင္လက္နက္မ်ားတည္း။
- ထုိအမူအက်င့္ သံုးခုတုိ႔သည္ ေခြးပိုင္ဓေလ့ခ်ည္းမ်ားတည္း။
- ထုိအမူအက်င့္ သံုးခုတုိ႔သည္ ေခြးသံုယဥ္ေက်းမူမ်ားတည္း။
ထုိသံုးမ်ိဳး ပိုင္ဆုိင္ထားေသာ ေခြးတိရစၦာန္ မည္သို႔လွ်င္ အထက္သို႔ တက္ႏုိင္ပါမည္နည္း။
ထုိသံုးမ်ိဳးတုိ႔သည့္ ေမ့-မသိမွလာေသာ သံုးပြင့္တစ္ခိုင္မ်ားျဖစ္ၾကရာ ထုိသံုးပြင့္တစ္ခုိင္၌ အစြဲနာေနျခင္းက တစ္ကိစၥ၊ ၀ဋ္တံု႔-၀ဋ္ေၾကြးေပးေခ်စရာ ရွိေနသည္က တစ္ကိစၥတုိ႔ေၾကာင့္ ထိုေခြးအထက္ႏွင့္ အလွမ္းေ၀းလြန္းလွေခ်သည္။ အထက္မေရာက္ေသာ္ အထက္ေရာက္သူတို႔မွ ရႏုိင္ေသာမဂ္ဖုိလ္ကို မည္သို႔ေမွ်ာ္ၾကည့္ႏုိင္အ့ံနည္း။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ထုိအက်င့္ဆိုးသံုးမ်ိဳးတုိ႔ကို မဂ္ဖုိလ္၏ ကန္႔လန္႔အက်င့္ဟူ၍ မွတ္ခဲ့ပါေလ။
(၁) ကိုယ္မသိတုိင္း သူ႔ကိုၾကိဳက္၍ သူ႔ လုိက္ေစာ္ကားျခင္းသည္ မဂ္ဖုိလ္ႏွင့္ေ၀းေသာ အေၾကာင္းတည္း။
(၂) ကိုယ္မသိတုိင္း သူ႔ကိုမုန္း၍ သူ႔သြားျပစ္မွားျခင္းသည္လည္း မဂ္ဖုိလ္ႏွင့္ေ၀းေသာ အေၾကာင္းတည္း။
ထုိသို႔ျဖစ္ရသည္မွ မသိေသာအတိတ္ကံက တြန္းထိုးပို႔ေပးလုိက္ေသာ မသိအက်ိဳးေပး၊ မသိေကာင္ေလးဘ၀ ေရာက္ရျခင္းေၾကာင့္တည္း။ ထုိသူ နိဗၺာန္ရရပါလုိ၏ မည္မွ်ေအာ္ေအာ္ ပံုေဖာ္ရန္ကား ခဲယဥ္းျပီ။
ေရႊေက်ာင္းကုန္းဆရာေတာ္ ၀န၀ါသီ ေဉယ်ဓမၼသာမိေထရ္ ေရးသားစီရင္ေတာ္မူသည့္ သတိမူသူတို႔၏ နားရာစခန္း၊ သတိမဲ့သူတို႔၏သြားရာလမ္း စာအုပ္မွ ျပန္လည္ထုတ္ႏူတ္ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။
No comments:
Post a Comment