ဤေနရာသည္ ဗုဒၶဘုရား၏ ေမတၱာရိပ္ေအာက္တြင္ တည္ရွိပါေသာေၾကာင့္ ေမတၱာရိပ္သို႔ လာေရာက္ခုိလူံရင္း အလည္အပတ္ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ေအးခ်မ္းသာယာၾကပါေစရွင္။
http://api.ning.com/files/bHmmkW-XxGLQN9yR1WXwM7O1jOooBj0ATQasYiGZcJYzT0d2lrE1J9qEhMfqfRVkukdniN63bkOYVZYa9iYcLY2YRiQVhTka/MTY2.gif

Friday 1 July 2011

ဘ၀တစ္ပါးကိုလုိက္တဲ့ မိတ္ေဆြ

ေသမင္းသည္
သင္၏တံခါးကို ေခါက္ေသာ
ထုိေန႕၌
သူ႔အား ပဇာကို ေပးအံ့နည္း။

အို - ငါသည္
ငါ၏ဧည့္သည္ကို လက္ခ်ည္း
ျပန္ေစမည္ မဟုတ္။

ငါ၏ ေနာက္ဆံုးေန႕၌
ဧည့္သည္ ေသမင္းသည္
ငါ၏တံခါးကို ေခါက္ေသာအခါ၌
ငါတစ္သက္တာပတ္လံုး
ေစာင့္စည္းခဲ့သည့္ (သီလ)
ျပဳခဲ့သမွ်ေသာ (ေကာင္းမူကုသိုလ္)
ဆည္းပူးအပ္ေသာ (ဘာ၀နာ)
ရွာေဖြျပဳစုခဲ့သည့္
မြန္ျမတ္ေသာ စာေပရတနာတုိ႔ကို
သူ႔ေရွ႕တြင္ထားအံ့။
(တဂိုး)


ဘ၀တစ္ပါးကိုလုိက္တဲ့ မိတ္ေဆြေတြက ဘယ္သူေတြလဲ။ ဘယ္သူေတြက လုိက္သလဲစဥ္းစားရင္ ခ်စ္ဇနီးလည္း မလုိက္ဘူး။ ခ်စ္သားလည္း မလုိက္ဘူး။ လုိက္တာက ေဖာ္ျပထားတဲ့ တဂိုးကဗ်ာထဲကလုိပဲ။ သီလရယ္၊ ေကာင္းမူ ကုသိုလ္ရယ္၊ ဘ၀နာရယ္က လုိက္တာပဲ။

ၾကံၾကံဖန္ဖန္ စဥ္းစားေျပာတာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ လူတစ္ေယာက္မွာ ေသေတာ့ ဘာပါသြားသလဲ။ ရွာထားတာေတြ၊ အဖိုးတန္ေတြ ပါသြားရဲ႕လား။ က်န္တဲ့လူေတြက သူ႔ပစၥည္းေတြဆုိျပီး ေခါင္းထဲလည္း မထည့္ဘူး၊ ေရာျပီးေတာ့လဲ မီးမသျဂၤ ိဳလ္ပါဘူး။

အခ်ိဳ႕ဆုိ အေလာင္း ေျမမက်ခင္မ်ာေတာင္ က်န္ရစ္သူက လုကုန္ၾကျပီ။ အေလာင္းျပင္ျပီး အေမြျပႆနာစကား မ်ားကုန္ျပီ။ ဦးရာလူက လစ္ၾကာေတြလည္း ရွိတယ္။

ေသတဲ့လူအဖုိ႔ကေတာ့ ေကာင္းပါတယ္။ ဘာမွ မသိရေတာ့ဘူး။ ေခါင္းထဲမွာ ပက္လက္ကေလး ျငိမ္ျငိမ္ေနရတာပဲ။ အ၀တ္အစားတစ္စံု ၀တ္ေပးျပီး ပိုက္ဆံေလးတစ္မတ္ ပါးစပ္ထဲကို ေရွးရုိးအစဥ္အလာအတုိင္း ထည့္ေပးလုိက္တယ္။ ဘာကိစၥေတြ ဘယ္လုိပဲ ေစ်းတက္တက္ သယ္ပို႔စရိတ္၊ ကူးတုိးခ တစ္မတ္ႏူန္းထားကေတာ့ မတက္ပါဘူး။ ဟုိတုန္းကလည္း တစ္မတ္။ ခုလည္းပဲ တစ္မတ္ပါပဲ။

အုတ္ဂူထဲကို ကိုယ္နဲ႕အတူ ဒါေလာက္ကလြဲလုိ႔ ဘာမွ အပိုမပါသြားဘူး။ မီးသျဂၤ ိုလ္စက္ထဲကိုလည္း အဲသည္ေလာက္ပဲ လုိက္ခြင့္ရပါတယ္။

သည္လုိ ဘာျဖစ္လုိ႔ ေရးျပေနရသလဲဆုိေတာ့ ေသတဲ့အခါ ဘာမွမပါဘူးဆုိတာ ျမင္ေစခ်င္လုိ႔ပါ။

ေလာကမွာ ျမဲတဲ့တရားက ေသျခင္းတရားပဲ။ ေသျခင္း တရားက ျမဲတယ္။ အသက္က မျမဲပါဘူး။

ဘယ္သူမွ မေသဘဲေနလုိ႔ မရဘူး။ ေသရမွာပဲ။ ဘယ္အခ်ိန္ ေသမယ္၊ ဘယ္ေနရာမွာ ေသမယ္၊ ဘယ္လုိ ေသမယ္၊ ေသျပီး ဘာျဖစ္မယ္ဆုိတာ ဘယ္သူမွ ၾကိဳေျပာလုိ႔ မရဘူး။ အားလံုးဟာ ေနျခင္းျပီးရင္ ေသျခင္းပဲ။ ေနေရးျပီးရင္ ေသေရးပဲ။

အမတ္ၾကီး ဦးေပၚဦးဟာ သူေသသြားတဲ့အခါ အေခါင္း အျပင္ဘက္ကို လက္တစ္ဘက္ ထုတ္ျပီးထားဖုိ႔ မွာၾကားခဲ့တယ္။ အမတ္ၾကီးဟာ ေသသြားတဲ့အခါမွာ မည္သည့္ဥစၥာ တစိုးတစိမွ ပါမသြားတဲ့အျပင္ တမလြန္ဘ၀မ်ိဳးမွာ ရိကၡာအတြက္လည္း ဘာမွ်မပါေၾကာင္း ဗလာသက္သက္ လက္ခ်ည္းပဲ ျဖစ္ေၾကာင္း သံေ၀ဂဉာဏ္ ရေစေအာင္ ျပထားခဲ့တဲ့ သေဘာပါ။

ေသျခင္းတရားဆုိတာ လူေတြကို ေနရာတကာကေန ၾကိဳေနတာပဲ။ တံခါးဖြင့္ထားတာပဲ။

လူဆုိးလူယုတ္ေတြလည္း ေသတာပဲ။ လူေကာင္း၊ လူေတာ္ေတြလည္း ေသၾကရတာပဲ။

ထူးျခားတာကေတာ့ လူေတာ္လူေကာင္းေတြရဲ႕ အမည္ကို ေသျခင္းတရားက မသတ္ႏုိင္ပါဘူုး။ လူေသေသာ္လည္း နာမည္ မေသပါဘူး။ နာမည္ေကာင္းဟာ ေရႊထက္ အဖိုးတန္ပါတယ္။

အဲ့ဒါေၾကာင့္ အသက္ရွင္ဖုိ႔၊ စားစရာရွာရာမွာ ရုိးသားေျဖာင့္မတ္စြာ ရွာစားရမယ္။ အခ်ိဳ႕လူေတြက သေဘာေပါက္တစ္မ်ိဳး ျဖစ္ေနၾကပါတယ္။

ဘယ္လုိလဲဆုိေတာ့ စားရန္အတြက္ အသက္ရွင္ေနတယ္လုိ႔ ထင္တယ္။ အမွန္မွာ အသက္ရွင္ရန္အတြက္ စားေနတာပါ။

အူမ မေတာင့္ရင္ သီလ မေစာင့္ႏုိင္ဘူး ဆုိသလုိ သီလ မေစာင့္ရင္လည္း အူမ မေတာင့္ပါဘူး။

အက်င့္သီလေကာင္းမွ ခ်ဳပ္ထိန္းမူေတြ အားေကာင္းလြန္းမွ လူမူဘ၀ဒုကၡေတြ နည္းနည္းသက္သာခြင့္ရတာ။

သီလမရွိဘဲ သမာဓိ မရွိႏုိင္ဘူး။

သမာဓိ မရွိဘဲ ပညာမွန္ကို ဆုပ္ဆုပ္ကိုင္ကိုင္ ေပါက္ေပါက္ ေရာက္ေရာက္ မရႏုိင္ပါဘူး။

တစ္ဖန္ ပညာမရွိဘဲ သီလ၏တန္ဖိုးကို မသိႏုိင္၊ မက်င့္ၾကံႏုိင္။

တစ္ဖန္ သမာဓိ မရွိဘဲ ပညာမရႏုိင္။

အဲသည္လုိ သီလ, သမာဓိ, ပညာဟာ လက္ခ်င္းဆက္ထားတဲ့ စက္၀ုိင္းသဖြယ္ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု ဆက္စပ္အက်ိဳးျပဳလ်က္ ရွိပါတယ္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ တစ္ခုတည္း၊ တစ္မ်ိဳးတည္း သို႔မဟုတ္ ႏွစ္ခု ႏွစ္မ်ိဳးတည္းကိုသာ လက္ခံယံုၾကည္ေန၍ မျဖစ္ႏုိင္ဘူး။

သီလလည္း တည္ေဆာက္၊ သမာဓိလည္း ရေအာင္ယူ။ ပညာကိုလည္း နီးစပ္ရာကို ရွာႏုိင္သမွ် ရွာၾကရမွာ ျဖစ္တယ္။

အဲသည္ထဲက သီလနဲ႕ ကုသိုလ္ ေကာင္းမူာ တမလြန္ထိလုိက္မယ့္ မိတ္ေဆြေကာင္းေတြပါပဲ။

က်ံဳမေငး (ေမာင္၀င့္သူ)ရဲ႕ “သူ သုိ႔မဟုတ္ ငါ” ဆုိတဲ့ ကဗ်ာကေလးကို ဖတ္ၾကည့္ၾကရေအာင္။ ဘယ္မဂၢဇင္းမွာ ပါခဲ့တာ ဆုိတာေတာ့ မမွတ္မိေတာ့ဘူး။

လူသားေတြဟာ ဘ၀မ်က္ကန္းပါ။ သူ သုိ႔မဟုတ္ ငါဆုိတဲ့ ကဗ်ာထဲကလုိ နတၳိ အတၱ ရွာမရၾကပါဘူး။

ငါ့၌မရွိ
ရွိကား ရွိ၏၊ သူမသိ
ငါျမင္ေတြ႕၏၊ ငါသိ၏။

သူ၌မရွိ
ငါ၌ရွိ
ရွိကားရွိ၏၊ ငါမသိ
သူျမင္ေတြ႕၏၊ သူသိ၏။

ငါျမင္ပါသည္
ငါသိသည္
သူသည္အတၱ၊ ၾကီးလြန္းစြဟု။

သူျမင္ပါသည္
သူသိသည္
ငါသည္အတၱ၊ ၾကီးလြန္းစြဟု။

ေၾသာ္ - အတၱၾကီးမား
သူပင္လားေလ၊ ငါလားေလဟု
အေျဖထုတ္ၾကည့္၊ ဆင္ျခင္ၾကည့္မွ
နတၳိအတၱ၊ ရွာမရျပီ
ဘ၀မ်က္ကန္း၊ ျဖစ္ၾကမွန္းကို
စူးစမ္းသိရွိ ပါေတာ့၏။


အမွန္တကယ္ေတာ့ ျမန္မာစကားပံုထဲကလို “ခ်မ္းသာလိုေတာ့ သီလ၊ နိဗၺာန္လုိေတာ့ အနတၱပါ”

ငါမဟုတ္တာေတြ ငါလုပ္ေနတဲ့သေဘာကို တမလြန္ ဘ၀ကူးၾကရမွ ထင္ထင္ရွားရွား သိရပါတယ္။

မေသခ်င္လုိ႔လဲ မရဘူး။ ေသၾကရတာပဲ။ ဘယ္မွာလဲ အတၱ၊ အဲသည္ေတာ့မွ နတၳိ အတၱ ရွာမရေတာ့ဘူးေလ။

ဆရာေတာ္ အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသာ သည္လုိ ဆုိမိန္႕ပါတယ္။

“သီလက ဒီဘ၀၊ ေနာက္ဘ၀ ကာလမေရြး စိတ္ခ်မ္းသာ ကိုယ္ခ်မး္သာကို ေပးႏုိင္တယ္။ ေမတၱာ၊ ကရုဏာ၊ သစၥာ၊ ခႏၱီတုိ႔လဲ ေကာင္းက်ိဳးကို ေပးနုိင္တယ္။ အရာရာကို သတိထားပါ”

ဘ၀တစ္ပါးကို လုိက္ႏုိင္တဲ့မိတ္ေဆြဟာ သီလျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းေနပါတယ္။

ပစၥည္းဥစၥာဆုိတာ ခဏပိုင္တာျဖစ္တယ္။ အခ်ိန္က်ေတာ့ အားလံုးထားပစ္ျပီး တစ္ကိုယ္တည္း သြားရမွာပဲ။ အခ်စ္ဆံုးဆုိတဲ့ ခႏၶာကိုယ္ေတာင္ ထားပစ္ခဲ့ရတာပဲ။ ေရွးဘ၀ျပဳသမွ် အေကာင္းအဆိုးကံကိုသာ ယူသြားရမွာ မဟုတ္လား။

မဟာဂႏၶာရုံ ဆရာေတာ္ၾကီး အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသရဲ႕ အဆံုးအမေတာ္မ်ားထဲက “ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္တာ ျဖစ္ေစႏုိင္ေသာ တရား” ဆုိတဲ့ တရားစာပိုဒ္က ရွင္းရွင္းေလးနဲ႕ တစ္သက္လံုး မွတ္သားလုိက္နာသင့္ပါတယ္။

“သစၥာသည္ မုသားနဲ႕ ေျပာင္းျပန္ျဖစ္တယ္။ ယခုေခတ္ သစၥာ အလြန္နည္းၾကတယ္။ မုသားဟာ ငါးပါးသီလက ကိုယ္က်င့္တရားမွာေတာင္ အျမဲေရွာင္ဖို႔ ပါေနပါတယ္။ သီလရွိသူသာ ကုိယ္ျဖစ္ခ်င္တဲ့ အက်ိဳးကို ရႏုိင္တယ္။ သီလ မရွိရင္ ငရဲ, တိရစၦာန္, ျပိတၱာ, တစ္ခုခုနဲ႕ လူႏုံ လူမြဲ လူဆင္းရဲသာ ျဖစ္ရမယ္”

“ေမြးေန႕မွာ ဒါနျပဳတာဟာ ေကာင္းပါတယ္။ လွဴတာနဲ႕ အတူ သီလ ရွိေနရင္ အဲသည္ေမြးေန႕ဟာ ပိုျပိး အဓိပၸာယ္ ျပည့္၀မွာေပါ့။ ယခုလူေတြ အက်င့္စာရိတၱ ပ်က္ျပားေနၾကတာဟာ သီလပ်က္ေနျခင္းပါပဲ” လို႔ ဆုိမိန္႕ၾသ၀ါဒ ေပးခဲ့ပါတယ္။

သီလပ်က္ေနၾကလို႔ လူအမ်ား ယခုဘ၀မွာေတာင္ ဒုကၡမ်ားေနၾကတယ္ မဟုတ္လား။ ေနာင္ဘ၀ဆုိတာကိုေတာ့ မေတြးပါနဲ႕ေတာ့။

ယခုဘ၀ ဆင္းရဲဒုကၡမ်ားေနသလို၊ သီလ မထားႏုိင္ရင္ ေနာင္ဘ၀ လူဆင္းရဲဘ၀ျဖစ္ျပီး သာလို႔ ဒုကၡေရာက္မွာေပါ့။

သီလေစာင့္ထိန္းႏုိင္သမွ် ေစာင့္ထိန္းမွ ဆင္းရဲဒုကၡ သက္သာမွာ။

သီလရွိမွ ဒါနအက်ိဳးေပး ေကာင္းပါတယ္။

ဓမၼပဒ၏ (၂၈၈) မွာ -

ေသမင္း အႏွိပ္စက္ခံရေသာသူမွာ -

မေသေအာင္ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ရန္၊ သားသမီး လည္းမရွိ၊ အမိအဘလည္း မရွိ၊ ေဆြမ်ိဳးတုိ႔တြင္လည္း အကာအကြယ္ အေစာင့္အေရွာက္မရွိ။

ပညာရွိသည္ ဤအေၾကာင္းကို သိ၍(သီလ) ကို ေကာင္းစြာ ေစာင့္ေရွာက္လ်က္ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း ျဖစ္ေသာ လမ္းကို လ်င္ျမန္စြာ သုတ္သင္ရာ၏။

(သုေတသီဘုန္းျမင့္ေသြး)

No comments:

Post a Comment