ဤေနရာသည္ ဗုဒၶဘုရား၏ ေမတၱာရိပ္ေအာက္တြင္ တည္ရွိပါေသာေၾကာင့္ ေမတၱာရိပ္သို႔ လာေရာက္ခုိလူံရင္း အလည္အပတ္ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ေအးခ်မ္းသာယာၾကပါေစရွင္။
http://api.ning.com/files/bHmmkW-XxGLQN9yR1WXwM7O1jOooBj0ATQasYiGZcJYzT0d2lrE1J9qEhMfqfRVkukdniN63bkOYVZYa9iYcLY2YRiQVhTka/MTY2.gif

Sunday, 26 June 2011

ကုိယ္က်င့္သီလ

ဘယ္သူမ်ား ဘ၀ကို ခပ္ညံ့ညံ့ေနခ်င္တယ္လုိ႔ ၾကားဖူးသလဲ။

လူေတြဟာ ေကာင္းေကာင္းေနခ်င္၊ ေကာင္းေကာင္းစားခ်င္၊ ေကာင္းေကာင္း၀တ္ခ်င္ ၾကတယ္။ အဲသည္လုိ ေနရာတကာ ေကာင္းေကာင္းေနခ်င္၊ စားခ်င္၊ ၀တ္ခ်င္ေပမယ့္ အက်င့္မေကာင္းၾကတာက ခက္တယ္ေလ။

ကုသိုလ္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အကုသိုလ္ပဲျဖစ္ျဖစ္ပါ။ ျပဳလုပ္တဲ့အခါမွာ ေသးငယ္တဲ့ အျပဳေလး လုပ္လုိ႕ အက်ိဳးေပးမွာ မဟုတ္ဘူးလုိ႔ မထင္ပါနဲ႕။ တံစက္ျမိတ္ေအာက္မွာ ခ်ထားတဲ့ ေရအုိးဟာ ေရတစ္စက္၊ တစ္စက္က်ရုံနဲ႕ မၾကာမီ ျပည့္လာသလုိ ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာ အက်ိဳးေပးမွာပါပဲ။ ျပည့္သြား၊ မ်ားသြားမွပဲေလ။ လူအခ်ိဳ႕ဟာ ေကာင္းျမတ္တဲ့ အေလ့အက်င့္ကို သိေပမယ့္ မက်င့္ၾကဘူး။ လူေကာင္းလူမွန္ ျဖစ္ခ်င္ရင္ ေကာင္းျမတ္တဲ့ အက်င့္သီလ အထံုျဖစ္ေအာင္ ေလ့က်င့္ရမယ္။ ဘယ္အက်င့္ဟာ အသင့္ေလ်ာ္ဘူးဆုိတာ နားလည္ေအာင္ ၾကိဳးစားရမယ္။ ၾကိဳးစားေရွာင္ရမယ္။

ေရသာခို အေခ်ာင္လုိက္ခ်င္တာ၊ တပ္နပ္စားဉာဏ္သံုးခ်င္တာ၊ ပ်င္းရိတာ၊ ေပါ့ေလ်ာ့တာ၊ သည္းမခံႏုိင္တာေတြဟာ မေကာင္းတဲ ့အက်င့္သီလေတြပဲ။

အဲ့သည္ အက်င့္ဆုိးေတြဟာ တစ္စံုတစ္ေယာက္ရဲ႕ သႏၱာန္မွာအျမစ္တြယ္ရင္ ေျပာင္းလဲျပဳျပင္ဖုိ႔ ခက္တယ္။ ဒါေပမယ့္ မရဘူးေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ျပင္လုိ႔ရပါတယ္။ ဆႏၵတန္ခုိးဟာ ေကာင္းျမတ္တဲ့ဘက္ကို သန္လာရင္ ျပင္လုိ႔ရတယ္။ အက်င့္သီလ ေကာင္းျမတ္မွန္ကန္ေရးမွာ ဆႏၵတန္ခိုးဟာ အၾကီးဆံုး ေအာင္ျမင္ေရး လက္နက္ျဖစ္တယ္။

သူေတာ္ေကာင္းဥစၥာ ခုႏွစ္ပါးမွာ သီလလည္း ေပါတယ္။ သည္ခုႏွစ္ပါးဟာ အမွန္တကယ္ ေရႊ၊ ေငြ ထက္ကို အဖုိးတန္ပါတယ္။ အဲသည္ခုႏွစ္ပါးက သဒၶါ၊ သီလ၊ သုတ၊ စာဂ၊ ပညာ၊ ဟီရိ၊ ၾသတၱပၸတုိ႔ျဖစ္ျပီး စကားအရ ေျပာရရင္ ရတနာသံုးပါးနဲ႕ ကံနဲ႕ကံရဲ႕အက်ိဳးကို ယံုၾကည္တာ။ ျပီးေတာ့ အက်င့္သီလရွိတာ၊ အၾကားအျမင္ရွိတာ၊ ေပးကမ္းစြန္႕ၾကဲတာ၊ ခႏၶာရဲ႕ျဖစ္ျခင္း ပ်က္ျခင္းကို သိတဲ့ ၀ိပႆနာပညာနဲ႕ မေကာင္းမူကို ရွက္တာ၊ မေကာင္းမူကို ေၾကာက္တာေတြပါပဲ။

အက်င့္ေကာင္း၊ အက်င့္ျမတ္ေတြနဲ႕ သီလရွိသူဟာ စင္ၾကယ္သန္႕ရွင္းတဲ့ အေျပာအဆုိ၊ အလုပ္အကိုင္၊ အၾကံအစည္ေတြေၾကာင့္ စိတ္ေတာင့္တတုိင္း ေအာင္ျမင္ျပီးစီးေနမွာပဲ။ ခ်စ္ခင္တဲ့ လူလည္းမ်ား၊ နာမည္လည္း ေက်ာ္ၾကား၊ ေငြေၾကးဥစၥာလည္း ရေနမွာ ျဖစ္ေတာ့တယ္။ အဲ့ဒါေၾကာင့္ ရဟန္းပညာရွိ၊ လူပညာရွိနဲ႕ လူၾကီးသူမ၊ ဆရာသမားေတြက သီလကို မက်ိဳးေပါက္ေအာင္ ေနဖို႔မွာၾကတာ ျဖစ္တယ္။ သီလေစာင့္ထိန္းဖုိ႔ အထူးသတိေပးၾကတာပါပဲ။

သီလကို ေစာင့္ထိန္းလုိ႔ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အက်ိဳးေက်းဇူးေတြဟာ အတုိင္းအဆမရွိေအာင္ မ်ားပါတယ္။ ေျပာျပလုိ႔လည္း မကုန္ခန္းႏုိင္ဘူး။ သီလမ်ားေလ အက်ိဳးမ်ားေလ ျဖစ္သည္။ ေနာက္ဆံုးမွာ နိဗၺာန္ထိေအာင္ ေရာက္နုိင္ပါတယ္။ ေရခံ၊ ေျမခံ၊ ေျမၾသဇာေကာင္းတဲ့ လယ္ေျမမွာ ဘာမ်ိဳးေစ့မဆုိ ပ်ိဳးႏုိင္တဲ့ သေဘာမ်ိဳးပဲ။ သီလတရားနဲ႕ ေျပာဆုိလုပ္ကိုင္ေနသူရဲ႕ ေနာက္မွာ ခ်မ္းသာအမ်ိဳးမ်ိဳးဟာ အရိပ္လုိ လုိက္ေနေတာ့တယ္။

ရုပ္ေကာင္းျခင္းထက္ စိတ္ေကာင္းဖုိ႔က အေရးၾကီးလွေတာ့ သီလရွိဖုိ႔ လုိအပ္တဲ့ကိစၥပဲ။ သီလမွန္မွ စိတ္မွန္မွာပါ။

သီလျပည့္စံုမူေၾကာင့္ ရတဲ့ အက်ိဳးေက်းဇူး ငါးပါးကေတာ့ -

၁။ မမ့မေလ်ာ့၊ မေပါ့မတန္မူေၾကာင့္ စည္းစိမ္ဥစၥာ ေရႊ၊ ေငြ တုိးတက္တယ္။

၂။ အက်င့္ စာရိတၱ ေကာင္းတဲ့အတြက္ ေက်ာ္ေဇာသတင္း ပ်ံ႕ႏွံ႕ျခင္းရွိတယ္။

၃။ ကိုယ့္ရဲ႕ သီလဂုဏ္ေၾကာင့္ လာသမွ် လူပရိသတ္၊ မင္းပရိသတ္၊ ရဟန္းပရိသတ္ အလယ္မွာ ေၾကာက္ျခင္းကင္းျပီး ရႊင္ပ် က်က္သေရရွိတဲ့ မ်က္ႏွာနဲ႕ ေနရတယ္။

၄။ သီလရဲ႕ သတၱိဂုဏ္ေက်းဇူးေၾကာင့္ ေသခါနီးမွာ မေတြေ၀ဘူး။ မိမိေလ့က်င့္ခဲ့ေသာ သီလေကာင္းမူ ကုသိုလ္ကို ထင္ျမင္ျပီး ေသရတယ္။

၅။ ေဆာက္တည္ခဲ့တဲ့ သီလအက်ိဳးေၾကာင့္ ေသျခင္းရဲ႕ အျခားမဲ့မွာ နတ္ျပည္သို႔ မခြ်တ္ေရာက္တယ္။

သီလမရွိ၊ သီလ မေဆာက္တည္လုိ႔ အက်ိဳးယုတ္တဲ့ ငါးပါးလည္းရွိတယ္။ သီလရွိသူဟာ လက္ငင္းဘ၀မွာေရာ၊ လာမယ့္ဘ၀မွာေရာအက်ိဳးခံစားရသလုိ သီလမရွိသူၾကေတာ့လည္း အက်ိဳးယုတ္ျခင္း ငါးမ်ိဴးကိုခံစားရတာပဲ။

အဲသည္ငါးပါးက -

၁။ အက်င့္သီလ မရွိ ေမ့ေလ်ာ့ ေပါ့တန္မူေၾကာင့္ ဥစၥာပစၥည္းဆုတ္ယုတ္ျခင္းသို႕ ေရာက္ရတယ္။

၂။ အက်င့္သီလ မရွိသျဖင့္ ေက်ာ္ေစာျခင္း မရွိႏုိင္ဘဲ ကဲ့ရဲ႕ျခင္းကိုသာ ခံရတယ္။

၃။ အက်င့္သီလ ပ်က္ျပားမူေၾကာင့္ က်က္သေရမဲ့ျပီး ပရိသတ္အလယ္မွာ ပြဲ မတုိးရဲဘူး။

၄။ ေသခါနီးမွာ အက်င့္သီလ မရွိခဲ့မူေၾကာင္ ့အားကိုးမဲ့ျပီး ေတြေတြေ၀ေ၀ ေသရတယ္။

၅။ ေသျပီး အျခားမဲ့မွာ ေကာင္းရာမေရာက္ျပန္ဘူး။ သီလညွဳိးရင္ ပ်က္တယ္။

အဲ့ဒါဟာ လံုး၀အမွန္တရားပဲ။ သီလညွိဳးျပီး၊ သီလမွိန္ျပီး ေအာင္ျမင္ထြန္းကားေနတယ္ ဆုိတာ မရွိဘူး။ ရွိလဲ ခဏတာ ရွိတာမ်ဳိးပဲ ျဖစ္မယ္။

ေလာကမွာ သီလမညွိဳးဘဲ စင္ၾကယ္စြာ က်င့္ႏုိင္သူေတြသာ ပိုမုိ အဆင့္အတန္း ျမင့္ပါတယ္။

ဂုဏ္ၾကီးသူ၊ ရာထူးၾကီးသူေတြဟာ အဆင့္နဲ႕အညီ သီလ၊ သမာဓိ၊ သိကၡာ၊ ဂုဏ္ေတြ ရွိၾကတာပဲ။ အလကား ဂုဏ္မၾကီးဘူး၊ ရာထူးမၾကီးဘူး။ ရသင့္ရထုိက္လုိ႔ အဆင့္ျမင့္ၾက၊ ရာထူးၾကီးၾက၊ ဂုဏ္ရွိၾကတာပါ။

ရာထူးၾကီးသူ၊ ဂုဏ္ၾကီးသူ၊ အသက္အရြယ္ ၾကီးသူေတြဟာ အသက္အရြယ္အလုိက္ အက်င့္သိကၡာ ေစာင့္ရတယ္။ ေတာ္ရိ ေလ်ာ္ရိ ျဖစ္သလို ေနလုိ႔မရဘူး။ ေနရင္ ပိုအေျပာခံရတယ္။ နာမည္ပ်က္ ဂုဏ္ပ်က္ ျဖစ္တတ္တယ္။

ရာထူးၾကီးသူ၊ ဂုဏ္ၾကီးသူေတြဟာ အရုိအေသ ခံထုိက္ေအာင္ စံနမူနာျပ ျဖစ္ရတယ္။ ငယ္သူေတြ အတုယူတတ္ေအာင္ကို ေနရတယ္။

အဓိကအခ်က္အခ်ာ၊ အၾကီးအကဲ ရာထူးေတြကို အရြယ္နဲ႕အလုိက္ ကြ်မ္းက်င္မူ၊ လုပ္သက္၊ သီလသမာဓိ၊ ေလာကီပညာ အဆင့္အတန္း ျပည့္စံုသူမ်ားကို ခန္႕ထားၾကတယ္။ လုပ္သက္ ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ား သီလညွိဳးရင္ ရာထူးတက္ခဲတယ္။

ၾကီးသူေတြရဲ႕ အရည္အခ်င္း၊ သီလ၊ သမာဓိ ကင္းရွင္းသူ လက္ေအာက္မွာ ဂုဏ္အဂၤါ၊ သီလ၊ သမာဓိ ျပည့္စံုသူေတြ ဘယ္လုိလုပ္ျပီး အမူထမး္လုိ႔ ျဖစ္ပါေတာ့မလဲ။

အလုပ္အကိုင္မွာ ရုိေသ၊ ခန္႕ညား၊ ေလးစားေလာက္သူ ခုိင္းမွ လက္ေအာက္ငယ္သားက လုပ္ခ်င္တယ္။ စိတ္တက္ၾကြတယ္။ မေလးစားတဲ့လူက ခုိင္းရင္ အလုပ္ေႏွာင့္ေႏွးခ်င္တဲ့ သေဘာရွိပါတယ္။

ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါး ခ်မ္းသာမူကို လုိခ်င္ရင္၊ ဆင္းရဲျခင္းကို ေရွာင္ႏုိင္သမွ် ေရွာင္ခ်င္ရင္၊ ျပီးေတာ့ အသက္ရွည္ ျငိမ္းခ်မ္းစြာ ေနခ်င္ရင္ “ငါးပါးသီလ” ကို မျပတ္ တည္ေဆာက္ရလိမ့္မယ္။ ငါးပါးသီလကို အရြယ္ေရာက္တဲ့ ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာလူမ်ိဳး မွန္သမွ် သိၾကပါတယ္။

သူတစ္ပါးအသက္ကို မသတ္ဘဲ ေဒါသစိတ္ကို ခ်ဳပ္ထိန္းမ်ိဳသိပ္ႏုိင္ရင္ ေဒါသမီးျငိမ္းျပီး စိတ္ခ်မ္းသာမယ္။ ေမတၱာစိတ္ပြားမယ္။ ျပီးေတာ့ ေၾကာင့္ၾကမူပါ ကင္းျပီး စိတ္ႏွလံုးက ေအးျမေနမွာပဲ။ ဒါတင္မကဘဲ ကိုယ့္ကို ကလဲ့စားေခ်မယ့္ ေဘးရန္လည္း ကင္းပါတယ္။ ကလဲ့စားေခ်တတ္တဲ့စိတ္က အကုသုိလ္ကို ႏွစ္ထပ္ကိန္းလုပ္တာနဲ႕ တူတယ္။ ေဒါသကို ထိန္းတဲ့သူဟာ ေနာင္တမလြန္ ဘ၀မွာလဲ မခံရဘူး။

လစ္တဲ့အခ်ိန္ ခိုးခ်င္တဲ့စိတ္ရွိရင္ လစ္တုိင္းမွာ ခိုးခ်င္လာလိမ့္မယ္။ လြယ္လြယ္ရဖူးရင္ ေနာင္လဲ ခိုးခ်င္စိတ္ ၀င္လာတယ္။ အဲသည္စိတ္ ၀င္လာရင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အားမကိုးခ်င္ေတာ့ဘူး။ ေငြရွာ ပစၥည္းရွာရာမွာ လမ္းမွန္ကမ္းမွန္နည္းကို စိတ္အားမသန္ေတာ့ဘူး။ မခုိး၀ွက္ဘဲ ရွာမွသာ စင္ၾကယ္တဲ့ပစၥည္းနဲ႕ အသက္ေမြးႏုိင္ျပီး စိတ္ခ်မ္းသာ ကိုယ္ခ်မ္းသာ ျဖစ္မွပါ။ ဒါတင္မကဘဲ အျပစ္ေဘးဒဏ္က လြတ္ျပီး ေၾကာင့္ၾကမူကင္းတယ္။ ခုိးတာဟာ နည္းနည္းခုိးရာက စ, တတ္တယ္။ အဲ့ဒါေၾကာင့္လဲ နည္းနည္းခိုးတာကိုလဲ အက်င့္မလုပ္မိပါေစနဲ႕။ ကေလးသူငယ္ေတြကိုလည္း ခုိးက်င့္ပါေအာင္ ခြင့္မလႊတ္ရဘူး။

ေတြ႕မေရွာင္ အေခ်ာင္စိတ္နဲ႕ သူတစ္ပါး သားမယားနဲ႕ အုပ္ထိန္းသူ မလြတ္သူေတြအေပၚ အၾကံအဖန္ေတြ မလုပ္သင့္ဘူး။ ကာေမသုကို သတိနဲ႕ကို ေရွာင္ရမယ္။ အခ်ိဳ႕က မသိမသာနဲ႕ ကာေမသု ျဖစ္သြားၾကတယ္။

ေရွာင္ၾကဥ္တဲ့အခါမွာ ကာမရာဂမီးနဲ႕ တြဲတဲ့ ဒုကၡေတြ မခံရဘူး။ ေနာင္ဘ၀လည္း မိန္းမလ်ာ မျဖစ္ရဘူး။ မယားခုိးမူနဲ႕ စြပ္စြဲခံရမွာလည္း မပူရဘူး။ ကိုယ္ရဲ႕ နီးကပ္တဲ့ မိတ္ေဆြျဖစ္တဲ့ သားမယားေတြရဲ႕ ေမတၱာကို ခံယူရတယ္။ ကိုယ့္ခြန္အားေတြ မဆုတ္ယုတ္ဘူး။ နာမည္ဆုိးျဖစ္တဲ့ “ၾကာကူရီ” တုိ႔ “ၾကြက္ပ်င္း“ တုိ႔လည္း အေခၚမခံရဘူး။ အက်ဥ္းေထာင္ေတြထဲမွာ မယားခုိး သမားတုိ႔၊ မုဒိမ္းသမားတုိ႔ဟာ မ်က္ႏွာအငယ္ရဆံုး တရာခံေတြပဲ။ ကာေမသုကို ေရွာင္တာဟာ အျခားသူေတြရဲ႕ စိတ္ခ်မ္းသာမူကို ေရွးရူတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ကိုယ့္ရဲ႕စိတ္ဆင္းရဲမူ၊ ေၾကာင့္ၾကမူေတြလည္း ကင္းတယ္။ ျဖစ္လာမယ့္ ေဘးရန္ေတြ ကင္းတယ္။ “မယားထိ ဓားၾကည့္” ဆုိတဲ့ စကားရွိတယ္။ ကာေမသုသမား အခ်ိဳ႕ဟာ ခင္ပြန္းသည္ရဲ႕ ဓားသြားေအာက္မွာ အသက္ပါသြားတာေတြ ရွိတယ္ေလ။

မုသာ၀ါဒကို ေရွာင္ၾကဥ္ရင္ ယခုသာမကဘဲ ေနာင္တမလြန္ ဘ၀ပါ ေကာင္းပါတယ္။ မုသာ၀ါဒေရွာင္ရင္ ယခု ဘာေကာင္းသလဲ။ မွန္တဲ့ေရာင္း၀ယ္ ေျပာဆုိမူေၾကာင့္ စီးပြားတတ္တယ္။ မုသာ၀ါဒ ေရွာင္တဲ့လူဟာ ဘယ္ေတာ့မွ ထမင္းမငတ္ဘူး။ မုသာ၀ါ မေရွာင္တဲ့ ညာစားတဲ့လူက်ေတာ့ ခဏသာ ေကာင္းေကာင္းစားရျပိး မၾကာခင္ ငတ္တတ္တယ္။

မဟုတ္မမွန္ လုပ္ၾကံမေျပာျခင္းေၾကာင့္ မုန္းတီးမူ နည္းတယ္။ မနာလုိ၀န္တုိမူ ရွားပါးတယ္။ ေဘးရန္ေၾကာင့္ၾက ကင္းတယ္။ လူခ်စ္၊ လူယံုျပီး ကိုယ္နဲ႕ အလုပ္လုပ္ခ်င္သူမ်ားတယ္။ အမွန္ကို ရဲရဲေျပာလုိ႔ သူမ်ားတကာထက္ သိကၡာပိုရွိတာပဲ။ မဟုတ္မမွန္ ေျပာျခင္းဟာ ေလာကလူ႔ရြာထဲမွာ သိပ္ျပႆနာတက္တတ္တယ္။ အဲ့ဒါေၾကာင့္ ငါးပါးသီလထဲမွာ ျမတ္စြာဘုရားက ထည့္ေဟာထားတာ ျဖစ္တယ္။

သုရာေမရယတဲ့။ နာမည္က သိပ္လွတယ္။ ငါးပါးသီလမွာ ေနာက္ဆံုးအခ်က္ ျဖစ္ေပမယ့္လုိ႔ အဲသည္အခ်က္ကို က်ဴးလြန္ရင္ က်န္တာေတြလည္း က်ဴးလြန္ႏုိင္တယ္။ သုရာေမရယဟာ ကံငါးပါးစလံုးကို ဆက္ျဖစ္ႏုိင္တဲ ့အစပါပဲ။ ေလာကီ အျပစ္ေပါင္းမ်ားစြာကို သူက ဖန္တီးတယ္။

အရက္မူးျခင္းက ေပ်ာ္စရာမဟုတ္ဘဲ ဘာေတြ ျဖစ္လာသလဲဆုိေတာ့ ဥစၥာရူံး၊ ေရာဂါရ၊ အသက္တုိ၊ ပတ္၀န္းက်င္ေအာ့ႏွလံုးနာ၊ သားသမီး မိဘေတြ မစားရ၊ စိတ္ရူးသြပ္ ေနာက္က်ိ၊ ခႏၶာကိုယ္နံေစာ္၊ အသိုက္အ၀န္း ဖယ္ၾကဥ္၊ စီးပြားေရးလည္း အတူ ယံုယံုၾကည္ၾကည္ မလုပ္ရဲၾက။ အရက္သမား အမွားတစ္ေထာင္ပဲေလ။ အရုိင္းမွာ အရက္ဟာ ထိပ္ေခါင္ပါ။ ေရွာင္ႏုိင္မွ ကုိယ္ေရာစိတ္ပါ စင္ၾကယ္တယ္။ ေဘးအႏၱရာယ္ေပါင္းစံု ကင္းႏုိင္တယ္။

အက်င့္သီလထဲမွာ အဲသည္ငါးပါးကို အရင္ဆံုးဂရုစိုက္ရမွာ ျဖစ္ေတာ့တယ္။ ျပီးေတာ့မွ ဒုစရုိက္ဆယ္ပါး။

လူေတြဟာ ငါးပါးသီလ မလြန္က်ဴးဖုိ႔ ေစာင့္ထိန္းရမွာကို သိေသာ္လည္း ဒုစရုိက္ဆယ္ပါးကို တစ္ခုမက်န္ ေစာင့္ထိန္းရမယ္ဆုိတာ ငါးပါးသီလေလာက္ သေဘာမေပါက္ၾကဘူး။

ျပီးေတာ့ မုသာ၀ါဒကိစၥမွာ ရွိေသးတယ္။ မုသာ၀ါဒျဖစ္တဲ့ ၀စီကံ (၄)ပါးကို က်ဴးလြန္တယ္လုိ႔ မထင္ဘဲနဲ႕ က်ဴးလြန္ေနမိၾကတာပါ။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ ရယ္စရာ ေမာစရာေျပာတာေတြ (ညစ္ညစ္ပတ္ပတ္ေျပာတာ) ေတြက သမၹပၸလာ၀ါစာျဖစ္ျပီး မေကာင္းေျပာတာ အတင္းေျပာတာ ပိသုဏ၀ါစာ ျဖစ္ေနလုိ႔ပါ။

အဲသည္စကားေတြသာ အကုသိုလ္ျဖစ္တယ္ဆုိတာ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ဂရုမစုိက္ၾကဘူး။ တစ္ေန႕တစ္ေန႕ စကားလံုးေပါင္းမ်ားစြာ ေျပာေနၾကတာပဲ။

လူေတြရဲ႕ သေဘာမွာ ဘာရွိသလဲ။ လူေတြဟာ သူတစ္ပါးရဲ႕ မေကာင္းေၾကာင္းကို သိပ္ေျပာခ်င္ ဆုိခ်င္ၾကတာ။ ၀ါသနာပဲ။

လူဟာ လူ႔အေၾကာင္းကို အေျပာခ်င္ဆံုး။ ဒါေပမယ့္ အေကာင္းေျပာရမွာထက္ အဆုိးကို ေျပာရတာ ခံတြင္း အေတြ႕ဆံုး။

မေကာင္းေျပာတာေတြကို နားေထာင္ခ်င္တဲ့သူကလည္း နားေထာင္ခ်င္ၾကတယ္။ အခ်ိဳ႕ဆုိ ပိုက္ဆံအကုန္ခံ သြားလာျပီးေတာင္ နားေထာင္တယ္။ အခ်ိဳ႕က လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ သြားနားေထာင္တယ္။ အခ်ိဳ႕ကေတာ့ အိမ္လည္ျပီး နားေထာင္တယ္ေလ။

မေနာကံ က်ေတာ့ေရာ။ မေနာကံနဲ႕ ျပစ္မွားတာဟာ ပိုက္ဆံမေပးရတဲ့အတြက္ တယ္ျပစ္မ်ားၾကတာပဲ။ မေနာကံနဲ႕ အကုသိုလ္တက္ဖုိ႔ဟာ သိပ္လြယ္တာ။ ခ်က္ခ်င္း စိတ္ကူး။ ခ်က္ခ်င္းကို အကုသိုလ္ရတာပဲ။

သိသေလာက္ လူငယ္ေတြဆုိ ပိုျပီးေတာ့ ဆုိးတယ္။ လွပတာေတြျမင္ရင္ ခ်က္ခ်င္း မေနာကံနဲ႕ျပစ္မွား ပစ္လုိက္ၾကတာ ေဟာခနဲ၊ ဒုိင္းခနဲပဲ။ အခ်ိဳ႕ဆုိ ၀စီကံကေတာင္ လႊတ္ခနဲ ထြက္တယ္။

အခ်ိဳ႕က ျမင္ျမင္ခ်င္း မေနႏုိင္၊ မထုိင္ႏုိင္ျဖစ္ျပီး မေနာကံက ခ်က္ခ်င္း ေဖာက္ျပန္တာပဲ။ မေနာကံထဲမွာ ျပစ္မွားျပီး ေဇာေခြ်း တလံုးလံုးနဲ႕။

အခ်ိဳ႕က်ေတာ့ ေလာဘတက္တယ္။ သူမ်ား ဥစၥာပစၥည္းနဲ႕ စည္းစိမ္ကိုေတြ႕ရင္၊ မရႏုိင္မွန္း သိတာေတာင္ စိတ္က လုိခ်င္စိတ္နဲ႕ ပစ္မွားလုိက္တာပဲ။

အဲ့ဒါေၾကာင့္ သူေတာ္ေကာင္းေတြဟာ ကိုယ္နဲ႕ စိတ္ကို အျမဲမျပတ္ သတိထားေနၾကရတာ။

စင္ၾကယ္ျဖဴဆြတ္တဲ့ သီလနဲ႕ ထံုမႊမ္းပြားမ်ားအပ္တဲ့ သမာဓိဟာ ၾကီးေသာ အက်ိဳးဆက္ ရွိပါတယ္။ တည္ၾကည္လွတဲ့ သမာဓိနဲ႕ ထံုမြမ္ပြားမ်ားအပ္တဲ့ ပညာဟာ ၾကီးတဲ့ အက်ိဳးဆက္ ရွိပါတယ္။

အဲသည္လို တည္ၾကည္စူးရွတဲ့ ပညာနဲ႕ ထံုမြမ္းပြားမ်ားအပ္တဲ့ စိတ္ဟာ အာသေ၀ါတရားေတြက ကြ်တ္လြတ္တယ္။

ဒုစရုိက္(၁၀)ပါးကို ေရွာင္ျပီး၊ (၅)ပါးသီလကို တည္ေဆာက္ အားထုတ္သည္ ျဖစ္ေစ၊ အားမထုတ္သည္ ျဖစ္ေစ၊ မလြန္က်ဴးမိေအာင္ေတာ့ အျမဲကို အထူးၾကိဳးစား ေစာင့္ထိန္းရမွာပဲ။

၀ိပႆနာ၊ ဘာ၀နာကို အားထုတ္သူအတြက္ကေတာ့ သီလ၊ သမာဓိေတြနဲ႕ ထံုအပ္တဲ့ပညာကို မ်ားစြာရပါေတာ့တယ္။

လံု႕လရွိျခင္း၊ မေမ့ေလ်ာ့ျခင္း၊ သီလေစာင့္ျခင္း၊ မ်က္စိစေသာ အိေျႏၵကို ေစာင့္ျခင္း၊ ဤေလးပါးတုိ႔နဲ႕ ပညာရွိဟာ သံသရာတည္းဟူေသာ သမုဒၵရာမွာ ကိေလသာေရလ်ဥ္ မဖ်က္ဆီးႏုိင္တဲ့ အရဟတၱဖုိလ္ တည္းဟူတဲ့ မိမိရဲ႕ မွီခိုရာကြ်န္းကို ျပဳရာတယ္ - လုိ႔ ဓမၼပဒမွာ ဆုိတယ္။

ျပီးေတာ့ သီလရွိျခင္းဟာ အုိတဲ့တုိင္ေအာင္ ခ်မ္းသာတယ္၊ အခုိင္အျမဲတည္တဲ့ သဒၶါတရားရွိတာဟာ ခ်မ္းသာတယ္၊ အသိဉာဏ္ပညာကို ရတာဟာ ခ်မး္သာတယ္၊ မေကာင္းမူ မျပဳျခင္းဟာ ခ်မ္းသာတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။

အက်င့္သီလဟာ လူေတြအတြက္ အေကာင္းဆံုး အကာအကြယ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

သူေတာ္ေကာင္း စစ္မွန္ရင္ ကိုယ့္အသက္နဲ႕တကြ စည္းစိမ္ဥစၥာကို စြန္႕ရင္ စြန္႕လႊတ္ၾကတယ္။ အက်င့္သီလကိုေတာ့ ဘယ္လုိေလာကဓံနဲ႕ ေတြ႕ေတြ႕ မစြန္႕လႊတ္ၾကပါဘူး။

No comments:

Post a Comment