ဤေနရာသည္ ဗုဒၶဘုရား၏ ေမတၱာရိပ္ေအာက္တြင္ တည္ရွိပါေသာေၾကာင့္ ေမတၱာရိပ္သို႔ လာေရာက္ခုိလူံရင္း အလည္အပတ္ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ေအးခ်မ္းသာယာၾကပါေစရွင္။
http://api.ning.com/files/bHmmkW-XxGLQN9yR1WXwM7O1jOooBj0ATQasYiGZcJYzT0d2lrE1J9qEhMfqfRVkukdniN63bkOYVZYa9iYcLY2YRiQVhTka/MTY2.gif

Monday 11 March 2013

ေသခ်ိန္မသိတဲ့ဘ၀ ေပ်ာ္ေနလို႔ျဖစ္ပါ့မလား

အခ်ိန္အားျဖင့္ ျမတ္စြာဘုရား ရာဇျဂိဳဟ္ျမိဳ႕၊ တေပါဒါရုံ ေက်ာင္းတုိက္မွာ သီတင္းသံုးေတာ္မူေနတဲ့အခ်ိန္။

တေပါဒါရုံေက်ာင္းတုိက္ဆုိတာက တေပါဒါျမစ္ရဲ႕ အနီးအနားမွာ တည္ထားတဲ့ ေက်ာင္းတုိက္ပါ။ အဲဒီ တေပါဒါျမစ္ရဲ႕ ထူးျခားခ်က္တစ္ခုက တေပါဒါျမစ္ေရေတြဟာ ပူျပီးေတာ့ေနတယ္။


ဘာ့ေၾကာင့္ တေပါဒါျမစ္ေရေတြ ပူေနရသလဲဆုိရင္ ရာဇျဂိဳဟ္ျမိဳ႕ကို ၀န္းရံထားတဲ့ ေတာင္ၾကီးငါးလံုးထဲမွာ တစ္ခုအပါအ၀င္ျဖစ္တဲ့ ေ၀ဘာရေတာင္ရဲ႕ ေအာက္မွာ နဂါးျပည္ရွိတယ္။ အဲဒီ နဂါးျပည္က နဂါးေတြ ျမဴးထူးေပ်ာ္ပါးကစားၾကတဲ့ ေရအုိင္ၾကီးကေန အဲဒီ တေပါဒါျမစ္ စတင္ျပီးေတာ့ စီးဆင္းလာတယ္။ လမ္းခရီးမွာ ေလာဟကုမၻီငရဲၾကီးႏွစ္ခုရဲ႕ ၾကားကေန ျဖတ္သန္းျပီးေတာ့ စီးဆင္းလာတယ္။

ေလာဟကုမီၻငရဲဆုိတာက အလွ်ံတေျပာင္ေျပာင္ ေတာက္ေလာင္ေနတဲ့ သံပူအုိးၾကီးေတြထဲက က်ိဳက္က်ိဳက္ဆူေနတဲ့ သံေရပူေတြထဲမွာ ငရဲသူ၊ ငရဲသားမ်ား ျမဳပ္လုိက္ေပၚလုိက္၊ ျမဳပ္လုိက္ေပၚလုိက္နဲ႔ ဆင္းရဲဒုကၡ ခံစားၾကရတဲ့ ငရဲၾကီးပါ။

အုိးရဲ႕အ၀ကေန ေအာက္ကို ျမဳပ္သြားလုိက္တာ အုိးရဲ႕ ေအာက္ေျခၾကမ္းျပင္ကို ေရာက္ဖုိ႔အတြက္ ႏွစ္ေပါင္းသံုးေသာင္းၾကာတယ္။ အိုးရဲ႕ ေအာက္ေျခၾကမ္းျပင္ကေန အုိးရဲ႕အ၀ကို ျပန္ေရာက္ဖုိ႔ အေပၚျပန္တက္လာတာ ႏွစ္ေပါင္းသံုးေသာင္းၾကာတယ္။

အဲဒီလိုအားျဖင့္ နဂါးျပည္ေရအုိင္ကေန ျမစ္ဖ်ားခံျပီး ေလာဟကုမၻီငရဲၾကီးႏွစ္ခုရဲ႕ ၾကားကေန ျဖတ္သန္းစီးဆင္းလာတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ တေပါဒါျမစ္ေရေတြဟာ ပူေနရျခင္းျဖစ္တယ္။

အဲဒီတေပါဒါျမစ္ရဲ႕ အနီးမွာတည္ထားတဲ့ တေပါဒါရုံေက်ာင္းတုိက္မွာ ျမတ္စြာဘုရား သီတင္းသံုးေနေတာ္မူတဲ့အခ်ိန္။

တေပါဒါရုံေက်ာင္းတုိက္က “အရွင္သမိဒၶိ”လုိ႔ေခၚတဲ့ ရဟန္းေတာ္ေလးတစ္ပါးဟာ တစ္ခုေသာမနက္မွာ အိပ္ရာက ေစာေစာထျပီးေတာ့ စၾကၤံကမၼ႒ာန္း ရူမွတ္ပြာမ်ားျပီးေတာ့ေနတယ္။

အေတာင္ေျခာက္ဆယ္ေလာက္ရွိတဲ့ စၾကၤံလမ္းမွာ ေခါက္တံု႔ေခါက္ျပန္ စၾကၤံေလွ်ာက္ျပီးေတာ့ နံနက္အာရုဏ္တက္တဲ့ အခ်ိန္ေလာက္မွာ တေပါဒါျမစ္ထဲ ဆင္းျပီးေတာ့ ေရခ်ိဳးတယ္။

ေရခ်ိဳးျပီးေတာ့ ကုန္းေပၚျပန္တက္လာတဲ့အခါမွာ သင္းပိုင္ကိုပဲ ၀တ္ျပီးေတာ့ ဧကသီကိုေတာ့ မ၀တ္ေသးဘဲ လက္တစ္ဖက္နဲ႔ ကိုင္ထားတယ္။ အေပၚပိုင္းခႏၶာကိုယ္မွာ စိုေနတဲ့ ေရေတြ ေျခာက္သြားေအာင္ဆုိတဲ့သေဘာမ်ိဳးနဲ႔ မတ္တပ္ရပ္ အေျခာက္ခံေနတာပါ။

ခႏၶာကိုယ္အစိုၾကီးနဲ႔ သကၤန္း၀တ္လုိက္မယ္၊ အ၀တ္၀တ္လုိက္မယ္ဆုိရင္ အဲဒီသကၤန္း၊ အဲဒီအ၀တ္ေတြဟာ အနံ႔အသက္လည္း မေကာင္းဘူး။ ညစ္လည္း ညစ္ႏြမ္းလြယ္တယ္။ ရဟန္းတစ္ပါးအေနနဲ႔ ၀ိနည္းအျပစ္လည္း သင့္တယ္။

ဒါေၾကာင့္ ခႏၶာကိုယ္အထက္ပိုင္းမွာ စိုေနတဲ့ေရေတြ ေျခာက္သြားေအာင္ အေျခာက္ခံတဲ့အေနနဲ႔ ဧကသီကို မ၀တ္ေသးဘဲ လက္တစ္ဖက္က ကိုင္ျပီး မတ္တပ္ရပ္ေနတယ္။ အဲဒီလုိ ရပ္ေနတာကို နတ္သမီးတစ္ေယာက္က ျမင္ေတာ့ အရွင္သမိဒၶိရဲ႕ အေပၚမွာ ခ်စ္ခင္ႏွစ္သက္ တပ္မက္တဲ့စိတ္ေတြ ျဖစ္တယ္။

အရွင္သမိဒၶိဆုိတာက ခႏၶာကိုယ္အခ်ိဳးအစား က်နျပီးေတာ့ ရုပ္ဆင္းဥပဓိ အင္မတန္ေခ်ာေမာတင့္တယ္တဲ့ ရဟန္းေတာ္ ျဖစ္တယ္။ ပင္ကိုက ေခ်ာေမာတင့္တယ္ရတဲ့ အထဲမွာ တရားရူမွတ္ပြားမ်ားျပီးကာစလည္းျဖစ္ေတာ့ တရားရဲ႕ အရွိန္အ၀ါနဲ႔ ရုပ္အဆင္းက အထူးေတာက္ပေနတယ္။ ေရခ်ိဳးျပီးစလည္းျဖစ္ေတာ့ ခႏၶာကိုယ္သန္႔စင္ျပီး အထူးၾကည္လင္ေနတယ္။

ခႏၶာကိုယ္အထက္ပိုင္းကလည္း ဧကသီမကပ္ဘဲ ဗလာက်င္းထားတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ေယာက္်ားတစ္ေယာက္ရဲ႕ ပင္ကိုအလွေတြဟာ ထင္ထင္ရွားရွား ေပၚလြင္ေနတယ္။

အဲဒီလို လွခ်င္တုိင္းလွ ေတာက္ပခ်င္တုိင္းေတာက္ပေနတဲ့ က်က္သေရပိုင္ရွင္ အရွင္သမိဒၶိကို ျမင္ေတာ့ ခ်စ္ခင္ႏွစ္သက္ တပ္မက္တဲ့စိတ္ေတြ ျဖစ္တယ္။

ရဟန္းတစ္ပါးကို ျမင္ျမင္ခ်င္း ခ်စ္မိတဲ့ နတ္သမီးဟာ ရင္ထဲက အခ်စ္စိတ္ကို မ်ိဳသိပ္မထားႏုိင္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ေကာင္းကင္ကေန မတ္တပ္ရပ္ျပီး အရွင္သမိဒၶိကို စကားတစ္ခြန္း လွမ္းေျပာလုိက္တယ္။

“အို… ခ်စ္ေသာရဟန္း…

“အသင္ဟာ အသက္အားျဖင့္လည္း အင္မတန္ ငယ္ပါေသးတယ္။ အရြယ္အားျဖင့္လည္း အင္မတန္ ႏုပ်ိဳပါေသးတယ္။ ရုပ္ဆင္း ဥပဓိအားျဖင့္လည္း အင္မတန္ ေခ်ာေမာတင့္တယ္ လွပါတယ္။ ခႏၶာကိုယ္ေသြးသား အင္အားေတြျပည့္၀ျပီး က်န္းမာသန္စြမ္းေနပါတယ္”။

“ဒီလိုအခ်ိန္မ်ိဳးမွာ ေလာကီအာရုံ ကာမဂုဏ္ခ်မ္းသာေတြကို မခံစားဘဲနဲ႔ ဘာျဖစ္လုိ႔ ရဟန္းတရား ပြားမ်ားအားထုတ္ေနရတာလဲ။ အခုလို ငယ္တုန္းရြယ္တုန္း၊ သန္တုန္းျမန္တုန္းမွာ ေလာကီအာရုံ ကာမဂုဏ္ခ်မ္းသာေတြကို မခံစားဘဲ ရဟန္းတရား ပြားမ်ားအားဖုတ္မူ မျပဳသင့္ပါဘူး”။

“ေလာကီအာရုံ ကာမဂုဏ္ခ်မ္းသာဆိုတာ ငယ္တုန္းရြယ္တုန္း ခံစားမွ ေကာင္းတာ။ သင္ကမခံစားဘဲ ရဟန္းတရား ပြားမ်ားအားထုတ္ေနေတာ့ ကာမဂုဏ္္ခ်မ္းသာ ခံစားရမယ့္ အခ်ိန္ေကာင္း၊ အခြင့္ေကာင္းၾကီးကို သင္လက္လြတ္ဆံုးရူံးသြားမွာေပါ့”။

“အခြင့္ေကာင္းကိုေတာ့ လက္မလႊတ္လုိက္စမ္းပါနဲ႔။ ငယ္တုန္းရြယ္တုန္းမွာ ေလာကီအာရုံကာမဂုဏ္ခ်မ္းသာေတြကို အားရပါးရ၊ ျပည့္ျပည့္၀၀ ခံစားျပီးေတာ့ အသက္ၾကီးတဲ့အခ်ိန္က်မွပဲ ရဟန္းတရား ပြားမ်ားအားထုတ္စမ္းပါ။

တမလြန္ဘ၀ ေကာင္းရာေကာင္းေၾကာင္းအတြက္ ရဟန္းတရား ပြားမ်ားအားထုတ္တယ္ဆုိတာ အသက္ၾကီးမွ အားထုတ္တာပဲ ေကာင္းပါတယ္။”

အဲဒီလုိ နတ္သမီးကေျပာေတာ့ အရွင္သမိဒၶိက ခုလုိ ျပန္ျပီး မိန္႔ၾကားေတာ္မူပါတယ္။

ကာလံ ေ၀ါဟံ န ဇာနာမိ၊
ဆေႏၷာ ကာေလာ န ဒိႆတိ။
တသၼာ အဘုတြာ ဘိကၡာမိ၊
မာ မံ ကာေလာ ဥပစၥဂါ။

“နတ္သမီး သင္က ငါ့ကို အသက္အားျဖင့္ ငယ္ေသးလုိ႔၊ အရြယ္အားျဖင့္ ႏုပ်ိဳေသးလို႔ ရဟန္းတရားပြားမ်ားအားထုတ္မူ မျပဳပါနဲ႔ဦး၊ ေလာကီအာရုံ ကာမဂုဏ္ခ်မ္းသာေတြကို ခံစားပါဦးလို႔ ေျပာတယ္။ အသက္ၾကီးမွပဲ ရဟန္းတရားကို ပြားမ်ားအားထုတ္ပါလုိ႔ ေျပာတယ္။”

“ဒါေပမဲ့ ငါကေတာ့ ေသရမယ့္အခ်ိန္ကို ၾကိဳတင္ျပီးေတာ့ မသိပါဘူး။ အသက္ၾကီးမွပဲ ေသရမယ္။ အသက္ငယ္တုန္းေတာ့ မေသေသးဘူးလုိ႔ ငါေသရမယ့္အခ်ိန္ကို အဲ့ဒီလိုခန္႔မွန္းလုိ႔ မရပါဘူး”။

“အသက္ၾကီးမွပဲ တရားအားထုတ္ေတာ့မယ္၊ အသက္ငယ္တုန္းေတာ့ ကာမဂုဏ္အာရုံ ခံစားဦးမယ္လုိ႔ ရည္မွန္းထားေပမယ့္ အသက္ၾကီးတဲ့အထိ ငါက အသက္မရွင္ရဘဲ အသက္ငယ္တုန္းမ်ား ေသသဓြားခဲ့ရင္ ရဟန္းတရားပြားမ်ားအားထုတ္ရမယ့္ အခ်ိန္ေကာင္း၊ အခြင့္ေကာင္းၾကီးကို ငါ လက္လႊတ္ဆံုးရူံးသြားမွာေပါ့”။

“အခ်ိန္ေကာင္း၊ အခြင့္ေကာင္းၾကဓီးေတာ့ ငါ လက္လြတ္ဆံုးရူံး မခံႏုိင္ဘူး၊ အခ်ိန္ေကာင္း၊ အခြင့္ေကာင္းကို ငါလံုး၀ လက္မလႊတ္ဘူးဆုိတဲ့စိတ္နဲ႔ ငါ ရဟန္းတရား ပြားမ်ားအားထုတ္မူ ျပဳေနရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ေလာကီအာရုံကာမဂုဏ္ ခ်မ္းသာေတြြကို မခံစားေတာ့ဘဲ ရဟန္းတရား ပြားမ်ားအားထုတ္ေနျခင္း ျဖစ္ပါတယ္”။

အရွင္သမိဒၶိရဲ႕ ေျဖၾကားခ်က္ကို ေကာက္ခ်က္ခ်ၾကည့္လုိက္မယ္ဆုိရင္ -

(၁) အရွင္သမိဒၶိဟာ ေသျခင္းတရားကို အျမဲမျပတ္ ဆင္ျခင္ေနတယ္။ ေသျခင္းတရားကို အျမဲမျပတ္ သတိရေနတယ္။ အခ်ိန္မေရြး ေသသြားႏုိင္တယ္ဆုိတဲ့အသိ အရွင္သမိဒၶိရဲ႕ ႏွလံုးသားထဲမွာ စြဲစြဲျမဲျမဲ ရွိေနတယ္ဆုိတာကို ေကာက္ခ်က္ခ်လုိ႔ရတယ္။

(၂) ေသျခင္းတရားကို ဆင္ျခင္ပြားမ်ားမူဟာ ရဟန္းတရား ပြားမ်ားအားထုတ္မူကို အင္အားၾကီးမားစြာနဲ႔ အေထာက္အကူျပဳတယ္ဆိုတာကို ေကာက္ခ်က္ခ်လုိ႔ရတယ္။

ရဟန္းတရား ပြားမ်ားအားထုတ္တယ္ဆုိတာကေတာ့ အဓိကအားျဖင့္ ၀ိပႆနာအလုပ္ အားထုတ္ျခင္းပါပဲ။

သီလ၊ သမာဓိကို အေျခခံျပီးေတာ့ ၀ိပႆနာအလုပ္ အားထုတ္တာကိုပဲ ရဟန္းတရား ပြားမ်ားအားထုတ္တယ္လုိ႔ ေခၚပါတယ္။

ေရႊပါရမီေတာရ အရွင္ဆႏၵာဓိက မေသခင္ဘာလုပ္ၾကမလဲ စာအုပ္မွ ျပန္လည္ထုတ္ႏုတ္ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။

No comments:

Post a Comment