အမူစစ္ရာ၌ -
၎ ေရွ႕ေရာက္ေနသူ၏ လက္ရွိကိစၥကို သိလုိ၍ကားမဟုတ္ ထုိသူ၏ ေနာက္က က်ဴးလြန္ထားခဲ့ေသာ ေနာက္ေၾကာင္းမ်ား ေပၚလြင္ထင္ရွားေအာင္ စစ္ရျခင္းသာ ျဖစ္၏။
ဤ၌လည္း -
ယုတ္ညံ့မူ အေကာင္အထည္ ေပၚေနပါသည္ကို စစ္ေနျခင္းမဟုတ္၊ ထုိယုတ္ညံ့မူ ျဖစ္ေစေသာ အတြင္းခံအေၾကာင္းတရားမွန္ကို စစ္ေနျခင္းသာ ျဖစ္သည္ကို သတိျပဳပါေလ။
(၁) မည္သူသည္ ယုတ္ညံ့ေနသနည္း။
(၂) ယုတ္ညံ့သူ၏ တရားခံကား မည္သူနည္း။
(၃) ဘာေၾကာင့္ ယုတ္ညံ့ေနရသနည္း။
ထုိသံုးခ်က္ အကြက္ေပၚလာေသာအခါ ယုတ္ညံ့မူမွသည္ ယုတ္ညံ့ေနပံု အခ်င္းအရာမ်ား ေပၚလြင္ထင္ရွားလာပါမည္။ ယုတ္ညံ့စဥ္ကာလရွိ စိတ္အမူအရာႏွင့္ ကိုယ္ေဖာက္ျပားပံုသည္ ျမင့္ျမတ္စဥ္ ကာလရွိ စိတ္အမူအရာႏွင့္ မတူညီျခင္း၊ တစ္ဖန္ ျမင့္ျမတ္စဥ္က ရုပ္နာမ္ႏွစ္ပါး ယုတ္ညံ့ရာ၌ ပါ၀င္မလာေတာ့ျခင္းမ်ားအထိ ျမင္သိလာေစႏုိင္ပါသည္။ ခႏၶာအတြင္းရွိ အေၾကာင္းခံအက်ိဳးဆက္မ်ားလည္း ေပၚထြက္လာပါမည္။ ငါရွိ၊ ငါမရွိ၊ သူရွိ၊ သူမရွိလည္း ျမင္သိႏုိင္ပါသည္။ ေယာက္်ား ပါ-မပါ၊ မိန္းမ ပါ-မပါ၊ လူ ပါ-မပါဆုိသည္လည္း ရိပ္မိလာႏုိင္ပါသည္။
သည့္အတူ တစ္ေန႔တာလူပ္ရွား ရုန္းကန္ေနရသမွ် အရာအားလံုးတုိ႔၌လည္း လူပ္ရွားမူ ေပၚလာေလတုိင္း လူပ္ရွားရာ၌ပင္ အမွတ္တင္ေပးလ်က္က ျပဳက်င့္ေနေသာ္“လွည္းစီးရင္း ပဲေလွာ္၀ါးရင္း” ပမာ ႏွစ္ကိစၥလံုး တစ္ခါတည္း ျပီးစီးႏုိင္ပါသည္။
ဤသို႔ မွတ္ခ်က္ေပး၍ လူပ္ရွားေနပါေသာ္ -
နံနက္ခင္းက ျဖစ္ေသာအမူ ညဘုရားေရွ႕က်မွ ေခ်မည္ဟူ၍ အေၾကြးထားရန္ မလုိေတာ့ပါ။
မီးဖုိေခ်ာင္ကျဖစ္ေသာအမူ အိမ္ေရွ႕ခန္းေရာက္မွ စစ္မည္ဟူ၍လည္း ေနရာေရြးရန္ မလိုေတာ့ပါ။
မေမ့ေသာ ထုိအမွတ္သတိသည္ ကိုယ့္စိတ္ကိုလည္း အစိုးရျပီးသား၊ ကိေလသာလည္း ပယ္ျပီးသား၊ သိစရာလည္း သိျပီးသား၊ သံုးကိစၥ တစ္ျပိဳင္တည္း ျပီးစီးေနရကား မေမ့ေသာ ထိုအမွတ္တရားသည္ အထက္လမ္းသြားဟူ၍ တစ္ထစ္ခ် မွတ္ပါေလ။
ဤကာ မေမ့ေသာ ေနနည္းတည္း။
ေရႊေက်ာင္းကုန္းဆရာေတာ္ ၀န၀ါသီ ေဉယ်ဓမၼသာမိေထရ္ ေရးသားစီရင္ေတာ္မူသည့္ သတိမူသူတို႔၏ နားရာစခန္း၊ သတိမဲ့သူတို႔၏သြားရာလမ္း စာအုပ္မွ ျပန္လည္ထုတ္ႏူတ္ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။
No comments:
Post a Comment