အသိဉာဏ္သမၸဇဥ္ျဖင့္ မွတ္ျခင္းဟူသည္ -
- ေရွ႕သို႔သြားလွ်င္လည္း သြားသည္ ဟု အသိဉာဏ္ကပ္၍ သိေနရမည္၊
- ေနာက္သို႔ဆုတ္လွ်င္လည္း ဆုတ္သည္ ဟု အသိဉာဏ္ကပ္၍ သိေနရမည္။
- ထုိင္ရင္း ရပ္ရင္း ေရွ႕ဘက္ ေနာက္ဘက္သို႔ ယိမ္းယိုင္သြားလွ်င္လည္း ယိမ္းသည္၊ ယိုင္သည္ ဟု ေစ့ေစ့စပ္စပ္ ရူမွတ္၍ မျပတ္သိေနရမည္။
ထုိ႔ျပင္ တူရူ(တည့္တည့္)၊ ေစာင္းငဲ့၍ ၾကည့္ရာတြင္လည္း ၾကည့္ခ်င္သည္၊ ၾကည့္သည္၊ ျမင္သည္ ဟု လည္းေကာင္း၊ လက္ေျခတုိ႔ကို ေကြးတုိင္း ဆန္႕တုိင္းလည္း ေကြးခ်င္သည္၊ ေကြးသည္၊ ဆန္႕ခ်င္သည္၊ ဆန္႕သည္ ဟု လည္းေကာင္း၊ သပိတ္၊ သကၤန္း၊ အ၀တ္၊ အိုးခြက္၊ ပန္းကန္ အစရွိေသာ အသံုးအေဆာင္ပစၥည္းမ်ားကို ကုိင္တုိင္း၊ ယူတုိင္းလည္း ကိုင္ခ်င္သည္၊ ကိုင္သည္၊ ယူခ်င္သည္၊ ယူသည္ ဟု လည္းေကာင္း၊ စားေသာက္တုိင္းလည္း စားခ်င္သည္၊ စားသည္၊ ေသာက္ခ်င္သည္၊ ေသာက္သည္ ဟု လည္းေကာင္း၊ က်င္ၾကီးက်င္ငယ္စြန္႔သည့္အခါ၌လည္း စြန္႕ခ်င္သည္၊ စြန္႕သည္၊ ေဆးေၾကာသုတ္သင္သည္ ဟု လည္းေကာင္း၊ ရပ္၊ ထုိင္၊ လွဲအိပ္၊ ႏုိးထ၊ ေျပာဆုိ၊ ဆိတ္ဆိတ္ေနသည္”ဟု လည္းေကာင္း လူပ္ရွားမူမွန္သမွ် တစ္ခုမွ် အလြတ္မေပးဘဲ သတိကပ္လ်က္ ေစ့ေစ့စပ္စပ္ ရူမွတ္ရမည္။ အခ်ဳပ္အားျဖင့္ လူပ္ရွားမူမွန္သမွ်ကို သတိစုိက္၍ ရူမွတ္ေနရမည္ ျဖစ္သည္။
ထုိသို႔ ေလ်ာင္း၊ ထုိင္၊ ရပ္၊ သြား ေလးပါးေသာ ဣရိယာပုထ္မ်ား၌ ရုပ္ နာမ္ သဘာ၀တုိ႔၏ အဆင့္ဆင့္ ေပၚလုိက္ ေပ်ာက္လုိက္ျဖင့္ ျဖစ္ပ်က္ေနျခင္းမ်ားကို ရွင္းလင္းစြာသိေနျခင္းသည္ ရုပ္အေပါင္း(ကာယ)၌ ျဖစ္မူ ပ်က္မူမ်ားကို အဖန္ဖန္ အထပ္ထပ္ ရူမွတ္၍ ေနျခင္းပင္ ျဖစ္ေပသည္။
ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္အစိုးရ သာသနာေရး၀န္ၾကီးဌာန ဗုဒၶဘာသာတရားေတာ္ (အဆင့္ျမင့္) စာအုပ္မွ ထုတ္ႏူတ္ေဖာ္ျပသည္။

Sunday, 6 November 2011
အသိဉာဏ္သမၸဇဥ္ျဖင့္ မွတ္ျခင္း
အမ်ဳိးအစား/က႑
သမထ ၀ိပႆနာရူပြားနည္းမ်ား
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment