ဤေနရာသည္ ဗုဒၶဘုရား၏ ေမတၱာရိပ္ေအာက္တြင္ တည္ရွိပါေသာေၾကာင့္ ေမတၱာရိပ္သို႔ လာေရာက္ခုိလူံရင္း အလည္အပတ္ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ေအးခ်မ္းသာယာၾကပါေစရွင္။
http://api.ning.com/files/bHmmkW-XxGLQN9yR1WXwM7O1jOooBj0ATQasYiGZcJYzT0d2lrE1J9qEhMfqfRVkukdniN63bkOYVZYa9iYcLY2YRiQVhTka/MTY2.gif

Friday 1 March 2013

မေမ့ေသာ အေမ့မ်ား

- အေလ့က်ေပါက္တုိ႔ ေပါက္ဖြားရာေဒသသည္ ဖံုးဆုိးေတာဟု ေခၚပါသည္။

- တမင္စိုက္ပ်ိဳးမွ တုိးတက္ရာေဒသသည္ ဥယ်ာဥ္လယ္ယာဟု ေခၚပါသည္။

ဤစာတမ္းသည္ ေမ့ေမ့ေပ်ာက္ေပ်ာက္ေနနည္းႏွင့္ မေမ့မေပ်ာက္ေနနည္းႏွစ္မ်ိဳးတုိ႔ကို ပို႔ခ်ေပးမည့္ စာတမ္းျဖစ္၏။


ထုိေနနည္းႏွစ္မ်ိဳးတုိ႔တြင္လည္း -

ေမ့ေမ့ေပ်ာက္ေပ်ာက္ေနနည္းကား မသင္ျပမီကပင္ တတ္ေျမာက္ၾကျပီးသားမ်ား ျဖစ္ေနၾကပါ၏။ ယေန႔ လူတုိင္း လက္ခံက်င့္သံုးေနေသာ ေနနည္းအားလံုးသည္ပင္ သြားေနက်လမ္း၊ ေမွ်ာလုိက္နည္းေခၚ ေမ့ေမ့ေနနည္းခ်ည္း ျဖစ္ၾကပါေခ်၏။

သို႔ေၾကာင့္ -

သင့္အား အထူး သင္ျပေပးစရာမလုိ၊ သင္ ေန႔တုိင္း အာရုံ ခံစားစဥ္ အာရုံေၾကာ ေမွ်ာလုိက္နည္း၊ စိတ္ပူဆာရာ ေျခလက္ပါနည္း၊ စိတ္အလိုက် လႊတ္ေပးထားနည္းမ်ားကိုသာ ဆက္လက္က်င့္သံုးသြား ဟူ၍သာ တုိက္တြန္းရုံ ရွိေတာ့၏။

ဤ၌ ေမ့ေမ့ေပ်ာက္ေပ်ာက္ ဆုိေသာစကား ရွိ၏။

ထုိစကားသည္ အာရုံခံစားခြင့္ ရရာတုိင္းတုိ႔၌ ခံစားရင္း မတ္တတ္က ထုိအာရုံတုိ႔ ပံုလူိင္းမ်ား အလကားသက္သက္ ေပ်ာက္ပ်က္သြားသည္ကိုသာ ရည္ညႊန္း၏။ အာရုံကိုမွီ၍ မိမိဉာဏ္ရည္ တက္မလာေသာ ခံစားမ်ိဳးတည္း။

(၁) ေတာတြင္းေန သက္မဲ့ အေလ့က်ေပါက္ သစ္ပင္မ်ားသည္ ေရ၊ ေန၊ ေလ၊ ပူ၊ ေအး ေထာက္ကန္ ဥတုဒဏ္ခံရင္း မတ္တတ္တုိ႔က ေပါက္ခ်ိန္ေပါက္၊ ပြင့္ခ်ိန္ပြင့္၊ သီးခ်ိန္သီးျပီးေနာက္ ေသြ႕ေျခာက္ကာ အလကား ေပ်ာက္ပ်က္၏။

(၂) ေတာတြင္းေန သက္ရွိအေလ့က်ေပါက္ သားေကာင္မ်ားသည္လည္း ဇာတ္တူဇာတ္ကြဲသားေကာင္ခ်င္းခ်င္း အလုိတူလွ်င္လည္း အလုိတူရာ ညွင္း၊ အလုိမတူလွ်င္လည္း အလိုမတူရာညွင္းေသာ ဒဏ္ခံရင္း မတ္တတ္က ေမြးခ်ိန္ေမြး၊ ေသခ်ိန္ေသျပီး ပ်က္သုဥ္း အလကား အသက္ဆံုးရ၏။

(၃) အာရုံေတာ ေမ်ာပါေနေသာ လူသားသည္လည္း ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ၊ ဆုိးသည္ျဖစ္ေစ မေကာင္းမဆုိးပင္ျဖစ္ေစ၊ အာရုံအမ်ဳိးမ်ိဳး တံခါးစံု အကုန္တုိး၀င္လာေသာ ဒဏ္ခံရင္း မတ္တတ္က စားခ်ိန္စား သြားခ်ိန္သြား၊ နားခ်ိန္နားျပီး ဘ၀ပ်က္သုဥ္း အလကားသက္သက္ ကုန္ဆံုးရ၏။

ထုိသံုးမ်ိဳးတုိ႔သည္ -

(က) အလကား ကုန္ဆံုးနည္းကား တူၾက၏။ သို႔တေစလည္း ေတာတြင္းေန သားေကာင္ႏွင့္ လူသားမ်ားကား အာရုံခံစားမူမွာသာ အလကားကုန္ဆံုးၾက၏။ အာရုံခံစားစဥ္ မသိေသာ အေကာင္းထင္ အၾကိဳက္စြဲ၊ အဆုိးထင္ အညွိဳးစြဲတုိ႔ကား -

အနာေပါက္ရာ အနာေပ်ာက္ေသာ္မွ အမာရြတ္အရာ ေသရာပါအထိ ပါသြားေလသည့္ပမာ အစြဲကား အထဲ၌ ျငိလ်က္ ကိန္း၀င္ေနေခ်ျပီ။ သို႔ေၾကာင့္ ေမ့ေမ့ေပ်ာက္ေပ်ာက္သည္ အာရုံတုိ႔ကို အသံုးတည့္ေအာင္ အသံုးမခ်တတ္ေလသျဖင့္ ထုိအာရုံမ်ား အလကားသက္သက္ ေပ်ာက္ပ်က္သြားၾကသည္ကိုသာ ရည္ညႊန္းသည္မွတ္ပါေလ။

(ခ) တစ္ဖန္ ေမ့ေမ့ေပ်ာက္ေပ်ာက္ဟူသည္ မိမိေကာင္းမူ အထူးျပဳမိဖူးခဲ့သျဖင့္ တန္ဖုိးရွိရွိ ရမိထားေသာ ဤလူ႔ဘ၀ လူ႔ျဖစ္စဥ္ၾကီးကို အာရုံတုိ႔အၾကား အလကားခ်ထားလ်က္က ငါးကန္ၾကီးမ်ားအထဲ ပစ္ခ်ထားေသာ ေပါက္ေပါက္လံုးၾကီး တစ္ဆုပ္ ငါးအုပ္ၾကီး ခဲခံရသည့္ပမာ တစ္ေန႔တျခား အာရုံအတုိက္ လုိက္၍လုိက္၍ ခံစားရင္း လံုးပါးပါးရကား၊ ေသလြန္ေသာကာလ လူ႔ဘ၀ရင္းစားဆံုး အလကားလံုးလံုး အသံုးမက်ေတာ့ျပီကို ရည္ညႊန္း၏။ သို႔ေၾကာင့္ ေမ့ေမ့ေပ်ာက္ေပ်ာက္သည္ အာရုံတုိ႔ကို ေမ့ေမ့ၾကီးႏွင့္ ခံစားေနရာမွ မိမိဘ၀ အလကား လြင့္ေပ်ာက္ရသည္ကိုသာ ရည္ညႊန္းသည္မွတ္ပါေလ။

ေရႊေက်ာင္းကုန္းဆရာေတာ္ ၀န၀ါသီ ေဉယ်ဓမၼသာမိေထရ္ ေရးသားစီရင္ေတာ္မူသည့္ သတိမူသူတို႔၏ နားရာစခန္း၊ သတိမဲ့သူတို႔၏သြားရာလမ္း စာအုပ္မွ ျပန္လည္ထုတ္ႏူတ္ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။

No comments:

Post a Comment