ေသာမနႆ သဟဂုတ္စိတ္ႏွင့္ ပဋိသေႏၶေနခဲ့ေသာသူသည္ တစ္သက္တာပတ္လံုး ဘ၀င္က်သည့္အခါ၌ ေသာမနႆသဟဂုတ္စိတ္ခ်ည္းသာ ျဖစ္ေနရမည္။ ပဋိသေႏၶစိတ္ႏွင့္ ဘ၀င္စိတ္တို႔သည္ ဘံု၊ စိတ္၊ သမၸယုတၱဓမၼ၊ ေ၀ဒနာ၊ သခၤါရအားျဖင့္ အစဥ္တူညီရ၏။
ထုိသူသည္ ေဒါသေဇာေစာသည့္အခါ ေဒါသေဇာေနာက္၌ ေသာမနႆတဒါရုံႏွင့္ ေသာမနႆဘ၀င္တုိ႔ မျဖစ္ႏုိင္ေခ်။ အေၾကာင္းမွာ ေဒါမနႆေ၀ဒနာႏွင့္ ေသာမနႆေ၀ဒနာတုိ႔သည္ မီးႏွင့္ ေရပမာ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္ၾကသျဖင့္ တစ္ခုကိုတစ္ခု အနႏၱရပစၥည္း မတပ္ႏုိင္ၾကေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ ပဋိသေႏၶစိတ္ကို ေထာက္ေသာ္ ေသာမနႆတဒါရုံ၊ ေသာမနႆဘ၀င္သာ က်ရလိမ့္မည္။
ဤသို႔ေသာအခါမ်ိဳးတြင္ ေရွ႕က ေဒါသေဇာႏွင့္လည္း ေလ်ာ္ညီ၊ ေနာက္က ေသာမနႆဘ၀င္ႏွင့္လည္း သင့္ေလ်ာ္သည့္ ဥေပကၡာသဟဂုတ္ သႏၱီရဏစိတ္သည္ သႏၱီရဏကိစၥမတပ္ဘဲ အပိုအာဂႏၱဳက ဘ၀င္ကိစၥတပ္၍ ၁-ၾကိမ္ ျဖစ္၏။ ဤဘ၀င္သည္ ပဋိသေႏၶစိတ္ႏွင့္တူစြာ ရုိးရုိး က်ေနက် အာ၀ါသိက (အိမ္ရွင္) ေသာမနႆဘ၀င္မဟုတ္။ ယခုမွ လတ္တေလာ ျဖစ္လာရသည့္ ဥေပကၡာဘ၀င္ျဖစ္၍ `အာဂႏၱဳကဘ၀င္´ (ဧည့္သည္ဘ၀င္)ဟု အမည္ရ၏။ ဤ၀ီထိကိုလည္း အာဂႏၱဳက၀ီထိဟု ေခၚ၏။
၎အာဂႏၱဳကဘ၀င္သည္ ယခု ေဒါသေဇာက်ေသာ ၀ီထိ၏ အာရုံကို မယူႏုိင္။ ေရွးက အေလ့အလာမ်ားေသာ ကာမအာရုံတစ္ပါးပါးကို အာရုံျပဳ၏။
ေဒါက္တာမင္းတင္မြန္ စတုတၳအၾကိမ္ထုတ္ေ၀ေသာ ဗုဒၶအဘိဓမၼတရားေတာ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ စာအုပ္မွ ျပန္လည္ထုတ္ႏုတ္ ေဖာ္ျပေပးသည္။
ဤသို႔ေသာအခါမ်ိဳးတြင္ ေရွ႕က ေဒါသေဇာႏွင့္လည္း ေလ်ာ္ညီ၊ ေနာက္က ေသာမနႆဘ၀င္ႏွင့္လည္း သင့္ေလ်ာ္သည့္ ဥေပကၡာသဟဂုတ္ သႏၱီရဏစိတ္သည္ သႏၱီရဏကိစၥမတပ္ဘဲ အပိုအာဂႏၱဳက ဘ၀င္ကိစၥတပ္၍ ၁-ၾကိမ္ ျဖစ္၏။ ဤဘ၀င္သည္ ပဋိသေႏၶစိတ္ႏွင့္တူစြာ ရုိးရုိး က်ေနက် အာ၀ါသိက (အိမ္ရွင္) ေသာမနႆဘ၀င္မဟုတ္။ ယခုမွ လတ္တေလာ ျဖစ္လာရသည့္ ဥေပကၡာဘ၀င္ျဖစ္၍ `အာဂႏၱဳကဘ၀င္´ (ဧည့္သည္ဘ၀င္)ဟု အမည္ရ၏။ ဤ၀ီထိကိုလည္း အာဂႏၱဳက၀ီထိဟု ေခၚ၏။
၎အာဂႏၱဳကဘ၀င္သည္ ယခု ေဒါသေဇာက်ေသာ ၀ီထိ၏ အာရုံကို မယူႏုိင္။ ေရွးက အေလ့အလာမ်ားေသာ ကာမအာရုံတစ္ပါးပါးကို အာရုံျပဳ၏။
ေဒါက္တာမင္းတင္မြန္ စတုတၳအၾကိမ္ထုတ္ေ၀ေသာ ဗုဒၶအဘိဓမၼတရားေတာ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ စာအုပ္မွ ျပန္လည္ထုတ္ႏုတ္ ေဖာ္ျပေပးသည္။
No comments:
Post a Comment