သမၼာသကၤပၸဟာ ေကာင္းေသာအၾကံအစည္ အေတြးအေခၚ စိတ္ကူးျဖစ္ပါတယ္။ စိတ္ကေတာ့ အျမဲပဲ စဥ္းစားေနတာပါပဲ။ စိတ္က ဘာမွမစဥ္းစားေတာ့ဘူး၊ မေတြးေတာေတာ့ဘူးဆုိမွ ပညာရတာလဲ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ စိတ္ရဲ႕ေတြးေတာပံု ပံုစံကေတာ့ ေျပာင္းလဲလာပါတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားက အင္မတန္ အေရးၾကီးတဲ့ စကား ၂-ခုကို ေဟာေျပာေလ့ ရွိပါတယ္။ ေယာနိေသာမနသိကာရနဲ႔ အေယာနိေသာမနသိကာရ ဆုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အေယာနိေသာမနသိကာရမွာ မွားယြင္းတဲ့အေတြးအေခၚ၊ မိမိကိုယ္ကို အႏၱရာယ္ျဖစ္ေစတဲ့ မိမိအတြက္ ေဘးမ်ားေစတဲ့ ႏွလံုးသြင္းမူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ ဒီလိုမွားယြင္းတဲ့ စိတ္ထားစိတ္ကူး ႏွလံုးသြင္းမူေတြဟာ တစ္ျပိဳင္တည္းပဲ လုိခ်င္ေတာ့တမူ တဏွာေလာဘ၊ မုန္းထားမူေဒါသ၊ အမွန္မသိမူ အ၀ိဇၨာတုိ႔နဲ႔ အေရာင္ဟပ္ေနတတ္ပါတယ္။ စိတ္က ေျဖာင့္ေျဖာင့္မွန္မွန္မေတြးတာ မစဥ္းစားႏုိင္ပါဘူး။ မမွန္တဲ့ မေကာင္းတဲ့ စိတ္ေတြခ်ည္းပါပဲ။ ဒီလုိစိတ္ေတြဟာ ဆင္းရဲဒုကၡ အမ်ိဳးမ်ိဳးကိုသာ ေပးၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္စိတ္တစ္ခုက ေယာနိေသာမနသိကာရ = မွန္ကန္တဲ့ သင့္ျမတ္တဲ့ ႏွလံုးသြင္းမူ ေကာင္းမြန္တဲ့ စိတ္ထား အေတြးအေတာ အၾကံအစည္ အသိဉာဏ္အဆင့္နဲ႔ အမွန္တရားကို ေယာဂီနာလည္ လာပါတယ္။ တရားက်င့္ျပီဆုိတာနဲ႔ ေယာဂီတုိ႔ဟာ ၀င္သက္ထြက္သက္ကို ရူၾကတယ္ဆုိရင္ပဲ မိမိတုိ႔ရဲ႕ စိတ္နဲ႔စျပီး အလုပ္လုပ္ၾကတာပါပဲ။
ဟုတ္ပါတယ္။ ၀င္သက္ထြက္သက္ရူေနစဥ္မွာေတာ့ စိတ္ရဲ႕ အေပၚယံအပိုင္းေလာက္ နဲ႔သာပဲ အလုပ္စလုပ္ၾကျပီ ဆုိရင္ပဲ အေတာ္ေလး ေကာင္းေနပါျပီ အေပၚယံပိုင္းက အကုသိုလ္အညစ္အေၾကးေတြ ျပိဳကြဲစျပဳလာျပီေပါ့။ ျပီးေတာ့ နည္းနည္းခ်င္း အလႊာလုိက္ အလႊာလုိက္ အျမစ္ျပတ္ သုတ္သင္လုိက္ၾကဖုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။
ေယာဂီမ်ားအတြက္ ဆရာၾကီးဦးဂိုအင္ကာ၏ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ေဟာေျပာခ်က္ကို ၾကည္ၾကည္၀ိန္ ျမန္မာဘာသာျပန္ စာအုပ္မွ ျပန္လည္ ေဖာ္ျပထားသည္။
ေနာက္စိတ္တစ္ခုက ေယာနိေသာမနသိကာရ = မွန္ကန္တဲ့ သင့္ျမတ္တဲ့ ႏွလံုးသြင္းမူ ေကာင္းမြန္တဲ့ စိတ္ထား အေတြးအေတာ အၾကံအစည္ အသိဉာဏ္အဆင့္နဲ႔ အမွန္တရားကို ေယာဂီနာလည္ လာပါတယ္။ တရားက်င့္ျပီဆုိတာနဲ႔ ေယာဂီတုိ႔ဟာ ၀င္သက္ထြက္သက္ကို ရူၾကတယ္ဆုိရင္ပဲ မိမိတုိ႔ရဲ႕ စိတ္နဲ႔စျပီး အလုပ္လုပ္ၾကတာပါပဲ။
ဟုတ္ပါတယ္။ ၀င္သက္ထြက္သက္ရူေနစဥ္မွာေတာ့ စိတ္ရဲ႕ အေပၚယံအပိုင္းေလာက္ နဲ႔သာပဲ အလုပ္စလုပ္ၾကျပီ ဆုိရင္ပဲ အေတာ္ေလး ေကာင္းေနပါျပီ အေပၚယံပိုင္းက အကုသိုလ္အညစ္အေၾကးေတြ ျပိဳကြဲစျပဳလာျပီေပါ့။ ျပီးေတာ့ နည္းနည္းခ်င္း အလႊာလုိက္ အလႊာလုိက္ အျမစ္ျပတ္ သုတ္သင္လုိက္ၾကဖုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။
ေယာဂီမ်ားအတြက္ ဆရာၾကီးဦးဂိုအင္ကာ၏ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ေဟာေျပာခ်က္ကို ၾကည္ၾကည္၀ိန္ ျမန္မာဘာသာျပန္ စာအုပ္မွ ျပန္လည္ ေဖာ္ျပထားသည္။
No comments:
Post a Comment