ဤေနရာသည္ ဗုဒၶဘုရား၏ ေမတၱာရိပ္ေအာက္တြင္ တည္ရွိပါေသာေၾကာင့္ ေမတၱာရိပ္သို႔ လာေရာက္ခုိလူံရင္း အလည္အပတ္ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ေအးခ်မ္းသာယာၾကပါေစရွင္။
http://api.ning.com/files/bHmmkW-XxGLQN9yR1WXwM7O1jOooBj0ATQasYiGZcJYzT0d2lrE1J9qEhMfqfRVkukdniN63bkOYVZYa9iYcLY2YRiQVhTka/MTY2.gif

Thursday, 6 December 2012

ပရမတ္သိမွ-ထြက္ေျမာက္ၾက

ကာမမွ ထြက္ေျမာက္ျခင္းဟူသည္ ကိေလသာမွ ထြက္ေျမာက္ျခင္းကို ဆုိေပရာ ကိေလသာ ဟူသည္မွာလည္း ပူပန္ေစတတ္၊ ႏွိပ္စက္တတ္ေသာ၊ ညစ္ႏြမ္းေၾကာင္း တရားမ်ားျဖစ္ေပသည္။ ထိုပူပန္ေစတတ္ေသာ ညစ္ႏြမ္းေစတတ္ေသာ ကိေလသာတို႔သည္ ပညတ္ကို သာမွီ၍ ျဖစ္တတ္ေလေသာေၾကာင့္ ပရမတ္ သေဘာတရားကို သိေနေသာ ေယာဂီ၌ ထုိကိေလသာတုိ႔သည္ စြဲ၀င္ပူးကပ္ ႏွိပ္စက္ျခင္း မျပဳႏုိင္ေပ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကြ်ႏုိပ္တုိ႔သည္ ကိေလသာျဖစ္ခြင့္မရေသာ၊ ကိေလသာတုိ႔ ျပဳတ္ျငိမ္းေသာ ပရမတ္ကိုသာ သိေအာင္ ေလ့လာ ရွာေဖြ အားထုတ္အပ္ေပသည္။


၀ိပႆနာဆုိေသာ အမည္သည္ “ပညတၱိ ံ ဌေပတြာ အနိစၥာဒိ အာကာေရန ၀ိေသသန ပႆတီတိ ၀ိပႆနာ”ဟူေသာ ၀ိျဂိဳဟ္အရ ပညတ္ဟူသမွ် လံုး၀မပါေစဘဲ ပရမတ္ အာရုံသတ္သတ္ကို ၎ပရမတ္တုိ႔၏ သေဘာလကၡဏာအတုိင္း ျမင္ေအာင္၊ သိေအာင္ ရူႏုိင္ေသာ ပညာကို ၀ိပႆနာပညာဟု ေခၚသည္။ ၀ိပႆနာသည္ ပရမတ္ကို ရူရမည္ဆုိေသာ္ မည္သည့္ သေဘာတရားကို ပရမတ္ဟု ဆုိသနည္း ေမးျငားအံ့။ မေဖာက္မျပန္ အမွန္အကန္ရွိေသာ တရားတုိ႔သည္ ျမတ္ကုန္၏။ ထိုျမတ္ေသာ တရားတို႔သည္ ပရမတ္တုိ႔ ျဖစ္ကုန္၏။ ၎တရားတုိ႔မွာ…

(စိတၱံ - ေစတသိကံ - ရူပံ - နိဗၺာနံ)
“စိတ္ - ေစတသိက္ - ရုပ္ - နိဗၺာန္”

ဟူ၍ ၄-ပါးျဖစ္သည္။ ၎တုိ႔သည္ ပရမတ္ဟူေသာ သေဘာတရားတုိ႔သာ ျဖစ္ၾက၍ အေကာင္အထည္၊ ျဒပ္၊ သ႑ာန္၊ အျဖံဳး၊ အမူန္႔၊ အလံုး၊ အခဲ စသည္ ပညတ္ သမုတိအေနျဖင့္ မွည့္ေခၚေရတြက္၍ မရစေကာင္းေသာ “သေဘာမွ်သာ ရွိသည့္တရား” တုိ႔ေပတည္း။

ထုိပရမတ္တုိ႔သည္လည္း အေၾကာင္းတရားတို႔ အျပဳအျပင္ အေထာက္အပံ့ခံ (သခၤတ) ပရမတ္၊ အျပဳအျပင္ အေထာက္အပံ့မခံ (အသခၤတ) ပရမတ္ဟူ၍ ႏွစ္ပါးျပားေလသည္။ ကြ်ႏု္ပ္တုိ႔သည္ အျပင္ အေထာက္အပံ့မခံေသာ ပရမတ္သည္ အေၾကာင္း အေထာက္အပံ့အားျဖင့္ သိ၍ မရေသာ အက်ိဳးတရားသက္သက္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ၎တုိ႔ကို သိဖုိ႔မလုိေခ်။

ကြ်ႏု္ပ္တုိ႔ သိရမည့္ ပရမတ္ကား အေၾကာင္းအေထာက္အပံ့ခံ (သခၤတ) ပရမတ္ကိုသာ သိရမည္ျဖစ္သည္။ ၎တို႔သည္ အဘယ္နည္း။

“စိတ္-ေစတသိက္-ရုပ္” ဤ ၃-ပါးသည္ “ကံ”ဟူေသာ၊ “စိတ္”ဟူေသာ၊ “ဥတု”ဟူေသာ၊ “အာဟာရ”ဟူေသာ အေၾကာင္းတုိ႔ မကင္းရကား ၎တို႔ကိုသာ သိဖုိ႔လုိေလသည္။ ထုိအေၾကာင္းမကင္းေသာ (သခၤတ) ပရမတ္တုိ႔ဟူ၍ သိႏုိင္ရန္ကား ၎တုိ႔သည္ အေၾကာင္းတရားတုိ႔ စုေပါင္းျပဳျပင္အပ္ေသာ သခၤတတုိ႔ျဖစ္၍ ၎တုိ႔ကို သိေၾကာင္း လကၡဏတုိ႔ျဖင့္ သိမွတ္ႏိုင္ရန္ အဂၤုတၱရပါဠိေတာ္၌…

“တီဏိမာနိဘိကၡေ၀ သခၤတႆ သခၤတ လကၡဏာနိကတမာနိတီဏိ၊ ဥပၸါေဒါ ပညာယတိ၊ ၀ေယာပညယတိ၊ ဌိတႆ အညတတၳံပညာယတိ၊ ဣမာနိေခါဘိကၡေ၀ သခၤတ ႆသခၤတလကၡဏာနိ”

(တိကအဂၤုတၱရ ပါဠိေတာ္ ၁၅၀)။

“ခ်စ္သားတုိ႔၊ အေၾကာင္းအရာတုိ႔ စုေပါင္းျပဳျပင္အပ္ေသာ (သခၤတ) တရားတုိ႔ကို သိေၾကာင္း မွတ္ေၾကာင္းတုိ႔သည္ သံုးပါးတုိ႔ေပတည္း။ အဘယ္ သံုးပါးတုိ႔ နည္းဟူမူ ျဖစ္ျခင္း လကၡဏာသည္ ပရမတ္ျဖစ္၍ ထင္ရွား၏။ ပ်က္ျခင္းသေဘာ လကၡဏာသည္လည္း ထင္ရွား၏။ ျဖစ္ျခင္းအခုိက္အတန္႔အားျဖင့္ ေျပာင္းလဲျခင္း လကၡဏာသည္လည္း ထင္ရွား၏။ ခ်စ္သားတုိ႔… သခၤတ ပရမတ္ကို အေၾကာင္းအရာတုိ႔ စုေပါင္းျပဳျပင္အပ္ေသာ သေဘာလကၡဏာတုိ႔သည္ ထုိသံုးမ်ိဳးတုိ႔ေပတည္း”

ထိုသခၤတဟူေသာ သခၤါရတုိ႔သည္ ျဖစ္ျခင္းသေဘာ ပ်က္ျခင္းသေဘာတုိ႔ျဖစ္၍ နိဗၺာန္ဟူေသာ အသခၤတသည္ ထုိသခၤတလကၡဏာ သခၤါရသေဘာမ်ိဳး မဟုတ္ေၾကာင္း သခၤတလကၡဏာသုတ္ကို ဆက္၍ ေဟာထားသည္။ ကြ်ႏု္ပ္တုိ႔သည္ သခၤတဟူေသာ သခၤါရ ရုပ္နာမ္၏ သဘာ၀ကိုသာ ၎၏ လကၡဏာအတုိင္း သိဖုိ႔ျမင္ဖုိ႔ အားထုတ္ရသည္။ ယင္းသို႔ သခၤါရ သိဖုိ႔ျမင္ဖုိ႔ အားထုတ္ရာ၌ ေရွးဦးစြာ သခၤါရျဖစ္ေသာ “ရူပံ စိတၱံ ေစတသိကံ”တုိ႔ကို ယထာဘူတ က်နစြာ ပရမတ္သိ သိရန္ လုိေပသည္။

ဆရာၾကီး ဦးၾကည္ (သစၥာဒီပက-မူလဓမၼာစရိယ) မဟာဒုကၡကၡႏၶသုတ္ အဖြင့္စာအုပ္မွ ျပန္လည္ ထုတ္ႏုတ္ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။











No comments:

Post a Comment