ဤေနရာသည္ ဗုဒၶဘုရား၏ ေမတၱာရိပ္ေအာက္တြင္ တည္ရွိပါေသာေၾကာင့္ ေမတၱာရိပ္သို႔ လာေရာက္ခုိလူံရင္း အလည္အပတ္ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ေအးခ်မ္းသာယာၾကပါေစရွင္။
http://api.ning.com/files/bHmmkW-XxGLQN9yR1WXwM7O1jOooBj0ATQasYiGZcJYzT0d2lrE1J9qEhMfqfRVkukdniN63bkOYVZYa9iYcLY2YRiQVhTka/MTY2.gif

Wednesday, 21 November 2012

အေမြဘယ္သူေတာင္းမလဲ


ကမၻာေပၚရွိ လူသားတုိင္း၊ လူသားတုိင္း မိမိတို႔ မိရုိးဖလာ ယံုၾကည္ကိုးကြယ္ၾကသည့္ ဘာသာအသီးအသီး ရွိၾကပါသည္။ ထို႔အတူပင္ ကမၻာေပၚတြင္ ဗုဒၶဘာသာကိုးကြယ္သူ၊ ခရစ္ယာန္ဘာသာကိုးကြယ္သူ၊ မဟာေမဒင္ဘာသာကိုးကြယ္သူ၊ ဟိႏၵဴဘာသာကိုးကြယ္သူဟူ၍ ဘာသာၾကီး ၄-မ်ိဳးကို ကုိးကြယ္ၾ္ကသူမ်ား အမ်ားအျပား ရွိၾကပါသည္။


လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ ပိုင္ဆုိင္ေသာ အေမြပံုပစၥည္းကို မည္သူမဆုိ ေတာင္းခ်င္တုိင္း ေတာင္း၍ မရႏုိင္ပါ။ ဘာသာေရးအရလည္းေကာင္း၊ ဓေလ့ထံုးတမ္းမ်ားအရလည္းေကငာ္း၊ သက္ဆုိင္သူမ်ား ကသာ ေတာင္း၍ရႏုိင္ပါသည္။

အဆုိပါဘာသာၾကီး ၄-မ်ိဳး ရွိသည့္အနက္ တခ်ိဳ႕ေသာ ဘာသာၾကီးမ်ားတြင္ မိမိတုိ႔၏ ရင္ႏွစ္သည္းခ်ာ သားသမီးရတနာမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ အေမြဆက္ခံပိုင္ဆုိင္ခြင့္ အခြင့္အေရးမ်ားကို ေပးအပ္ထားပါသည္။

သို႔ရာတြင္ ျမန္မာလူမ်ိဳး ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိ႔၏ လက္ရွိလုိက္နာအသံုးျပဳေနၾကသည့္ ျမန္မာ့ဓေလ့ထံုးတမ္း အေမြခန္း တရားဥပေဒတြင္ မိမိတို႔၏ သားရင္းသမီးရင္းမ်ားကို သားရယ္ သမီးရယ္ မခြဲျခားဘဲ တန္းတူ ညီမွ် တစ္တန္းတည္း အခြင့္အေရးမ်ား ေပးအပ္ထားပါသည္။ မိဘႏွစ္ပါးမွ ေပါက္ဖြားလာၾကေသာ သမီးမ်ားလည္း မိမိတို႔မိဘ၏ အေမြပံုပစၥည္းအရပ္ရပ္တြင္ အညီအမွ်ပင္ အေမြဆက္ခံပိုင္ဆုိင္ခြင့္ ရရွိၾကပါသည္။

သုိ႔ရာတြင္ သားဆုိတုိင္း၊ သမီးဆုိတုိင္း၊ သားသမီးဆုိတုိင္းေတာ့ မိဘ၏ အေမြကို ဆက္ခံပိုင္ခြင့္ မရွိၾကပါ။

မိဘ၏အေမြကို ဆက္ခံထုိက္ေသာ သားသမီးမ်ားမွာ ရင္၌ျဖစ္ေသာ သား(ၾသရသ)၊ အေမြခံသားအျဖစ္ အထင္အရွားေမြးစားေသာသား(ကိတၳိမ)၊ ေကာက္၍ေမြးေသာသား(အပတိ႒)၊ မယားပါလင္ပါ အထက္သား(ပုဗၺက)၊ အေျမွာင္မယားသား(ေဟ႒ိမ)၊ ကြ်န္မႏွင့္သင့္ေနေသာ ေမြးဖြားေသာသား(ေခတၱဇ) ဟူ၍ သားသမီး (၆-မ်ိဳး) ရွိပါသည္။

ထို႔အတူ မိဘအေမြကို မဆက္ခံထုိက္ေသာ သားသမီးမ်ားမွာ မိဘစကားကို နားမေထာင္ ေခြးႏွင့္တူေသာသား(သြားႏုတၱာ)၊ ၀ယ္၍ရေသာသား(သေဟစ)၊ မိမိမယား သူတစ္ပါးႏွင့္ရ၍ ေမြးဖြားေသာသား(ပုနာနဗၺစ)၊ ကစားျမဴးထူးရာမွရေသာသား(ကိ႒ိတ)၊ ထမင္းငတ္မြတ္သည့္အခါ မွီခိုလာေသာသား(ဆာေသာတၱ) ဟူ၍ သားသမီး ၆-မ်ိဳးရွိပါသည္။

မိဘအေမြကို ဆက္ခံထုိက္ေသာ သားသမီးမ်ားသည္ မိမိ မိဘ၏ ပိုင္ဆုိင္သမွ် အဖိုးတန္ရတနာ စိန္္ေရြဥယ်ာဥ္ျခံေျမ၊ ကုမၸဏီ၊ အစုရွယ္ယာ စသည္ႏွင့္ အိမ္အသံုးအေဆာင္ပစၥည္း ပရိေဘာဂမ်ားပါမက်န္ အညီအမွ်ပင္ ခြဲေ၀ရရွိ ခံစားၾကရမည္ ျဖစ္ပါသည္။

“မိဘတုိ႔၏ မေရႊ႕မေျပာင္းႏုိင္သည့္ ပစၥည္းမ်ား၊ ေရႊ႕ေျပာင္းႏုိင္သည့္ ပစၥည္းမ်ားကိုသာမက ကုနု္အမွတ္တံဆိပ္သံုးစြဲခြင့္တုိ႔ပါ သားသမီးမ်ားသည္ အညီအမွ် အေမြဆက္ခံခြင့္ ရွိၾကသည္”ဟု မသန္းႏွင့္ ဦးခ်စ္ေဆြ ၁၉၆၁၊ မတစ လႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္ စာမ်က္ႏွာ ၁၃၆ အမူတြင္ စီရင္ ဆံုးျဖတ္ထားပါသည္။

ထို႔အတူပင္ ဘာသာျခား ကိုးကြယ္သည့္မိဘ၏အဆုိပါ အေမြပံုပစၥည္းကိုလည္း ဗုဒၶဘာသာကိုးကြယ္သည့္ သားသမီးမ်ားအေနျဖင့္ အေမြဆက္ခံပုိင္ဆုိင္ခြင့္ ရွိၾကပါသည္။

“ဗုဒၶဘာသာကိုးကြယ္သည့္ သားသမီးတုိ႔သည္ ခရစ္ယာန္ဘာသာကိုးကြယ္သည့္ မိဘအေမြကို ဆက္ခံခြင့္ရွိသည္”ဟု ဦးအေရာင္ႏွင့္ မကာၾကဴေမြး၊ ၁၉၆၄-ခုႏွစ္၊ မတစ၊ စာမ်က္ႏွာ ၁၁၄ အမူတြင္ စီရင္ဆံုးျဖတ္ထားပါသည္။

မိဘႏွစ္ပါးရွိသည့္အနက္ တစ္ပါးပါး ေသဆံုးသြားေသာအခါတြင္ ေသသူမွာ အဖျဖစ္ျပီး ၾသရသမွာ သားျဖစ္ေနလွ်င္ ထုိသို႔ မဟုတ္ဘဲ ေသဆံုးသူမွာ အမိျဖစ္ျပီး ၾသရသမွာ သမီးျဖစ္ေနလွ်င္ မိဘ၏အေမြပံု ပစၥည္းေလးပံုတစ္ပံုကို ေတာင္းဆုိ၍ ရပို္င္ခြင့္ရွိသည္။

သို႔ရာတြင္ ကိတၱိမသားသမီးမ်ားသည္ ၾသရသသားသမီးမ်ားနည္းတူ မိဘ၏အေမြကို ဆက္ခံထုိက္ေသာ သားသမီးမ်ားစာရင္းတြင္ အတူတူပါ၀င္ၾကေသာ္လည္း ၾသရသသားသမီးမ်ားအျဖစ္ (၀ါ) ၾသရသသားသမီး အခြင့္အေရးကိုေတာ့ မရရွိႏုိင္ၾကပါ။

“ကိတၱိမသားသမီးမ်ားသည္ ၾသရသအျဖစ္ မရရွိႏုိင္ေသာေၾကာင့္ မိဘႏွစ္ပါးအနက္ တစ္ဦးေသဆုံးေသာအခါ ကိတၱိမသားသမီးမ်ားသည္ ၾသရသရခြင့္ရွိသည့္ အေမြစုမ်ိဳးတြင္ မေတာင္းခံႏုိင္ေပ”ဟု ေမာင္ဖိုးအံ့ႏွင့္ မေဒြး၊ ၄ ရန္ကုန္၊ စာမ်က္ႏွာ ၁၈၄ စုံညီခံုရုံးအမူတြင္ စီရင္ဆံုးျဖတ္ထားပါသည္။

ၾသရသသားသမီးရရွိသည့္ အေမြေ၀စုမွာ အျပီးအပိုင္ရရွိသည့္ အေမြေ၀စုျဖစ္ပါသည္။ က်န္ရစ္ေသာ မိဘမ်ား ေသဆံုးသြားပါေသာ္လည္း ကာလစည္းကမ္းသတ္ မေက်ာ္လြန္ေသးပါက ေတာင္းဆုိႏုိင္ပါသည္။ ၾသရသကြယ္လြန္သြားလွ်င္ ၾသရသ၏အေမြအား အေမြခံမ်ားသည္ ေသဆံုးသြားေသာ မိဘ၏ အျခားသားသမီးမ်ားထံမွ အေမြကိုေတာင္းဆုိခြင့္ ရွိပါသည္။

“ၾသရသ၏ေ၀စုမွာ အျပီးအပုိင္ရသည့္ ေ၀စုျဖစ္ရာ က်န္ရစ္သူမိဘ ေသဆံုးသြားေသာ္လညး္ စည္းကမ္းသတ္အခ်ိန္ ၁၂-ႏွစ္ မေက်ာ္လြန္ေသးပါက ေတာင္းဆုိႏုိင္ေပသည္။ အကယ္၍ ၾသရသကြယ္လြန္သြားပါက ၾသရသ၏ အေမြခံအေမြစားမ်ားသည္ ထိုအေမြကို ေတာင္းဆုိႏုိင္ခြင့္ရွိေပသည္” ဟု မၾကဴႏွင့္ ေမာင္ေရႊၾကာ၊ ၆ ရန္ကုန္၊ စာမ်က္ႏွာ ၃၁၈ အမူတြင္ စီရင္ဆံုးျဖတ္ထားပါသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ပင္ မိဘအေမြကို ဆက္ခံထိုက္ေသာ သားသမီးမ်ား စာရင္းအမွတ္စဥ္(၁)ပါ ရင္၌ျဖစ္ေသာသား၊ အမွတ္(၂)ပါ အေမြခံသားအျဖစ္ အထင္အရွားေမြးစားေသာသား၊ အမွတ္စဥ္(၃)ပါ ေကာက္၍ေမြးစားေသာသား၊ အမွတ္စဥ္(၄)ပါ မယားပါလင္ပါအဆက္သား၊ အမွတ္စဥ္(၅)ပါ အေျမွာင္မယားသား၊ အမွတ္စဥ္(၆)ပါ ကြ်န္မႏွင့္သင့္ေနရာ ေမြးဖြားေသာသား ဟူ၍ သားသမီး (၆)မ်ိဳးရွိသည့္အနက္ အမွတ္စဥ္(၁)ပါ ရင္၌ျဖစ္ေသာသား ၾသရသကဲ့သို႔ ရထုိက္ရခြင့္ရွိသည့္ အေမြေ၀စုမ်ိဳးကို အမွတ္စဥ္(၂)ပါ အေမြခံသားအျဖစ္ အထင္အရွားေမြးစားေသာသား ကိတၱိမပင္ မရထုိက္ပါ။

ထို႔အတူ အေမြဆက္ခံထုိက္ေသာ သားသမီး အမွတ္စဥ္(၃)၊ အမွတ္စဥ္(၄)၊ အမွတ္စဥ္(၅)ႏွင့္ အမွတ္စဥ္(၆)တုိ႔ရွိ သားသမီးမ်ားတုိ႔သည္လည္း ကိတၱမိသားသမီးနည္းတူ အေမြဆက္ခံခြင့္ေတာ့ ရွိပါေသာ္လည္း ၾသရသသားသမီးရရွိမည့္ အေမြေ၀စုမ်ိဳးကို အေမြဆက္ခံခြင့္ မရထုိက္ပါေၾကာင္း တင္ျပအပ္ပါသည္။

ကိုးကားခ်က္
ဆရာဦးျမစိန္၊ ၀ိဇၨာ၊ ဥပေဒ၀ိဇၨာ၊ ဗဟိုတရားရုံးေရွ႕ေန မႏၱေလးျမိဳ႕ ေရးသား ျပဳစု၍ သတၱမအၾကိမ္ ျပင္ဆင္ျဖည့္စြက္ပံုႏွိပ္ျခင္း၊ ၁၉၇၈-ခုႏွစ္၊ မတ္လထုတ္ ျမန္မာ့ဓေလ့ ထံုးတမ္းဥပေဒမွ ကိုးကားေရးသားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

လင္းျမင့္ (ဥပေဒ)
၂၀၁၂-ခုနွစ္၊ ႏို၀င္ဘာလ ၂၁-ရက္ ထုတ္ေ၀ေသာ မူခင္းသတင္း (သတင္းဒိုင္ယာရီ၃) မွ ျပန္လည္ ထုတ္ႏုတ္ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။

No comments:

Post a Comment