ဤေနရာသည္ ဗုဒၶဘုရား၏ ေမတၱာရိပ္ေအာက္တြင္ တည္ရွိပါေသာေၾကာင့္ ေမတၱာရိပ္သို႔ လာေရာက္ခုိလူံရင္း အလည္အပတ္ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ေအးခ်မ္းသာယာၾကပါေစရွင္။
http://api.ning.com/files/bHmmkW-XxGLQN9yR1WXwM7O1jOooBj0ATQasYiGZcJYzT0d2lrE1J9qEhMfqfRVkukdniN63bkOYVZYa9iYcLY2YRiQVhTka/MTY2.gif

Thursday 7 July 2011

ဒါနနဲ႕ သီလ ေပါင္းရင္

မြန္ျမတ္တဲ့ ေကာင္းမူဒါနရယ္၊ မွန္ကန္တဲ့အက်င့္သီလရယ္ ႏွစ္မ်ိဳးေပါင္းမိရင္ ေနနဲ႕လ၊ ေရႊနဲ႕ျမလုိ တင့္တယ္ ခ်မ္းသာပါတယ္။

အရမ္းကာေရာ ေပးကမ္းစြန္႕ၾကဲျခင္းဟာ မွန္ကန္တဲ့ ဒါနမဟုတ္ဘူး။ ဒါနလွဴဒါန္းျခင္းက လွဴသင့္လွဴထုိက္သူကို လွဴတာေကာင္းတယ္။ လုိသူကို ေပးတာ မွန္တယ္။ အေပးအလွဴမွားရင္ ႏွစ္ဦးစလံုးေတာင္ အက်ိဳးယုတ္တယ္။ အေပးအလွဴ မွန္မွသာ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္အက်ိဳးရွိတာပါ။

ဘယ္အရာဟာ လူရဲ႕ အႏွစ္သာရ ျဖစ္ပါသနည္းလုိ႔ ေမးရင္ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာ၀နာသာ လူရဲ႕ အႏွစ္သာရရယ္လုိ႔ ေျဖရမွာပဲ။

မယံုၾကည္သင့္သူကို မယံုၾကည္ရသလုိ မလွဴသင့္သူကိုေတာ့ မလွဴရဘူး။ ေပးသင့္လွဴသင့္သူကို လွဴကိုလွဴၾကရမွာ ျဖစ္တယ္။

ဒါေပမယ့္ တစ္ခုေတာ့ ရွိတယ္။ နည္းလမ္းမွန္ကန္စြာနဲ႕ တကယ္လက္ေတြ႕ လွဴဒါန္းလုပ္ေဆာင္ေနရျခင္း အတြက္ ေနာင္အက်ိဳးခံစားရမွာပဲလုိ႔ ေမွ်ာ္မွန္းျပီး ရမယ့္အက်ိဳးကို စိတ္ကူးမွန္းထားတာ မမွန္ကန္ပါဘူး။ ပစၥဳပၸန္မ်က္ေမွာက္မွာပဲ၀မ္းေျမာက္ျပီးစိတ္ျပတ္သားစြာလွဴပါ။ ေနာင္ျဖစ္လာမွာက ျဖစ္ခ်င္ခ်ိန္ ျဖစ္ခ်င္ရာ ျဖစ္လာ လိမ့္မမေပါ့။ ဒါနဲ႕ သီလဟာ အက်ိဳးခံစားရတယ္ဆုိတာ သေဘာေပါက္ေတာ့ ေပါက္ထားရမယ္ေလ။

ဒါနနဲ႕ သီလေပါင္းတဲ့အတြက္ ျဖစ္လာတဲ့ ဇာတ္ေတာ္တစ္ပုဒ္ ေလ့လာရေအာင္။

ဇာတ္ေတာ္က သခၤဇာတ္ေတာ္ပါ။

ျမတ္စြာဘုရား ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္မွာ သီတင္းသံုးေနစဥ္ သာ၀တၳိျပည္က ဒါယကာတစ္ဦးဟာ အလွဴၾကီးေပးပါတယ္။

ျမတ္စြာဘုရားနဲ႕အတူ သံဃာေတာ္ေတြကိုလည္း လွဴဒါန္းပါတယ္။ ခုႏွစ္ရက္ေျမာက္ေန႕မွာ လွဴဖြယ္ေတြက ပိုထူးျခားတယ္။ ခုႏွစ္ရက္ေျမာက္ေန႕ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးခ်ိန္ျပီးေတာ့ လွဴတာက သကၤန္း၊ သပိတ္၊ ထီး၊ ဖိနပ္၊ ပရိကၡရာေတြ အစံု ေပးလွဴတယ္ေလ။ အဲသည္မွာ အထူးျခားဆံုးက ဖိနပ္ပါပဲ။ ဖိနပ္ကို အဓိကထားျပီး လွဴတယ္။

ဖိနပ္တစ္ရံကို တန္ဖိုးက အသျပာတစ္ရာအဆင့္ေတာင္ ရွိတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားနဲ႕ သံဃာေတာ္တြဟာ အလွဴကိုလက္ခံျပီးတဲ့ေနာက္ အႏုေမာဒနာျပဳရာမွာ -

ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာတယ္။ “၀မ္းေျမာက္ေလာ့ ဒါယကာ။ သင္၀မ္းေျမာက္ ၀မ္းသာျဖစ္ပါေတာ့။ ဟုိစဥ္ ဘုရားမပြင့္မီကာလက ဖိနပ္တစ္ရံကို ေပးလွဴဖူးခဲ့တဲ့ ဒါနေကာင္းမူေၾကာင့္ အေျပာက်ယ္တဲ့ သမုဒၵရာအလယ္မွာ သေဘၤာပ်က္ျပီး စံုးစံုးျမဳပ္ခဲ့တာေတာင္ အသက္မေသဘဲနဲ႕ ေထာက္တည္ရာ ရဖူးတယ္” ဆုိျပီး အဲသည္ သခၤဇာတ္ကို ေဟာေတာ္မူခဲ့တယ္။

ဗာရာဏသီျပည္မွာ ျဗဟၼဒတ္မင္း စုိးစံအုပ္ခ်ဳပ္ မင္းလုပ္စဥ္ အခါမွာ ခ်မ္းသာတဲ့ သခၤပုဏၰားတစ္ေယာက္ ရွိတယ္။ ခ်မ္းသာတာနဲ႕အမွ် သဒၶါတရားကလည္း ရွိျပန္တယ္။ အလွဴအတန္းရက္ေရာျပီး ေန႕စဥ္လွဴေနတယ္။ တစ္ေန႕လွဴတဲ့တန္ဖိုးက ေျခာက္သိန္းလွဴဒါန္းတယ္။ တစ္ေန႕ေတာ့ သခၤပုဏၰားဟာ ကုန္သြယ္ဖုိ႔ သု၀ဏၰဘူမိကုိ သြားစရာအေၾကာင္း ေပၚလာခဲ့တယ္။

သူက သု၀ဏၰဘူမိသြားေပမယ့္ အိမ္မွာ အလွဴမပ်က္ေအာင္ ေန႕စဥ္လွဴဖုိ႔ မွာခဲ့ျပန္တယ္။ မွာၾကားေျပာဆုိခဲ့ျပီး ေနမြန္းတည့္မွာ သေဘၤာဆိပ္ကို ဆင္းခဲ့တယ္ေလ။ ေနက ခ်စ္ခ်စ္ေတာက္ပူေနတဲ့အခ်ိန္ အပူဒဏ္ကို ထီးနဲ႕ဖိနပ္ပါေတာ့ ခံႏုိင္တာေပါ့။

အဲသည္အခ်ိန္မွာ ဂႏၶမာဒနေတာင္က ပေစၥကဗုဒၶါတစ္ပါးက သခၤပုဏၰားရဲ႕ မၾကာခင္ျဖစ္မယ့္ အျဖစ္အပ်က္ကို ျမင္တယ္။

အုိ - သခၤပုဏၰားဟာ ကုန္ကူးသြားရာမွာ သေဘၤာ ပ်က္မွာပါလား။ ယခု ငါၾကြ၍သြားလွ်င္ သူက ထီးနဲ႕ဖိနပ္ လွဴလိမ့္မယ္။ အဲသည္အလွဴဒါနေၾကာင့္ သေဘၤာနစ္ရာမွာ ေထာက္တည္အားကိုးရာ ရမွာပဲ” လုိ႔ ဆင္ျခင္ျပီး -

ေနအလြန္ပူတဲ့ သေဘၤာဆိပ္ကို ဂႏၶမာဒနေတာင္က ပေစၥကဗုဒၶါဟာ ထီးနဲ႕ဖိနပ္ မပါဘဲ ၾကြသြားတယ္။

ေနပူထဲက ပေစၥကဗုဒၶါကိုျမင္ေတာ့ သခၤပုဏၰားဟာ ထီးနဲ႕ဖိနပ္ လွဴဒါန္းခ်င္တဲ့စိတ္ ထက္သန္လာခဲ့တယ္။ ခ်က္ခ်င္းပဲ လွဴလုိက္မိျပီး လွဴျပီးတဲ့ အလွဴကိုလည္း ၀မ္းေျမာက္ ၾကည္ႏူးေနေတာ့တာေပါ့။

အဲသည္ေနာက္ သေဘၤာနဲ႕ သု၀ဏၰဘူမိကို ထြက္လာလုိက္တာ သမုဒၵရာအလယ္လည္းေရာက္ေရာ သေဘၤာဟာ ပ်က္ေတာ့တာပဲ။ သခၤပုဏၰားဟာ သေဘၤာအလယ္က လင္းယဥ္တုိင္ထိပ္ကို တက္တယ္။ တပည့္အလုပ္အေကြ်းတစ္ေယာက္လည္း ပါတယ္။ ျပီးေတာ့ အဲသည္တုိင္ကေန ငါး၊ လိပ္နဲ႕ ရန္မူနုိင္တဲ့ သတၱ၀ါေတြ လြတ္ေအာင္ တအားခုန္ကူးရတာေပါ့။ ရန္လြတ္ေတာ့ အေဖာ္တပည့္နဲ႕ အတူေနရေရာ ညပါ ေရကူးေနရတယ္။

သမုဒၵရာထဲမွာ ခုႏွစ္ရက္ေျမာက္လာျပီ။ ခုႏွစ္ရက္ေျမာက္ေန႕ဟာ ဥပုသ္ေန႕မွန္း သခၤပုဏၰား သိတယ္။ ပါးစပ္ကို ဆားငန္ေရနဲ႕ ပလုတ္က်င္းျပီး ဥပုသ္သီလ ေဆာက္တည္ေတာ့တယ္။

သမုဒဒရာေစာင့္တဲ့ မဏိေမခလာဟာ သခၤပုဏၰားဥပုသ္သီလေဆာက္တည္ျပီး ေရကူးခတ္တဲ့ေန႕မွာ သမုဒၵရာထဲၾကည့္မိေတာ့တယ္။

အုိ - အက်င့္သီလနဲ႕ ျပည့္စံုသူတစ္ဦးပါလားလုိ႔ တအံ့တၾသျဖစ္ျပီး ကယ္မဖုိ႔ ျပင္ရေတာ့တယ္။

အဲသည္ သမုဒၵရာထဲမွာ သီလျပည့္စံုသူကို ကယ္တင္ဖုိ႔ ေလာကပါလ နတ္မင္းေတြက မဏိေမခလာကို ေပးထားတဲ့တာ၀န္ပါပဲ။

မဏိေမခလာဟာ နတ္ေဘာဇဥ္ေတြကို သယ္မလုိ႔ ပင္လယ္ထဲ ဆင္းေတာ့တယ္။ ဥပုသ္ေစာင့္ ေရကူးေနတဲ့ ပုဏၰားသခၤရဲ႕ မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္မွာ ရပ္လုိက္တယ္။ ပါလာတဲ့ အစာ၊ အာဟာရေတြစားဖုိ႔ ေကြ်းတယ္။

“အုိ - နတ္သမီး။ ကြ်ႏု္ပ္ ယေန႕ဥပုသ္သီလ ေစာင့္ထိန္းပါတယ္။ မစားပါရေစနဲ႕” လုိ႔ ဆုိျငင္းလုိက္တယ္။

သခၤပုဏၰားက ေရကူးရင္း နတ္သမီးကို ျမင္လုိ႔၊ နတ္သမီး ေကြ်းတာကို မစားခ်င္လုိ႔ ေျပာတာ ျဖစ္တယ္။

အေဖာ္တပည့္ အထင္ကေတာ့ သူ႔ဆရာသခင္ ပုဏၰားဟာ ခုႏွစ္ရက္အာဟာရျပန္လုိ႔ ကေယာင္ကတမ္းျဖစ္ျပီလုိ႔ ထင္လုိက္တယ္။

သခၤပုဏၰားက ရွင္းျပေတာ့မွ နတ္သမီးနဲ႕ စကားေျပာေနေၾကာင္း သိရေတာ့တယ္။

“သင္၌ ေကာင္းမူ ရွိတယ္။ သီလ ရွိတယ္။ သင္ လုိသမွ်ေတာင္းပါေလ” မဏိေမခလာက ေျပာတယ္။

“အုိ - နတ္သမီး။ ပင္လယ္တြင္း၌ ခုႏွစ္ရက္တုိင္တုိင္ ေဘးဒုကၡ မေတြ႕ျခင္းသည္ အဘယ္ကုသိုလ္ အက်ိဳးနည္း။ ငါသည္ အျမဲတမ္း ပစၥည္းမ်ိဳးစံု လွဴခဲ့၍ေလာ”

“သင္ ဤသို႔အားကိုး မေပၚေသးေသာ္လည္း ေထာက္တည္ရာရျခင္းမွာ ပေစၥကဗုဒၶါကို ထီးႏွင့္ ဖိနပ္ လွဴခဲ့တဲ ့အက်ိဳးပါ။ သင့္ရဲ႕ေကာင္းမူအတြက္ သင္လုိရာ ဆုကို ေတာင္းႏုိင္ပါတယ္ ေတာင္းပါေလာ့” လုိ႔ ဆုိတယ္။

“ကြ်ႏု္ပ္ကို ေဟဠိနိျပည္သာ ပို႔ပါ နတ္သမီး”

မဏိေမခလာက ရင္မွာ ေပြ႕ပိုက္ျပီး သူ႔တန္ခိုးနဲ႕ ဖန္ဆင္းထားတဲ့ ေရႊ၊ ေငြ၊ ရတနာ အျပည့္ပါတဲ့ ေလွသေဘၤာၾကီး တစ္စင္းေပၚကို တင္လုိက္တယ္။

အလုပ္အေကြ်း အေဖာ္ကိုေတာ့ နတ္သမီးက တင္မေပးပါ။

အဲသည္ေတာ့ သခၤပုဏၰားဟာ -

“ကြ်ႏု္ပ္ရဲ႕ ကုသုိလ္ေကာင္းမူကို သူ႔အား အမွ်ေပးေ၀ပါတယ္” ဆုိမွ ေမခလာက ကယ္တယ္။

ဇာတ္ေတာ္ကို ေပါင္းေတာ့ -


မဏိေမခလာ နတ္သမီးသည္ ဥပၸလ၀ဏ္ျဖစ္ျပီး သခၤပုဏၰားဟာ ငါဘုရားျဖစ္၏လုိ႔ ဆုိခဲ့တယ္။

ေလာကမွာ ဒါနေရာ သီလပါ အားေကာင္းတဲ့သူေတြနဲ႕ မေတြ႕ေတြ႕ေအာင္ရွာျပီး ေပါင္းရမယ္။ ကိုယ့္မွာ ဒါနေတြ၊ သီလေတြ သိပ္မရွိေတာင္မွ သူက အမွ်ေပးေ၀ရင္ ဒါမွမဟုတ္ မွ်ေ၀ေပးရင္ ကိုယ့္ရဲ႕ေဘးဒုကၡေတြ သက္သာပါတယ္။

ကံကို မိမိဘာသာ မိမိ စီမံဖန္တီးႏုိင္ရင္ ဒါနနဲ႕ သီလရွိသူက စီမံဖန္တီးေပးလိမ့္မယ္။

ေလာကမွာ အဖုိးတန္တဲ့လူေတြနဲ႕ ေပါင္းရင္ အဖိုးတန္တာပဲ။ တန္ဖုိးမဲ့ေတြနဲ႕ ေရာရင္ ဒုကၡသုကၡ သိပ္မ်ားတတ္ပါတယ္။ မိတ္ေဆြေကာင္း၊ အမွီေကာင္းေတြ မရရင္ ဘယ္ေလာက္ ၾကိဳးစား ၾကိဳးစား၊ ၾကီးပြားသင့္သေလာက္၊ မၾကီးပြားႏုိင္သလုိ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာ၀နာ အားေကာင္းတဲ့ လူေတြနဲ႕ မေပါင္းမိျပန္ရင္လည္း ကိုယ့္မွာ ကုသိုလ္နည္းတတ္တယ္။

ဘာ၀နာက အဆင့္ျမင့္လုိ႔ ထားပါဦး။ ေလာကၾကီးမွာ ဒါနနဲ႕ သီလ ေပါင္းမိရင္ပဲ အေတာ္ေက်နပ္အားရစရာ ေကာင္းမွာ ျဖစ္ပါေတာ့တယ္။


(သုေတသီဘုန္းျမင့္ေသြး)

No comments:

Post a Comment