ဤေနရာသည္ ဗုဒၶဘုရား၏ ေမတၱာရိပ္ေအာက္တြင္ တည္ရွိပါေသာေၾကာင့္ ေမတၱာရိပ္သို႔ လာေရာက္ခုိလူံရင္း အလည္အပတ္ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ေအးခ်မ္းသာယာၾကပါေစရွင္။
http://api.ning.com/files/bHmmkW-XxGLQN9yR1WXwM7O1jOooBj0ATQasYiGZcJYzT0d2lrE1J9qEhMfqfRVkukdniN63bkOYVZYa9iYcLY2YRiQVhTka/MTY2.gif

Friday, 11 November 2011

ဂ်ပန္ႏုိင္ငံ၌ ဗုဒၶသာသနာ စတင္ျပန္႔ပြားပံု

ဂ်ပန္လူမ်ိဳးမ်ားသည္ ဂ်ပန္ျပည္သို႔ ဗုဒၶဘာသာမေရာက္မီက ရွင္တုိဘာသာကို ကုိးကြယ္ခဲ့ၾကသည္။ ရွင္တုိ ဘာသာဆုိသည္မွာ နတ္ကိုးကြယ္မူ တစ္မ်ိဳးပင္ ျဖစ္ျပီး ကြယ္လြန္သြားေသာ ဘိုးဘြားစဥ္ဆက္ကို ကိုးကြယ္ေသာ အယူ၀ါ၏တစ္မ်ိဳးပင္ ျဖစ္ျပီး ကြယ္လြန္သြားေသာ ဘုိးဘြားစဥ္အဆက္ကို ကုိးကြယ္ေသာ အယူ၀ါဒ (Ancestor Worship) ကိုလည္း က်င့္သံုးခဲ့ၾကသည္။

ခရစ္ႏွစ္ ၅၅၂-ခုႏွစ္တြင္ ကိုရီးယားကြ်န္းဆြယ္ရွိ ပက္ခ်ိ (Packche) ႏုိင္ငံမွ သံတမန္တစ္ဦးသည္ ဗုဒၶရုပ္ပြား ဆင္းတုေတာ္မ်ား က်မ္းစာမ်ားကို ဂ်ပန္ျပည္သို႔ ယူေဆာင္လာရာမွ မဟာယာန ဗုဒၶဘာသာ စတင္ ျပန္႔ပြားခဲ့သည္။

ဗုဒၶဘာသာကို ေရွးဦးစြာ ကိုးကြယ္ေသာဘုရင္မွာ ယိုေမ(Yomei) ဘုရင္ ျဖစ္ျပီး ထုိစဥ္က မင္းေဆြမင္းမ်ိဳးတုိ႔သည္ သပၸာယ္လွေသာ ဗုဒၶရုပ္ပြား ဆင္တုေတာ္ကို ေဘးရန္ အႏၱရာယ္ကို ကာကြယ္ေပးႏုိင္၍ ေလာကီ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာမ်ားကို ရရွိေစႏုိင္ေသာ နတ္ရုပ္အျဖစ္ ယံုၾကည္လ်က္ လက္ခံကိုးကြယ္ခဲ့ၾကသည္။ ဗုဒၶဘာသာကိုလည္း ရွင္တုိဘာသာကဲ့သို႔ နတ္ကိုးကြယ္ေသာ ဘာသာတစ္ခုအျဖစ္ ယံုၾကည္ ယူဆခဲ့ၾကေလသည္။

ဗုဒၶဘာသာသည္ ဂ်ပန္ျပည္၌ ေရွးဆန္ေသာ အစြဲအလမ္းၾကီးသည့္ ရွင္တုိ႔ဘာသာ၀င္အခ်ိဳ႕၏ ဆန္႕က်င္မူကို အနည္းငယ္ ေတြ႕ရေသာ္လည္း ဗုဒၶဘာသာႏွင့္အတူ တုိးတက္ေနျပီျဖစ္ေသာ တရုတ္ယဥ္ေက်းမူလည္း ပူးတြဲပါလာသျဖင့္ ဂ်ပန္မင္းေဆြမင္းမ်ိဳးမ်ားႏွင့္ ပညာတတ္အပိုင္းက အခက္အခဲမရွိလွတဲ့ ဗုဒၶဘာသာကုိ လက္ခံခဲ့ၾကသည္။

မင္းေဆြမင္းမ်ိဳးမ်ားထဲမွ ရွဳိတုိကူ(Shotoku) အိမ္ေရွ႕မင္းသား၏ အားေပးခ်ီးေျမွာက္မူမွာ လြန္စြာ ခရီးေရာက္ခဲ့သည္။ ထုိမင္းသားသည္ ခရစ္ႏွစ္ (၆၀၇)ခုႏွစ္၌ ဂ်ပန္ျပည္တြင္ ေရွးအက်ဆံုးျဖစ္ေသာ ဟုိရယူဂ်ီေစတီကိုလည္း တည္ထားကိုးကြယ္ခဲ့ေလသည္။

ခရစ္ႏွစ္ ၈-ရာစု (၇၁၀-၇၈၄) နာရေခတ္၌ စံရြန္ဂုိဏ္း၊ ဂ်ိဳဂ်စ္ဆုဂုိဏ္း စသည့္ ဗုဒၶဘာသာဂုိဏ္း (၆)ဂုိဏ္း ျဖစ္ေပၚလာသည္။ ထုိတြင္ ခရစ္ႏွစ္ ၇၅၄တြင္ ေပၚထြန္းလာေသာ ရစ္ဆု(၀ိနယ)ဂုိဏ္းက စနစ္က်ေသာ ရဟန္းခံ ရွင္ျပဳ သီလရွင္၀တ္နည္း စည္းမ်ဥ္းဥပေဒတုိ႔ကို ခ်မွတ္ေပးခဲ့သည္။ ယေန႔တုိင္ နာရဘုရားၾကီးဟု ထင္ရွားလ်က္ရွိေသာ မဟာေ၀ေရာစန ေၾကးဆင္းတုေတာ္ၾကီးကိုလည္း ဤနာရေခတ္၌ တည္ေထာင္ခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္ေပသည္။

၈-ရာစု ကုန္ခါနီးမွ ၁၂-ရာစု ကုန္ခါနီး (၇၉၄-၁၁၈၄) အထိ ျဖစ္ေသာ ေဟယန္ေခတ္တြင္ ဂ်ပန္ ဗုဒၶဘာသာ၌ တင္ဒိုဂုိဏ္းႏွင့္ ရွင္ဂြန္းဂုိဏ္းဟူေသာ ဂုိဏ္း(၂) ေပၚလာသည္။ ထုိတြင္ ရွင္ဂြန္းဂုိဏ္းမွာ တႏၱရဂုိဏ္းျဖစ္၍ အင္းအုိင္ လက္ဖြဲ႕ဂါထာ မႏၱန္မ်ား အားေကာင္းလာသည္။ ထုိေခတ္တြင္ ဘုန္းၾကီးမ်ား အားလံုးကလည္း ႏုိင္ငံေရးတြင္ ပါ၀င္လာၾကသျဖင့္ သာသနာေတာ္ တျဖည္းျဖည္း ဆုတ္ယုတ္လာသည္။

ေဟယန္ေခတ္ကုန္၍ ကမာကုရေခတ္ (၁၁၈၅-၁၃၃၃) သို႔ ေရာက္ေသာအခါ ကမၻာေက်ာ္ ကမာကုရ ေၾကးဆင္းတုေတာ္ၾကီးကို ထုလုပ္ကိုးကြယ္ခဲ့ၾကသည္။ ဤေခတ္တြင္ ဂ်ိဳဒိုဂုိဏ္းႏွင့္ ဂ်ိဳဒိုရွင္ဂုိဏ္းဟူေသာ ထူးျခားသည့္ ဗုဒၶဘာသာဂုိဏ္း(၂)ခု ေပၚလာသည္။ ထုိ ႏွစ္ဂုိဏ္းလံုးသည္ အမိတာဘုရား၏ နာမည္ကို အၾကိမ္မ်ားစြာ ရြတ္ဆုိရွိခိုးျခင္းအားျဖင့္ နိဗၺာန္သို႔ ေရာက္ႏုိင္သည္ဟု ယံုၾကည္ၾကသည္။

ဤေခတ္တြင္ စ်င္ဂုိဏ္းမ်ားလည္း တရုတ္ျပည္မွတစ္ဆင့္ ဂ်ပန္ျပည္သို႔ ေရာက္လာသည္။ ထုိတြင္ ရင္ဇုိင္းစ်င္ဂုိဏ္းက “တရားအားထုတ္ဖုိ႔မလုိ အဆင္သင့္တဲ့အခါ ဉာဏ္အလင္း အလိုအေလ်ာက္ေပၚလာသည္”ဟု ေဟာေျပာသည္။ အုိတုိစ်င္ဂုိဏ္းကမူ “ဉာဏ္အလင္းကို အလုိအေလ်ာက္ မရႏုိင္၊ တရာ အားထုတ္မွသာလွ်င္ တစ္ဆင့္ျပီးတစ္ဆင့္ ဉာဏ္အလင္း ေပၚလာႏုိင္သည္” ဟုဆုိေလသည္။ ထုိ႔ျပင္ နိခ်ိရွင္ အမည္ရွိေသာ ဘုန္းေတာ္ၾကီးတစ္ပါး တည္ေထာင္သည့္ နိခ်ိရင္ဂုိဏ္းကလည္း မဟာယာနက်မ္းစာျဖစ္ေသာ သဒၶမၼပု႑ရိကက်မ္း၏ အမည္ကို အၾကိမ္မ်ားစြာ ရြတ္ဆုိျခင္းျဖင့္ နိဗၺာန္သို႔ ေရာက္ႏုိင္သည္ဟု ေဟာေျပာခဲ့ေလသည္။

ဤ ကမာကုရေခတ္၌ အထင္ရွားဆံုး အခ်က္တစ္ခုမွာ ဂ်ိဳဒိုရွင္ဂုိဏ္းကို တည္ေထာင္ေသာ ဘုန္းၾကီး ရွင္ရန္က အိမ္ေထာင္ျပဳလုိက္ျပီး အျခား ဘုန္းၾကီးမ်ားကိုလည္း သူ႔ကဲ့သို႔ပင္ အိမ္ေထာင္ျပဳၾကရန္ တိုက္တြန္းခဲ့သျဖင့္ ယေန႔အထိ ဂ်ပန္ဘုန္းၾကီးမ်ား အိမ္ေထာင္ျပဳၾကေသာ အစဥ္အလာ ျပန္႔ပြားလာခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေလသည္။

ခရစ္ႏွစ္ ၁၆-ရာစုမွစ၍ ေနာက္ပိုင္းေခတ္မ်ားတြင္ တခ်ိဳ႕ေသာ အာဏာပုိင္တုိ႔လက္ထက္၌ ဗုဒၶဘာသာအား ႏွိပ္ကြပ္မူျပဳခဲ့ၾကေသာ္လည္း ဗုဒၶဘာသာတရားေတာ္မ်ားမွာ ဂ်ပန္လူမ်ဳိးတုိ႔၏ ႏုိင္ငံေရးႏွင့္ ယဥ္ေက်းမူနယ္ပယ္၌ ၾသဇာလႊမ္းမုိးျမဲ လႊမ္းမုိးလ်က္သာ ရွိခဲ့သည္။ တုိကူဂါ၀ါေခတ္ (၁၆၁၅-၁၈၆၅)တြင္ ဗုဒၶဘာသာမွာ ႏုိင္ငံေတာ္ဘာသာျဖစ္လာျပီး ဂ်ပန္လူမ်ိဳးတုိင္း ဗုဒၶဘာသာ ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္း၌ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ျဖစ္ေၾကာင္း မွတ္ပံုတင္ရသည့္ အစဥ္အလာ ျဖစ္ေပၚလာခဲ့ေလသည္။ နုိင္ငံျခားသားႏွင့္ ခရစ္ယာန္၀ါဒကို ဟန္႔တားရန္ လက္ထပ္ျခင္း၊ ေမြးေသျခင္း စေသာ လူမူကိစၥမ်ားကိုပါ ဘုန္းၾကီးမ်ားထံမွ မွတ္ပံုတင္ၾကရေလသည္။

ယခုေခတ္တြင္မူ ဂ်ပန္ဘုန္းၾကီးအမ်ားစုသည္ အိမ္ေထာင္သားေမြး စီးပြားေရး အလုပ္မ်ားကို လုပ္ေနၾကသျဖင့္ သာမန္လူတုိ႔ႏွင့္ မ်ားစြာ ျခားနားမူ မရွိၾကေတာ့ေခ်။ အသုဘပြဲမ်ားႏွင့္ တစ္နွစ္တစ္ၾကိမ္ ကြယ္လြန္သူ ဘုိးဘြား မိဘတုိ႔အား ပူေဇာ္ပြဲ ျပဳလုပ္ေသာအခါတုိ႔၌ တရားက်မ္းစာမ်ား ရြတ္ဖတ္ေပးျခင္းမွ တစ္ပါး အျခားဘာသာေရးအလုပ္ဟူ၍လည္း မည္မည္ရရ မရွိေတာ့ေခ်။ ျပည္သူလူထုအမ်ားစုလည္း ဗုဒၶဘာသာအမည္ခံရုံမွ်သာ ရွိေတာ့သည္။ ေမဂ်ီေခတ္(၁၈၆၈)မွစ၍ အာဏာပုိင္မ်ားက ရွင္တုိဘာသာကို ႏုိင္ငံေတာ္ဘာသာ ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကေလသည္။

ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္အစိုးရ သာသနာေရး၀န္ၾကီးဌာန ဗုဒၶဘာသာတရားေတာ္ (အဆင့္ျမင့္) စာအုပ္မွ ထုတ္ႏူတ္ေဖာ္ျပသည္။

No comments:

Post a Comment